stokerel Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Merg 99% pe asfalt, dar ambele modele sunt clasificate la fel 95% asfalt si 5% off. Ma intereseaza in special sa am mai multa siguranta pe curbe chiar daca fortez limita, dar si durabilitatea. De exemplu cu Metzeler Tourance, cand am fortat limita s-a vazut, mi-a alunecat fata. In schimb am 20k km si cred ca ma mai pot duce inca 6000 - 7000 km lejer, dar vreau sa le schimb. Deci, caut doua lucruri: 1. Stabilitate pe curbe 2. Durabilitate Multumesc De ce nu-ti pui anvelope de strada - touring? Pilot Road 3/4 sau ceva echivalent de la Bridgestone/Pirelli/Dunlop/etc. In cazul ala izolat cand iesi pe macadam, odata pe an pt 20km poti merge cu orice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Merg 99% pe asfalt, dar ambele modele sunt clasificate la fel 95% asfalt si 5% off. Ma intereseaza in special sa am mai multa siguranta pe curbe chiar daca fortez limita, dar si durabilitatea. De exemplu cu Metzeler Tourance, cand am fortat limita s-a vazut, mi-a alunecat fata. In schimb am 20k km si cred ca ma mai pot duce inca 6000 - 7000 km lejer, dar vreau sa le schimb. Deci, caut doua lucruri: 1. Stabilitate pe curbe 2. Durabilitate Multumesc Pirelli Scorpion Trail Dunlop TrailSmart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 De ce nu-ti pui anvelope de strada - touring? Pilot Road 3/4 sau ceva echivalent de la Bridgestone/Pirelli/Dunlop/etc. In cazul ala izolat cand iesi pe macadam, odata pe an pt 20km poti merge cu orice. asta nu inteleg nici eu la multi propietari de enduro-touring.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luk77 Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Explica mi te rog de ce recomanzi presiune 2 pt roata spate si mai mare pt fata?.Pe aparatoare de lant indica altfel. La anvelopele pe care le am avut inainte am pus 2,2 fata 2,4 spate. Stiu ca difera rigiditatea carcasei de aceea am cerut un sfat.Amvelopele de acum sunt Metzeler M3. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Uita ce este scris pe bascula/aparatoarea de lant si vezi ce zice producatorul anvelopelor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Uita ce este scris pe bascula/aparatoarea de lant si vezi ce zice producatorul anvelopelor! producatorul zice sa folosesti ce scrie pe bascula/aparatoarea de lant http://moto.michelin.co.uk/advice/faq/about-tyre-pressures Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 producatorul zice sa folosesti ce scrie pe bascula/aparatoarea de lant http://moto.michelin.co.uk/advice/faq/about-tyre-pressures Corect si gresit in acelasi timp. Paradoxal, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 detaliaza...sau "ok...dar zi si de ce?" ....cum ziceau profii dupa un raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kinkey Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Pentru ca depinde destul de mult de anvelopa. Eu am pe motor un set de D211 si pentru anvelopa spate, care NTEC, trebuie presiuni mici de genul 1.3-1.4. Daca as baga 1.9-2.1 (cat e posibil sa fie mentionat pe mobra) anvelopa s-ar comporta total aiurea. De asemenea depinde pe unde mergi, o sa ai nevoie de presiuni diferite la circuit vs mers pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luk77 Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 De aceea intreb si eu ca una zice producatorul alta vad aici la cei care au mai multa experienta.Ma interesa explicatia » Post actualizat in 03 Jun 2015 12:03 Pt strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) Explica mi te rog de ce recomanzi presiune 2 pt roata spate si mai mare pt fata?.Pe aparatoare de lant indica altfel. La anvelopele pe care le am avut inainte am pus 2,2 fata 2,4 spate. Stiu ca difera rigiditatea carcasei de aceea am cerut un sfat.Amvelopele de acum sunt Metzeler M3. Multumesc Ai la fiecare firma de ex michelin presiunea cand iti selectezi modelul si guma http://www.metzeler.com/site/uk/products/tyres-catalogue.html Aceleasi valori sunt si in manual. La fel cum au spus si colegii depinde ce vrei sa faci cu moto,dar o guma mai umflata va tine mai mult decat una moale.Una moale se incalzeste mai repede si are o aderenta mai mare, alegerea este a ta. Ca sa iti faci o idee eu am pana in 2 atm cand se merge mai race/viraje iar cand merg touring cu sau fara pasagera undeva la la 2.1 cu 2.3 Editat Iunie 3, 2015 de kawazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Multe variabile dintre care doua esentiale: aderenta si stabilitatea carcasei Aderenta este influentata de marimea petei de contact si temperatura. In limite rezonabile (fara a avea presiune foarte mica), o pata de contact mai mare asigura o aderenta mai buna. Acelasi lucru e valabil si pentru temperatura. Sunt gume care sunt facute sa functioneze optim la temperaturi ma mari si altele care functioneaza otpim la temperaturi mai mici. Altele, cele de ploaie, se comporta perfect daca sunt reci. Exista deci o limita de temperatura dincolo de care anvelopele se vor "topi" si aderenta va scadea dramatic. E contraintuitiv dar, cu o anvelopa umflata prea tare, poti avea temperaturi locale mai mari decat daca aceeasi anvelopa ar fi umflata mai putin. Pata de contact scade si zona in contact cu asfaltul se supraincalzeste. E foarte uosr de vazut lucrul asta la anvelopele slick - fenomenul de hot tear. Acelasi lucru se vede si pe anvelopele spate umflate 2.9 cu care se merge mult pe autostrada - mijlocul e drept, ca si cand ar fi taiat cu lama. Stabilitatea carcasei influenteaza direct profilul anvelopei. Sigur stiti ce senzatie lasa o motocicleta cand are rotile dezumflate. Practic nu poti sa mergi, nu poti sa virezi sau sa te inclini. Stabilitatea este data atat de rigiditatea mecanica dar si de presiunea din pneuri. La momentul actual exista o tendinta de a construi carcase foarte rigide. De la producator la producator si de la anvelopa la anvelopa lucrurile insa sunt diferite. Din aceasta cauza, consider ca, fiecare motociclist trebuie sa isi gaseasca compromisul ideal intre aderenta si manevrabilitate corespunzatoare stilului de mers si nevoilor proprii. Dintre toti producatorii, cei mai adecvati referitor la presiuni in pneuri mi s-au parut italienii. Japonezii aproape intotdeauna recomanda presiuni foarte mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kinkey Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 De asemenea, sa nu duci treaba cu "o guma mai putin umflata e mai aderenta" prea departe. Exista si o limita. O gluma prea putin umflata se va deforma sub greutate si sub forte puternice si nu vei vrea sa te afli intr-o situatie de genul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Era de inteles, banuiesc ca majoritatea a mers pe o guma foarte moale pana la peco sau vulcanizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Asa ar trebui sa arate orice prezentare tehnica de anvelope, pentru astia 'disperati' Compozitie in functie de asfalt, temperatura, presiuni, si (foarte interesant) 'rolling temperature range'. Observ ca Power Cup are temperatura minim de functionare 70 de grade, deci fara incalzitoare il tocesti degeaba. De mers pe strada cu el iarasi nu e nimic de comentat. Oricata hatereala e pe topicul asta fata de Michelin, puteti recunoaste ca e foarte bine alcatuit acest mini-ghid race-2013_leaflet-UK.pdf Editat Iunie 4, 2015 de Zimbrutza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Tu esti fan Michelin? » Post actualizat in 04 Jun 2015 08:51Frumos colorat - nimic de spus dar nici o vorba despre un parametru esential, temperatura pistei. Am mai spus si-o s-o mai spun, alaturi de Motul, sunt cei mai priceputi la pacalit lumea. Bravo lor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Nu neaparat, si nici nu conteaza daca sunt sau nu. urmatoarele gume o sa fie cel mai probabil Pirelli. Dar observ ca multi motociclisti folosesc Michelin, unii chiar pe pista (nu neaparat aia profi, dar aia nu cauta info pe forum), dar ar fi bine fiecare sa-si faca temele. De exemplu, cam toata lumea stie cat aer sa bage intr-un GP Racer, dar in Michelin mai putin. Chiar era destui de multi cu Power Supersport weekendul trecut la Adancata, unu nu stia ca se baga 1.5-1.7 la rece. Asta si noile afisaje de 'track temperature' au in sfarsit o insemnatate tehnica, asa ca 'e cald afara' putem sa prindem si altfel Este tabel temperatura pistei vs gradul de abraziune, uita-te la modelele ce se diferentiaza intre compus A,B,C. Editat Iunie 4, 2015 de Zimbrutza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Ar trebui sa fii mai atent Air temperature ≠ Asphalt temperature Editat Iunie 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Nu neaparat, si nici nu conteaza daca sunt sau nu. urmatoarele gume o sa fie cel mai probabil Pirelli. Dar observ ca multi motociclisti folosesc Michelin, unii chiar pe pista (nu neaparat aia profi, dar aia nu cauta info pe forum), dar ar fi bine fiecare sa-si faca temele. De exemplu, cam toata lumea stie cat aer sa bage intr-un GP Racer, dar in Michelin mai putin. Chiar era destui de multi cu Power Supersport weekendul trecut la Adancata, unu nu stia ca se baga 1.5-1.7 la rece. Asta si noile afisaje de 'track temperature' au in sfarsit o insemnatate tehnica, asa ca 'e cald afara' putem sa prindem si altfel Este tabel temperatura pistei vs gradul de abraziune, uita-te la modelele ce se diferentiaza intre compus A,B,C. sunt multi motociclisti vechi fani michelin, pilot power au fost in top cand au aparut , daca iei unul dot de cateva saptamani e moale ca guma de mestecat, il pui cu mana pe janta (ad literam) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Atunci e si mai simplu, un termometru gasesti la 20 de lei. Oricum e pur informativ, cine isi ia Power Cup sau slickuri probabil nu merge la distractie, la hobby Editat Iunie 4, 2015 de Zimbrutza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Ai intors-o ca la Adancata )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Asta nu inseamna ca daca mergem doar de fun trebuie automat sa traim in ignoranta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Niste producatori mai seriosi de slick-uri dau intervale destul de exacte de temperaturi ale asfaltului potrivite fiecarei compozitii: 10-25, 15-40, 30-60 celsius. Asta incercam sa subliniez ca lipseste din ghidul respectiv. » Post actualizat in 04 Jun 2015 09:12 traim in ignoranta Sa-i platesti drepturi de autor lui Balamuc daca folosesti aceste vorbe de de duh fara ghilimele Editat Iunie 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 'ne vedem la start fraerii' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kinkey Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Eu sunt curios de o chestie. Care sunt parametrii ideali de functionare pentru Dunlop D211 GP Racer (compound medium, respectiv endurance)? Nu prea gasesc informatii de genul. Intreb pentru ca anul asta am mers cu ele in diverse conditii si temperaturi foarte diverse in oras si sub nici o forma nu am simtit ca ar fi "probleme" de aderenta.Stiu ca in oras nu merg destul de tare incat sa le solicit,dar azi cand am ajuns la serviciu, anvelopele ardeau. Nu puteam sa tin mana pe ele dupa ce am oprit motocicleta (si ultimile 5 minute de mers au fost foarte foarte incete). Ma gandesc sa iau un termometru digital sa incep sa notez niste detalii, pentru ca as vrea sa fiu ceva mai informat despre anvelopele pe care le folosesc. Daca pun intreabrea gresita, va rog sa ma corectati. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.