superbec Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 La mine functioneaza... si inca bine ! Poate e si un pic de talent...nativ, poate si ceva finete in miscari... zau ca nu stiu !? Cert e ca intotdeauna ma intorc cu bine acasa, dupa drumuri de sute de km. Cum iti explici asta teoreticianule cu motocicleta si posturi ,,putine si pe subiect'' !? Cred ca era suficient sa iti spui parerea fara a jigni, sau te mananca curisorul iar, ZEU al motociclismului !? Multi bolnavi pe lumea asta...! Multi destepti si multi burici ai pamantului...oi fi si tu vreun campion... ? » Post actualizat in 29 Apr 2015 19:08 Raducu, daca o blochezi, da! trist... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Bravos ......ietete sustinere in ce rahat pap eu ...:,,Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj " ...deci la intrarea in viraj , adica inainte de a te afla in virajul propriu zis ( cand incepi sa inclini) ....asta sa nu o inclini de tot ... si mai zice o data :,,Astfel, la intrarile in curbe sau in viraje lungi folosirea fina a franei spate are un efect de stabilizare asupra directie" ca apoi sa-mi dea putina dreptate , cu franele alea.....,,Daca se exagereaza super-tare la viteza, cu mult peste limita permisa de curba, nu mai exista cale de scapare" si da mai departe treaba cu acceleratia......,,In schimb, daca viteza se dovedeste a fi numai un pic prea mare, exista o cale subtila de scapare... Inchiderea acceleratiei face mai mult rau decat bine, dar o mica temperare si o strangere a traseise pot efectua prin actionarea usoara a franei spate !Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in rotiun moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata.De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violentsi eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta” si la un foarte urat „highside”... Asa ca eu sunt turc si raman la parerile mele ......Frana (decelerare) inainte de viraj ! Schimbarea intr-o treapta inferioara ! Acceleratie progresiva in timpul virajului ! Atacarea virajului cu viteza mult redusa , anticipand curba de parcurs si trasa ! .....si Dumnezeu cu mila ! (mai ales pe drum urat) Editat Aprilie 30, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Ca si principiu, contrar celor invatate la scoala, pe drept, inclinat, pe circuit sau pe sosea, cu cit se incarca mai mult fata ( ceea ce prin deformarea pneului se traduce intr-o pata mai mare de contact ) cu atit ai aderenta este mai mare. Aderenta mai mare = o frina mai eficienta pe circuit ori ( atunci cind suntem surprinsi de un viraj ) o inchidere de curba pe strada sau evitarea unui obstacol in timpul frinarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Si uite ca trebuia sa mai zic ceva .....acceleratia progresiva si schimbarea usoara a centrului de greutate te repune in pozitie verticala ! ( la o adica ....mai bine iesi pe o roata din viraj decat pe burta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 e fix invers. de fapt amandoua te ridica Asta se intimpla in cazul in care suspensia nu functioneaza in parametrii iar pilotul nu are o pozie de pre-abordare a virajului corespunzatoare. 1. O suspesie care functioneaza in parametrii, la actionarea frinei, se incarca ceea ce se traduce intr-un ampatament mai mic al motoretei/arc de cerc mai mic/inchide curba mai bine decit fara frina actionata. 2. In foarte multe cazuri, pilotul nu pune greutate la interiorul virajului, nu ajuta/lucreaza cu bicicleta motoretei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Ca si principiu, contrar celor invatate la scoala, pe drept, inclinat, pe circuit sau pe sosea, cu cit se incarca mai mult fata ( ceea ce prin deformarea pneului se traduce intr-o pata mai mare de contact ) cu atit ai aderenta este mai mare. Aderenta mai mare = o frina mai eficienta pe circuit ori ( atunci cind suntem surprinsi de un viraj ) o inchidere de curba pe strada sau evitarea unui obstacol in timpul frinarii. Eu ....cu frana fata ....prefer sa o las ( ca tensiune) putintel mai moale decat frana spate si sa o acutizez inainte de oprirea finala , atunci cand viteza si masa nu-mi mai poate ridica roata spate de pe asfalt . In orice caz , eu unul reduc , fac frana de motor si franez aproape concomitent ( si exact cum am descris ....franare cat mai judicios dozata) Editat Aprilie 30, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 in viata de zi cu zi si sunt de parere ca a frana in curba .......este gresit! Si punct. Absolut. Nefiind siguri pe ceea ce urmeaza ( cit de brusc poate scadea aderenta ) e mai safe fara la mersul pe strada. Cu astea spuse, a cunoaste tehnica frinarii inclinat poate face diferenta intre a evita un obstacol si a te intoarce acasa doar cu o sperietura sau a avea un incident/accident. » Post actualizat in 30 Apr 2015 03:23 Eu ....cu frana fata ....prefer sa o las ( ca tensiune) putintel mai moale decat frana spate si sa o acutizez inainte de oprirea finala , atunci cand viteza si masa nu-mi mai poate ridica roata spate de pe asfalt . In orice caz , eu unul reduc , fac frana de motor si franez aproape concomitent ( si exact cum am descris ....franare cat mai judicios dozata) Asta vine o data cu experienta. p.s. Referitor la dozajul frinarii, o alta confuzie pe care o fac foarte multi, in special cei care trec de la patru la doua roti. Daca pe patru roti frina se actioneaza progresiv de la incet la mai tare, pe doua roti procedeul este exact invers. Initial se aplica o forta mai mare dupa care se elibereaza. p.p.s. la mersul pe strada cu o suspensie moale pe fata ( sau care nu functioneaza in parametrii ) in momentul in care, frina se elibereaza inainte de abordarea unui viraj ( cu motoreta la verticala ) se intimpla urmatorul fenomen: prin decompresia accelerata de eliberarea manetei, ampatamentul se mareste iar motocicleta are tendinta de a se duce spre/la exterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Ma ...de fapt noi vorbim aici , nu despre franarea in conditii normale de mers , ba mai degraba despre modul de abordare sportiva a virajelor ......Daca vorbim despre suspensii , despre factor Cx , despre accelerari , schimbarea centrului de greutate , noi abordam alt subiect . Pai normal subiectul asta ar trebui sa trateze ...cum trebuie sa franezi atunci cand mergi normal , te afli in viraj si ti-a iesit pisica neagra in fata . Treaba cu ....am intrat tare in viraj ... tine ( zic eu ) de alt ceva .....tare ai intrat , tare sa iesi ....ori pe o roata , ori pe burta , important sa nu te zgarii prea rau ! Pe de alta parte ...nu toate fiarele sunt facute la un fel . Unele sunt create pentru plimbare , mari , grele ( frumoase foc) , altele pentru alergat pe camp , pe munte ...inalte , suple , altele de strada ....numai bune sa-ti faci treaba cu ele si sa te si relaxezi in acelas timp ....altele ....intra in alta categorie ! Acum ...sportivele alea de le vezi pe strada , au ceva singe de competitie numai ca nu sunt pregatite ca alea de GP. Si ar mai fi ceva....una e pe pista si alta pe strada , una e sa incaleci un grand touring , alta una off road si alta o vitezana ...fiecare constructie are stilul ei de a fi condus ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Ma ...de fapt noi vorbim aici , nu despre franarea in conditii normale de mers Vorbim/discutam despre secretele frinarii. Frinarea corecta, eficienta. Si ar mai fi ceva....una e pe pista si alta pe strada Absolut dar tehnica este aceiasi. ...fiecare constructie are stilul ei de a fi condus ! Corect dar frinarea corecta/eficienta/cea care te poate ajuta sau salva la nevoie este una singura, ea nu se face diferit pe modele/categorii diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) De aia imi plac cpopperele/cruiser .....maxim 90/h , in viraje cu 30 .....constructie babana ,doamna din spate i-ti poate face un masaj , un nes,stai cuminte si-ti vezi de drum ca ursul in padure. Ajungi si tu (chiar dupa o zi) unde au ajuns prietenii cu Hayabusa cu care ai plecat sa te plimbi. In plus nu-ti bati capul cu traseul , ca viraje, ca frane , ca radare ca mai stiu eu ce. Banda dreapta si cuminte ! Editat Aprilie 30, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Campionii au prea multa teorie in cap : sa fac aia, apoi un pic ailalta, dupa aceea pisc putin colo, si reduc dincolo... Noi astialalti, unii profani amatori, autodidacti cu noroc poate... ajungem sa nu mai gandim...ajungem sa mearga ochisorul, manuta si piciorusul din instinct ...plecam si ne intoarcem acasa multumiti de drum, fara a ne putea explica ce...si cum... E greu de explicat, dar merge ! Apoi venim de aberam pe aici...ca sa-i bagam pe unii campionii in ceata...sa le dam teoria peste cap. Repet, nu am experienta circuitului doar a strazii. Ma simt mai implinit pe strada printre pericole si aglomeratie, acolo unde unii campioni se tem...Nu m-a invatat nici un maestru campion (ca superbec), am invatat singur din greselile mele si prin atenta observatie, platind uneori pretul...din fericire mic. Editat Aprilie 30, 2015 de fast_arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Pentru ca topicul se numeste 'Secretele franarii' si nu 'Evidentele franarii'.Altfel stim cu totii,motoreta are 2 frane,se actioneaza corespunzator,se opreste in siguranta.Topic inchis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Secretul consta in imbinarea armonioasa a franei de mana cu frana de picior si frana de motor astfel ca dupa oprire sa poti porni mai departe tot cu motocicleta si nu cu SMURD-ul , IML-ul sau platforma . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Asta se intimpla in cazul in care suspensia nu functioneaza in parametrii iar pilotul nu are o pozie de pre-abordare a virajului corespunzatoare. 1. O suspesie care functioneaza in parametrii, la actionarea frinei, se incarca ceea ce se traduce intr-un ampatament mai mic al motoretei/arc de cerc mai mic/inchide curba mai bine decit fara frina actionata. 2. In foarte multe cazuri, pilotul nu pune greutate la interiorul virajului, nu ajuta/lucreaza cu bicicleta motoretei. citeste cu atentie si posturile mai vechi se vorbeste despre efectul franei fata pe viraj, orice scadere a vitezei pe aceiasi trasa este automat si instantaneu urmata de indreptarea motocicletei (fata de inclinarea pre-franare) suspensia nu conteaza, poate sa fie si fixa, pozitia nu conteaza nici dansa, ca poti sa inclini/virezi mai mult motocicleta in timpul franarii este alta discutie nu crezi ca ar fi mai bine sa nu confundam tehnicile de pilotaj pe circuit cu tehnicile stradale, mai ales ca discuti cu indivizi cu chopere si alte motociclete care nu au aspiratii de genul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 ,, mai ales ca discuti cu indivizi cu chopere si alte motociclete care nu au aspiratii de genul." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 ,, mai ales ca discuti cu indivizi cu chopere si alte motociclete care nu au aspiratii de genul." Da mos bear, baiatul asta super fie el si... bec a ajuns la concluzia justa! Noi la viteza si in stilul nostru sanatos de mers pe strada, pe care strada mai e si trafic pe contrasens si mai sunt si indivizi ce depasesc in curba, mai taie si dubla continua pe langa faptul ca opresc oriunde si intorc unde au chef, ne descurcam onorabil chiar daca avem prapastii pe langa noi si nu zone amenajate cu nisip sau iarba, cauciucuri sa ne protejeze sau cine stie ce... sa ne ofere protectie. Domnii campioni vorbesc de piste sau locuri amenajate... de viteze supersonice si traseu cunoscut si previzibil...fara gropi sau mortaciuni, fara nisip sau ulei scurs, nu de boscheti prin munti noaptea, de unde Dracu ne mai gaseste, singuri fiind, daca gresim o data, si nu mai miscam. Iarta-ma campioane, campionilor, personal eu nu sunt de talia voastra...joc in alta liga...nu pe circuit. De multi dintre voi auzim la stiri din pacate...si nu stim cine ati fost (aici pe net) ! Superbec banuiesc ca esti genul care nu pleaca la drum decat in grup. Alfel se risipeste talentul, cine te-ar admira singur fiind...cine ti-ar admira stilul perfect...!? Sunt convins ca ai citit multe carti...Un proverb spune ca: teoria ca teoria, dar practica te omoara ! Secretul consta in imbinarea armonioasa a franei de mana cu frana de picior si frana de motor astfel ca dupa oprire sa poti porni mai departe tot cu motocicleta si nu cu SMURD-ul , IML-ul sau platforma . De acord ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 nu crezi ca ar fi mai bine sa nu confundam tehnicile de pilotaj pe circuit cu tehnicile stradale, Am mai spus intr-un post mai sus, indiferent de agregatul din dotare tehnica este aceiasi. mai ales ca discuti cu indivizi cu chopere si alte motociclete care nu au aspiratii de genul. Cred ca orice motociclist isi doreste de a merge mai bine, mai in siguranta. » Post actualizat in 30 Apr 2015 12:31 ajungem sa nu mai gandim...ajungem sa mearga ochisorul, manuta si piciorusul din instinct In motociclism, tocmai `instinctul de supravietuire` este cel care agraveaza anumite situatii intinlite in mersul de zi cu zi. Ala care ne spune: `indreapt-o ca nu mai iei curba` sau `pune frina cu toata puterea ca ai sa mori`. Apoi venim de aberam pe aici... sa le dam teoria peste cap. O teorie se poate contrazice si/sau se poate da foarte usor peste cap in mediul virtual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Un articol scris de un nene oarecare: http://www.n2td.org/trail-braking/ By Nick Ienatsch, Lead Instructor – Yamaha Champions Riding School Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Da mos bear, baiatul asta super fie el si... bec Intervin cu o observatie, nu vreau sa pun gaz pe foc: O iei prea personal! Nu ti-a placut tonul dintr-un post al lui @superbec desi avea dreptate, si nu-l mai slabesti de atunci la niciun post. Relax, man! Cu tot respectul si pt. Denis, tehnica e aceeasi doar in teorie. In practica, diferentele intre un chopper si un sport sunt mult prea mari ca sa aplici totul mot-a-mot. Editat Aprilie 30, 2015 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Un articol scris de un nene oarecare: http://www.n2td.org/trail-braking/ By Nick Ienatsch, Lead Instructor – Yamaha Champions Riding School Foarte bun si explicativ articolul. In concluzie, nenea spune: `Trail braking is about safety on the street and consistency on the track. It makes sense. You need to do it.` tehnica e aceeasi doar in teorie. In practica, diferentele intre un chopper si un sport sunt mult prea mari ca sa aplici totul mot-a-mot. Eficienta frinarii dintre agregate este difera, corect. Un ss o sa opreasca mult mai repede si va inchide o curba mult mai bine dar tehnica frinarii este aceiasi. E o greseala daca ne comparam intre noi sau facem comparatii intre motociclete. Ceea ce trebie sa comparam este eficienta noastra, pe motocicleta personala, inainte de a aplica tehnica corecta si dupa. p.s. acest `mot-a-mot` la care faci referire se poate aplica pe tot ce inseamna doua roti Editat Aprilie 30, 2015 de Denis_sbz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) ZAPPY, uite un pasaj din articolul ala, relativ la ce spui tu si de ce Denis are dreptate. Citeste-l, e destul de interesant ... Over a period of ten days last year, almost 800 riders had a chance to ride a variety of motorcycles on the track and one of the two main points we stressed was the use of the brakes. Keep in mind that some of these riders had never even used the front brake, having heard from an uncle or neighbor that the rear brake was the one to use. On a long-wheelbase cruiser, the rear brake is quite effective, but mastering the front brake is still the secret to bike control. Some of these guys had ridden for over 30 years and were amazed at how much more bike control they had when they mastered the front brake. They were able to ride at a quicker pace than expected because they gained the confidence of slowing and turning their bikes at the next corner. Ce trebuie bagat la cap este faptul ca trebuie sa ai o minte deschisa - topicul asta e excelent daca filtrezi prejudecatile si aberatiile. Sa sustii una si buna ca "mos bear" mai devreme ca daca atingi frana in curba o sa vina sfarsitul lumii e doar o copilarie. Asta ca sa fiu finut in exprimare... Editat Aprilie 30, 2015 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 De aia imi plac cpopperele/cruiser .....maxim 90/h , in viraje cu 30/h... Cu tot respectul pentru ORICE tip de motocicleta si ORICE stil de condus... cu o astfel de afirmatii nu ai dreptul de a-ti exprima vreo opinie referitoare la abordarea virajelor cu, si chiar fara franare. Vorba cuiva de aici de pe forum, orice babuin poate merge drept, problema e cand apare prima curba... Nimeni nu spune sa mergi pe strada ca pe pista, trail-brake, viteze si unghiuri mari de inclinare cu franare pe viraje, etc. Insa aici vorbim deja despre un mic cerc vicios: este intr-adevar riscant si uneori chiar periculos sa mergi sportiv sau sa aplici tehnici de pista pe strada... pe de alta parte, daca nu exersezi nu ai cum sa-ti imbunatatesti stilul de condus iar fara o practica continua si constanta nu se formeaza reflexele... asa ca degeaba stii ce ai de facut, chiar si practic, daca la o adica nu o faci automat. Regula jocului sau cuvantul de ordine este - ponderatia! Imbunatateste-ti stilul de condus continuu si testeaza-ti limitele fara insa a le forta ... prea tare! Experienta si abilitatile de motociclist nu se masoara neaparat in ani sau kilometri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 p.s. acest `mot-a-mot` la care faci referire se poate aplica pe tot ce inseamna doua roti SE POATE este cuvantul cheie aici, daca iei un veteranus care a invatat prost ca asa se invata la scoala apoi a calatorit 2-300k km pe 2 roti vei vedea ca el se descurca fara sa inteleaga cum o face, la fel ca slow arrow stie suficient cat sa ramana in viata, nu iese din zona de comfort si ramane ignorant toata viata. ca fapt divers, am amic cu 20 de ani de motociclit peste 10 motociclete detinute, care a auzit prima data de counter-steering de la mine. cu indreptarea motocicletei pe franare ne-am lamurit ori ba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Eficienta frinarii dintre agregate este difera, corect. Un ss o sa opreasca mult mai repede si va inchide o curba mult mai bine dar tehnica frinarii este aceiasi. E o greseala daca ne comparam intre noi sau facem comparatii intre motociclete. Ceea ce trebie sa comparam este eficienta noastra, pe motocicleta personala, inainte de a aplica tehnica corecta si dupa. Nu sunt chiar intrutotul de acord... desi poate parea doar o nuanta semantica, in cazul exemplului celor doua tipuri de motociclete, chopper si sport principiul franarii este intr-adevar acelasi insa tehnica este diferita. Fara a intra in alte detalii tehnice, spre exemplu dispunerea si mai ales dinamica metacentrului sau centrului de greutate fac imposibil "stoppie"-ul cu chopper - chiar luand in calcul un coeficient maxim de frecare, roata (cauciucul) fata va rupe aderenta cu mult inainte... Editat Aprilie 30, 2015 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Aprilie 30, 2015 Share Postat Aprilie 30, 2015 Da mos bear, baiatul asta super fie el si... bec a ajuns la concluzia justa! Noi la viteza si in stilul nostru sanatos de mers pe strada, pe care strada mai e si trafic pe contrasens si mai sunt si indivizi ce depasesc in curba, mai taie si dubla continua pe langa faptul ca opresc oriunde si intorc unde au chef, ne descurcam onorabil chiar daca avem prapastii pe langa noi si nu zone amenajate cu nisip sau iarba, cauciucuri sa ne protejeze sau cine stie ce... sa ne ofere protectie. Domnii campioni vorbesc de piste sau locuri amenajate... de viteze supersonice si traseu cunoscut si previzibil...fara gropi sau mortaciuni, fara nisip sau ulei scurs, nu de boscheti prin munti noaptea, de unde Dracu ne mai gaseste, singuri fiind, daca gresim o data, si nu mai miscam. Iarta-ma campioane, campionilor, personal eu nu sunt de talia voastra...joc in alta liga...nu pe circuit. De multi dintre voi auzim la stiri din pacate...si nu stim cine ati fost (aici pe net) ! Superbec banuiesc ca esti genul care nu pleaca la drum decat in grup. Alfel se risipeste talentul, cine te-ar admira singur fiind...cine ti-ar admira stilul perfect...!? Sunt convins ca ai citit multe carti...Un proverb spune ca: teoria ca teoria, dar practica te omoara ! De acord ! E greu sa fi incet si sa trebuiasca sa-ti gasesti scuze pentru asta nu? Parca trecusei de faza asta...erai chiar baiat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.