Sari la conținut

PROBLEME COMUNE INTALNITE


Dan Cata
 Share

Postări Recomandate

Hai sa scriem aici probleme clasice la modele des intalnite :goodposting: Daca stim si de ce apar problemele alea, cu atat mai bine.

 

Incep eu... BMW boxer... Daca motoru e la neutral, se aude un zgomot ciudat din el. Daca tragi ambreiaju, dispare. E din cauza tijei ce actioneaza diafragma cu arcuri lamelare, din interiorul axului principal in cutie. Cand tragi ambreiaju pui presiune pe ea si nu mai suna.

 

Puteti continua cu probleme clasice, de ex. Transalp - se arde CDI-ul, BMW F650 se arde releul de incarcare ca nu e ventilat, etc.

 

Go! :blink:

Editat de Belbody
Am schimbat titlul ca nu era explicit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 95
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La Honda Transalp 600 se strica de obicei:

- releul de incarcare cel original se arde des

- CDI-urile (la modelele mai vechi de 1996 care au cate 1 CDI / cilindru) - se strica contactele datorita pozitiei nasoale sub sa.

- semnalizarile uneori fac figuri cand e frig;

- pe decelerare dau partzuri; (pocnituri in toba in frana de motor)

- adeseori au probleme cu alimentarea daca utilizatorii le adauga un filtru de benzina suplimentar (nu e necesar deloc)

- melcul de la roata care invarte kilometrajul - e o rotita de plastic care se strica destul de des.. (mobra mea de exemplu are acusica 100.000km si nu s-a rupt deloc.. dar la altii se rupe des)

- cloncanit al ambreiajului cu motorul rece si pe liber - dispare cand treagi de maneta..

- foame de ulei.. dupa o anumita varsta a motorului.. consumul poate ajunge si la 1L/1000km fara sa scoata fum sau sa se manifeste in vreun fel.

 

Cam astea ar fi cele mai intalnite probleme la Transalp..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Episodul doi, vorbesc de modele care le cunosc:

 

BMW R 11XX:

 

- roata spate capata joc din cauza rulmentilor cu ace;

- de la atata frecus, axele de la admisii se "mananca" in lagarele lor; cred ca si la alte modele se intampla, insa la BMW devine foarte suparatoare problema, tzacane admisia mai tare ca motorul aproape;

- harnessu mobrei e bun, de calitate, dar are o slabiciune la firele de la senzorii hall; se rupe izolatia, ajunge apa intre fire, face scurt si se fuck senzorii; problema poate merge mai departe, pana ce se fute si calculatorul/motronic-ul ($$$).

- din cauza arhitecturii motorului, daca il lasi pe cricu lateral cateva zile si il pornesti apoi, o sa scoata ceva fum. Asta din cauza ca trece putin ulei in alea cateva zile pe dupa segmenti, ajunge in camera de ardere si e eliminat sub forma de fum la o pornire.

 

To be continued...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

- la batranica mea releul original a fiert bateria iar urmatorul incarca insuficient

- furca "troncane", mecanicosii au zis ca tortul e OK, dar eu cred ca bucsile in care culiseaza etrierul au joc

- carburatorul ... impuritatile se opresc intr-un jiglor de aer... eu am gasit acolo o bucatica de cauciuc dintr-un furtun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GPZ900r, lasat pe cric lateral cand ploua, sa umple gaura de bujie la cilindru #1 cu apa si nu mai merge.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CBR 600 f4i si nu numai.

Intinzatorul de la distributie face zgomot intre 3000 si 5000rpm de parca lantul e largit si atinge de carcasa, mai ales la rece. La primele modele, din 2001 apare dupa cateva mii de km. Nu e nimic uzat, doar ca arcul intinzatorului nu are suficienta tensiune. Se desface intinzatorul si se strange arcul 3 ture. Nu se mai aude nimic dupa.

Regulatorul de presiune de la injectie se strica. Se gaureste membrana si trage benzina pe furtunasele de vacuum in cilindri 2 si 3, sub clapeta de acceleratie. La inceput da fum negru si mearge prost la ralanti si la turatie mica. In momentul in care se strica complet nu mai merg cei 2 cilindri decat la peste 8000 rpm si in sarcina si consuma de rupe.

Piesa noua se spune ca e mai rezistenta. Ramane de vazut.

Astea sunt experientele mele pana acum. Ambele sunt probleme frecvente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW R11XX

Daca bateria este "mai slaba", nu se initializeaza ABS-ul ( clipesc becurile alternativ ). Dupa cateva minute de mers, se opreste motorul si se reporneste. :alcy:

Problema se poate rezolva modificand foarte simplu instalatia: http://picasaweb.google.com/switch.xp/TINK...feat=directlink

Mesaj completat

Honda NX 500/650 Dominator

 

Multe probleme sunt comune cu Transalp-ul de 600cc. Cele doua motociclete difera prin motor si designul in general. Partea de rulare, franele si electrica sunt aproape identice.

 

- CDIul poate face figuri; se manifesta prin oprirea neasteptata a motorului, atat in sarcina cat si la relanti; se pot raface diverse contacte imperfecte din unitate, insa operatiunea nu e simpla si odata ce a inceput sa se duca, reparatia e doar o solutie in cel mai bun caz temporara

- Releul de incarcare se arde relativ des; se afla intr-o pozitie extrem de idioata la toate modelele - la unele nu se ventileaza, la celelalte se murdareste de namol si alte prostii

- La modelele vechi (RD02) se uzeaza galeria de admisie (racordul de cauciuc dintre carburator si cilindru); se pot observa cu ochiul liber crapaturi in special pe partea inferioara (se vad bine din dreapta); problema e mult mai rara la RD08

- Melcul de kilometraj (plasticul care actioneaza cablul) se mananca in timp; conditiile sunt variate, de la axul rotii strans dupa ureche, montare incorecta (fara lubrifiere, fara simering, fara saibe) sau uzura extrema la rulementi; cert e ca odata ce apare problema, este foarte probabil sa apara din nou; a se verifica la sange tot angrenajul (ax, roata, rulmenti, lagar melc, cablu, etc.) inainte de montare

- Tzacane. In timp, se uzeaza mecanismul de decompresie automata - se manifesta printr-un tzacanit ca de supapa prost reglata, din zona dreapta fatza a capacului distributiei, intai la turatii mici apoi mai tot timpul; nu mi-e clar daca arculetul (2e OEM) sau tot angrenajul (pana in 130e OEM) trebuie inlocuite pentru a rezolva problema.

- Consuma ulei. In special la pornirea la rece si utilizarea la temperaturi scazute si/sau fara incalzire prealabila. Este acceptabil sa completezi vreun sfert de litru la mia de km; de mentionat ca in mod normal, consumul de ulei este aproape nul in primele cateva sute de km dupa schimb, apoi creste rapid (odata cu degradarea uleiului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

La CBR600 F2 cedeaza intinzatorul hidraulic, problema se remediaza schimband intinzatorul hidraulic cu unul mecanic de F3.

 

Firele de la releul de incarcare se incing foarte tare daca nu fac contact bine, se strang papucii preventiv si se da cu un pic de ulei ca sa nu oxideze. In rest e super mobra.

Mesaj completat

Uitasem, intinzatorul hidraulic poate fi modificat in intinzator mecani dar operati asta trebuie facuta de mesteri, exclus amatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
foarte bun topicul

la honda ( mai multe modele)se arde releul de incarcare

lipsa ventilatiei

se poate pune unul cu radiator din acela ca la suzuki si este rezolvata problema

Asa este... releul-regulator la Honda e o problema, dar nu stiu daca din cauza ventilatiei... Cam asa sunt facute... Majoritatea crapa pe la 40-60 de mii de km. Daca ii pui ventilatie sau il scoti mai la aer, cred ca ii prelungesti viata cu inca vreo 10 mii...

Si mie mi s-a ars la Magna, da' nu am incercat sa il scot de la locul lui. Au si piesele alea din el o durata de viata garantata de producator. Si mai ales ca la o functionare normala se incinge de il ia naiba. De aia are si radiatorul ala de racire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine.

Din ce am mai citit, regulatoarele FET suporta pana la 50A fata de cele shunt care in cazul fericit au 35A limita.

 

SV650: releul pica primul. SV-istii din afara recomanda relee FET sau de la GSXR 1000. Au radiatoare mai mari. Cilindrul din fata poate inceta sa se mai aprinda cand ploua si roata arunca apa la bujie.

Personal in afara de releu nu am avut alta problema cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce temperatura de lucru ar trebui sa aiba. Cat de mult se incinge sau nu depinde de mai multe variabile, cum ar fi temperatura exterioara, urban sau extern... pana si turatia la care mergi cu motoreta solicita regulatorul, starea de incarcare a bateriei etc. De ceva vreme incoace, pentru reducerea dimensiunilor, in lumea electronicii se folosesc piese dimensionate oarecum la limitele de functionare (mai ales la japonezi). Asta inseamna , si cresterea temperaturii de functionare (printre altele). Deci daca se incinge nu inseamna ca e rau, in cazul in care parametrii de intrare si de iesire sunt in marjele pe care le da producatorul. Poti verifica cat iese din regulator la bornele bateriei. Daca tensiunea de incarcare se pastreaza in limitele date indiferent de turatie, nu e nici un bai.

Daca te face sa te simti mai confortabil, pune-i un cooler sau muta-i pozitia, dar in final va avea aceeasi soarta, pentru ca cineva trebuie sa vanda si piese de schimb... :blink:

Multa bafta...

Editat de blackcelnegru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergeti cu bateria descarcata orice releu o sa moara mai devreme sau mai tarziu.

asta-i "din putul gandirii".

Cum paula mea sa mergi cu bateria descarcata? ce faci? mergi pana se incarca, opresti, o golesti si pleci iar la drum?

Mesaj completat

Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine.

Newsflash:

 

Regulatorul moto transforma surplusul de electricitate din instalatie in caldura. Cu cat vei avea consum mai mic, cu atat se va incinge mai tare. Limitarea de amperaj nu inseamna decat ca nu poti pune prea multi consumatori pe motor.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun topicul, sunt kilometri intregi de scris aici ;)

 

Incepem cu releele de incarcare, ca tot ati vorbit de ele, la multe modele pica dupa 40-50 mii , cred ca le-au calculat bulangii aia sa-ti mai traga un ban din cand in cand. La modelele cu probleme ( de ex. multe honde :) ) le prelungesti viata racindu-le. Gauri de ventilatie in carene, radiatoare pasive (placa de cupru/aluminiu in spatele releului, pasta termica intre ele, un radiator de CPU adaugat pe aceeasi placa ) sau racire activa cu ventilator pe 12 v, sau o combinatie intre variantele astea.De multe ori se mai prajesc in mufa contactele care vin din alternator ( 3 fire galbene de obicei), se inspecteaza, se curata si se schimba papucii daca e semn de buleala.

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine.

Din ce am mai citit, regulatoarele FET suporta pana la 50A fata de cele shunt care in cazul fericit au 35A limita......

..........Au radiatoare mai mari.

Apropo, am uitat sa mentionez mai devreme. E inutil sa duca regulatorul mai mult, amperajul e limitat de generator. Racirea este adevarata problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce acela surplus de electricitate?

La motoarele cu stator si releu de incarcare, statorul (bobinajul) genereaza un anumit curent, INDIFERENT de consumatori. Releul transforma curentul respectiv in curent continuu de ~13.8V pentru intreaga instalatie electrica, rezultatul fiind X amperi. Daca toti consumatorii la un moment dat nu au nevoie numai de X - 5A, atunci difeenta dintre consum si cat "scoate" regulatorul va fi transformata in caldura.

 

Deci daca scazi consumul pe motocicleta (ex: megi cu farul stins) releul trebuie sa disipe in plus inca 55W. Si astfel f*ti releul daca nu-i racit bine.

 

 

In conditii ideale, regulatorul este solicitat cat mai putin la turatii joase (cunsumatori la limita consumului din baterie) si mai mult la turatii inalte (cand fluxul de aer creste si raceste regulatorul).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea e adevarat ce zici tu, e chiar aberant. Releul nu disipa diferenta de curent, pe care BTW nici nu o produce. Tu nu stii ce vorbesti pentru ca nu stii cum lucreaza regulatorul.

 

Pai de obicei magnetoul produce in jur de 350W maxim, ceea ce la o tensiune de 13,8V inseamna cam aproximativ 25A.

Daca ai, sa zicem, in sistem farul, care are 55W, adica consuma 55/13.8 =~ 4A.. si CDI sa zicem ca mai suge si el vreo 2-3A, bateria la incarcare cam 5-6A.. rezulta ca ai un cosum in total de cam 10-12 A. Tu vrei sa spui ca restul de 25-12 = 13A se disipa pe regulator sub forma de caldura???

 

:blink: ;) Pai s-ar face praf in 3 secunde.

 

Chestia e ca lucrul asta nu se intampla...

Regulatorul face altceva, nu produce acei 350W daca nu e nevoie, daca nu exista consumatori in sistem.

Nu uita ca intotdeuna puterea e un produs ce curent ori tensiune, iar magnetoul produce aceasa putere care creste proportional cu puterea motorului ca un produs de curent ori tensiune. Magnetoul produce 350W la turatie mare dar sunt undeva 60-70V, deci un curent de 6A maxim.

Regulatorul redreseaza aceasta tensiune si surplusul nu-l disipa pe el, ci pur si simplu pune una sau doua infasurari ale magnetoului la masa cand nu e nevoie de tensiune (deci si curent) asa mare. Infasurarea magnetoului pusa la masa se comporta ca o sarma moarta, nu mai produce nici un fel tensiune, nu se disipa nici o caldura, nimic. E nevoie de putere mare? Releul regulator cupleaza toate infasurarile si converteste o tensiune mai mare in curent.. si se ajunge la o putere mare pe consumatori... in nici un caz nu disipa el nici un rahat.

Partea care se incinge in releu sunt diodele redresoare, care si normal ca se incing pentru ca ele au intotdeauna cadere de 0,6V pe ele care inmultita cu curentul din circuit la acel moment rezulta o putere destul de maricica.. pe care o transforma in caldura, dar asta se intampla oricum, pt ca asa sunt diodele redresoare facute.. 0,6V x 10A = 6W care se duc numa pe o dioda ca si caldura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bmw F650 Funduro - releul de incarcare se supranincalzeste si moare, dar se rezolva prin repozitionare sub aripa spate, in dreptul bidonului de antigel ( este tutorial pe f650.com). Suportul de bagaje ( sistemul de prindere de cadru) se va rupe daca incarcati cu greutate mare codita si iesiti in off. Se rezolva cu o platbanda peste sau intarituri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...