Sari la conținut

Baterie... ce fel de acid?


emil_25
 Share

Postări Recomandate

salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apa distilata, doar.. Daca nu era lichid mai deloc, trebuie sa pui si electrolit. Chestia e ca trebuie sa verifici sa fie concentratia corecta, iar aici deja dam in altele, mai complexe..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog?

 

Pune apa distilata (demineralizata) pana la nivel si pune bateria pe redresor. Dupa incarcare verific-o, vezi cum inv arte cand dai la automat. Tensiunea, daca e in stare buna ar trebui sa fie undeva la minim 12,8V dar nu intotdeauna o tensiune de aceasta valoare spune totul despre o baterie proaspat incarcata chiar daca a stat o ora - doua sa isi "traga sufletu' "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service ;)

 

Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru...

 

Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel!

 

Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service ;)

 

Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru...

 

Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel!

 

Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search :D

 

Am o baterie identica pe motor...chiar cu motorul rasturnat electrolitul nu curge..

La partea cu incarcarea ai dreptate...bateria a fost supraancarcata..in primul rand trebuie masurata incarcarea.

Completarea cu apa distilata se foloseste cand nivelul electrolitului este scazut,dar nu sub nivelul placilor...in cazul de fata placile deja sunt sulfatate, putine sanse ca bateria sa poata fi recuperata,dar merge incercat

Completat cu apa distilata, incarcare cu un curent mult mai mic decat cel normal, (pana in 0,2amperi ) verificarea cu densimetru pe fiecare element (densitatea trebuie sa ajunga la 1,26 pe fiecare element,pt bateria incarcata ) cam asa vad eu incercarea de recuperare a bateriei .

Exista incarcari de desulfatare,caz in care se inlocuieste electrolitul cu apa distilata,se incarca cu un curent foarte mic..etc,

dar la cat costa bateria nu cred ca se merita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog?

Acid din ala din Ardeal de pruna nu merge sigur... Hac!

 

Acuma serios vorbind, in principiu intr-o baterie nu se pune acid sulfuric decat o data, adica prima data, adica atunci cand o formezi. In rest daca scade nivelul lichidului se completeaza doar cu apa distilata/demineralizata. Trebuie sa verifici nivelul lichidului cam de 2-3 ori pe an si sa pui apa cu seringa pana cand aduci nivelul la linia de maximum.

 

Daca nivelul a scazut sub linia de minimum, si mai ales daca a stat mult timp asa, sunt sanse minime ca bateria aia sa mai invarta un demaror, exceptand cazul in care motocicleta a cazut si zeama a curs la accident relativ recent. Oricum povestiule cu cat acid si cata apa pui si daca a curs zeama de acolo sunt greu de realizat in practica pentru simplul motiv ca densimetrele de pe piata sunt de obicei pentru masini si nu incap pe gaura de la bateria de motor si oricum nu au unde sa pluteasca acolo, ca de obicei distanta intre linia de minimum si tablele din interior e de pana un centimetru. Asa ca eu zic sa bagi apa, sa vezi daca mai merge, si daca nu sa-ti iei baterie noua (circa 55 Euro).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acid din ala din Ardeal de pruna nu merge sigur... Hac!

 

Acuma serios vorbind, in principiu intr-o baterie nu se pune acid sulfuric decat o data, adica prima data, adica atunci cand o formezi. In rest daca scade nivelul lichidului se completeaza doar cu apa distilata/demineralizata. Trebuie sa verifici nivelul lichidului cam de 2-3 ori pe an si sa pui apa cu seringa pana cand aduci nivelul la linia de maximum.

 

Daca nivelul a scazut sub linia de minimum, si mai ales daca a stat mult timp asa, sunt sanse minime ca bateria aia sa mai invarta un demaror, exceptand cazul in care motocicleta a cazut si zeama a curs la accident relativ recent. Oricum povestiule cu cat acid si cata apa pui si daca a curs zeama de acolo sunt greu de realizat in practica pentru simplul motiv ca densimetrele de pe piata sunt de obicei pentru masini si nu incap pe gaura de la bateria de motor si oricum nu au unde sa pluteasca acolo, ca de obicei distanta intre linia de minimum si tablele din interior e de pana un centimetru. Asa ca eu zic sa bagi apa, sa vezi daca mai merge, si daca nu sa-ti iei baterie noua (circa 55 Euro).

 

Densimetrele se folosesc de regula montate intr-un tub de sticla prevazut la un capat cu o para de cauciuc cu care se aspira electrolitul din baterie...cu siguranta merge si la moto.(

Bateria respectiva costa mai putin,vreo 20 euro ,poate chiar mai putin la Bumbas care e distribuitor Varta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mica completare pe care o fac mereu ca nu ma pot abtine:

 

Cand este supraincarcata bateria - apa nu fierbe - si nu se evapora vapori de apa. Apa din solutia acida se descompune prin electroliza in H2 si O2 care se degaja in atmosfera.

That's it!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service ;)

 

Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru...

 

Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel!

 

Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search :D

 

Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria..

Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !)

Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria..

Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !)

Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..?

 

Mai pisica, nu e vorba de nod in papura dar e un NEADEVAR!! Nu fierbe nici o apa acolo, doh!

 

Tu poti sa faci diferenta intre fierbere si descompunere?

 

Tu daca iei salariu de la mine si intr-o luna iti dau jumatate din cat trebuia, treci cu vederea? Ca doar ce.. ce mi-e 1000 ce mi-e 500..

Ma scuzi, am incurcat bancnotele.. arata cam la fel.

 

Mare ti-e gradina Doamneeeee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria..

Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !)

Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..?

Si de ce mi-ai dat mie QUOTE? ;) Doar nu am zis eu, dar cu ocazia asta am vazut ca se disociaza, nu se evapora :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fierbere= trecerea unui lichid in stare de vapori. Apa=Oxigen si Hidrogen. Nimeni nu a specificat ca s-a ajuns la punctul de fierbere... Deci, toata lumea are dreptate! O sa incepeti cu texte de genul...: pai vaporizarea nu este fierbere... Ba da, este tot o fierbere, dar se desfasoara in 3 moduri: 1. Vaporizare cu bule, 2.Vaporizare peliculara, 3.Vaporizarea de tranziție ( combinatie intre cele 2 de mai sus).

Deci, DA... daca lasi un pahar cu apa 3 luni, o parte din apa fierbe (se evapora)...

BETIVILOR!!!! ;)

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fierbere= trecerea unui lichid in stare de vapori. Apa=Oxigen si Hidrogen. Nimeni nu a specificat ca s-a ajuns la punctul de fierbere... Deci, toata lumea are dreptate! O sa incepeti cu texte de genul...: pai vaporizarea nu este fierbere... Ba da, este tot o fierbere, dar se desfasoara in 3 moduri: 1. Vaporizare cu bule, 2.Vaporizare peliculara, 3.Vaporizarea de tranziție ( combinatie intre cele 2 de mai sus).

Deci, DA... daca lasi un pahar cu apa 3 luni, o parte din apa fierbe (se evapora)...

BETIVILOR!!!! ;)

Daca apa ar fierbe nu s-ar mai pune furtunul ala de evacuat gaze din acumulator. Problema e ca ocazional acolo apare electroliza, daca n-ar exista furtunul s-ar putea acumula hidrogen sub sa si daca mai apare si scanteia potrivita te alegi cu o mica explozie sub fund. Uups, acum mi-am adus aminte ca am pierdut furtunul ala pe hartoape :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ON-TOPIC: nu conteaza furtunul, fiecare baterie are cate o gaurica pe unde nu se evapora nimic, doar nu mergi cu mobra sute de km ,ore in sir,pana fierge bateria...ca nu e masina...

OFF-TOPIC: ce hartoape? nu exista asa ceva in tara mea...de ce nu mergi pe autostrazile noastre? avem vreo 2000 km ..pe hartie,ce-i drept...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ON-TOPIC: nu conteaza furtunul, fiecare baterie are cate o gaurica pe unde nu se evapora nimic, doar nu mergi cu mobra sute de km ,ore in sir,pana fierge bateria...ca nu e masina...

OFF-TOPIC: ce hartoape? nu exista asa ceva in tara mea...de ce nu mergi pe autostrazile noastre? avem vreo 2000 km ..pe hartie,ce-i drept...

Tin sa te dejamagesc, eu merg cu mobra ore in sir cu scurte pauze de alimentare cu benzina (ca rezervorul nu ma tine decat 140-180km in functie de cat de tare merg). Am prins si zile in care am mers 500km cu o singura pauza serioasa la mijloc, desi prefer sa fac pauze consistente la macar 150km...

iar gropi poti gasi usor, nici macar nu trebuie sa te straduiesti sa le cauti, trebuie doar sa iesi de pe DN1, DN6, A1, A2, sau drumul ala de Moldova (nu mai tin minte ce DN e). Restul sunt majoritatea varza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca apa ar fierbe nu s-ar mai pune furtunul ala de evacuat gaze din acumulator. Problema e ca ocazional acolo apare electroliza, daca n-ar exista furtunul s-ar putea acumula hidrogen sub sa si daca mai apare si scanteia potrivita te alegi cu o mica explozie sub fund. Uups, acum mi-am adus aminte ca am pierdut furtunul ala pe hartoape :D

Discutam la modul semantic. In practica, este altceva... Nu ma pricep. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pisica, nu e vorba de nod in papura dar e un NEADEVAR!! Nu fierbe nici o apa acolo, doh!

 

Tu poti sa faci diferenta intre fierbere si descompunere?

 

Tu daca iei salariu de la mine si intr-o luna iti dau jumatate din cat trebuia, treci cu vederea? Ca doar ce.. ce mi-e 1000 ce mi-e 500..

Ma scuzi, am incurcat bancnotele.. arata cam la fel.

 

Mare ti-e gradina Doamneeeee!

 

E chiar relevant faptul ca se descompune ...si nu se evapora..?

Problema ramane aceeasi...dar nu un sfat util e important pentru cel ce a cerut ajutorul..ci ADEVARUL..

Apropo,tu ce-i recomanzi sa faca,sa rezolve problema...?

Ca ADEVARUL tau ma indoiesc c-o sa-i pornesca motorul...

Esti sigur ca posturile tale (putine,ce e drept...) ,contin doar ADEVAR..?

Inspirata comparatia cu bacnotele...dar nu prea vad legatura..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog?

 

Cred ca cel mai simplu ar fi sa o golesti daca mai are acid in ea iar pe urma cumperi acid de baterie gata preparat (1.28 densitate) si il bagi in baterie. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo,tu ce-i recomanzi sa faca,sa rezolve problema...?

Ca ADEVARUL tau ma indoiesc c-o sa-i pornesca motorul...

Omule, nu-mi mai vana posturile si nu-mi cauta nod in papura, te rog mult.

 

Sfatul lui @Dan Căta este foarte bun, eu am adaugat doar ce am considerat ca lipseste.

Vrei sa dau si eu acelasi sfat? Ajunge.

 

Si in primul rand topicul era despre cu ce se completeaza bateria si raspunsul a fost dat deja - cu apa distilata.

 

Mesaj completat

Cred ca cel mai simplu ar fi sa o golesti daca mai are acid in ea iar pe urma cumperi acid de baterie gata preparat (1.28 densitate) si il bagi in baterie. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.

 

Nu este adevarat - cel mai simplu e sa adaugi apa distilata!

 

Uite aici reactiile chimice care au loc in baterie:

 

http://www.referatele.com/referate/fizica/...oneaza-acum.php

 

La o baterie descarcata o sa ai acidul foarte diluat si sulfat de plumb - Pb2SO4 depus pe placi..

Chiar daca bateria nu mai are deloc acid in ea - placile de plumb sunt pline de sulfat de plumb.

Se adauga apa chioara (distilata) si se pune la incarcat.

Sulfatul de plumb de pe placi + curentul de incarcare + apa -> reactie chimica -> H2SO4 - acidul - electrolitul.

 

Inca odata: Sarea de plumb cu apa supusa unei curent electric va duce la formarea de acid sulfuric aducand bateria in starea initiala de incarcare.

 

Toata lumea zice apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata.. si voi nu, BATMAN - o golesti si pui ACID.

Adica scoti acidu si pui acidu.. ce logica.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...