Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

Acum 2 ore, B.B. a spus:

A iesit super bine, bravo,

vezi doar ca ai lasat urme de degete pe hota si pe aragaz. 

 

legat de magazine de bricolaj.. Hornbach nu aveti la Bucuresti? Sau Leroy Merlin? 

In cazul meu Dedeman e ultimul pe lista la care ma duc iar Brico-Depot.. nici nu stiu pe unde mai e, daca mai e.. cel mai saracacios dintre toate.. 

 

MS MS

stiu de urme, aia e treabe sotiei sa curete :D

 

avem doar ca toate 3 sunt la mare distanta de mine, iar la 6 seara sa strabati bucurestiul e nasol rau chiar si pe 2 roti. stau la Obor, unul e in Drumul Gilaului sector 4 (10km), altu in Militari dupa centura (16km), iar altu in Balotesti (20km)

 

Leroy e mai la indemana dar nici asta nu mi se mai pare asa breaz..

 

Si eu prefer Hornbach pt ca e bine aprovizionat si dotat si organizat. standuri pt fiecare brand de scule electrice. .. E un paradis de tocat banii de pe card :D

 

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am gasit un strung la Botosani si as vrea sa-l aduc la Pitesti. 2500kg si vreo 3m. Daca aveti posibilitatea sau daca stiti pe cineva care poate sa faca asta la un pret rezonabil, dau un palet de bere recompensa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 14.07.2024 la 13:37, free runner a spus:

Sarumana. S-a rezolvat în 10 min.

Nu știam de situl ăsta.

Dacă aveți vreodată nevoie de transport cu macara, îl recomand 100% pe băiatul ăsta. 

0734 182 456.

Super amabil, punctual, corect la preț.

Face CMR și asigurare de transport, e atent cu marfa, facturează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cinezicealae a spus:

Sarumana. S-a rezolvat în 10 min.

Nu știam de situl ăsta.

Dacă aveți vreodată nevoie de transport cu macara, îl recomand 100% pe băiatul ăsta. 

0734 182 456.

Super amabil, punctual, corect la preț.

Face CMR și asigurare de transport, e atent cu marfa, facturează.

Ma bucur ca ati rezolvat cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Cred ca am mai povestit de bormasina mea cu acumulatori pe care am gasit-o acuma ceva vreme in garaj.

E din 1999 sau 2000, pe vremea cand inca se mai fabrica Bosch in Elvetia 🤗

1000019662.thumb.jpg.80f98cb306acdcef201372ac0deccaaa.jpg

 

Am gasit acumulator aftermarket si l-am luat. A mers 5 minute si apoi gata. Si am dat vina pe bormasina si iar a zacut prin garaj.

Facand curat am dat iarasi peste ea si mi-am zis sa ii mai dau o sansa: ia sa vad daca nu este acumulatorul de vina? Si el era de vina: lipiturile dintre elementi erau rupte.

Asa ca am luat o scula de sudura in puncte de pe TEMU (pentru prima oara am cumparat ceva de la ei):

1000019659.thumb.jpg.10424115d32ba921338696b43aa3ebec.jpg

1000019660.thumb.jpg.8fbc93c9612d519e4d6890b3f2f59eaf.jpg

A fost 145 de lei. Acuma vad ca este 209 Lei....

https://www.temu.com/ro-en/1pc-battery-spot-welder-handheld-spot-welder-11-gear-adjustable-automatic-and-manual-modes-battery-welder-for-18650-battery-welding-nickel-sheets-iron-stainless-stee-g-601099539046976.html?

Initial am zis ca este teapa, urmarirea expeditiei  fiind blocata o saptamana pe ''s-a emis comanda de transport'', si brusc in 2 zile a ajuns si marfa.

 

Am refacut lipiturile si a mers perfect.

1000019654.thumb.jpg.bf95809fc384de9df88a643b48732398.jpg

Acum acumulatorul este functional si bormasina la fel.

 

Asadar merita scula. Sa nu ma intrebati daca mai tine si la inca o reparatie :crack:

 

De acuma inainte cand mai am de reparat baterii de acumulatori, pot sa o rezolv singur.

 

Am mai vazut o scula intersanta:

https://www.temu.com/ro-en/semi-automatic-welding-machine-220v-15-handheld-arc-welder-home-electric-welder-fully-automatic-smart-welder-with-toolbox-european-plug-g-601099539825688.html?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Acum 48 minute, cinezicealae a spus:

Curățat,vopsit, ulei, VFD...IMG-20240823-WA0002.thumb.jpeg.1e135feb4b9b22847a37978910f8802c.jpeg

 

 


Frumoasa magaoia! Sa o stapanesti sanatos! Eu am un strung de banc si ma gandeam sa ii montez un DRO...eventual daca as gasi un electronist bun sa imi puna un variator de turatie pe el, strungul functionand la 220-230v. 

Ce este acel VFD?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VFD este convertizor de frecventa. Variable Frequency Drive.

Ce putere are motorul tau? Ca sa iti pot recomanda ceva. Asta poti sa il montezi si tu daca nu ai doua maini stangi si ai trecut pe la scoala cand s-a povestit despre curentul electric.

Cel mai simplu , cel putin asa am facut eu la bormasina coloana, iti inlocuiesti motorul monofazat cu unul clasic trifazic, il conectezi in triunghi si il alimentezi la un convertizor cu intrare 230 V si iesire 3 x 230 V. Bineinteles trebuie vazut ce putere are.

 

Pentru DRO ai mai multe solutii.

 

Am vazut ca exista kit-uri gata facute. Aici ai nevoie doar de abilitati mecanice. si probabil ca este cea mai buna solutie pentru o chestie hobby.

 

Daca vrei poti sa il faci si singur. Ceea ce va costa evident mai mult. Iti cumperi cate un encoder (80-100 euro) pe care il pui pe fiecare axa, le legi la un automat programabil (ceva simplu de la Eaton seria EASY sau Siemens seria LOGO!) care costa tot in jur de 100 euro si iti mai iei un HMI (afisaj touch screen) care poate fi de la 250 la 1000 euro sau mai mult, depinde de ceea ce vrei. Ceea ce se face cu varianta asta este sa iti transformi strungul intr-o masina automata. Pui motoare la actionarea axelor, dai drumul la program si singur iti face piesa 🤗

 

Daca te pasioneaza sa il faci singur cu convertizor, da-mi de stire si te ajut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LN= 220v (de la priză)

UVW= la motor in orice ordine...

Dacă nu se învârte în direcția corectă, schimbi oricare două fire între ele. Nu e nevoie de electroniști. E schema desenată in manual, cu poze.

Mai greu e cu programarea la VFD.

Astea mai noi au funcția de auto tune. Chiar și așa, e greu să te bucuri de tot ce știe să facă, dacă nu știi să-l programezi.

Cat despre DRO la strung de banc... orz pe gâște.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cinezicealae a spus:

LN= 220v (de la priză)

UVW= la motor in orice ordine...

Dacă nu se învârte în direcția corectă, schimbi oricare două fire între ele. Nu e nevoie de electroniști. E schema desenată in manual, cu poze.

Mai greu e cu programarea la VFD.

Astea mai noi au funcția de auto tune. Chiar și așa, e greu să te bucuri de tot ce știe să facă, dacă nu știi să-l programezi.

Cat despre DRO la strung de banc... orz pe gâște.

Nu are ce sa faca cu functia auto-tune la asa ceva. Care functie exista de cel putin 20 de ani pe convertizoare de frecventa. 

Programarea este simpla si nu necesita mai mult decat sa intelegi ce scrie in manual.

Ii setezi o frecventa maxima, una minima (daca doresti sa nu cobori sub ea si sa arzi motorul), ii pui un potentiometru la convertizor (iti da mura in gura in manual cum se monteaza si cum se setaza parametri ca sa lucreze cu turatie variabila din potentiometru) si eventual mai dai timpul de accelerare si cel de franare.

De aceea i-am spus ca daca doreste poate sa o faca singur si il ajut. Ii ia 5 minute sa priceapa cum se programeaza.

Ceea ce conteaza este sa aleaga unul corect, mai precis care sa mearga cu control vectorial (aici este valabila treaba cu "majoritatea astora mai noi" care au ambele moduri de lucru - V/f sau vectorial), ca sa aiba cuplu la turatii mici.

Treaba cu mersul in sensul gresit: nu trebuie sa inverseze doua faze. Oricum el are nevoie de ambele sensuri de rotire (poate mai da omul un filet ceva...) iar sensul de rotire se comanda din intrarile de comanda ale convertizorului. O sa aiba un buton cu 3 pozitii: inainte/stop/inapoi sau cum o vrea sa scrie el.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

Nu are ce sa faca cu functia auto-tune la asa ceva. Care functie exista de cel putin 20 de ani pe convertizoare de frecventa. 

Programarea este simpla si nu necesita mai mult decat sa intelegi ce scrie in manual.

Ii setezi o frecventa maxima, una minima (daca doresti sa nu cobori sub ea si sa arzi motorul), ii pui un potentiometru la convertizor (iti da mura in gura in manual cum se monteaza si cum se setaza parametri ca sa lucreze cu turatie variabila din potentiometru) si eventual mai dai timpul de accelerare si cel de franare.

De aceea i-am spus ca daca doreste poate sa o faca singur si il ajut. Ii ia 5 minute sa priceapa cum se programeaza.

Ceea ce conteaza este sa aleaga unul corect, mai precis care sa mearga cu control vectorial (aici este valabila treaba cu "majoritatea astora mai noi" care au ambele moduri de lucru - V/f sau vectorial), ca sa aiba cuplu la turatii mici.

Treaba cu mersul in sensul gresit: nu trebuie sa inverseze doua faze. Oricum el are nevoie de ambele sensuri de rotire (poate mai da omul un filet ceva...) iar sensul de rotire se comanda din intrarile de comanda ale convertizorului. O sa aiba un buton cu 3 pozitii: inainte/stop/inapoi sau cum o vrea sa scrie el.

 

N-am înțeles cu frecvența minima și cum se arde motorul.

La strungurile pe care le am și le-am avut, motorul se învârte permanent în același sens.

Avansurile și filetele se selectează din cutia de avans, respectiv filete.

Avansurile, filetele și direcția de rotație a universalului se selectează individual, in funcție de necesități.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, cinezicealae a spus:

N-am înțeles cu frecvența minima și cum se arde motorul.

La strungurile pe care le am și le-am avut, motorul se învârte permanent în același sens.

Avansurile și filetele se selectează din cutia de avans, respectiv filete.

Avansurile, filetele și direcția de rotație a universalului se selectează individual, in funcție de necesități.

Un motor electric se raceste prin curentul de aer facut de elicea montata pe arborele motor.

Scaderea turatiei duce la scaderea fluxului de aer si automat la supraincalzirea motorului.

In mod normal se evita coborarea frecventei sub 5-10 Hz mai ales pe durata indelungata.

Ca sa eviti problema pui frecventa minima 10 Hz si nu mai ajungi accidental sub acea frecventa.

Uzual la motoarele cu convertizor care functioneaza in regim continuu la turatii mici,  elicea ventilatorului este actionata de un motor separat.

Cand proiectezi instalatii cu motoare actionate cu convertizor, la care ai nevoie de plaja mare de variatie, folosesti motoare cu 2 poli care merg la 3000 rot/min si atunci ai zona de reglaj mai mare.

@Ruginel spunea  ca are un strung de banc. Nu stiu daca are toate optiunile tale, de aceea ma gandeam la reverse electronic.

Evident ca cel mai bine este ca motorul sa se invarta cu turatie constanta si sa aranjezi restul mecanic. Doar ca iese mare si greu (si bun).

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

S-a fript rotoru la flexu Yato cu acumulator.Și nu l-am abuzat.Urmatoru va fi Makita,sau Devalt

Fa si tu o comparatie "la kil". Fara acumulator.

Yato are un kil juma, AEG sau Makita au 2 kile..... Banuiesc ca si Ryobi (frate cu AEG) are tot vreo 2 kile.

Da ce a crapat? Ceva mecanic sau electric - perii, chestii socoteli?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Noile achiziții, am furat startul. Impactul și flexul sunt peste așteptări, filetanta e mai mare și un pic mai grea decât varianta anterioară. Acum gama e destul de completă, mai trebuie orbitalul X12.

Flexul de la Panzer e blană, fumează Einhell la orice oră (mno, e și brushless).

Dacă e nevoie de detalii, vă stau la dispoziție.

IMG_20241008_183639.jpg

IMG_20241008_183508.jpg

IMG_20241008_183502.jpg

IMG_20241008_183448.jpg

IMG_20241008_183429.jpg

IMG_20241008_183400.jpg

IMG_20241008_183352.jpg

IMG_20241008_183200.jpg

IMG_20241008_183209.jpg

IMG_20241008_183237.jpg

IMG_20241008_183652.jpg

Screenshot_2024-10-06-22-44-19-969_com.facebook.lite-edit.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

filetanta e mai mare și un pic mai grea decât varianta anterioară

Varianta anterioară n-are percuție, d-aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, vis-a-vis a spus:

Varianta anterioară n-are percuție, d-aia...

Cunoaștem, de aia am și luat-o.

Acum 10 minute, ENEOS a spus:

Ăla cu pătrat de la Parkside cum e față de Panzer?

Testez mâine cu două tubulare identice, și eu sunt curios. Deocamdată am desfăcut fără emoții piulița axului spate de la FJR 1300, cu cheie Cr-V, nu Cr-Mo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Lucian_M a spus:

Cunoaștem, de aia am și luat-o.

Testez mâine cu două tubulare identice, și eu sunt curios. Deocamdată am desfăcut fără emoții piulița axului spate de la FJR 1300, cu cheie Cr-V, nu Cr-Mo.

cati NM au cele 2?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Având sistem pe firmă respectivă, e mai simplu. Am testat varianta de 400 Nm strângere și 600 desfacere, efectiv n-am ce să reproșez. Totuși nu aș avea ce face cu atâta putere, chiar nu-mi este necesară. Însă da, desface piulițe la roți de tractor. Pentru auto nu trebuie mai mult, iar pentru moto e overkill.

Totuși cine vrea să desfacă aproape orice, inclusiv la tir, își ia modelul de 1 țol de la Milwaukee (varianta cu inel) + acumulator Forge M12 și a terminat orice negocieri cu șuruburile. Omul are și stubby M12, onekey m18 1/2, dar lucrând la utilaje agricole, a luat și varianta de 1 țol. A zis că nu a prins vreodată vreo situație unde să se enerveze. Adică ori se desface, ori se rupe ceva. Cu al tău poți rupe prezoane auto cu ușurință, pe testate (a pățit-o un prieten, a rupt prezon la Duster).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Lucian_M a spus:

Având sistem pe firmă respectivă, e mai simplu. Am testat varianta de 400 Nm strângere și 600 desfacere, efectiv n-am ce să reproșez. Totuși nu aș avea ce face cu atâta putere, chiar nu-mi este necesară. Însă da, desface piulițe la roți de tractor. Pentru auto nu trebuie mai mult, iar pentru moto e overkill.

Totuși cine vrea să desfacă aproape orice, inclusiv la tir, își ia modelul de 1 țol de la Milwaukee (varianta cu inel) + acumulator Forge M12 și a terminat orice negocieri cu șuruburile. Omul are și stubby M12, onekey m18 1/2, dar lucrând la utilaje agricole, a luat și varianta de 1 țol. A zis că nu a prins vreodată vreo situație unde să se enerveze. Adică ori se desface, ori se rupe ceva. Cu al tău poți rupe prezoane auto cu ușurință, pe testate (a pățit-o un prieten, a rupt prezon la Duster).

 

am tot stat si ma gandeam intre 

https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf921n-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-406-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-cutie-de-carton-original-p101007459?aku=d2fae7e586851f07e35104911e47f1b7

 

si modelul un pic superior

https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf892n-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-812-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-cutie-de-carton-original-p101605629

 

 

Dar cum am renuntat la duba si urmeaza sa schimb si masina cu una nou, nu prea o sa am situatii in care sa am nevoie de atata forta si probabil ca o sa ma opresc la asta de 406nm.

 

voi ce ziceti?

PS cred ca o iau pe asta: https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf921nt-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-406-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-tstak-p101604503 

 

mai e si in cutie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...