Sari la conținut

Cuplul maxim in functie de treapta


Postări Recomandate

Se da o motocicleta de 210 kg la gol + 22l de benzina + 3.6 l de ulei.

 

Motocicleta are o putere declarata de 56 kw @ 9500 rpm si un cuplu de 63 nm @ 7500 rpm.

 

Rapoartele treptelor de viteza sunt: (gear ratios)

1 - 2.333 (35/15)

2 - 1.631 (31/19)

3 - 1.272 (28/22)

4 - 1.040 (26/25)

5 - 0.875 (21/24)

 

Reduction ratio 2.375 (38/16)

Overall drive ratio 5.299 @Top gear

 

Specificatiile sunt luate din cartea de service originala.

 

Am gasit un grafic de dyno.

 

 

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

Multumesc.

post-39658-1282748380_thumb.jpg

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cuplul specificat e la vilbrochen.

un calcul simplu arata ca 63 Nm inseamna cca. 6 kg la un brat al fortei de 1 m, deci circa 20 kg la circumferinta rotii (am presupus o janta 17 toli cu un pneu 160/70). la o motocicleta ca a ta care probabil cintareste peste 200 kg ar fi cam putin, ar insemna ca motorul nu ar fi in stare sa-ti impinga motocicleta pe o panta mai mare de citeva grade si asta inca la turatia de cuplu maxim :laugh:

btw era explicat undeva ca pentru acceleratie maxima trebuie schimbat la turatie maxima, nu la turatia de cuplu maxim. erau si niste grafice care explicau, poate mai gasesc pagina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, aici: http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=221&am...shifting%20gear

 

Numai ca sigur ca valorile sunt diferite in functie de treapta si vroiam sa vad daca se poate calcula cumva. Ma gandeam sa scad cu cate 500 de turatii de la 7500 rpm, pe masura ce cobor in trepte, dar vroiam sa stiu exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

Cuplul maxim al fiecarui motor e intotdeauna la aceeasi turatie. Practic e o entitate pe care n-o simti. Ceea ce simti este puterea, care e functie de cuplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sorinm: Iti atasez o versiune marita nitel. cifra 7 se distinge bine :laugh:

 

post-39658-1282753376_thumb.jpg

 

 

@vis-a-vis: Caut sa vad, cel putin pe hartie, la ce turatie trebuie sa schimb, in functie de treapta, ca sa fie cat mai mic stresul pentru cutie si consumul cat mai bun.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul de pe specificatii n-are treaba cu cutia de viteze. Cuplul motorului e acelasi pana in cutie, indiferent de treapta. La roata e dependent de treapta in functie de rapoartele de viteza si de la pinioane.

 

btw era explicat undeva ca pentru acceleratie maxima trebuie schimbat la turatie maxima, nu la turatia de cuplu maxim. erau si niste grafice care explicau, poate mai gasesc pagina.

 

Nu, nu trebuie sa schimbi in turatie maxima. Trebuie sa schimbi la o turatie care sa-ti asigure o pozitionare pe graficul de cuplu intr-o zona cu panta mai "ridicata" dupa schimbarea vitezei decat inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai fiecare componenta a motorului e facuta sa reziste la forte mult mai mari decat cele care se pot produce maxim la un moment dat. Nu mi-as face din punctul asta de vedere. Iar din experienta mea, consumul scade in functie de turatie, eu merg destul de subturat in ultimul timp. Cat de mult poti scade nivelul acestui stil de mers, e doar functie de cat de echilibrat e motorul si cat de bine se realizeaza ungerea. Uitandu-ma la tipul tau de motor, 4 in linie, practic poti merge la turatia de ralanti, dar fiind un motor de turatie, e chiar aiurea sa schimbi sub 3000 de ture.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

 

Din cate stiu, nu bag mana in foc, testele pe dyno se fac in general in treapta a 4... intr-o treapta destul de inalta ca sa fie timpul mai mare dar probabil in fct de la ce viteze se poate ajunge se poate scadea - cred ca nu prea-i plac la agregat viteze de 200 or whatever.

 

Datele rezultate ar fi la roata si in general se ajusteaza ca sa-ti dea rezultatele estimate la motor ( se baga mi se pare in jur de 15% pierdere pe transmisie, mai mult la masini 4x4 etc ).

 

O mare frectie chestia asta in afara de cazul in care compari inainte si dupa ce modifici ceva... in rest sunt atatea aproximari ca n-o sa-ti iasa cu ceva stock ce scrie in carte nici cu slujbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cuplul si puterea sunt ale motorului.... si daca e pe neutru tot aia e....

intradevar la motoarele electrice nu conteaza turatia...

 

daca alergi pe timp, teoretic schimbi (in sus) pe la turatia unde ai putere maxima, astfel incat in treapta urmatoare o sa fii pe la turatia unde ai cuplu maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai trebuie sa existe un grafic al consumului in functie de turatie. Nu stiu daca pentru motorete a fost publicat vreun astfel de grafic. Cat despre treaba cu schimbarea,conteaza foarte mult cum vrei sa mergi si ce vrei de la acel motor la un moment dat. in principiu cu cat vrei ca acel motor sa se invarta mai repede cu atat va trage mai multa benzina. treapta aleasa nu face altceva decat sa asigure ca motorul ala are o turatie la care sa poata trage dupa el fieru pe tine (voi) bagaje... si mai stiu eu ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut sa vad, cel putin pe hartie, la ce turatie trebuie sa schimb, in functie de treapta, ca sa fie cat mai mic stresul pentru cutie si consumul cat mai bun.

 

In manualul de Transalp scrie ca, pentru un consum bun, schimbarea treptelor de viteza se face astfel:

 

a 2-a la 20 km/h (am vazut ca motorul are turatie 2.500 rpm dupa ce am schimbat treapta)

a 3-a la 30 km/h (idem)

a 4-a la 40 km/h (idem)

a 5-a la 50 km/h (idem)

 

retrogradare: a 4-a la 35 km/h si a 3-a la 25 de km/h

 

Am observat ca daca schimb treptele la vitezele specificare de manual, cutia nu mai face acel zgomot specific, ci schimba fara zgomot, ca o cutie de viteze auto.

 

Sper ca informatiile sa iti fie de folos, chiar daca motocicletele difera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca alergi pe timp, teoretic schimbi (in sus) pe la turatia unde ai putere maxima, astfel incat in treapta urmatoare o sa fii pe la turatia unde ai cuplu maxim.

Juan Manuel Fangio spunea ca pentru eficienta maxima, trebuie sa schimbi cu putin inainte de turatia de putere maxima.

A doua ta afirmatie e total gresita. Nicio cutie de viteze nu e astfel etajata. Turatia de cuplu maxim e mult mai jos. Posibil sa fi coincis pe vremuri la cutiile cu 2-3 trepte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul de pe specificatii n-are treaba cu cutia de viteze. Cuplul motorului e acelasi pana in cutie, indiferent de treapta. La roata e dependent de treapta in functie de rapoartele de viteza si de la pinioane.

 

 

 

Nu, nu trebuie sa schimbi in turatie maxima. Trebuie sa schimbi la o turatie care sa-ti asigure o pozitionare pe graficul de cuplu intr-o zona cu panta mai "ridicata" dupa schimbarea vitezei decat inainte.

vad ca OP-ul stia de pagina la care ma refeream iar ceea ce vedem acolo te contrazice. asa cum inteleg eu fenomenul lucrurile depind si de rapoartele cutiei de viteze si nici regula mea, nici a ta nu cred ca sint universal valabile. la majoritatea motoarelor de 600 in linie, unde cuplul maxim (ca si puterea, dealtfel) e aproape de zona linia rosie probabil conteaza prea putin si totul se traduce in fractiuni de secunda pe pista. la motoarele de 1000 (+/-) si la cele in V probabil conteaza mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rapoartele treptelor de viteza sunt: (gear ratios)

1 - 2.333 (35/15)

2 - 1.631 (31/19)

3 - 1.272 (28/22)

4 - 1.040 (26/25)

5 - 0.875 (21/24)

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

"A torque multiplier is a gear box, that works on the principle of ‘epicyclic gearing’. The given load at the input gets torque multipliers as per the multiplication factor and transmitted at the output, there by with a minimum effort achieves greater load."

 

Cuplul maxim al motorului care este dat in specificatii este cuplul motorului, cuplul la vilbrochen asa cum a zis si CalinD.

63Nm la 7500rpm.

Cutia de viteza este in principal un multiplicator de cuplu, asta e definitia ei.

Factorul de multiplicare este exact raportul de multiplicare al rotilor dintate care transmit miscarea.

La iesirea din cutia de viteze cuplul va fi: (la 7500 rpm)

in treapta 1: 2,33 x 63 = 147Nm

2: 1,61 x 63 = 101,43Nm

3: 1,27 x 63 = 80Nm

4: 1,04 x 63 ~ 64Nm

5: 0,87 x 63 = 54,8 Nm

 

Calculele evidentiaza evidentul, motocicleta are cuplu in treapta I, pe masura ce avansezi in trepte cuplul scade.

In treapta 5 nici macar nu ai cuplu sa urnesti motocicleta din loc.. lucru care se poate verifica practic oricand.

Ca sa obtii cuplul la roata mai multiplici si cu raportul de transmisie dintre cele 2 pinioane.. si ai obtinut valoarea finala.

Daca ai un pinion cu 14 dinti si celalat cu 45 dinti obtii un raport de 3,21..

Deci in treapta I la roata ai un cuplu de 471Nm.. suficient sa pleci de pe loc, chiar si intr-o roata (la 7500 rpm :laugh: )

Dar pentru ca sa nu pleci intr-o roata s-a inventat ambreiajul ;)

 

Pentru un consum optim si o functionare corecta a motorului se schimba treapta urmatoare la turatia de cuplu maxim.. sau putin mai jos.

 

edit:

 

Acum am vazut ca ai pus si Reduction ratio 2.375 (38/16) - asta e raportul celor doua pinioane, cel de la motor si cel de la roata..unul e cu 16 dinti si altul cu 38 dinti.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de Transalp scrie ca, pentru un consum bun, schimbarea treptelor de viteza se face astfel:

 

a 2-a la 20 km/h (am vazut ca motorul are turatie 2.500 rpm dupa ce am schimbat treapta)

a 3-a la 30 km/h (idem)

a 4-a la 40 km/h (idem)

a 5-a la 50 km/h (idem)

 

retrogradare: a 4-a la 35 km/h si a 3-a la 25 de km/h

 

Am observat ca daca schimb treptele la vitezele specificare de manual, cutia nu mai face acel zgomot specific, ci schimba fara zgomot, ca o cutie de viteze auto.

 

Sper ca informatiile sa iti fie de folos, chiar daca motocicletele difera.

 

Arunca manualul ala :laugh: ...si nu mai chinuii vaca in asa fel :P ...dai sa pape ca ii place :D

 

2500rot/min in tr 5 la 50 km/h... saraca :lol: ...in ce manual scrie asta...mie unu mi-a scapat. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am vrut sa-i zic, da' na' sa nu zica omu' ca-s rau.

Cu a 5-a la 50 la ora e crima.. sub 50 nu ai ce cauta nici in a IV-a. Ta-ul are cuplu maxim pe la 5500-6000, si daca schimbi la 4000 tot subturata e :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati cuminti, mai flacai, cu sfaturile voastre de a arunca manualele de utilizare.

Aia care au scris acolo, nu-s niste tampiti. :laugh:

 

Si in manualul de GSXF scrie la fel. Motorul trage (mai domol, e adevarat) si daca schimbi treptele la vitezele indicate in carte. Dar nu moare si nu se strica! In plus nu mai troznesc sincroanele din cutia de viteze ca atunci cand schimbi vitezele la mai mult 7000 rpm. Cu motorul de Bandit poti merge linistit cu 60 km/h in a sasea, fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Nu, nu trebuie sa schimbi in turatie maxima. Trebuie sa schimbi la o turatie care sa-ti asigure o pozitionare pe graficul de cuplu intr-o zona cu panta mai "ridicata" dupa schimbarea vitezei decat inainte.

 

...

(1)intradevar la motoarele electrice nu conteaza turatia...

 

(2)daca alergi pe timp, teoretic schimbi (in sus) pe la turatia unde ai putere maxima, astfel incat in treapta urmatoare o sa fii pe la turatia unde ai cuplu maxim.

(1) Depinde de constructia si modul de alimentare al motorului electric

(2) Pozitionarea varfului de cuplu depinde de arhitectura, numarul de cilindre si capacitatea motorului

 

O sa incerc sa fiu succint.[Anumite informatii s-au mai spus, dar vreau sa fie centralizat]

 

Acceleratia este rezultatul diferentei dintre cuplul produs la roata si cuplu rezistent [d(omega)/ d(t) = M - Ms], puterea, sumar vorbind, este forta ori viteza [este una din exprimari, viteza ar trebuie sa fie medie, dar aceasta conditie se asigura daca se merge cu viteza constanta].

Cuplul de sarcina este compus dintr-o componenta constanta care depinde de greutatea motocicletei, cauciucuri si mici frecari pe ici pe colo si o componenta variabila in functie de viteza (chiar patratul acesteia).

"Lantul" este Cuplul motor->reducerea primara->reducerea din cutie(in functie de treapta)->reductia finala (reductie, pentru ca reduce turatia),

Din acest lant, variabile sunt cuplul motor in functie de turatie si deschiderea acceleratiei si treptele de viteze (care sunt variabile discret).

 

Deci revenind la schimbatul vitezelor, e mai avantajos de exemplu sa duci pana in rosu cateodata, chiar daca cuplul de la motor scade, deoarece raportul de transmisie este mai mare, cuplul rezultat este mai mare decat in treapta superioara. acum depinde foarte mult de caracteristica de cuplu a motorului.

 

Exemplu la ce am spus:[pur teoretic]
Daca ai cuplu (aproximativ) constatnt de 60 Nm intre 5k si 10k rpm si pe urma intr 10k si 13k ai 50Nm, in treapta X cu un raport de transmisie 1,2 o sa ai dupa cutie 72, respectiv 60 Nm, Daca ai schimba la 10k in treapta X+1, ai cobora la 8500rpm si cu un raport de 1.0 ai avea 60Nm adica cat ai  fi avut si daca nu schimbai treapta deci aceiasi acceleratie. De aceea aceste chestii se pot calcula, dar cel mai bine se pot simti (desi poate sa te fure sunetul motorului si sa crezi ca trage mai tare.

Daca in exemplul de mai sus, rapoartele erau 1,2 si 1,05, era mai avantajos sa nu schimbi treapta, pentru acceleratie maxima

 

Cand am intrebat pe un mecanic "la ce turatie e subturat motorul?", mi-a raspuns, depinde de viteza. M-am gandit si intr-adevar asa este.

Indiferent de transmisie(treapta de viteza), puterea se conserva (puterea este produsul dintre cuplu si viteza unghiulara), si relatia de mai sus P = F x v (forta si viteza), F depinde de vietza (frecarea aerodinamica e proportiunala cu patratul vitezei), deci ar putea sa fie ok 2.500 rpm in treapta a 2-a si sa NU fie ok 4.000 rpm in a 6-a

 

Sper ca am fost suficient de clar.

Ca si un sumar, cuplul determina acceleratia, in timp ce puterea maxima este reflectata in viteza maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca manualul ala :laugh: ...si nu mai chinuii vaca in asa fel :P ...dai sa pape ca ii place :D

 

2500rot/min in tr 5 la 50 km/h... saraca :lol: ...in ce manual scrie asta...mie unu mi-a scapat. ;)

 

de aia zice lumea ca TA-ul e mobra de bosorogi, saraca ia 108kmh in 5.3s si vin unii de o fac sa ia 100 intro ora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai știți câte unii câte ceva, dar nu ce trebuie. Belbody le zice cel mai bine. :laugh:

Cuplul la roată în fiecare treaptă se calculează exact cum a zis Belbody mai sus.

Consumul depinde de sarcină în cel puțin aceeași măsură ca de turație. Prin sarcină a nu se înțelege greutatea pe care o trage motorul (deși și asta contează), ci gradul de deschidere al clapetei de accelerație.

 

Exemplu edificator: dacă urci un deal abrupt cu a șasea, cuplul la roată poate fi insuficient ca să accelerezi ca lumea și motorul rămâne undeva la 2 mii rpm, să zicem. Nu moare, dar nu merge mai tare de atât, din cauza greutății pe care o are de cărat pe o pantă mare, într-o treaptă înaltă. Ei, și dacă atunci deschizi gazul blană, ce se întâmplă? Turația rămâne 2 mii rpm, dar consumul crește exponențial. În plus, benzina nearsă spală de ulei oglinda cilindrului, uzându-l prematur.

 

Cu schimbatul nu e nicio regulă clară și general valabilă. Depinde foarte mult de ce vrei să faci. Dacă vrei accelerație tare, schimbi astfel încât, la următoarea treaptă, motorul să fie undeva la turația de cuplu maxim sau deasupra. Dar, pentru că e prea complicat să-ți bați capul cu asta, de cele mai multe ori nu greșești cu nimic dacă schimbi atunci când ajunge turația la zona roșie. Acest lucru este valabil pentru cam toate motocicletele sport (inclusiv naked sportiv, etc). La choppere cu motor mare, de cele mai multe ori e mai eficient să schimbi exact când simți că motorul nu mai accelerează zdravăn, de obicei înainte să ajungă la puterea maximă. Deoarece cuplul scade mai repede decât crește turația și e mai bine să schimbi, să dai iar de cuplul mare. Accelerația nu e dată de puterea maximă, ci de curba de cuplu pe o anumită plajă de turație, greutatea ansamblului rider/motocicletă și demultiplicarea transmisiei.

 

Dacă vrei să consume puțin, schimbi pe undeva pe la cuplul maxim și, mai ales, nu tragi tare de gaz în nicio situație. Consumul minim, la o sportivă cu patru cilindri, este pe undeva pe la 2.500-3.000 rpm. Dacă mergi cu gaz lin la turația respectivă într-a șasea, nu-i bai, că motorul are mulți cilindri, pistoane ușoare, merge lin și consumă puțin. Dar dacă vrei să accelerezi tare și tragi blană, iar motocicleta nu e una cu nesimțit de mult cuplu (cum e o Hayabusa sau B-King, spre exemplu), o să se întâmple ce am spus mai sus. Multă benzină în cilindru la o turație prea mică, consum mare, uzură la motor.

 

Turațiile astea nu sunt fixe, generale. Un V2 mare poate să nu meargă lin sub 3.000 rpm într-o treaptă prea înaltă (doi cilindri, impulsuri de două ori mai rare la aceeași turație față de un 4 cilindri), în timp ce un patru în linie poate să aibă repriză curată și de sub 2.000 rpm, dacă este dozat gazul corespunzător.

 

Astea oricum sunt calcule pentru obsedați ca mine ;) . Reguli valabile pentru majoritatea motocicletelor/riderilor/situațiilor: pentru accelerație, schimbi la zona roșie, pentru consum, nu tragi tare de gaz, nu mergi în ture înalte, dar nici prea joase.

 

 

P.S. Chestia aia dată de producător cu schimbatul recomandat e și conformă cu o normă din asta ca să nu încurajeze bikerii să-și rupă capu' schimbând numai la jdemii de rpm. Toți producătorii fac asta. Mie la Ducati ST4 îmi sugera să schimb a șasea pe la 60. Problema e că a șasea era nesimțit de subturată la viteza aia. Aveam 3.000 rpm pe la 95-100 într-a șasea. Deci nu o luați ca pe literă de lege.

 

P.S. Aaaa, și motocicletele nu au sincroane! :D Doar Honda VFR 1200 DCT, apărută anul ăsta, are ceva în genul, dar nu chiar. :lol: În rest, nu există, n-au, zero, zip, nada.

Editat de kriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Stati cuminti, mai flacai, cu sfaturile voastre de a arunca manualele de utilizare.

Aia care au scris acolo, nu-s niste tampiti. :laugh:

 

Si in manualul de GSXF scrie la fel. Motorul trage (mai domol, e adevarat) si daca schimbi treptele la vitezele indicate in carte. Dar nu moare si nu se strica! In plus nu mai troznesc sincroanele din cutia de viteze ca atunci cand schimbi vitezele la mai mult 7000 rpm. Cu motorul de Bandit poti merge linistit cu 60 km/h in a sasea, fara probleme.

 

 

nu ai sincroane la gsxf, orice model! ;) majoritatea cutiilor de motocicleta, daca nu toate (nu bag mana-n foc ca nu toate, s-r fi trezit cei de la bmw sau vreo firma de genul sa puna pe vreun model special) nu au sincroane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat de fapt sa raspun la intrebarea din topic. Teoretic nu conteaza in ce treapta se face masurarea cuplului/puterii (de fapt se masoara o singura chestie, cealalata rezulta din introducere turatiei in ecuatie), rezultatul obtinut si inmulteste/imparte cu raportul "backwards" de la lant<-cutie<-reductie primara, si se obtine cuplul de la motor.. Acesta intotdeauna va fi mai mic decat cel declarad de producator, deoarece producatorul declara cuplu/puterea la motor, se mai pierde in transmisie si in lant. Stiu ca am citit pe undeva ca Hornetul stock din 65 (sau 98 depinde de tara) de cai declarati, la roata ii are "doar" pe 82-82 :laugh: deci aproape 20% [cred ca 10 lantu si 10 cutia ].

 

Ah si mai e problema la astea cu Ram-Air (alde SRAD si toate sportivele noi) ca alea cica dezvolta putere maxima doar la viteza maxima, ca acoo au fluxul aer corespunzator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai sincroane la gsxf, orice model! ;) majoritatea cutiilor de motocicleta, daca nu toate (nu bag mana-n foc ca nu toate, s-r fi trezit cei de la bmw sau vreo firma de genul sa puna pe vreun model special) nu au sincroane...

 

N-or fi, ca n-am desfacut cutia si nici nu-s curios s-o vad cum arata! Oricum, ramane valabil ce-am spus. Schimband vitezele la turatii mari, trozneste ca dreac. De noua! Si nu e singura care face asa...Decat s-o aud cum trozneste prefer sa schimb la 4000-5000 rpm. Are suficient svanc pentru treapta superioara! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...