Sari la conținut

Material foarte dur / confectionare pana


1ntruder
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Are cineva idee din ce material as putea confectiona o pana care sa tina fixa volanta de axul motorului ? Problema e ca tot ce am incercat pana acum este retezat. Cea originala nu stiu din ce este facuta, insa evident a cedat, am incercat ulterior sa confectionez una dintr-un rulment, insa a cedat si mai usor. Trebuie un material dur rezistent la vibratii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Are cineva idee din ce material as putea confectiona o pana care sa tina fixa volanta de axul motorului ? Problema e ca tot ce am incercat pana acum este retezat. Cea originala nu stiu din ce este facuta, insa evident a cedat, am incercat ulterior sa confectionez una dintr-un rulment, insa a cedat si mai usor. Trebuie un material dur rezistent la vibratii.

mergi la magazin de piese de dacie, dai 2 lei pe o pana pt fulie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e o chestie.

Daca se intampla des si pana nu tine, poate pana la urma nu e de la pana ci de la montaj.

La imbinarea conica nu stiu daca efectiv tot cuplul de forte care apar acolo este sustinut doar de pana.

Verifica si "conicitatea" (daca exista asa ceva) celor doua suprafete care se imbina, cea de pe ax si cea de pe volanta.. si daca montajul se face corect adica cele 2 suprafte conice calca perfect una pe alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e o chestie.

Daca se intampla des si pana nu tine, poate pana la urma nu e de la pana ci de la montaj.

La imbinarea conica nu stiu daca efectiv tot cuplul de forte care apar acolo este sustinut doar de pana.

Verifica si "conicitatea" (daca exista asa ceva) celor doua suprafete care se imbina, cea de pe ax si cea de pe volanta.. si daca montajul se face corect adica cele 2 suprafte conice calca perfect una pe alta.

;)

 

PS Nu stiu ce motor ai dar mai sunt anumite cauze care provoca rupere de pana.volanta descentrata avans prea mare..etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este exact asta, in tineretile ei (probabil la italieni) a suferit niste "interventii". Ideea e ca volanta a scapat din prinderi si a mancat din ax. Ea intra fest pe con, insa nu intra atat de presat pe cat ar trebui. Ca sa va faceti o idee nu mi-a trebuit presa sa o scot de pe con. Mai exista alte modalitati de a "ingrosa" axul volantei incat sa intre fest pe con ? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este exact asta, in tineretile ei (probabil la italieni) a suferit niste "interventii". Ideea e ca volanta a scapat din prinderi si a mancat din ax. Ea intra fest pe con, insa nu intra atat de presat pe cat ar trebui. Ca sa va faceti o idee nu mi-a trebuit presa sa o scot de pe con. Mai exista alte modalitati de a "ingrosa" axul volantei incat sa intre fest pe con ? ;)

 

 

 

 

mai era o specie de carpeala pentru minunea asta ... ceva foita de cupru care se mula pe con, apoi se urca volanta ( foita era subtirica rau)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dar asta de muuulta vreme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spunea cineva ,nu pana e vinovata,ci conicitatile diferite...datorita uzurii suprafata de contact intre cele doua piese s-a micsorat foarte mult, s-a micsorat frecarea ce tinea cuplate piesele, cu urmarea cunoscuta :ruperea penei..

Un sfat bun e cel cu foita de cupru...un altul,neverificat ar fi incercarea de a pasui cele doua suprafete cu niste pasta abraziva ...asta daca uzura nu este foarte mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

and the point is??? ;)

 

 

faza cu sudura era o gluma ... banui ca la fel si aia cu loctite , o fi teapana si tine lipitura cu loctite .... dar cand o fi de dat jos??? incalzesti la 280grade tot ansamblul volanta ax??? si ???faci totul fier vechi nu??

 

 

 

idem si cu sudura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

and the point is??? ;)

 

 

faza cu sudura era o gluma ... banui ca la fel si aia cu loctite , o fi teapana si tine lipitura cu loctite .... dar cand o fi de dat jos??? incalzesti la 280grade tot ansamblul volanta ax??? si ???faci totul fier vechi nu??

 

 

 

idem si cu sudura

Oricum cu loctite iesi mai ieftin decat cu foita aia. Ideea e ca daca s-a dus conicitatea aia nu prea ai ce sa-i faci decat sa iei alta volanta si alt ax cu cotele prescrise/originale. Insa poate merge cu loctite care nici macar permanent nu este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

and the point is??? ;)

 

 

faza cu sudura era o gluma ... banui ca la fel si aia cu loctite , o fi teapana si tine lipitura cu loctite .... dar cand o fi de dat jos??? incalzesti la 280grade tot ansamblul volanta ax??? si ???faci totul fier vechi nu??

 

 

 

idem si cu sudura

 

Loctite-ul este gandit special pentru asa ceva. De fapt nu se face o lipitura la propriu ci mai mult o incarcare. Cunosc pe cineva care foloseste la nuturi produsul asta si tine foarte bine asa ca nu se poate spune ca e vorba de o lipitura gen poxipol caci nuturile nu se pot lipi, cam asta era pointu'.

 

PS1: Si nu trebuie sa incalzesti la 280grade ca sa desfaci, folosesti o presa. Daca nu se poate folosi presa incalzesti un pic dar doar zona respectiva, nu tot ansamblul.

 

PS2: scuze ca te-am deranjat cu raspunsul meu, o sa incerc o autoflagelare ca sa-mi ispasesc pacatul.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
aha ... si eventual in loc de pana doua trei puncte de sudura ;)

 

avand in vedere ca este folosit pe un motor austriac care trece lejer de 160.000 de km fara probleme eu zic ca e ok loctite-ul...

 

and the point is??? :D

 

 

faza cu sudura era o gluma ... banui ca la fel si aia cu loctite , o fi teapana si tine lipitura cu loctite .... dar cand o fi de dat jos??? incalzesti la 280grade tot ansamblul volanta ax??? si ???faci totul fier vechi nu??

 

 

 

idem si cu sudura

 

da, incalzesti la 280 de grade, care e problema? crezi ca decalesti otelul la 280 de grade? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca este folosit pe un motor austriac care trece lejer de 160.000 de km fara probleme eu zic ca e ok loctite-ul...

 

 

 

da, incalzesti la 280 de grade, care e problema? crezi ca decalesti otelul la 280 de grade? :P

 

 

sigur o sa ii micsorezi duritatea.... in mod normal otelul din care este facuta pana este un otel de imbunatatire. Dupa calire, in functie de duritatea ceruta, se face un tratament de revenire. Cu cat temperatura de revenire e mai inalta cu atat duritatea scade. E posibil ca tu sa incalzesti la mai mult de 280 de grade si crede-ma ca duritatea scade mai mult de 5-7unitati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
sigur o sa ii micsorezi duritatea.... in mod normal otelul din care este facuta pana este un otel de imbunatatire. Dupa calire, in functie de duritatea ceruta, se face un tratament de revenire. Cu cat temperatura de revenire e mai inalta cu atat duritatea scade. E posibil ca tu sa incalzesti la mai mult de 280 de grade si crede-ma ca duritatea scade mai mult de 5-7unitati!

 

 

era vorba de volanta. oricum, un aparat de masura care are si termometru e vreo 30 de lei. daca ti-e frica sa nu scazi duritatea volantei... :P in manualul de aprilia spune sa nu incalzesti cu flacara deschisa, de preferinta cu pistolul de aer cald la treapta a doua (aia parca are vreo 500 de grade). evident se refera la un anume tip de pistol, nu la orice pistol de pe piata :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o alta solutie ar fi metalizarea axului in sistem electroliza cu depunere de cateva sutimi si apoi reprelucrat!

sudura electrica cu argon poate fi si asta o solutie de incarcare a axului!

 

e obligatoriu sa prelucrezi si volanta sau sa o randalinezi!

 

din ce spui tu acolo jocurile sunt marisi zi merci ca nu ai rupt pana acum canalul de pana al axului!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, incalzesti la 280 de grade, care e problema? crezi ca decalesti otelul la 280 de grade? :P

 

 

 

de decalit ..... nu se decaleste ..

 

 

 

 

 

 

incearca un manual de rezistenta materialelor... cand o sa ajung la biblioteca o sa iti indic in mod dedicat editura, autorii, titlul , capitolul , pagina

 

 

 

 

no offence , is materiale si materiale, coeficienti si coeficienti....si tot asa..

 

 

 

 

cu stima , T

Mesaj completat

o alta solutie ar fi metalizarea axului in sistem electroliza cu depunere de cateva sutimi si apoi reprelucrat!

sudura electrica cu argon poate fi si asta o solutie de incarcare a axului!

 

e obligatoriu sa prelucrezi si volanta sau sa o randalinezi!

 

din ce spui tu acolo jocurile sunt marisi zi merci ca nu ai rupt pana acum canalul de pana al axului!!!

 

 

 

 

cu metalizarea in sistem electroliza nu iese mare lucru...

 

 

 

in schimb e interesanta ideea ta cu sudura , tin minte ca la SMA Maracineni existau instalatii de incarcat axe si arbori...dar nu cred sa fi fost argon... mai curand oxi. si se incarcau arbori cotiti( paliere si manetoane ) axe cu came , capete de arbori planetari.

 

insa ( parerea mea ) daca a aparut joc in canalul de pana .. in mod logic( pentru mine) se face o finisare a conului din volanta ( 2~8 microni) si as da atentie mare canalului de pana din volanta ( dilatari mecanice , margini rasfrante , oboseala materialului)

 

asta in paralel cu incarcarea conului de pe ax

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s expert, da citisem intr o revista moto despre o moto (un Honda de enduro) cu care un neamt strabatuse desertul si rezistase cu bine pana acasa.

In fine, lasand povestile la o parte, motorisca avusese ulterior probleme la volanta si solutia a fost sudarea. I ar treaba asta au facut o nemtii, nu romanii, c asa nu iasa vreo vesnica discutie despre "carpire". Daca nu tine cu Loctite, eu cred ca sudura isi face treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta incarcarii cu sudura oxi -gaz(autogen) cade din start pt ca decaleste!

 

sudura electrica in puncte cu timpi de racire e cea mai buna pt ca materialul in varianta asta nu-si pierde prea mult din proprietati!

 

Ceea ce ai vazut tu la Magureni era altceva , varianta de pasta care se pune oxi pe manetoane si care e valabila dar numai cand acesta lucreaza in presiune de ulei (lubrefiat) si era pasta pt cuzineti!Aceasta compenseaza destul de bine ovalizarile mici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudura nu tine, am incercat si asta. Bine acum sincer nu stiu cat de bine a sudat individul care m-a ajutat. A sudat cu electrict.

 

Cred ca am sa incerc varianta cu loctite si cu o pana de dacie, daca nu gasesc ceva mai bun. Mai exista un surub care se insurubeaza pe ax si tine volanta. Aveti idee daca il strang cu un pistol din ala de la vulcanizare ar trebui sa tina mai mult ? Pot provoca vreun damage cu asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudura nu tine, am incercat si asta. Bine acum sincer nu stiu cat de bine a sudat individul care m-a ajutat. A sudat cu electrict.

 

Cred ca am sa incerc varianta cu loctite si cu o pana de dacie, daca nu gasesc ceva mai bun. Mai exista un surub care se insurubeaza pe ax si tine volanta. Aveti idee daca il strang cu un pistol din ala de la vulcanizare ar trebui sa tina mai mult ? Pot provoca vreun damage cu asa ceva?

ar trebui sa tina .. cu conditia ca sa fie surub din otel de calitate , cu tratamente "la zi" altfel.. risti sa ai in plus o bucata de surub intepenita pe ax

 

 

 

in alta ordine de idei.... gaura e data ?? cum are filetul??? in mod normar ar trebui sa fie in sens invers sensului de rotatie al arborelui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s expert, da citisem intr o revista moto despre o moto (un Honda de enduro) cu care un neamt strabatuse desertul si rezistase cu bine pana acasa.

In fine, lasand povestile la o parte, motorisca avusese ulterior probleme la volanta si solutia a fost sudarea. I ar treaba asta au facut o nemtii, nu romanii, c asa nu iasa vreo vesnica discutie despre "carpire". Daca nu tine cu Loctite, eu cred ca sudura isi face treaba.

 

 

povestea era in revista Univers moto. Dupa ce s-a intors din calatorie neamtul a vandut mobra si apoi s-a descoperit problema. S-a sudat volata de ax iar dupa 1500km noul proprietar a avut accident cu motorul facand-ul pachet in jurul unui pom.

 

Mobra era o Yamaha XT550.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...