Sari la conținut

Burduf aparatoare lant motor


Postări Recomandate

Aveti idee din ce motiv nu au pus constructorii de motociclete Japonezi ( sau toti constructorii de motociclete din zilele noastre ) aparatoare ( burduf din cauciuc ) care sa acopere lantul de transmisie al motocicletei, astfel incat sa nu se mai murdareasca si implicit sa ii mareasca durata de viata ? Asa cum puneau sovieticii la Jawa etc

 

 

Multumesc !

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum puneau sovieticii la Jawa etc

Multumesc !

Sovieticii nu faceau JAWA! :laugh:

 

Pentru ca frecarea lantului in burduf e destul de mare, pentru ca arata ca dracu, pentru ca s-au inventat o-ring-urile... etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti idee din ce motiv nu au pus constructorii de motociclete Japonezi ( sau toti constructorii de motociclete din zilele noastre ) aparatoare ( burduf din cauciuc ) care sa acopere lantul de transmisie al motocicletei, astfel incat sa nu se mai murdareasca si implicit sa ii mareasca durata de viata ? Asa cum puneau sovieticii la Jawa etc

 

 

Multumesc !

Exista ceea ce vrei tu, se numeste CARDAN si e complet inchis.

 

Are vaselina pe caneluri, care dupa 30k km e tot acolo, cum ai lasat-o :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea ma intereseaza cine a facut Jawa, ideea este ca jawa are asa ceva si eu am vazut lant de Jawa , uns acu multi ani , a mers tipu cu ea cu burdufu ala intreg si lantul arata foarte bine . De vina a fost burduful, praful , mizeria nu au ajuns la lant , iar unsoarea existenta s-a pastrat acolo ( asta daca nu o fi avand vreun sistem care unge lantul automat )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea ma intereseaza cine a facut Jawa,

Dar Honda , te intereseaza?, or fi facuto hindusii? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele cu putere relativ mare exista pericolul potential sa se rupa lantul in mers. In aceste cazuri, chiar daca rare, exista sansa ca lantul sa se inghesuie in carcasa de protectie a foii rotii spate si sa blocheze roata...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Protectia aia de plastic e relativ subtire, eu zic ca se rupe instant.

 

Chiar si asa, la unele enduro, este ceva plastic in forma de U, in partea de jos care protejeaza foaia+lant de impacturi cu pietre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca la de aia se referea, e vorba de alea de jawa de care mariusspuneceva care inchide "foaia" cu totul si de care se prind burdufurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
nu prea ma intereseaza cine a facut Jawa, ideea este ca jawa are asa ceva si eu am vazut lant de Jawa , uns acu multi ani , a mers tipu cu ea cu burdufu ala intreg si lantul arata foarte bine . De vina a fost burduful, praful , mizeria nu au ajuns la lant , iar unsoarea existenta s-a pastrat acolo ( asta daca nu o fi avand vreun sistem care unge lantul automat )

 

 

jawa si ij-ul au un sistem de ungere automat din fabrica. semeringul ala de la tija de ambreiaj este asa de prost incat pisha de nou. asa uleiul din cutie se prelinge pe pinion si ajunge pe disc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar Honda , te intereseaza?, or fi facuto hindusii? :laugh:

 

Cehi sau Cehoslovaci imi e totuna etc

 

Te referi la Soiciro Honda ? a fost un mare om ...

 

La motoarele cu putere relativ mare exista pericolul potential sa se rupa lantul in mers. In aceste cazuri, chiar daca rare, exista sansa ca lantul sa se inghesuie in carcasa de protectie a foii rotii spate si sa blocheze roata...

 

Ride Safe!

 

M-am gandit si eu la varianta asta si cred ca la cate mecanisme , sisteme, principii etc au inventat constructorii , un burduf aspectuos si care in cazul in care se rupe lantul sa se rupa bucatele fara ca sa existe pericolu sa blocheze roata nu era mare lucru.

 

Cate Jawa ati vazut cu lantu rupt si blocat datorida burdufului ?

 

Eu nu am vazut nici una , ce-i drept nici prea multe jawa nu am vazut dar ... :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sigur , cum sa nu , Cehii or fi fost tampiti de au pus burduf peste lant, ma rog ... posibil constructorii s-au gandit ca n-or sa se mai vanda motoarele cu uratenie de burduf peste lant , ca doara motociclistii sunt plini de bani si isi permit sa schimbe lantu la 10 - 20 000 km si vor ca motoru sa sclipeasca si sa arate ca o racheta

 

 

 

PS : ma asteptam la niste raspunsuri pertinente

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la varianta asta si cred ca la cate mecanisme , sisteme, principii etc au inventat constructorii , un burduf aspectuos si care in cazul in care se rupe lantul sa se rupa bucatele fara ca sa existe pericolu sa blocheze roata nu era mare lucru.

 

Cate Jawa ati vazut cu lantu rupt si blocat datorida burdufului ?

 

Eu nu am vazut nici una , ce-i drept nici prea multe jawa nu am vazut dar ... :D

In primul rand cate Jawa comuniste ai vazut de la 50CP (cam cat are cea mai "varza japoneza") in sus, ca sa aiba putere sa deterioreze lantul ca o japoneza? Cred ca la ce putere are si ce viteza "baga" mergea si cu o sfoara in loc de lant. :baldy:

2. Daca se rupe lantul sunt ceva sanse sa il "scuipe" daca nu are burdufuri

3. Lanturile din ziua de azi au alta calitate si rezistenta fata de cele de acum 15-20 de ani si poate nu mai necesita burdufuri

4. Daca e liber ai mai buna vizibilitate si observi la timp uzura foii si a lantului

5. Spatiu limitat pt montarea de burdufuri, la unele moto abia ai loc sa cureti si sa ungi lantul, si la japoneze orice spatiu e folosit la maximum ( vezi spatiul intre lant, bascula, cadru, carene etc).

6. Design

7. Chinu' dreaq sa scoti lantul, roata spate, sau mai stiu eu ce artificii....

8. Si de ce dreaq au facut astia aripi delta la avioane cand mergea si cu ..biplan ? ..EVOLUTIA !

...etc...

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine verifica afla! asa am facut si eu! au fost carcase de tabla peste lant! am crezut ca am uitat! ba adevarata mobra avea burdufe! de unii cred ca stiu totul! si unii stiu dupa ce a fost copiata mobra!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine verifica afla! asa am facut si eu! au fost carcase de tabla peste lant! am crezut ca am uitat! ba adevarata mobra avea burdufe! de unii cred ca stiu totul! si unii stiu dupa ce a fost copiata mobra!!!

Nu mai bea !! Vorbesc serios... :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jawa si ij-ul au un sistem de ungere automat din fabrica. semeringul ala de la tija de ambreiaj este asa de prost incat pisha de nou. asa uleiul din cutie se prelinge pe pinion si ajunge pe disc.

 

Fiind posesor de Jawa de multi ani ma simt nevoit sa iau apararea cehilor ..(care fiind putin vecini cu nemtii le-au copiat din calitati...cine a fost vreodata in vechea Cehoslovacie stie ce spun..)

Nu semeringul e de vina ( care semering e un biet o-ring..) ci posesorii care nu citesc vreodata cartea tehnica..( acolo scrie ca se lasa un joc de 0,1 mm..nelasand acel joc tija se invarte uzand o-ringul..)

Despre burdufuri...am mers si cu ..si fara

Cu burduf n-am patit niciodata nimic..(poate am avut noroc..)

Fara burduf mi s-a rupt lantul...care a fost aruncat in spatele motocicletei...iar alta data din cauza lantului (ruginit..neuns..) mi s-a spart rulmentul din cutie si mi-a blocat roata ( am avut noroc,nu aveam viteza ..)

Comunistele sunt poate cele mai vitregite motoare ..din multe motive...ma intreb fara burduf,cati incepatori ar sta sa unga lantul...si cati isi permit sa schimbe la timp chitul de lant..

Am o vaga banuiala ca sunt si posesori de motoare adevarate..care mai uita de lantul motorului lor..si nu numai..

Poate fara legatura ...am vazut motor de 1000cm cu cauciucuri din 2003 (Gagiva raptor..)

Eu pe jawa am DOT 2010...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la varianta asta si cred ca la cate mecanisme , sisteme, principii etc au inventat constructorii , un burduf aspectuos si care in cazul in care se rupe lantul sa se rupa bucatele fara ca sa existe pericolu sa blocheze roata nu era mare lucru.

 

Cate Jawa ati vazut cu lantu rupt si blocat datorida burdufului ?

 

Eu nu am vazut nici una , ce-i drept nici prea multe jawa nu am vazut dar ... :P

 

In primul rand cate Jawa comuniste ai vazut de la 50CP (cam cat are cea mai "varza japoneza") in sus, ca sa aiba putere sa deterioreze lantul ca o japoneza? Cred ca la ce putere are si ce viteza "baga" mergea si cu o sfoara in loc de lant. :baldy:

2. Daca se rupe lantul sunt ceva sanse sa il "scuipe" daca nu are burdufuri

3. Lanturile din ziua de azi au alta calitate si rezistenta fata de cele de acum 15-20 de ani si poate nu mai necesita burdufuri

4. Daca e liber ai mai buna vizibilitate si observi la timp uzura foii si a lantului

5. Spatiu limitat pt montarea de burdufuri, la unele moto abia ai loc sa cureti si sa ungi lantul, si la japoneze orice spatiu e folosit la maximum ( vezi spatiul intre lant, bascula, cadru, carene etc).

6. Design

7. Chinu' dreaq sa scoti lantul, roata spate, sau mai stiu eu ce artificii....

8. Si de ce dreaq au facut astia aripi delta la avioane cand mergea si cu ..biplan ? ..EVOLUTIA !

...etc...

:D

 

este logic, o curca chioara isi da seama ca lantul va dura mai mult daca nu se va mai depune praf si mizerie peste el ( fiind in burduf praful nu mai intra acolo, nu va trebui sa te chiorasti asa des sa vezi care este starea lantului si cand o vei face se poate printr-un capac ceva )

 

evolutie pe naiba, nevoie de vanzari ale producatorilor de lanturi, si exact cum a spus si userul de mai sus ia nu mai ungeti voi lantul si apoi vedeti calitatea despre care vorbiti, ( ca si la dacii , pune ulei bun motorului de dacie si ai sa vezi ca va merge uimitor de bine si de mult , si invers foloseste ulei la 6 lei litru de care folosesc/ foloseau posesorii de dacii , unui automobil cu garantat 1000 000 km ( renault ultimu model, etc ce vrei tu ), vei avea suprriza sa constati ca ti se va strica motorul muuult mai repede decat te astpti, durata de viata si a motoarelor si a lantului fiind conditionata de perioadele de intretinere si foarte mult si de calitatea consumabilelor folosite. )

50 cai ( 58 mai exact ) are si motorul meu si nu e cea mai proasta japoneza + cuplul mare e cel care forteaza / bruscheaza lantul, una peste alta fiecare motor are lantul dimensionat conform puterii sale ( corect ? )

 

Ideea si totodata curiozitatea burdufului mi-a venit dupa ce pe strada pe care locuiesc edilii s-au hotarat sa faca niste lucrari de modernizare si este mult pamant si praf care a acoperit asfaltul care pe alocuri se mai zareste , iar dupa 3 - 4 ture de vreo 50 M pre " drumul " asta de pamant care este acum prezent in locul asfaltului am constatat ca uleiul de pe lant nu mai exista si ca era inlocuit de praful si mizeria care se ridica foarte usor de jos si se depune pe lant ( cum poti tu afirma despre evolutie, ca mi se strica lantu mai repede spui ca e evolutie ? ;) ? , ) oare lantu asta daca ar fi fost inchis intr-un burduf se mai naclaia de mizerie dupa 200 M parcursi prin praf ? hah ?

 

poate ca daca nu am avea pretentia ca motorul sa prinda mai mult de 140 km \h ( cat prinde o jawa ) si sa arate nu stiu cum, probabil o jawa din asta ar fi mult mai potrivita ( mai ales pentru cei ce nu au bani de aruncat pe sclipiciuri si piese de schimb / consumabile care costa de 10 ori pretul lor real.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la varianta asta si cred ca la cate mecanisme , sisteme, principii etc au inventat constructorii , un burduf aspectuos si care in cazul in care se rupe lantul sa se rupa bucatele fara ca sa existe pericolu sa blocheze roata nu era mare lucru.

 

 

 

Eu nu am vazut nici una , ce-i drept nici prea multe jawa nu am vazut dar ... :baldy:

 

In primul rand pentru siguranta dar si pentru acces facil pentru intetinere si inlocuire lantul este lasat liber.

 

Pentru cei ce doresc fiabilitate sporita si intretinere minima constructorii au "inventat" ceva mai mult decat un burduf "aspectuos" si anume cardanul. Eficienta transferului de putere e un pic mai mica, costurile de productie si greutatea mai mari... tocmai de aceea sunt (in general) preferate pe motoarele touring.

 

Cate Jawa ati vazut cu lantu rupt si blocat datorida burdufului ?

 

Jawe n'am vazut niciuna, insa pe vremuri am patit'o la un IJ (am cazut instant) si mai tarziu la un XS400... ultima data insa am ramas doar fara propulsie (noroc ca nu eram in vreo depasire stransa), lantul a fost aruncat pe asfalt.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si greutatea mai mari...

Am ramas foarte surprins sa vad cat de greu era un kit de lant DID (lant DID, pinioane nush ce firma :baldy: ); cardanu in sine nu e cu mult mai greu!

 

Acu imi pare rau ca nu le-am cantarit, sa vad diferenta reala dintre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas foarte surprins sa vad cat de greu era un kit de lant DID (lant DID, pinioane nush ce firma :baldy: ); cardanu in sine nu e cu mult mai greu!

 

Acu imi pare rau ca nu le-am cantarit, sa vad diferenta reala dintre ele.

Un cardan de 1100 e MULT mai greu decat orice lant de transmisie. Ca sa nu mai zic de finala care e MULT mai grea decat un ax chior. Iar la un kit de lant poti pune foaie sinterizata din dural cu dinti de otel si atunci scazi rastic greutatea in miscare la roata spate.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar e mai greu, dar mi mi s-a parut ca grupu e la fel de greu ca tot kitu de lant, deci diferenta ar ramane cardanu si housingu, care cardan nu e asa de greu, si housingu e de Al. Nu cred ca sa fie foarte mare diferenta intre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, problema e ca nu poti face comparatia direct. Trebuie sa mai pui la socoteala si bascula la lant. Cel putin la BMW, cardanul nu are rol structural, in timp ce bascula, da. Iar combinatia foaie - ax e cu mult mai usoara decat un grup.

 

Total offtopic: cand am trecut inapoi la lant dupa 1 an jumate de cardan am ramas foarte surprins ca in accelerare motocicleta nu se mai lasa de spate, lucru pe care intotdeauna il gandeam si trebuia sa-l compensez la cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti idee din ce motiv nu au pus constructorii de motociclete Japonezi ( sau toti constructorii de motociclete din zilele noastre ) aparatoare ( burduf din cauciuc ) care sa acopere lantul de transmisie al motocicletei, astfel incat sa nu se mai murdareasca si implicit sa ii mareasca durata de viata ? Asa cum puneau sovieticii la Jawa etc

 

 

Multumesc !

 

Mariuse, exact intrebarea asta mi-am pus-o si eu acum ceva timp in urma. Si pe mine ma streseaza faptul ca lantul trebuie spalat si uns dupa ce rulezi pe distante destul de scurte prin ploaie sau praf. Ce mi se pare mie ciudat, este ca, nu am gasit aceasta aparatoare de lant nici macar la cei care produc/comercializeaza accesorii after-market pentru motociclete.

Spunea cineva mai sus ca solutia la problema cu burduful pentru lant este cardanul. Pai bine, si eu ce fac daca motocicleta care-mi place sau care mi-o permit nu e prevazuta cu cardan din fabrica?

Totusi, am gasit ceva pe net destul de interesant si anume un sistem pentru ungerea lantului in timpul mersului.

http://www.pashnit.com/product/scottoiler.html#buynow

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...