t_marius_06 Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 problema generala , cablurile de ambreiaj ruginesc si se rup daca sunt tinute mobrele in conditii de umiditate . Cedeaza de sus de la maner ca acolo sta apa mai mult . Se remediaza cu o sufa de frana pentru scutere sau atv-uri , costa 5 ron in piatza , are aceiasi grosime si e putin mai lunga . Unsa cu putin ulei , schimbati sufa si gata merge brici . Am vazut aici pe forum oameni care si-au cumparat cablul cu tot cu camasa si banuiesc ca te costa o gramada .... bani aruncati aiurea Mesaj completat problema minora la HONDA CBR600 F2 , se mai crapa furtunashul de vacuum care vine de la carburator la pompa de benzina de pe rezervor . daca umblati prin zona aceea sa fiti atenti sa nu-l scoateti ca iese usor si o sa va treziti ca nu mai trage , ba chiar va lasa in drum pentru ca nu-i vine destula benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Suzuki DR 650 (1990 - 1995): - daca se merge cu nivel de ulei scazut, apropiat de low (nu mai vorbim daca e sub low) se nenoroceste chiulasa - axa cu came prima; - ambreiajul e proiectat subdimensionat si se uzeaza frecvent - se remediaza prin achizitionare ambreiaj racing cu kevlar marca EBC; - multe exemplare au un usor zdranganit din partea stanga a motorului (zona generatorului electric) - este vorba despre lantul care angreneaza arborii balansieri si pe care proprietarii uita sau nu stiu sa il intinda la fiecare 5000 km / la fiecare schimb de ulei. Deasemenea poate fi si uzat daca zdrangane, dar in cazuri mai putine; - atentie la sunetul de uzura a lantului distributiei! Se va schimba lantul imediat deoarece "burta" pe care o face de la uzura va lovi o conducta de trecere a uleiului catre ambielaj si o va indoi, prin urmare accesul complet al uleiului acolo se diminueaza. Suzuki DR 650 SE (1996 - 2003: *s-au facut si dupa 2003 si se fac si astazi dar 99% din probleme au fost remediate, se poate spune ca e un model aproape perfect - garnitura dintre cilindru si carter prea subtire - generaza usoare scurgeri de ulei ("transpira" dupa ceva timp); s-a remediat din 2003; - pinioanele vitezei a 3-a au defecte de proiectare a danturii; se constata un uruit / fluierat in viteza a 3-a pe accelerare; poate merge asa foarte bine sau se poate sparge! Greseala s-a remediat in 1999; - mecanismul-ambreiaj de pornire al starterului electric fara limitator de cuplu! La oprirea motorului, datorita fenomenului de "kick-back" se sparge si face franjuri pe-acolo; DOAR modelele 1998 si 1999 au problema asta. De la jumatatea anului 1999 au revenit la constructia initiala. - senzorul de neutral fixat slab - au fost cazuri (rare, e drept) in care s-a desprins impreuna cu suruburile aferente si a fost macerat prin cutie, rotile dintate calcand pe suruburi nu prea suna misto; deci daca da semne ca nu merge indicatorul de neutral (chiar si intermitente) trebuie verificat; - sudura flansei din chiulasa unde se prinde galeria de evacuare facuta "melteneste" la modelele 1996 - 1999; nu e f deranjant dar impiedica flow-ul "firesc"; se poate indeparta "manual"; - rola superioara a lantului de transmise e pozitionata prost - lantul loveste in ea si o poate rupe cu tot cu suportul cu care se tine in bascula, de multe ori rupand o gramada de material din bascula; la toate SE-urile pe care le-am vazut, rola nu mai era (ori era data jos de proprietari ca or fi vazut cum face, ori s-a footoot vreodata si e clar ca nu au mai pus-o. O sa revin si cu alte probleme "comune" ale modelelor pe care le-am avut. Editat Aprilie 1, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 wow... si eu care credeam ca BMW are probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 wow... si eu care credeam ca BMW are probleme Lasa-mi la drive-test 2 - 3 luni orice motocicleta ca iti fac un pomelnic cu ce nu imi place / cu ce e naspa la fiecare, ca e BMW, ca e Honda, ca e ce-o fi ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 Nu e vorba de ce iti place si ce nu iti place la ea, e vorba ce se strica des la modelu respectiv. Asa fiecare mobra ar avea minusuri, diferenta e ca unele au multe minusuri si altele si mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Nu e vorba de ce iti place si ce nu iti place la ea, e vorba ce se strica des la modelu respectiv. Asa fiecare mobra ar avea minusuri, diferenta e ca unele au multe minusuri si altele si mai multe Da, exact, ai zis-o mai bine ca mine desi tot asta vroiam si eu sa spun. Acu nah... din punctul meu de vedere, daca o motocicleta ar fi plictisitoare sau eu stiu... plictisitoare ar putea avea f putine minusuri de "proiectare" ca tot nu m-as uita la ea. Pana la urma chestiile/cazurile grave rau nu-s chiar multe daca stau sa ma gandesc. Bine, cand vorbim de marcile "consacrate". Mesaj completat Yamaha XTZ 750 Super Tenere: - frane subdimensionate; se rezolva "mai ieftin si rapid" prin achizitionarea unor furtune hidraulice racing; upgrade-ul poate continua cu schimbarea discurilor cu unele mai mari + schimbarea implicita a pozitiei etrierilor sa se "pupe" cu noile discuri; - faruri foarte slabe; se remediaza ori prin schimbarea becurilor cu alte halogene sau cel mai bine cu instalatie xenon - releul regulator si de incarcare (rectifier-regulator) pozitionat in mod tembel sub sea si cu un radiator vai mama lui (modelele 1989 - 1991); se schimba pozitia - ori in carenajul frontal ori in lateral undeva (ca la modelele ulterioare la care problema a fost rezolvata, altfel se va supraincalzi si eventual arde; - tuburile emulsoare de la carburatoare se uzeaza (ovalizeaza la interior) datorita pozitiei un pic nefiresti a carburatoarelor generand un consum sporit fata de cel "normal"; - suspensie fata prea moale "de fabrica"; - uzura cuielor poantou combinata cu pozitia usor "nefireasca" a carburatoarelor duc la inundarea cilindrilor si patrunderea benzinei in ulei in cazul in care motocicleta este stationata cateva saptamani sau mai mult si pompa de benzina permite trecerea libera catre carburatoare (datorita uzurii membranei acesteia); - radiator de racire supradimensionat; pentru clima mai rece se recomanda semi-acoperirea sa cu un carton pentru ca motorul sa ajunga repede la temperatura optima de regim. *multe din remedieri ale carenteleor "de facto" plus upgrade-uri se pot regasi la subsectiunea "Coltul enduristilor" in zona dedicata modelului (multumiri lui Cristi mic si Lebadake pentru documentatia "populara" existenta la noi, ce acopera acest model). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Aprilie 6, 2011 Share Postat Aprilie 6, 2011 - Tzacane. In timp, se uzeaza mecanismul de decompresie automata - se manifesta printr-un tzacanit ca de supapa prost reglata, din zona dreapta fatza a capacului distributiei, intai la turatii mici apoi mai tot timpul; nu mi-e clar daca arculetul (2e OEM) sau tot angrenajul (pana in 130e OEM) trebuie inlocuite pentru a rezolva problema hi, cam aceeasi problema o am si eu la un cbr 600 f 2 se aude o tacaneala (trancaneala)la ambreaj pana se incalzeste bine motorul , daca motoru e scos pe liber peste 2000 de ture nu se mai aude nik la masrad in iasi se uita ""mecanicu" lu peste cu lanterna cand am fost la revizie si spunea ca discurile sunt de vina dar atata timp cat cupleaza si trage nu cred prietenii cred ca sunt niste rulmenti sau bucse as inlocui dar nu stiu ce exact ma poti ajuta ? thanks Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexey04 Postat Mai 29, 2011 Share Postat Mai 29, 2011 Bmw F650 Funduro - releul de incarcare se supranincalzeste si moare, dar se rezolva prin repozitionare sub aripa spate, in dreptul bidonului de antigel ( este tutorial pe f650.com). Suportul de bagaje ( sistemul de prindere de cadru) se va rupe daca incarcati cu greutate mare codita si iesiti in off. Se rezolva cu o platbanda peste sau intarituri. as mai adauga posibile probleme: bendix se duce si el uneori. Atentie! nu comandati bendix inainte sa desfaceti si sa-l inspectati! e posibil sa fie arcul, care se poate imprumuta de la un simering. rulmentii de la jug: ulei in cadru => temperaturi mari, vaselina se duce/isi pierde proprietatile in timp si apare jocul. puneti vaselina rezistenta la temperaturi inalte daca umblati acolo. clantzanit la turatii mici (de obicei sub 1300-1400) - nu, nu sunt culbutorii, este decompresorul automat. posesorii de XR 600R, XR 650R, DR-Z 400 (E, S, SM) sunt invitati.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Tot la F650 se recomandă prelungirea aripii față. In caz de noroaie radiatorul se umple cu noroi maxim. Cu aripa prelungită scapi de supraîncălzire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 16, 2011 Share Postat Iulie 16, 2011 Tot la F650 se recomandă prelungirea aripii față. In caz de noroaie radiatorul se umple cu noroi maxim. Cu aripa prelungită scapi de supraîncălzire. sau iei direct sora mai evoluata, pegaso. asta daca ai cap si nu mergi pe premiza "italiencele-s proaste" problema generala , cablurile de ambreiaj ruginesc si se rup daca sunt tinute mobrele in conditii de umiditate . Cedeaza de sus de la maner ca acolo sta apa mai mult . Se remediaza cu o sufa de frana pentru scutere sau atv-uri , costa 5 ron in piatza , are aceiasi grosime si e putin mai lunga . Unsa cu putin ulei , schimbati sufa si gata merge brici . Am vazut aici pe forum oameni care si-au cumparat cablul cu tot cu camasa si banuiesc ca te costa o gramada .... bani aruncati aiurea Mesaj completat problema minora la HONDA CBR600 F2 , se mai crapa furtunashul de vacuum care vine de la carburator la pompa de benzina de pe rezervor . daca umblati prin zona aceea sa fiti atenti sa nu-l scoateti ca iese usor si o sa va treziti ca nu mai trage , ba chiar va lasa in drum pentru ca nu-i vine destula benzina +releul de incarcare, intinzatorul de lant si rulmentul "de presiune"... asta de (aproape) noi... lasam la o parte lipsa de putere si ciclistica varza in comparatie cu motocicletele echivalente din aceeasi ani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 foarte bun topicul la honda ( mai multe modele)se arde releul de incarcare lipsa ventilatiei se poate pune unul cu radiator din acela ca la suzuki si este rezolvata problema asta cu incinsul releului e o duma, cred ca sunt putini care au masurat temperatura unui astfel de releu in functiune, in afara mea, si clar se strica din alta cauza ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 asta cu incinsul releului e o duma, cred ca sunt putini care au masurat temperatura unui astfel de releu in functiune, in afara mea, si clar se strica din alta cauza ! Daca ai fi avut releul original ai fi vazut intradevar ca se incinge. Ce ai tu acum daca nu ma insel are aripioare de racire si provine de pe un vfr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 La alte CB-uri cu releul original nu se incinge. Buba este ca toti care afirma case incing masoara temperatura " la mana " . Trebuie mentionat ca oamenii nu au capacitatea de a aprecia corect temperatura, peste 40 - 50 grade celsius , exceptand vesnicul scuipat care daca sfaraie ne confirma ca temperatura trebuie sa fie peste 100 grade celsius, temperatura de fierbere a apei, toate aprecierile sunt subiective . Spunea cineva mai jos ca daca bateria e incarcata atunci releul se incalzeste mai tare. E tocmai invers, atunci cand incarca mai mult este solicitat . La majoritatea releelor moto nu se strica puntea redresoare ci montajul care regleaza tensiunea de incarcare funstie de nivelul de descarcare al acumulatorului. ( un principiu destul de simplu si anume daca cu acumulatorul si sursa de incarcare conectate tensiunea masurata atinge 14.5 V, atunci in cazul unui acumulator in stare buna, este incarcat si montajul decupleaza . e un montaj destul de simplu ce foloseste printre altele si tiristori. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rola Postat Aprilie 5, 2013 Share Postat Aprilie 5, 2013 salut am o problema, am iesit ieri cu mobra un zx6r o plimbare scurta vreo 40km, la intoarcere am vazut ca nu mai am lumini de pozitie pe fata si pe spate, verificat becuri ok, probabil fir intrerupt sau vreo siguranta? va rog un sfat.multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 8, 2013 Share Postat Aprilie 8, 2013 La alte CB-uri cu releul original nu se incinge. Buba este ca toti care afirma case incing masoara temperatura " la mana " . Trebuie mentionat ca oamenii nu au capacitatea de a aprecia corect temperatura, peste 40 - 50 grade celsius , exceptand vesnicul scuipat care daca sfaraie ne confirma ca temperatura trebuie sa fie peste 100 grade celsius, temperatura de fierbere a apei, toate aprecierile sunt subiective . Spunea cineva mai jos ca daca bateria e incarcata atunci releul se incalzeste mai tare. E tocmai invers, atunci cand incarca mai mult este solicitat . La majoritatea releelor moto nu se strica puntea redresoare ci montajul care regleaza tensiunea de incarcare funstie de nivelul de descarcare al acumulatorului. ( un principiu destul de simplu si anume daca cu acumulatorul si sursa de incarcare conectate tensiunea masurata atinge 14.5 V, atunci in cazul unui acumulator in stare buna, este incarcat si montajul decupleaza . e un montaj destul de simplu ce foloseste printre altele si tiristori. ) sunt relee de tip shunt are dau surplusul la masa. cu cat "incarca" mai mult cu atat se incalzesc mai putin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 8, 2013 Share Postat Aprilie 8, 2013 sunt relee de tip shunt are dau surplusul la masa. cu cat "incarca" mai mult cu atat se incalzesc mai putin... Unde scrie asa ceva ? sunt curios ! PS : nu sunt electrician auto - moto ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 8, 2013 Share Postat Aprilie 8, 2013 Unde scrie asa ceva ? sunt curios ! PS : nu sunt electrician auto - moto ! asa lucreaza ele, ce e in plus e dat la masa si se transforma in caldura. bineinteles, vorbim de alternatoarele cu magneti permanenti aici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 (editat) studiind pentru prima data o schema de principiu a unui releu in cauza, interpretez diferit "datu' la masa " , ar fi mai corect reducerea , dar nu in totalitate a unei alternante asta facandu-se prin dioda de pe minus , banuiesc ca din acest motiv se zice ca da la masa . Editat Aprilie 10, 2013 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Un RRT se monteaza in circuitul de excitatie al alt. cu rotor bobinat, principiul de reglare consta in intreruperea periodica a curentului de excitatie al alternatorului. RRT electronice utilizeaza scheme cu doua tranzistoare(comanda si putere), dioda stabilizatoare (Zener) si un divizor de tensiune(2 rezistoare) . Colectorul tranzistorului de putere se monteaza in circuitul de exciatie al alt., practic suporta un curent mai mare, incalzirea este normala, sunt elemente de circuit parcurse de curent( efectul Joule). Pentru o comutatie mai buna a tranzistoarelor si a evita pierderile de caldura, RRT prezinta un circuit de reactie( condesator si rezistor), conectate in serie intre baza tranzistorului de comanda si colectorul tranz. de putere. Si mai mult, pentru compensarea variatiilor de tensiune in functie de temperatura un termistor rezolva situatia. Rezistoarele preiau sarcina incazirii sunt cele mai expuse, de aceea se spune ca RRT se incalzeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Te referi la alternatoarele sincron, cu rotor bobinat , perii colectoare etc ... Mai sus ma refeream la schema de principiu a unui releu petru alternatoare cu magneti permanenti. Acolo este nedumerirea, la celelalte cu rotor bobinat treaba este mult mai simpla si principiul de functionare cunoscut de multa lume . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Un RRT se monteaza in circuitul de excitatie al alt. cu rotor bobinat, principiul de reglare consta in intreruperea periodica a curentului de excitatie al alternatorului. RRT electronice utilizeaza scheme cu doua tranzistoare(comanda si putere), dioda stabilizatoare (Zener) si un divizor de tensiune(2 rezistoare) . Colectorul tranzistorului de putere se monteaza in circuitul de exciatie al alt., practic suporta un curent mai mare, incalzirea este normala, sunt elemente de circuit parcurse de curent( efectul Joule). Pentru o comutatie mai buna a tranzistoarelor si a evita pierderile de caldura, RRT prezinta un circuit de reactie( condesator si rezistor), conectate in serie intre baza tranzistorului de comanda si colectorul tranz. de putere. Si mai mult, pentru compensarea variatiilor de tensiune in functie de temperatura un termistor rezolva situatia. Rezistoarele preiau sarcina incazirii sunt cele mai expuse, de aceea se spune ca RRT se incalzeste. 90%din motoarele de motocicleta au alt. cu magneti...fara excitatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 90%din motoarele de motocicleta au alt. cu magneti...fara excitatie. Ce sa ii faci dom'le asa avem si cu asta defilam, chiar daca nu e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Te referi la alternatoarele sincron, cu rotor bobinat , perii colectoare etc ... Mai sus ma refeream la schema de principiu a unui releu petru alternatoare cu magneti permanenti. Acolo este nedumerirea, la celelalte cu rotor bobinat treaba este mult mai simpla si principiul de functionare cunoscut de multa lume . Cele mai multe alternatoare de tipul excitatie cu magneti permanenti cred ca sunt pentru japoneze, am avut o problema la o Honda in urma cu 4-5 ani, sunt alternatoare cu rotorul sub forma de carcasa si magneti permanenti la interior si statorul in interiorul carcasei. Exista si varianta cu rotorul cu magneti permanenti, in interiorul statorului, acesta antrenat de arbore. In acest caz regulatorul si redresor sunt elemente integrate in acelasi bloc, 6 diode realizeaza redresarea si 3 tiristoare (SCR) sunt parte a regulatorului de tensiune. Schema nu este complicata, regulator electronic, verificare conform procedurii RRT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Cele mai multe alternatoare de tipul excitatie cu magneti permanenti cred ca sunt pentru japoneze, am avut o problema la o Honda in urma cu 4-5 ani, sunt alternatoare cu rotorul sub forma de carcasa si magneti permanenti la interior si statorul in interiorul carcasei. Exista si varianta cu rotorul cu magneti permanenti, in interiorul statorului, acesta antrenat de arbore. In acest caz regulatorul si redresor sunt elemente integrate in acelasi bloc, 6 diode realizeaza redresarea si 3 tiristoare (SCR) sunt parte a regulatorului de tensiune. Schema nu este complicata, regulator electronic, verificare conform procedurii RRT. Iar bati campii, oamenii vorbesc de cu totul si cu totul altceva in schimb tu o tot tii pe a ta vad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 orice ar fi, mai nou se folosesc mosfeturi in loc de mizeriile alea de scr-uri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.