Silver Arrow Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 1 oră în urmă, Emperor a spus: Cam asa ceva, ieri au hotarat mintile luminate pt Belgia, incepand cu 2027 , noi, se vor vinde doar electrice (fara hybrid/plugin/etc). Din 2030 nu se mai inmatriculeaza seconduri termice . Restul proprietarilor pot circula fara probleme,fara un deadline.. teoretic.Probabil o sa ajunga taxele in orase mai mari decat valoarea unui diesel/benzinar(din 2025 doar euro6 diesel in orasele mari).Banuiesc ca mobrele sunt in aceeasi oala, n-au specificat nimic referitor la ele. A, desigur, si extra taxare pe km parcursi pe teritoriul belgian pt tot ce inseamna camion/tir etc Astia sunt dusi cu pluta. Sa vezi pana de curent cand or baga toti caleasca in priza la incarcat . Ma indoiesc ca mobrele intra in aceeasi galeata avand in vedere ca in comparatie cu auto treaba este ramasa mult in urma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 (editat) De la o vreme, ani, când o porneam după ce stătea 2-3 ore și plecam cu ea imediat, nu voia să urce în turație decât după ce parcurgea 2-300 de metri. Apoi, brusc totul intra în normal. Mers perfect rotund. Te puteai baza pe ea în orice depășire. La viteze măricele 160+, când dădeai brusc capăt, urca viteza dar parcă... nu ca în "tinerețe", cu un sâsâit în admisie. Gen Road nu Dinamic. Au resoftat-o și Tibi și Bavaria. La fel. Acum, după ce am venit de la un drum de 4000km și se auzea un clac/joc în transmisie între frâna de motor și sarcină, am dus-o în service. Era cupla de torsiune, ca un fel de disc de ambreiaj, cu arcuri și material de fricțiune (care nu mai era) ce preia șocurile în transmisie la ieșirea din cutie. L-am schimbat. Ambreiajul ca nou, l-au pus la loc. Eh, când i-au dat prima cheie și au ieșit la o probă de drum, parcă rămăsese cu 30 de cai. Nu se tura, n-avea cuplu, putere, muget în admisie, abia peste 4000 de ture se ameliora ceva, fum negru de benzină nearsă în eșapament. La plecarea de pe loc inclusiv fierbinte (cu ventilatorul radiatorului pornit) la stop, se oprea dacă-i cereai un pic mai mult decât blândețea întruchipată. Praf. Ce dracu are? Calculatorul nu dădea nici o eroare. Au probat alt manșon de accelerație, altă clapetă de admisie. Nimic. Deși mergea perfect rotund dar prost pe toți cilindrii, au verificat bujii, injectoare, bobine. Totul perfect. Se comporta ca având o enormă întârziere la aprindere și totuși senzorii nu indicau nimic anormal. Unde este senzorul care dă momentul zero al aprinderii? Evident, au desfăcut să verifice distribuția... Aveam lanțul de distribuție sărit peste 3 dinți la roata dințată de la axa cu came de pe admisie, pe care este și senzorul. 3 dinți adică 30 de grade la camă și 60 de grade la arborele cotit... . 60 de grade întârziere pe aprindere și supapele de admisie decalate. Le-au pus pe poziție de probă și odată a revenit totul la viață... Preventiv, am comandat lanț, întinzător, patină și garnitură de capac. Atenție la modelele astea când verificați pastilele de supape și băgați levierul să învârtiți nițel camele cu întinzătorul lanțului de distribuție moale. Ăsta a fost decalajul de un dinte... Sau, după ce stă pentru reparații fără ulei zile și-i dați prima cheie. Cred că șocul inerțial de la 50 de rot/min la 900 rot/min a făcut să sară lanțul încă neîntins peste încă 2 dinți. Este bine că se poate întâmpla doar pe admisie. La evacuare supapele s-ar fi lovit de piston, probabil. Mai bine luați scânteia și-i dați la demaror până amorsează pompa de ulei, apoi porniți-o. Încă ne contrazicem ușor pe teoria asta. Editat Noiembrie 19, 2021 de September Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Acum 26 minute, September a spus: De la o vreme, ani, când o porneam după ce stătea 2-3 ore și plecam cu ea imediat, nu voia să urce în turație decât după ce parcurgea 2-300 de metri. Apoi, brusc totul intra în normal. Mers perfect rotund. Te puteai baza pe ea în orice depășire. La viteze măricele 160+, când dădeai brusc capăt, urca viteza dar parcă... nu ca în "tinerețe", cu un sâsâit în admisie. Gen Road nu Dinamic. Au resoftat-o și Tibi și Bavaria. La fel. Acum, după ce am venit de la un drum de 4000km și se auzea un clac/joc în transmisie între frâna de motor și sarcină, am dus-o în service. Era cupla de torsiune, ca un fel de disc de ambreiaj, cu arcuri și material de fricțiune (care nu mai era) ce preia șocurile în transmisie la ieșirea din cutie. L-am schimbat. Ambreiajul ca nou, l-au pus la loc. Eh, când i-au dat prima cheie și au ieșit la o probă de drum, parcă rămăsese cu 30 de cai. Nu se tura, n-avea cuplu, putere, muget în admisie, abia peste 4000 de ture se ameliora ceva, fum negru de benzină nearsă în eșapament. La plecarea de pe loc inclusiv fierbinte (cu ventilatorul radiatorului pornit) la stop, se oprea dacă-i cereai un pic mai mult decât blândețea întruchipată. Praf. Ce dracu are? Calculatorul nu dădea nici o eroare. Au probat alt manșon de accelerație, altă clapetă de admisie. Nimic. Deși mergea perfect rotund dar prost pe toți cilindrii, au verificat bujii, injectoare, bobine. Totul perfect. Se comporta ca având o enormă întârziere la aprindere și totuși senzorii nu indicau nimic anormal. Unde este senzorul care dă momentul zero al aprinderii? Evident, au desfăcut să verifice distribuția... Aveam lanțul de distribuție sărit peste 3 dinți la roata dințată de la axa cu came de pe admisie, pe care este și senzorul. 3 dinți adică 30 de grade la camă și 60 de grade la arborele cotit... . 60 de grade întârziere pe aprindere și supapele de admisie decalate. Le-au pus pe poziție de probă și odată a revenit totul la viață... Preventiv, am comandat lanț, întinzător, patină și garnitură de capac. Atenție la modelele astea când verificați pastilele de supape și băgați levierul să învârtiți nițel camele cu întinzătorul lanțului de distribuție moale. Ăsta a fost decalajul de un dinte... Sau, după ce stă pentru reparații fără ulei zile și-i dați prima cheie. Cred că șocul inerțial de la 50 de rot/min la 900 rot/min a făcut să sară lanțul încă neîntins peste încă 2 dinți. Este bine că se poate întâmpla doar pe admisie. La evacuare supapele s-ar fi lovit de piston, probabil. Mai bine luați scânteia și-i dați la demaror până amorsează pompa de ulei, apoi porniți-o. Încă ne contrazicem ușor pe teoria asta. Ce an e a ta>? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 GTL din 2011 în primăvară. Am 120000km cu ea. În ultimii 2 ani n-am făcut decât vreo 7000km cumulat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 1 oră în urmă, September a spus: Preventiv, am comandat lanț, întinzător, patină și garnitură de capac. Preventiv era daca le schimbai inainte sa sara de la punct, motivul pt care a sarit este uzura lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Chiar acum, Nguyen a spus: Preventiv era daca le schimbai inainte sa sara de la punct, motivul pt care a sarit este uzura lantului. Lanțul fiind metalic, nu se schimbă. Așa zice manualul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Acum 17 minute, September a spus: GTL din 2011 în primăvară. Am 120000km cu ea. În ultimii 2 ani n-am făcut decât vreo 7000km cumulat... Ma gandesc ca oare si de la an si nr de km, probabil astea se mai schimba/se face mentenanta la ele nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Am scris pe aici, cam tot ce i-am facut cu ocazia verificărilor la fiecare 10000km. In plus, i-am schimbat asta acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Acum 9 ore, September a spus: Lanțul fiind metalic, nu se schimbă. Așa zice manualul. Lanturile de distributie sunt numai metalice, axioma. Trecem peste acest detaliu si-ti spun ca nu exista lant de distributie care nu se schimba, exista lanturi care se uzeaza rapid si lanturi care se uzeaza foarte greu dar lanturi de distributie care nu se schimba nu exista. S-au dus de mult timp vremurile cand un lant rezista sute de mii de kilometri iar acestea oricum nu le intalneai la motociclete. Daca tie ti-a sarit de la punct cand au invartit de motor inseamna ca lantul este suficient de uzat ca sa permita sa sara peste dintii pinioanelor. Iti spun din experienta ca acest lucru inseamna uzura peste medie a lantului de distributie, ca poti sa mai tragi de ea asa cum e este alta discutie dar asta nu inseamna ca lantul nu este uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 (editat) Te întrebi cum poate sări ăsta. Evident vor fi toate schimbate. Sunt comandate. Gata. Schimbat și distribuția. Impecabilă. S-a rezolvat și ciudățenia de la întârzierea la aprindere de 1 dinte. Editat Noiembrie 19, 2021 de September Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Buna ziua si La Multi Ani! Un pic de ajutor va rog, pentru ca am o situatie: imi tin K-ul in garaj unde sunt temperaturi pozitive, deci nu ar trebui sa fie probleme din acest punct de vedere. De 2 ori pe satpamana o pornesc, o data fac si o plimbare prin garaj pe acolo de vreo 15 minute iar a 2-a oara o las asa vreo 10 minute. Si cam asta e tot iernatul la mine. Rezervor plin, spalata, curata. Problema este urmatoarea si am patit-o azi a 2-a oara in iarna asta: pornesc agregatul si dupa 2 minute sa zic se opreste . E pe cricul central permanent, plin facut, benzina de 100 , bateria poate ar trebui schimbat dar asta nu ar trebui sa fie o problema ca altfel nu mai pornea. Vreo idee ce ar putea fi? Sau e normal asa de la stat cu tot pornitul meu de 2 ori pe saptamana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 4 ore, SenorPink a spus: Buna ziua si La Multi Ani! Un pic de ajutor va rog, pentru ca am o situatie: imi tin K-ul in garaj unde sunt temperaturi pozitive, deci nu ar trebui sa fie probleme din acest punct de vedere. De 2 ori pe satpamana o pornesc, o data fac si o plimbare prin garaj pe acolo de vreo 15 minute iar a 2-a oara o las asa vreo 10 minute. Si cam asta e tot iernatul la mine. Rezervor plin, spalata, curata. Problema este urmatoarea si am patit-o azi a 2-a oara in iarna asta: pornesc agregatul si dupa 2 minute sa zic se opreste . E pe cricul central permanent, plin facut, benzina de 100 , bateria poate ar trebui schimbat dar asta nu ar trebui sa fie o problema ca altfel nu mai pornea. Vreo idee ce ar putea fi? Sau e normal asa de la stat cu tot pornitul meu de 2 ori pe saptamana? N-am nici un fel de cunostinte de mecanica, doar ma cunosti. DAAAAAR stiiiiiuuu sigur ca pornitul ala al tau prin parcare este total inutil, si nu doar atat, ii faci mai mult rau decat bine. La ce o pornesti? sa ce? Lasa domle moto pe cric central, tragi husa pe ea, eventual decuplezi si scoti bateria-daca este la indemana. Si duci bateria in casa, o pui la incarcat de 2 ori pe iarna. ce faci tu in parcare nu iti elimina condensul, ba din contra. Ca sa il elimine, ar trebui sa mergi la drum intins, nu cu treapta 1 prin parcare. Bateria, daca vrei sa o verifici, pune multimetru pe ea-daca n-ai , treci pe la mine sa ti l imprumut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 3 minute, Adrian M. a spus: N-am nici un fel de cunostinte de mecanica, doar ma cunosti. DAAAAAR stiiiiiuuu sigur ca pornitul ala al tau prin parcare este total inutil, si nu doar atat, ii faci mai mult rau decat bine. La ce o pornesti? sa ce? Lasa domle moto pe cric central, tragi husa pe ea, eventual decuplezi si scoti bateria-daca este la indemana. Si duci bateria in casa, o pui la incarcat de 2 ori pe iarna. ce faci tu in parcare nu iti elimina condensul, ba din contra. Ca sa il elimine, ar trebui sa mergi la drum intins, nu cu treapta 1 prin parcare. Bateria, daca vrei sa o verifici, pune multimetru pe ea-daca n-ai , treci pe la mine sa ti l imprumut e parcarea suficient de mare incat sa merg si cu a 3-a pret de cateva secunde. In rest a 2-a ca e loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 6 minute, SenorPink a spus: e parcarea suficient de mare incat sa merg si cu a 3-a pret de cateva secunde. In rest a 2-a ca e loc TAAAACII maaai, ca jucaria ta ia in treapta 3 200. Lasa prostiile, serios vorbind, ca faci rau motocicletei. Stiu ca n-ai stare, dar nu o mai porni aiurea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 4, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 4, 2022 E de la personalitate. Bmw urile sunt motoare cu personalitate. Uneori mai lovesc peste picioare cu cricul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 3 ore, l.u.v a spus: E de la personalitate. Bmw urile sunt motoare cu personalitate. Uneori mai lovesc peste picioare cu cricul. Cam prea multa personalitate, deja încep să rivalizeze ducatiurile. Azi am scos-o la plimbare fo 150 de km și s-au gândit ea că ar fi bine sa facă să nu mai meargă Hill Hold Assist și să mai mânce un pic de ulei Daca n-ar fi fost motorul ăla fabulos cred că făceam și eu ca norvegianul ăla și îi dădeam foc .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 4, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 4, 2022 Ce an este? Și când se oprește, in timpul mersului sau stand pe loc moare motorul? Primele generații aveau probleme la accelerația drive by wire și șea opreau din senin. Cât despre ulei, toate 1600 mănâncă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 2 minute, l.u.v a spus: Ce an este? Și când se oprește, in timpul mersului sau stand pe loc moare motorul? Primele generații aveau probleme la accelerația drive by wire și șea opreau din senin. Cât despre ulei, toate 1600 mănâncă. - 2018 an - Stand pe loc pe cricul central după 1 minut de la pornirea la rece. - da asta parca e prea înfometată. Știu că toate mânca da mă scoate din minți, cum mă dau puțin la ea cum se aprinde check oil level Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 4, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 4, 2022 Cred că o vizita la BMW te va ajuta legat de oprire. O fi vreun update de făcut la electronica motorului. Câți km ai, la cât faci schimbul, ce vâscozitate de ulei pui, ce tip și cât mănâncă de la schimb la schimb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 1 minut, l.u.v a spus: Cred că o vizita la BMW te va ajuta legat de oprire. O fi vreun update de făcut la electronica motorului. Câți km ai, la cât faci schimbul, ce vâscozitate de ulei pui, ce tip și cât mănâncă de la schimb la schimb? Evident că voi face o vizita la ei sa le spun tot că altfel mi se umfla gușa ca la pelicani. Și că să răspund punctual: - 19380 km - eu am luat-o la 7200 km și am făcut o revizie intermediara la 15000. La carte scrie din 10k in 10k dar e ok sa fac una de ulei între ele din 5k in 5k și la alea mari restul de operațiuni. - ulei BMW exact cum scrie la manual și luat de la ei - de la 7200 la 12500 am completat și mâncase vreo 300 ml - la 15k i-am făcut revizia "intermediara" urmând să o fac pe aia mare la 20k - la 17.5k i-am schimbat anvelopele și iar. Completat. Nu mi-au zis cu cât dar cică era aproape la minim, deci sa fi fost tot cam atât? - și nu, nu pierde ulei pe nicaieri, verific tot timpul, e perfect uscat pe jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Brings Me Worries... Și, inevitabil încă de la achiziție, Bust My Wallet! Dar pornit + plimbat prin parcare clar nu e ceva care să-i facă bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Acum 6 minute, ENEOS a spus: Brings Me Worries... Și, inevitabil încă de la achiziție, Bust My Wallet! Dar pornit + plimbat prin parcare clar nu e ceva care să-i facă bine. Ce ar putea să îi facă rău? Acum serios, in ditamai parcarea dai niste ture pe acolo, mai exersat niște agerimi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Numa' condens cât face, n-apucă să ajungă motorul la o temperatură la care să-l elimine. Mai sunt niște parametri autoadaptivi pe care-i învață ecu, și cu mersul în gol pe cric + parcare învață mai ceva ca la școala online. Posibil de aia a și început să se oprească. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 4, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 4, 2022 Bmw zice 5w40. Eu aș schimba vâscozitatea cu un alt brand 10w40 să văd cum se comportă. Dar nu Motul. Belray, Eneos, Liqui Moly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 (editat) Acum 7 minute, l.u.v a spus: Bmw zice 5w40. Eu aș schimba vâscozitatea cu un alt brand 10w40 Cu ce ajută o vâscozitate mai mare LA RECE dacă motorul consumă când "se dă" la el?!? Cel mult aș umbla la al 2-lea număr, în nici un caz la primul. Pe site la molia lichidă era o chestie mișto cu un ceas care ilustra timpul în care se încarcă sistemul de ungere funcție de vâscozitatea la rece, cu una mai mare nu faci decât să lungești timpul cât merge "pe uscat" la pornire, atunci când oricum ai uzura maximă. Dar la un motor nou - sau ăsta e deja uzat pt un bmw? - aș respecta prescripțiile, cu atât mai mult dacă e și vreo garanție în discuție. Nu mai zic de ronghiul meu care mai are de vreo 2 Lepșa până la suta de mii și la care nu completez nimic între schimburi? Sau poate nu mă dau suficient la el, încărcat de multe ori peste prescripții și cu viteze despre care ? Editat Ianuarie 4, 2022 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.