alex_en Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) hai sa facem un ex ercitiu de imaginatie! Cati mecanici moto/auto si respectiv service-uri sunt in Bucuresti? Sute?Mii? Cate chei dinamometrice ar trebui sa aiba? Mii? Zeci de mii? Cate firme care se ocupa cu etalonari cunoasteati? Io cunosc UNA! Concluziile le trageti voi! PS: inca nu imi permit o cheie dinamometrica, dar cand o sa se puna problema o sa-mi cumpar una de calitate! PS2: etalonarile se fac pe hartie, cheile nu parasesc niciodata altelierele!Stiu ce vorbesc! Editat Iulie 13, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 nu neg, nu e musai sa se rupa motocicleta-n doua daca nu folosesti dinamometrica pe fiecare surub. dar e cel putin o naivitate combinata cu orgoliu sa crezi ca daca nu s-a intimplat nimic nasol pina acum, nu se poate intimpla niciodata. in plus, crezi ca daca un om are o problema legata de un surub strins prost (prea putin sau prea tare) de un mecanic, o sa se duca si-o sa-i anunte pe toti cunoscutii? asta e o treaba pe care se bazeaza multi mecanici, iti spun "frate, daca faceam treaba proasta, mai venea cineva la mine"? ei stiu foarte bine ca multi clienti o sa se intoarca tot timpul ori pt. ca se gindesc ca si-n alta parte e la fel, ori pt. ca e mai ieftin acolo, ori pt. ca sint prea pe dinafara ca sa se priceapa ca au facut treaba proasta. e poveste lunga si deja e offtopic rau. daca n-as fi vazut cu ochii mei piulita de la roata spate strinsa prea putin de mecanici, cauzind miscarea rotii in bascula, n-as fi scris cele de mai sus. cu unele exceptii care se stiu, nu prea am respect pt. mecanici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Iulie 16, 2012 Share Postat Iulie 16, 2012 Pana acuma am gasit o firma care face cu 160 roni pe scula.Mi se pare cam mult sincer.Cine are informatii poate sa imi dea si un pm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 20, 2012 Share Postat Iulie 20, 2012 (editat) cu putin efort cred ca nu e imposibil sa-ti improvizezi singur un dispozitiv de masurare a cuplului. cuplu = forta x bratul fortei. forta = masa x g. masa poti s-o aproximezi prin volum de apa, de exemplu. cu siguranta n-o sa ai clasa de precizie 0.00000000000000001%, dar pentru uz domestic cred ca e de-ajuns. ____________________________________________________ n-am gasit alt loc mai potrivit unde sa postez asta. sprayurile de curatat frinele si probabil si cele de curatat lantul contin o substanta care in anumite conditii poate genera fosgen. http://en.wikipedia.org/wiki/Phosgene#Safety http://www.brewracingframes.com/id75.htm Editat Iulie 20, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iulie 24, 2012 Share Postat Iulie 24, 2012 acum ...sincer cat de tare poate sa se decalibreze o cheie dinasta incat sa poata fi calibrata acasa cu metoda descrisa de tine ? pentru cei care mai cauta leviere pentru vulcanizare am gasit astea: http://sculebgs.ro/index.php/Service-roti/BGS-1530-Levier-pentru-vulcanizare-250mm/youmania_flypage.tpl.html http://sculebgs.ro/index.php/Service-roti/BGS-1531-Levier-pentru-vulcanizare-400mm/youmania_flypage.tpl.html o sa ma duc azi sa-mi iau doua bucati si ma gandesc sa le iau de 400mm pentru ca din masuratorile mele se pare ca ar incapea sub seaua V-stromului. pentru cei care folosesc de 250mm....cam cat de îndemânoase sunt ? nu e chin sa schimbi un cauciuc cu doua leviere de 250mm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iulie 24, 2012 Share Postat Iulie 24, 2012 De ce ai nevoie de leviere la V-Strom care are cauciucurile fara camera, faci pana, bagi siret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iulie 24, 2012 Share Postat Iulie 24, 2012 stiu man..dar vreau eu si leviere sa-mi schimb singur cauciucurile sau pt orice pana mai zdravana imi doresc sa plec si pe distante mai lungi anul viitor si nu-mi strica sa ma antrenez acum pe cauciucurile vechi . ma costa 40-50 ron levierele astea deci nu e mare investitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2012 Share Postat Iulie 24, 2012 (editat) acum ...sincer cat de tare poate sa se decalibreze o cheie dinasta incat sa poata fi calibrata acasa cu metoda descrisa de tine ? inteleg unde bati dar mai interesant ar fi nu neaparat de calibrat, ci de verificat cit de buna e. eu am una Yato de 40-200 Nm si una Moto Detail de 4-24. ieftineli ambele. am gasit intimplator in bazar un cintar electronic foarte ieftin, am cumparat unul si l-am verificat (am niste greutati etalonate acasa). merge chiar foarte bine, a indicat cu precizie fiecare combinatie de greutati. zilele astea o sa improvizez cu el un sistem de verificat cuplul la cheia mica, sa-mi fac o idee despre cit e de precisa. in mod normal nu exista vreun motiv sa fie erori mari chiar si la improvizatia asta. o sa revin cu rezultatele. Editat Iulie 24, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Iulie 30, 2012 Share Postat Iulie 30, 2012 Vezi ca sunt pe youtube filme cu reglajul specificat de tine.Sa imi spui ce rezultate ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 (editat) am facut testul dar am uitat sa scriu. cu cea de 40-200Nm n-am avut cum, fortele sint prea mari. am testat-o doar pe cea Moto Detail. erorile sint sub 10% (in specificatii scrie clasa de precizie 4%), cu exceptia cuplurilor mici (4-7 Nm) unde erorile sint mai mari. din punctul meu de vedere e utilizabila. si daca-i curios vreunul ce-au pe dinauntru: http://www.tegger.com/hondafaq/torque_wrench/index.html __________________________________________ si in caz ca o sa aiba vreodata nevoie cineva de un set de reparat filete. au V-Coil (similare cu Helicoil dar facute de o firma nemteasca, Voelkel) la Rocast. doar ca nu au toata gama in oferta. eu aveam nevoie de M7, tocmai asta nu era si nu aduc. in plus, ca pret is cam la fel cu cele de pe ebay. sau chiar mai scumpe, daca adaugi transportul prin curier. in schimb, am aflat ca insertiile solide Timesert ar fi produs Wurth. am sunat la ei si mi-au confirmat, au chiar distribuitor in Iasi. mi-au explicat chiar ca se poate trisa si se pot monta fara burghiele, tarozii si sculele de sanfrenare pe care le vind ei. din pacate nu vind decit la pachete de 25 si e 17 RON insertia, deci costa aproape cit doua seturi de montaj V-Coil cu 10 insertii, care contin tot ce trebuie (burghiu, tarod si scula de montaj). cel mai bine sa n-ajungeti sa aveti nevoie, in special daca e pt. un filet rar. Editat August 1, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 8, 2012 Share Postat August 8, 2012 Helicoil originale se vand la bucata in toate dimensiunile la Fabory, in Buc pe Bd Preciziei. Nu sunt scumpe cativa lei/buc, dar scumpi sunt tarozii speciali care daca nu ai de unde sa-i imprumuti e naspa. Burghiele, desi au dimensiuni cu zecimale, ii poti gasi relativ usor, iar scula de insurubare se poate confectiona usor artizanal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 9, 2012 Share Postat August 9, 2012 (editat) de-acord. scula de insurubare se poate face dintr-un surub despicat cu flexul in capat, cea originala n-are nimic deosebit. pentru insertii V-Coil M7 cum am folosit eu, burghiul e de 7,3 dar tarodul, asa cum ai zis, pare sa fie de 8,3. apai gaseste asa ceva daca poti. evident ca nu am avut cum sa masor diametrul tarodului, dar am masurat cu un "arculet" infiletat pe un surub M7. nu cred ca merge cu tarod de 8 pas 1, deoarece surubul va intra fortat si probabil va antrena si spiralul. dar mai e de notat ca spiralul se stringe putin la insurubare (in acest fel de destinde radial pe filet astfel incit sa nu se invirta-n gol), deci s-ar putea ca de fapt sa fie de 8 cu pas 1. daca gasesc un tarod din asta poate o sa testez daca merge, ca mi-au mai ramas 10 insertii, in ideea ca poate ii scutesc pe altii de cheltuiala inutila. Editat August 9, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudorp28 Postat Septembrie 6, 2012 Share Postat Septembrie 6, 2012 Salut! A vazut cineva sau stie de unde se pot procura in Bucuresti Scule pentru indreptat PDR? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 Unde se gasesc prin Bucuresti filiere si tarozi cu pas mic? Am nevoie sa refac filetele la o valva si e nevoie de o filiera M8X0.75 si tarod M4 sau M5 (pentru filet ventil). Sa schimb valva nu e o optiune, find vorba de un tractor la care nu dai raota, cauciucul si camera jos asa usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 pe scurt: daca esti din Bucuresti foloseste Google. o sa-ti dea niste numere de telefon. dar iti spun de-acum ca cel mai probabil o sa ti se zica ori "n-avem" (cu toate ca pe orice site de-afara gasesti), ori "ajunge cam in 3 saptamni", ori "vindem doar minim 30 de bucati" etc. nu-ti pierde vremea si nervii si foloseste ebay. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Am gasit in UK, pretul e prohibitiv dar macar e o rezolvare eleganta a problemei. Tipul ala Schrader de a inventat valva cred ca umbla numai beat de a gasit asa combinatii de diametre si pasuri ale filetelor. Editat Septembrie 12, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Am gasit in UK, pretul e prohibitiv dar macar e o rezolvare eleganta a problemei. Tipul ala Schrader de a inventat valva cred ca umbla numai beat de a gasit asa combinatii de diametre si pasuri ale filetelor. http://www.ebay.co.uk/itm/8mm-8-x-0-75-Taper-Plug-Tap-and-Die-M8x0-75-Tap-TD27-/110928451914?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item19d3d9d94a http://www.ebay.co.uk/itm/HSS-Tap-Set-M8-x-0-75-8mm-/290772580361?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item43b3657809 http://www.ebay.co.uk/itm/HSS-Tap-M8-x-0-75-8mm-75-T1180-/360486896065?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&var=&hash=item53eeb181c1#shId http://www.ebay.co.uk/itm/NORMAN-M8-X-0-75-TAP-METRIC-FINE-TIN-COATED-6H-PLUG-8mm-/320905410762?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item4ab773f8ca http://www.ebay.co.uk/itm/Volkel-HSS-Tap-Taper-Second-or-Plug-M8-x-0-75-MF-/330791695046?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item4d04b8b2c6 http://www.ebay.co.uk/itm/GOLIATH-TAP-M8-FINE-0-75mm-0-75-8mm-No3-BOTTOM-/320793533936?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item4ab0c8ddf0 http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-DORMER-E513-TAP-M8-FINE-0-75mm-8mm-No2-SECOND-/320952818138?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item4aba4759da toate sint ieftine si iti spun pe cuvint de onoare ca sint ok pentru aluminiu. am cumparat la 7 sei set (numarul 1, 2 si 3) si am dat cu succes filet in aluminiu destul de dur (nu din ala de tip brinza). nu stiu cum e cu aliaje gen 7075 dar banuiesc ca e ok cu lubrifiere si aplicind tehnica corecta. in otel n-am dat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 gasesti in romania la orice magazin de scule mai rasarit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Unde se gasesc prin Bucuresti filiere si tarozi cu pas mic? Am nevoie sa refac filetele la o valva si e nevoie de o filiera M8X0.75 si tarod M4 sau M5 (pentru filet ventil). Sa schimb valva nu e o optiune, find vorba de un tractor la care nu dai raota, cauciucul si camera jos asa usor. Am eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 (editat) Prea tarziu, am comandat din UK deja. Dimeniunile nu sunt cele precizate in primul post ci astea: External thread Metric: 7.7 mm OD, thread root diameter is 6.9 mm Ă 0.794 mm pitch. Imperial: 0.305 in OD, thread root diameter 0.271 in Ă 32 tpi (threads per inch) Internal thread (to accept the threaded valve core) Metric: 5.30 mm OD Ă 0.706 mm pitch Imperial: 0.209 in OD Ă 36 tpi. Am reusit sa gasesc filiera pentru filetul extern si tarod pentru cel intern intr-un singur loc, deci nu cred sa fie chiar atat de populare. Am eu Daca-mi ziceai inainte economiseam niste bani si te umpleam de bere Editat Septembrie 13, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 pai zi si tu de unde, poate odata o sa mai aiba nevoie si altul. ca de aia e forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 http://www.tracytools.com/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Pe mine m-ar interesa de unde gasesc cleme filetate pt prinderea carenelor, plus suruburile cap imbus aferente...Tot ce am gasit pe louis sunt exorbitante,zic eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Suruburi cred ca astea-s bune: http://www.louis.de/_1048fe6f20d8caf72f82d8f44e980960e8/index.php?topic=artnr&artnr=10006195 Cat de scumpe sunt clemele alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 la fabory gasiti tot felul de suruburi posibile si imposibile. eu unul recomand d-zus pentru carene in locul porcariilor clasice... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.