Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

Nu era cazul, dar ce sa-i faci..

 

Oricum nu se vede uleiul din ele.. :P

 

A mea arata la fel.. :P

 

Uite ce frumoasa e mititica: http://picasaweb.google.com/lh/photo/EQTsA...feat=directlink

Zici ca a fost fabricata anu trecut si de atunci am mers io numa la biserica cu ea.. cu ulei honda original meid in japan.

(pt abtibildu' ala cu monster pot sa cer automat 100eur in plus)

 

Hai ca-mi place ca ai simtul umorului...poti sa le "razi" daca vrei...tot esti de la "imparatie"... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 199
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu era cazul, dar ce sa-i faci..

 

Oricum nu se vede uleiul din ele.. :D

 

A mea arata la fel.. :P

 

Uite ce frumoasa e mititica: http://picasaweb.google.com/lh/photo/EQTsA...feat=directlink

Zici ca a fost fabricata anu trecut si de atunci am mers io numa la biserica cu ea.. cu ulei honda original meid in japan.

(pt abtibildu' ala cu monster pot sa cer automat 100eur in plus)

 

http://picasaweb.google.com/belciu.bogdan/...429856158419522

Aha! Aici reparai ambreiajul care s-a stricat de la uleiul auto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervin si eu - desi sunt pro ulei moto in moto...

 

Chiar daca n-am habar de uleiuri - e treaba altora : DE CE SUNT SI AUTO SI MOTO?! Si nu ma luati cu d-astea de rahat : sa castige bani, sa faca una alta. Presupun ca se vinde uleiul de auto mult mai rapid decat cel moto...de ce sa nu faca acelasi ulei pentru ambele si scapau de o treaba in plus?!

 

P.S. Va rog veniti cu date concrete, nu cu - am bagat eu si nu s-a intamplat nimic...etc. Un motor se verifica starea lui daca il faci bucati si observi toate piesele din el cum arata la o anumita durata de timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca m-am prin si eu pana la urma ! :D

Acum inteleg cum reuseau cei de la formula 1 si de la motogp sa tina motoarele in turatia de 9000/rot unde pentru ei este o turatie de relanti.

Pentru ca foloseau ulei auto si daca se poate mineral,ieftin si bun! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca m-am prin si eu pana la urma ! :D

Acum inteleg cum reuseau cei de la formula 1 si de la motogp sa tina motoarele in turatia de 9000/rot unde pentru ei este o turatie de relanti.

Pentru ca foloseau ulei auto si daca se poate mineral,ieftin si bun! :P

 

Comparatia cu F1 sau Moto GP nu prea este buna. Motoarele alea nu au nimic in comun cu ce este pe strada. (in afara de principiul de functionare). Alte materiale, alte regimuri de lucru (termic, mecanic), alte forte, alte alea... Sunt proiectate sa dea tot ce se poate in 300-500 km. Motocicletele de strada sunt gandite sa faca fata la cel mai tampit pilot, in cele mai tampite conditii, dar care respecta planul de mentenanta al motocicletei. Daca producatorul spune sa folosesti uleiul X, cu caracteristicile YZSDAKJLIKOFE, inseamna ca ala face fata la tot ce trebuie pt motorul tau, indiferent de regimul motorului... Oricum, un motor de motocicleta de strada, nu da tot ce poate (este limitat de producator prin harta de injectie, prin diametrul jicloarelor, prin timingul de aprindere....)

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparatia cu F1 sau Moto GP nu prea este buna. Motoarele alea nu au nimic in comun cu ce este pe strada. (in afara de principiul de functionare). Alte materiale, alte regimuri de lucru (termic, mecanic), alte forte, alte alea... Sunt proiectate sa dea tot ce se poate in 300-500 km. Motocicletele de strada sunt gandite sa faca fata la cel mai tampit pilot, in cele mai tampite conditii, dar care respecta planul de mentenanta al motocicletei. Daca producatorul spune sa folosesti uleiul X, cu caracteristicile YZSDAKJLIKOFE, inseamna ca ala face fata la tot ce trebuie pt motorul tau, indiferent de regimul motorului... Oricum, un motor de motocicleta de strada, nu da tot ce poate (este limitat de producator prin harta de injectie, prin diametrul jicloarelor, prin timingul de aprindere....)

Toate au ceva in comun! Se ung, si se racesc! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la F1 nu au voie sa foloseasca decat materiale de uzina,normale,in constructia motorului. nu au segmenti de titan, tocmai de aceea se duc asa repede...

Ce intelegi prin NORMAL? Titanul nu se foloseste decat in aliaje. La fel si Al, Fe ... Este NORMAL un aliaj? DA!

Mesaj completat

Toate au ceva in comun! Se ung, si se racesc! :D

 

Am spus principii de functionare... Corect! Si la racire-ungere difere mult!

Mesaj completat

Ce intelegi prin NORMAL? Titanul nu se foloseste decat in aliaje. La fel si Al, Fe ... Este NORMAL un aliaj? DA!

Mesaj completat

 

 

Am spus principii de functionare... Corect! Si la racire-ungere difera mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://picasaweb.google.com/belciu.bogdan/...429856158419522

Aha! Aici reparai ambreiajul care s-a stricat de la uleiul auto!

 

:| Ma predau! M-ai ciuruit! :D

 

(Cand o sa meriti o sa-ti arat si niste poze cu un ambreiaj adevarat. Deocamdata nu ramai decat un dublclick frustrat.) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:| Ma predau! M-ai ciuruit! :D

 

(Cand o sa meriti o sa-ti arat si niste poze cu un ambreiaj adevarat. Deocamdata nu ramai decat un dublclick frustrat.) :P

SIGUR anul ce vine.....

TE VIZITEZ... SCANDAL, MANELE, STEAGURI, SEMINTE...

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal stiu o motocicleta in care s-a pus ulei auto, full sintetic si dupa cateva sute de km s-a dus si ambreiajul si a inceput sa bata tot motorul. gsxr750 srad mai exact

Si stii tu sigur sigur sigur ca numai aia a fost cauza, si daca s-ar fi pus ulei moto nu s-ar fi intamplat tot asta.

Sa intelegem dragi colegi si pretini ca daca folosim ulei special moto nu se mai stica niciodata ambreiajul.. :P

Mesaj completat

SIGUR anul ce vine.....

TE VIZITEZ... SCANDAL, MANELE, STEAGURI, SEMINTE...

OOOO nuu, nu din nou!

Piua!

Ma mut! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si stii tu sigur sigur sigur ca numai aia a fost cauza, si daca s-ar fi pus ulei moto nu s-ar fi intamplat tot asta.

Sa intelegem dragi colegi si pretini ca daca folosim ulei special moto nu se mai stica niciodata ambreiajul.. :P

Mesaj completat

 

OOOO nuu, nu din nou!

Piua!

Ma mut! :D

 

te amesteci cu tarata, , te mananca porcii....

 

Mesaj completat

Si stii tu sigur sigur sigur ca numai aia a fost cauza, si daca s-ar fi pus ulei moto nu s-ar fi intamplat tot asta.

Sa intelegem dragi colegi si pretini ca daca folosim ulei special moto nu se mai stica niciodata ambreiajul.. :D

Mesaj completat

 

OOOO nuu, nu din nou!

Piua!

Ma mut! :P

 

 

daca te amesteci cu tarata, te mananca porcii . Mai vaco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ipotetic vorbind,lasand la o parte toate incercarile de a explica tehnic diferentele dintre uleiurile auto si cele moto.

 

Deci:

 

Stangi o viata bani, sa-ti vezi visul cu ochi,lasi la o parte alte prioritati,si vine timpul sa se inplineasca O MOTOCICLETA NOUA! sa zicem hayabusa,sau r1 sau gsxr 1000 sau etc.

Bun,acum vreau sa-l vad pe acel care lasa totul balta, si vrea sa demonstreze pe motorul lui ca uleiul de moto nu este nimic altceva decat ulei de auto, cu un pret mai mare si un bidon cu o etiketa mai frumoasa!

Cei care comenteaza pe ddomeniul asta sunt de 3 categorii:

1.Cei care putin le pasa de 13000 E poate sunt bani de buzunar...

2.Cei care pretul total al motocicletei lor nu face nici cat pretul unui vibroken de hayabusa sa zicem..

3.Cei care au vazut un motor doar la o cautare pe google

 

Asa ca mai lasati garda jos, cei care o tineti mortis cu kestia asta, ca pana la urma fiecare pune ce ulei crede de cuvinta ca este mai bun pentru ce are el. :P

 

Este usor sa comentezi cand motorul care il ai il gasesti la SH cu 200 E, poate ai si kef de experimente. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ipotetic vorbind,lasand la o parte toate incercarile de a explica tehnic diferentele dintre uleiurile auto si cele moto.

 

Deci:

 

Stangi o viata bani, sa-ti vezi visul cu ochi,lasi la o parte alte prioritati,si vine timpul sa se inplineasca O MOTOCICLETA NOUA! sa zicem hayabusa,sau r1 sau gsxr 1000 sau etc.

Bun,acum vreau sa-l vad pe acel care lasa totul balta, si vrea sa demonstreze pe motorul lui ca uleiul de moto nu este nimic altceva decat ulei de auto, cu un pret mai mare si un bidon cu o etiketa mai frumoasa!

Cei care comenteaza pe ddomeniul asta sunt de 3 categorii:

1.Cei care putin le pasa de 13000 E poate sunt bani de buzunar...

2.Cei care pretul total al motocicletei lor nu face nici cat pretul unui vibroken de hayabusa sa zicem..

3.Cei care au vazut un motor doar la o cautare pe google

 

Asa ca mai lasati garda jos, cei care o tineti mortis cu kestia asta, ca pana la urma fiecare pune ce ulei crede de cuvinta ca este mai bun pentru ce are el. :P

 

Este usor sa comentezi cand motorul care il ai il gasesti la SH cu 200 E, poate ai si kef de experimente. :P

 

:D

Editat de CatalinRUSE
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervin si eu - desi sunt pro ulei moto in moto...

 

Chiar daca n-am habar de uleiuri - e treaba altora : DE CE SUNT SI AUTO SI MOTO?! Si nu ma luati cu d-astea de rahat : sa castige bani, sa faca una alta. Presupun ca se vinde uleiul de auto mult mai rapid decat cel moto...de ce sa nu faca acelasi ulei pentru ambele si scapau de o treaba in plus?!

 

P.S. Va rog veniti cu date concrete, nu cu - am bagat eu si nu s-a intamplat nimic...etc. Un motor se verifica starea lui daca il faci bucati si observi toate piesele din el cum arata la o anumita durata de timp.

 

Iti spun , din experienta , si din ce am invatat , atat la studiile din domeniu , cat si din practica , din manualele de reparatii unde sunt date indicate de producatorii de motociclete :

 

-- Trebuie sa va ganditi ca majoritatea motocicletelor folosesc ca proprietate constructiva :

 

* ambreaj umed - placile de ambreaj , in momentul in care ambreajul nu este debraiat , trebuie sa transmita cat mai multa putere dezvoltata de motor , catre cutiia de viteze , in concluzie coeficientul de frecare dintre placi trebuie sa fie cat mai mare . Uleiul conceput pt astefel de motorizari ( este si un caz auto la Alfa Romeo ) , trebuie sa aibe proprietati specifice , ca in momentul cand placile de ambreaj se ating intre ele , el sa permita o frecare cat mai buna intre placi .

Uleiul pt motoarele cu ambreaj uscat ( auto in general , anumite modele moto de la Ducati , Harley , Bmw Motorad , etc ) nu asigura o frecare cat mai buna , ci din potriva formeaza o pelicula de ungere intre placile de ambreaj ( in speta pe placile de metal ) si face ce este mai rau pt un ambreaj -- favorizeaza patinarea ambreajului umed . De aici rezulta ceea ce spuneti voi ,, sa dus ambreajul foarte rapid '' .

 

* motorul si cutia de viteze , folosesc acelasi ulei ......care la randul lui are de indeplinit 2 sarcini :

- sa asigure pelicula de ungere pt cilindru - piston - rulmenti - etc , unde este nevoie de anumite proprietati de ungere.

- sa asigure ungerea la cutia de viteze , unde in mod normal , ar trebuii un coeficent de ungere mai mare decat la motor .

 

Trebuie sa va puneti intrebarea de ce la masina producatorii recomanda proprietati cu cifre diferite ( ex 10w40 -- 75w90 ) in motor , si altele in cutia de viteze , de ce nu incercati si acolo sa bagati alt ceva sa vedeti ce se intampla ???

 

Si aici , legat de uleiuri , se pot ducee foarte multe discutii , care in final pot sa nu aiba acelasi rezultat . Este unul din domeniile auto unde exista tot timpul o probabilitate fluctuanta .

 

** intradevar , cel mai bine va recomand , sa cititi manuale de specialitate , sa va documentati , sa intelegeti ce reprezinta cifrele si indicatiile care va sunt scrise pe ambalajele de la bidoanele de uleiuri ......Asta daca va intereseaza sa stiti , nu faceti cum ne-a invatat societatea asta de cacao ,ca noi stim tot - suntem buni la toate - , ca daca asa ai auzit de la nea Vasile asa merge , pt ca veti gresii de cele mai multe ori , si o veti simti pe pielea voastra .

Daca vreti sa stiti exact ce si cum , cititi si invatati , daca nu alegeti-va un atelier de specialitate , sau un vanzator care stie ce vinde , si mergeti si cumparati ce va este recomandat pt motocicleta voastra .

 

** Va pot da un simplu exemplu , normal la o motocicleta gen Honda XL 600 , fabricata undeva intre 80 si 93 , producatorul recomanda un ulei cu cifre 10w40 MINERAL cu o vascozitate mai mare indicat de alte 2 litere de pe ambalaj . Fabricile de la aceea vreme , cand era vorba de 10w40 doar acela il produceau .

Vremurile si tehnica au evoluat , iar in ziua de azi 10w40 se mai produce doar SemiSintetic sau Sinterizat .

Iar oricine daca nu stie aceste lucruri , se uita in cartea tehnica sau pe busonul de ulei unde scrie 10w40 , merge la magazin si ii spune vanzatorului ,, As dorii ulei moto 10w40 ..........de cate ori vanzatorul va intrebat ,, PENTRU CE TIP DE MOTOCICLETA ATI DORII ACET ULEI ?? '' , eu intreb si daca vine si imi spune ca pt Honda XL 600 facut in 89 , ii recomand :

**** sa puna un 15w50 ( care se produce mineral ) , uleiul avand aproximativ aceleasi proprietati , dar tinand cont si de uzurile motorului -- varsta lui ,ca rezultat final uleiul va fi 100 % bun pt el ,va scoate fum mai putin , nu va consuma ulei deloc .......

**** , sau in functie de uzura motorului ...daca uzura este mai mica --- sa puna 2 litri de 15w50 ( axi se fabrica mineral ) + 1 litru de 10w40 ( azi se fabrica semisintetic )

 

 

** Intradevar , poate vor venii cunoscatori si vor citi , si vor Afirma ca in Europa exista doar 3 rafinarii de ulei , de unde toate fabricile de ulei , isi cumpara uleiul de baza ......... in concluzie de ce sa cumparam un ulei mai sump in detrimentul unuia mai ieftin :________ e simplu :

-- doar uleiu de baza este acelasi , acesta este extra rafinat , sunt introduse diferite niveluri de aciditate prin diferitii agenti compoziti introdusi . Prin introducerea diferitilor aditivi , se dau foarte multe proprietati , care fac diferenta in timpul functionarii .

 

VOI CONTINUA .

 

 

RESPECT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca din 1948, de cand s-a infiintat Honda si pana in 2000 cand a fost fabricat motorul meu, mecanicii de la compania din Tokyo nu au tras concluzia ca trebuie sa folosesc ulei cu motocicleta desenata pe el si nustiuce aditivi pt ambreiaj umed sau turatii mari, inseamna ca toate studiile si comparatiile de aici sunt baliverne inventate si starnite de vanzatorii de uleiuri. Eu nu cred ca exista pe lumea asta oameni care sa stie mai bine ce ulei trebuie sa folosesc decat cei ce scriu manualul motocicletei....ei zic doar 10W40 cu nustiuce standard SAE.....atat. Cine are ochi de vazut, sa citeasca :D si daca scrie ulei moto in manual, din ala pune.

Chiar is curios daca in manualele motoarelor facute in ultimii 3-4 ani scrie sa pui ulei moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa, cine are motocicleta mai noua si pierformanta.. sa puna aici un citat din manualul de utilizare sa vedem si noi ce ulei haitec trebuie bagat intr-insa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema a fost evident din cauza uleiul ptr ca motocicleta mergea impecabil inainte si mai ales ca dupa ce a inceput sa bata motorul si sa patineze ambreiajul, uleiul a fost schimbat iarasi si a disparut patinarea ambreiajului...dar la ce bun daca pierduse compresia pe 2 cilindrii. Iar userul Tng chiar are mare dreptate si stie ce vorbeste, mai ales ptr ca mereu a dat sfaturile cele mai bune si raspunsurile cele mai complete.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate ca userul Tng sa aiba mare dreptate in general si sa dea intotdeauna raspunsurile cele mai complete si sfaturile cele mai bune, dar inginerii care au scris manualul meu au dreptate tot timpul si dau raspunsurile celei mai complete si sfaturile cele mai bune. :D ...Tng...chiar nu am nimic cu tine, era doar un raspuns la postul de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca din 1948, de cand s-a infiintat Honda si pana in 2000 cand a fost fabricat motorul meu, mecanicii de la compania din Tokyo nu au tras concluzia ca trebuie sa folosesc ulei cu motocicleta desenata pe el si nustiuce aditivi pt ambreiaj umed sau turatii mari, inseamna ca toate studiile si comparatiile de aici sunt baliverne inventate si starnite de vanzatorii de uleiuri. Eu nu cred ca exista pe lumea asta oameni care sa stie mai bine ce ulei trebuie sa folosesc decat cei ce scriu manualul motocicletei....ei zic doar 10W40 cu nustiuce standard SAE.....atat. Cine are ochi de vazut, sa citeasca :D si daca scrie ulei moto in manual, din ala pune.

Chiar is curios daca in manualele motoarelor facute in ultimii 3-4 ani scrie sa pui ulei moto.

 

Cred ca tu ai tras concluzia aia pentru inginerii de la Honda. Cauta pe gugal ce inseamna ulei HONDA 4T engine oil si o sa constati cu stupoare ca este ulei pentru MOTOCICLETE, special aditivat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din manualul de Hayabusa....

 

 

Dar acum intreb din nou,dupa cum am spus si in postul anterior:

 

Vreau sa-l cunosc si eu pe cel care azi isi cumpara un motor nou si are chef de a testa uleiuri auto sa vada care sunt mai bune pentru motorul lui!

 

Sunt dispus sa-i schimb toate tipurile de ulei care vrea sa le incerce!

 

Parerea mea este asa:

Daca am vazut ca un ulei moto este intens folosit la curse(ROSBK) in viata de zi cu zi, si motoarele acelea merg ok si acum,sau ca in cursul a multor ani care ii am in spate am observat ca unele uleiuri sunt mai bune decat altele,de ce sa ma pun eu contra si sa fac teste pe motorul meu incercand sa fac o economie infima daca as cumpara un ulei auto performant fata de unul moto?

Pai ce as vrea sa demonstrez? Da domnule uleiurile auto sunt la fel ca si cele moto. Dar daca producatorul de ulei auto a lasat putin mai jos standardul de calitate pentru un ulei auto ca de,"doar nu merge la 15000 ture"?

Si se alege praful de motorul meu care m-am chinuit sa-l cumpar intr-o viata de om si care reparatia lui costa cat o tona de ulei moto, sa demonstrez ce?

Eu unu zic ca nu merita sa reinventam roata!

Intodeauna cand a aparut ceva nou pe piata,uleiuri,piese,motociclete,am stat retras un timp fata de ele pentru a se demonsta eficienta,fiabilitatea si "gaurile negre"

pe care toate le au.

Asa ca, eu raman la ceea ce sa dovedit ca functioneza!

Este mai bine pentru mine asa! :D

 

Ps Vladut stai linistit nu am nimic cu tine sau cu cineva fiecare are dreptul la replica! :P

post-15340-1288071622_thumb.jpg

post-15340-1288071632_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tu ai tras concluzia aia pentru inginerii de la Honda. Cauta pe gugal ce inseamna ulei HONDA 4T engine oil si o sa constati cu stupoare ca este ulei pentru MOTOCICLETE, special aditivat.

Si asta ar fi o varianta....verific :D

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ipotetic vorbind,lasand la o parte toate incercarile de a explica tehnic diferentele dintre uleiurile auto si cele moto.

 

Deci:

 

Stangi o viata bani, sa-ti vezi visul cu ochi,lasi la o parte alte prioritati,si vine timpul sa se inplineasca O MOTOCICLETA NOUA! sa zicem hayabusa,sau r1 sau gsxr 1000 sau etc.

Bun,acum vreau sa-l vad pe acel care lasa totul balta, si vrea sa demonstreze pe motorul lui ca uleiul de moto nu este nimic altceva decat ulei de auto, cu un pret mai mare si un bidon cu o etiketa mai frumoasa!

Cei care comenteaza pe ddomeniul asta sunt de 3 categorii:

1.Cei care putin le pasa de 13000 E poate sunt bani de buzunar...

2.Cei care pretul total al motocicletei lor nu face nici cat pretul unui vibroken de hayabusa sa zicem..

3.Cei care au vazut un motor doar la o cautare pe google

 

Asa ca mai lasati garda jos, cei care o tineti mortis cu kestia asta, ca pana la urma fiecare pune ce ulei crede de cuvinta ca este mai bun pentru ce are el. :P

 

Este usor sa comentezi cand motorul care il ai il gasesti la SH cu 200 E, poate ai si kef de experimente. :P

 

:D

 

belbody&co. ( vad ca pe mine ma cam sariti ca nu aveti ceva concret )- adica cei care sustin cauza cu uleiul auto. Noua ne cereti sa venim cu date concrete, doresc si eu acelasi lucru, fa-ma sa inteleg pe date tehnice, ca uleiul auto este fix egal cu uleiul moto si dupa 50.000km doua motociclete, una cu ulei auto si alta cu ulei moto folosite in acelasi mod, uzurile motocicletelor sunt identice per total ( ma refer la ambielaj, axe, pistoane, segmenti, cilindrii, vibrochen, cutie, ambreiaj, cuzineti etc - adica mai tot ce tine de ungere ) si va dau dreptate.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...