The Mentalist Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Fundu' in spate, strans rezervorul cu genunchii, mainile relaxate pe ghidon/frana. California Superbike School Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Eu nu sunt mare pilot fiindca merg in general destul de potolit si nu am nevoie sa franez la limita. Mai, nu stiu. Dupa mine asta nu-i definitia unui pilot slab. Nu e nimic gresit in asta. Daca ajungi intreg acasa in fiecare zi se cheama ca esti bun. Daca ajunge si motorul, te apropii de excelent. Mie mi-a placut chestia aia cu impatratitul pe frina. Dar la ce ai spus tu as vrea sa mai adaug ceva. Nu stiu daca gresec dar fiecare tip de mobra franeaza diferit. La viata mea am avut norocul sa merg cu foarte multe modele. Chiar recomand prietenilor sa incerce sa merga pe cat mai multe tipuri si modele tocmai ca sa vada diferentele de franare si sa invete mai bine sa faca acest lucru. As adauga si eu ceva: Aceeasi mobra, in configuratii diferite de suspensie poate frina total diferit. Total. Daca te tenteaza, incearca la un supersport sa-i adaugi preload pe fata spre maxim. Intaresti si compresia/extensia si dracu-l mai frineaza. Ce se intimpla e ca daca sta sus pe fata, nu mai transfera masa si vireaza si se opreste nu. Intr-o situatie de urgenta, dupa mine, cam 3 lucruri conteaza: Cit de bine stii sa frinezi, in ce stare tehnica(cum e setata) e rabla si cit de mult te iubeste Dumnezeu. Nu neaparat in ordinea asta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 As adauga si eu ceva: Aceeasi mobra, in configuratii diferite de suspensie poate frina total diferit. Total. Daca te tenteaza, incearca la un supersport sa-i adaugi preload pe fata spre maxim. Intaresti si compresia/extensia si dracu-l mai frineaza. Ce se intimpla e ca daca sta sus pe fata, nu mai transfera masa si vireaza si se opreste nu. Daca e maxim preload-ul si o ridici de fata trebuie sa te lupti mai mult cu ea sa o inclini. Devine mai greoaie pe viraje. Scopul nu e sa nu se transfere masa pe fata, ca in cazul asta blochezi roata mai usor. Preloadul il intaresti sa nu ajunga la capat cand franezi. Daca ajunge la capatul cursei pierzi aderenta. De asta se pun soricei pe amortizor, sa vezi cat din cursa suspensiei mai ai neutilizat. Compresia trebuie sa fie suficient de tare cat sa nu se duca prea repede in jos. Din preload reglezi cat sa se comprime, din compresie cat de repede sa se comprime. Daca e prea tare devine neplacut pe drumuri denivelate. Revenirea se regleaza ultima. Trebuie sa revina repede si sa nu se balanseze dupa ce a ajuns sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sorin128 Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 @cristidb (daca imi permiti varianta "lunga") : http://www.gostar-racing.com/information/motorcycle_suspension_set-up.htm Poate in ar fi indicata o discutie (si cateva sfaturi) si despre cum setarea suspensiilor ajuta la o franare eficienta .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 ...direct de la sursa ca sa nu zica lumea ca le-am scos din burta roaga pe cineva sa iti traduca si daca e .ro atunci de ce nu ti-ai pus nicku' Lupu' Negru ??? Pfuaaa, iar ne-nveti motociclism? Nu vrei tu sa ramai la ce te pricepi? Sculptura, cafele etc.? Lupu nu se referea la motociclism.RO, ci la MOTOCICLISM.ro... Citate poa' sa ia oricine cu c/p. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Asteptam cu bucurie postul lui Speedy, nu stiu de ce a intarziat atat de mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 (editat) Asteptam cu bucurie postul lui Speedy, nu stiu de ce a intarziat atat de mult! traficul... si nu prea ii prinde frana fatza... :lol: Editat Noiembrie 3, 2011 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Sau poate s-a mai impiedicat de vreo bordura. Nu m-am putut abtine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 pe mine ma doare capul! eu unul folosesc si frana spate. in special pe curbe, pentru stabilizare. in linie dreapta o folosesc instinctiv, o pun prima teoretic, practic diferenta de aplicare e infima. dar recunosc, m-am si antrenat destul in stilul asta. practic incarc fata si o las mai moale, nu o las de tot. chestie de finete si de antrenament. la viteze mici pe suprafete dubioase iarasi o folosesc mult. la oprire dupa o forja crunta de am incins discurile pe fata la fel, franez cu fata si in ultimii ~50 de metri opresc numai cu spatele tocmai ca sa nu ramana placutele de fata pe discurile incinse... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 la oprire dupa o forja crunta de am incins discurile pe fata la fel, franez cu fata si in ultimii ~50 de metri opresc numai cu spatele tocmai ca sa nu ramana placutele de fata pe discurile incinse... Uite avem si unii care se dau atat de tare ca incing discurile si lipesc placutele, folosesc frana spate ca sa lase placutele fata sa se dezlipeasca pana la oprire! O abordare, noua, eu zic sa-i acordam 10 pagini! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertd Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Eu pun picioarele jos ca sa opresc, imi roade putin talpa la bocanci, but it gets the job then, mai bine decat puteti voi, mari raceri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Asteptam cu bucurie postul lui Speedy, nu stiu de ce a intarziat atat de mult! Asa e la unii, le vine mai greu... sa posteze replici la toate prostiile. traficul... si nu prea ii prinde frana fatza... :lol: Pasagerele au si ele o frana fata? Dar spate? Io stiam ca ele franeaza cu pieptul... Sau poate s-a mai impiedicat de vreo bordura. Nu m-am putut abtine. Nicio problema, pisi, scuipa tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Pasagerele au si ele o frana fata? Dar spate? Io stiam ca ele franeaza cu pieptul... Nicio problema, pisi, scuipa tot! Asa ai invatat-o pe nevasta-ta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Asa ai invatat-o pe nevasta-ta? Crezi ca a uitat lumea cum dai tu sfaturi de pe saua din spate a lu Aismen ala sau cum ii zice? Daca pui linkuri cu ce zice Rossi e ok, dar cum o sa incerci sa ne spui din experienta TA pe roti cum o sa-ti iei iar misto-uri de la toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Dupa cum decurg discutiile, se impune schimbarea numelui topicului in "Secretiile franarii". Mai lasati naibii disputele astea puerile. Ontopic: Cateva pareri ale unui nene care printre altele e si instructor moto: http://www.stevemunden.com/braking.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Crezi ca a uitat lumea cum dai tu sfaturi de pe saua din spate a lu Aismen ala sau cum ii zice? Daca pui linkuri cu ce zice Rossi e ok, dar cum o sa incerci sa ne spui din experienta TA pe roti cum o sa-ti iei iar misto-uri de la toata lumea. Nu mai sunt in shaua din spate de un an. Discutia despre franare se purta de 50 de pagini, Ati ajuns sa va certati intre voi aducand diferite argumente aiurea. Parerea mea, a ta, a voastra e irelevanta comparativ cu a celor care isi castiga existenta din mersu pe motocicleta. Daca vrei sa faci ceva ca la carte asculti ce au de zis aia care sunt profesionisti. Nu e copiat de pe nici un link, am cartea si nu se gaseste online. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Dupa cum decurg discutiile, se impune schimbarea numelui topicului in "Secretiile franarii". Mai lasati naibii disputele astea puerile. Ontopic: Cateva pareri ale unui nene care printre altele e si instructor moto: http://www.stevemunden.com/braking.html Nenea asta cu banditul lui a citit si el de pe net si gata, are aceleasi teorii, stie si el tot, e perfect, nu mi se pare ca aduce nimic nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Nenea asta cu banditul lui a citit si el de pe net si gata, are aceleasi teorii, stie si el tot, e perfect, nu mi se pare ca aduce nimic nou. Imi place. Citesti repede! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Nu mai sunt in shaua din spate de un an. Discutia despre franare se purta de 50 de pagini, Ati ajuns sa va certati intre voi aducand diferite argumente aiurea. Parerea mea, a ta, a voastra e irelevanta comparativ cu a celor care isi castiga existenta din mersu pe motocicleta. Daca vrei sa faci ceva ca la carte asculti ce au de zis aia care sunt profesionisti. Nu e copiat de pe nici un link, am cartea si nu se gaseste online. Se poarta de 50 de pagini pentru ca este un subiect moto important, pentru ca se moare in fiecare zi din cauza ca riderii nu prea stiu sa foloseasca franele sau se panicheza si le blocheaza, ducand la acelasi sfarsit tragic. Daca tu zici ca de un an deja mergi singura cu motoreta poti sa ne spui din experienta ta. Stiu cartea din care ai citat, o am si eu. N-are nici o relevanta ce face Rossi pe circuit la cum se franeaza pe strada in Romania, crede-ma. S-a facut paralela cu circuitul doar pentru a se sublinia ca aia franeaza cel mai tare, in rest e irelevant. Daca ai sa citesti o carte ca aia acum ,apoi peste 2 ani, peste inca 2 ani, presupunand ca te vei da in continuare cu motocicleta, vei descoperi ca intelegi alte si alte lucruri, care la inceput erau peste puterea ta de intelegere pentru ca cu totii evoluam in experienta asta motociclistica. Fara se te superi pe mine, eu zic ca citesti degeaba cartea aia, nici eu nu pot aplica ce scrie acolo, sunt tehnici pentru avansati pe circuite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Nenea asta cu banditul lui a citit si el de pe net si gata, are aceleasi teorii, stie si el tot, e perfect, nu mi se pare ca aduce nimic nou. Banuiesc ca-l cunosti personal. On-topic : cine nu franeaza si cu spatele e poponar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Corect! Cine nu-si franeaza spatele inseamna ca-i place sa o ia in spate, aka popo. p.s. gasca de copilasi veseli, spidi, beatrisa, aisquina - poate aveti treaba si va retinem. Jucati-va in alta parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Se poarta de 50 de pagini pentru ca este un subiect moto important, pentru ca se moare in fiecare zi din cauza ca riderii nu prea stiu sa foloseasca franele sau se panicheza si le blocheaza, ducand la acelasi sfarsit tragic. Daca tu zici ca de un an deja mergi singura cu motoreta poti sa ne spui din experienta ta. Stiu cartea din care ai citat, o am si eu. N-are nici o relevanta ce face Rossi pe circuit la cum se franeaza pe strada in Romania, crede-ma. S-a facut paralela cu circuitul doar pentru a se sublinia ca aia franeaza cel mai tare, in rest e irelevant. Daca ai sa citesti o carte ca aia acum ,apoi peste 2 ani, peste inca 2 ani, presupunand ca te vei da in continuare cu motocicleta, vei descoperi ca intelegi alte si alte lucruri, care la inceput erau peste puterea ta de intelegere pentru ca cu totii evoluam in experienta asta motociclistica. Frana fata e sfanta, spatele nu prea il folsesc. Pe fata am frana Grimeca si isi face foarte bine treaba.Franarea nu depinde doar de pilot, mai sunt starea drumurilor, conditiile franelor, a placutelor, discurilor, etc... Nu pot sa compar drumurile de aici cu cele de acolo, aici sunt mai curate, fara pamant, pietre, nisip. Poti abuza de frane cu incredere. Pana si pe ploaie pot apasa frana pana la maxim si nu imi fuge motocicelta in toate partile. Cati dintre noi, voi, ne schimbam pistoanele de la frane sau furtunele la fiecare 4-5 ani cum e recomandat? Poate nici 1%.... Fara se te superi pe mine, eu zic ca citesti degeaba cartea aia, nici eu nu pot aplica ce scrie acolo, sunt tehnici pentru avansati pe circuite. Nu ma supar.... PS: Circuitul e la 25 de minute de mine. Din primavara am sa il folosesc pana avansez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 da' tu ai avut vreo motocicleta 4 ani? "cati dintre noi" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 da' tu ai avut vreo motocicleta 4 ani? "cati dintre noi" a ta e noua sa inteleg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Io il astept pe Cesarica sa ne mai spuna cum este cu franarea spate si sa ne mai uimeasca cu basinile lui de pilot care nu foloseste totusi frana spate. Dupa ce a clarificat treaba cu motoarele si-a trecut la masinile F1, acum urmeaza franarea la tractoare si masinile de tuns iarba . Eu am un Bosch si franez cu toate rotile, intai spatele si dupa aia fata. E bine Cesarica sau sa caut modelul cu ABS sa pot tunde iarba si dupa ploaie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.