Sari la conținut

URAL


mas oyama
 Share

Postări Recomandate

O poza cu o moto Universal 600 cc facuta in Elvetia, motorul ( capacele, chiulasele ) arta aproape identic cu cel de ural. E posibil ca de aici sa se fi inspirat rusii de la ural cand au facut primul lor motor de ural ohv , au luat motorul de m-72 si l-au modificat copiind elemente de la motorul de Universal :

http://cybermotorcycle.com/gallery/universal/Universal_600_con_sidecar_2.htm

 

 

Ciudata pare a fi galeria de admisie neincalzita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O poza cu o moto Universal 600 cc facuta in Elvetia, motorul ( capacele, chiulasele ) arta aproape identic cu cel de ural. E posibil ca de aici sa se fi inspirat rusii de la ural cand au facut primul lor motor de ural ohv , au luat motorul de m-72 si l-au modificat copiind elemente de la motorul de Universal :

http://cybermotorcycle.com/gallery/universal/Universal_600_con_sidecar_2.htm

In nici un caz. Ar fi fost ceva sa fie carburatoarele (sau carburatorul) ascuns ca la Zundapp.

Au copiat de la BMW.

 

post-28174-0-61321600-1389290488_thumb.jpg

Editat de red bandit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...am finalizat transformarea eMului din 6v in 12v cu alternator de matiz...

Dupa parerea mea, daptarea cea mai reusita, mai estetica si cu cea mai eftina si simpla manopera ramane cea cu altenatorul de Tico. Folosesti partea din fata de la altenatorul original si partea din spate de la cel adaptat... mai simplu nu se poate!

 

Uite si varianta mea:

....

Prea multa manopera, si in final ai parti active neprotejate... o curea care poate sa agate ceva in functionare! Apoi o chestie mica si simpla a devenit mare si complicata.

 

...Au copiat de la BMW.....

Si eu cred acelasi lucru. Daca este sa vorbim de modificari, cea mai insemnata este la nivelul chiulasei. Apoi aceasta modificare era inerenta, avantajele sunt clare.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrare facuta bine , stungarul ti-e ruda ? ... super.Arata bine cureaua aceeia dintata la vedere , nu este pericus faptul ca nu are nici o aparatoare , sau virfurile acelea de la fulii , se poate infasura oricind in jurul lor ceva o haina ...

 

Lucrare facuta bine , stungarul ti-e ruda ? ... super.Arata bine cureaua aceeia dintata la vedere , nu este pericus faptul ca nu are nici o aparatoare , sau virfurile acelea de la fulii , se poate infasura oricind in jurul lor ceva o haina ...

 

Multumesc Mihai,nu-mi este ruda,m-am asigurat ca-ntelege ce vreau si l-am lasat sa sune el atunci cand termina.A sunat dupa doua luni.

Varfurile au iesit,zic eu, fuliile ba.Trebuie sa merg la alt meserias.

La final ar trebui sa se vada un butoias de pistol invartindu-se, vazuta din fata(bineinteles motorul pornit) si daca nu am ajuns acolo nu prea stiu daca o sa-i pun sau nu,aparatoare.

 

 

 

Prea multa manopera, si in final ai parti active neprotejate... o curea care poate sa agate ceva in functionare! Apoi o chestie mica si simpla a devenit mare si complicata.

 

De acord,fac ce face sonda(aia care scote petrol).

Incerc sa-i dau un pic de "artistic" atat cat am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In nici un caz. Ar fi fost ceva sa fie carburatoarele (sau carburatorul) ascuns ca la Zundapp.

Au copiat de la BMW.

 

attachicon.gifr67-3-engine.jpg

Motorul de universal de 600 este din alt film seamana mai mult cu cel de zundapp.Eu m-am referit strict la forma chilaselor si capacelor de chilase care la ural se aseamana mai mult cu cele de universal decat cu cele de bmw .

 

chiulase adica :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

M-am interesat de alternatoare pentru Tico. Cica sunt mai mult variante. Cine a facut asa ceva, imi poate spune exact ce tip/serie trebuie folosit?

Pentru modificari - alternatorul de tico are fulie. Citind pe forum am inteles astfel:

 

- se demonteaza alternatorul de ural si se desface in bucati;

- se desface in bucati alternatorul de tico;

- partea din fata de la alternatorul original (care se prinde de blocul motor al motocicletei) se monteaza in locul partii din fata a alternatorului de tico;

- "corcitura" se monteaza inapoi pe ural. La partea electrica am zeci de ani de școală și de experiență practică și nu-mi pun probleme, mai ales că am refăcut de la zero instalația la uralul meu, conectoare filetate de aviație, toate butoanele transmit comenzi către relee, iar ele se ocupă cu restu (lumini, becuri-martor, aprindere).

 

Ca toate magiile si vrajitoriile respectabile, si la procesul asta exista o parte care da batai de cap, deci intrebari:

- cum transformi axul unde a stat fulia in ax sa accepte roata dintata?

- roata dintata se potriveste pe axul "corciturii"?

- Sistemul de prindere al rotii dintate e acelasi ca sistemul pentru fulie?

- "Corcitura" se potriveste la fix pe blocul motor?



Aleko, daca vezi asta, uite noutati/intrebari:

- Unde gasesc joja de ulei la cutia de nipru? e deasupra pedalei de pornire? Asa am inteles, cutia de nipru are si ea joja.

- In viteza a 4-a cutia "urla", se schimba sunetul motorului, suna ca un motor trifazic.

- Incercat niste table pentru maneta de marsalier, incercat tot felu de prinderi, growere, saibe si artificii, nimic, e prea moale tabla si am inteles de la tine ca maneta de la cutia de ural nu se pupa pe cutie de nipru, incerc sa gasesc o cheie inelara in forma de "cot" (90 grade) de metric 9, aia intra perfect.

- Mobra zboara, cred ca am o bataie mica in cilindrul stang, s-ar putea sa fie si ce mi-ai zis tu cu ambuleiaju lu Gaspar. Cilindrul drept suna fix ca la nipra ta, rotund si infundat. Ala stang suna in gen "tractor". Vazut asta cand am tras cand de un cablu de acceleratie, cand de alalalt (sub ghidon partea din dreapta). Posibil ca n-am prins bine toba pe galeria din stanga. Mai fac vreo suta de km si reglez din nou culbutorii.

- Galeria din dreapta are urme de incingere (decolorare-curcubeu pe crom) pe cot. Aialalta galerie n-are.

- Am deja 300 de km facuti cu ea (m-a lasat bateria la dacie, in ultimele 2 saptamani am calarit uralu). La 500 km am inteles ca tre sa strang inca odata prezoanele+reglat culbutori.

- Cand ne vedem iti arat partea electrica sa-i faci poze calumea, telefonu meu pozeaza prost.

Editat de skaarj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul trebuie sa aiba diametrul similar cu cel de nipru....altfel nu incape !suzuki swift, tico, etc...

Se ia o foaie de hartie , un creion , un subler bun cu lera de adancime....si se masoara deseneaza...

Se demonteaza capacul din fata , de la ambele alternatoare.

Trebuie fabricat un ax care se va asambla la cald pe axul alternatorului de tico. Acolo ai doua cote cilindrice si una cu filet...ai nevoie de strangere de 5-6 sutimi la cotele cilindrice interioare si o zecime la partea cu filet(deci rectificari pe interior ...).Cotele exterioare le iei de pe axul alternatorului rusesc.Asamblare se face la cald cu o mana sigura si un ciocan bine temperat.Axul alternatorului de tico se reazama pe o piesa de bronz facuta cu varf de centrare ...in nici un caz nu pe piesele polare!

Mai trebuie fabricat un inel exterior care sa pemita asamblarea miezului magnetic cu capacul din spate a alternatorului de tico si capacul din fata a alternatorului rusesc.Se folosesc prinderile cu prezoane de la cele doua capace si gauri filetata in inel.

Daca ai un strung nu foarte obosit , o trusa 'dremel' cu ceva piatra sa poti rectifica diametre interioare de sub 15mm, o planetara de dacia 1300 si o dupamiaza la dispozitie ( si vreo doua beri) il faci singur.

dupa asamblarea axelor , obligatoriu trebuie facuta o verificare de aliniere cu ceas comparator ...2-3 sutimi este acceptabil...mai mult s-ar putea sa-ti dezcentreze in timp asamblarea...

Motorul este dereglat , iti mege intr-un cilindru si jumatate...vei termina ambielajul!...reglaje , cabluri , carburatie, asimetrie avans la aprindere...orice e de doua ori si nu e simetric , iti va cracana motorul....si apoi o sa apara romane fluviu cu ambielaje de la gaspar...

 

...ai nevoie de rulmenti/pinioane noi in cutie..alte beri , alta dupamasa...

 

culbutorii ii reglezi de cate ori e nevoie...pentru unii e nevoie o viata intreaga

 

ps

vezi ca instalatia electrica va trebui sa o repari si beat pe undeva, noaptea, si fara scule...si atunci e cam nasol de povestit cu releele si zeci de fire....

M-am interesat de alternatoare pentru Tico.

Editat de ubord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand s-o usca pamantul fa km spre mine s-o reglez ca deh socoteala cu motorul pe masa-n casa nu e chiar aceiasi cu motorul infipt in Ural.
Amandoua tobele se vor albastri atunci ;).
Ascultam si cutia, poate fluiera-ntr-a 4-a si-atunci ii trimiti un mortzisor de luna lui Martie stii tu cui ti-a vandut-o si o desfacem.
Iti gasim maneta de marsarier, cum se-apuca un prieten sa comande mai multe de la unu'.

Alternator de Tico ia legatura cu nea Victor, Rocknroll.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

iete că-i trimit morţişorii de luna Martie pe la suceava-botoşani lu cui mi-o vândut gunoiu ăla de ambielaj adus de prin piaţă de la ucrainieni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze cu instalatia electrica in lucru la uralu meu.

 

Schizofrenie, nu?

 

Făcută sub influenţa unei lăzi cu sticle de licoare magică din malţ şi hamei care ridică temporar nivelu de IQ - mamă ce rău sunt la beţie.

 

O sa mai pun una maine cu instalatia completa si cutia de conexiuni de sub fundu "pilotului".

 

Asta stiu sa fac eu. Beleaua mai tre'be scarmanata ca nu taie alternatorul din circuit cand scot contactul si motorul merge de capu lui daca mobra are luminile oprite.

 

E vreo şansă să pot croma pe undeva tobele?

 

Aleko si Ursu - ma primiti la ucenicie in wkend?

post-14847-0-99519600-1395964642_thumb.jpg

post-14847-0-33148200-1395964663_thumb.jpg

post-14847-0-94886000-1395964685_thumb.jpg

post-14847-0-74781300-1395964711_thumb.jpg

post-14847-0-74007800-1395964721_thumb.jpg

post-14847-0-84753000-1395964731_thumb.jpg

post-14847-0-40069200-1395964742_thumb.jpg

Editat de skaarj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze cu instalatia electrica in lucru la uralu meu.

 

Schizofrenie, nu?

 

Făcută sub influenţa unei lăzi cu sticle de licoare magică din malţ şi hamei care ridică temporar nivelu de IQ - mamă ce rău sunt la beţie.

 

O sa mai pun una maine cu instalatia completa si cutia de conexiuni de sub fundu "pilotului".

 

Asta stiu sa fac eu. Beleaua mai tre'be scarmanata ca nu taie alternatorul din circuit cand scot contactul si motorul merge de capu lui daca mobra are luminile oprite.

 

E vreo şansă să pot croma pe undeva tobele?

 

Aleko si Ursu - ma primiti la ucenicie in wkend?

 

 

incepand cu sambata dupaamiaza te astept cu draga inima. o sa vina si aleko. sa traiesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot a venit vremea frumoasa am zis ca azi sa merg la un pescuit la undita ..asa de antrenament , dar dupa vreo doua ore si ceva de atintit ochi pe pluta nesesizand nicio miscare un tac ceva am plecat acasa . Asa ca nu m-am ales decat cu plimbarea in natura cu Uralul care ne multumeste intotdeauna . La intoarcere am sesizat ca aveam suportul de la motor rupt , cel de deasupra . E recomandabil sa merg in continuare fara el sau musai sa il procur si sa il montez la loc ? Astept pareri pro sau contra .

post-29942-0-00386200-1396347243_thumb.jpg

post-29942-0-14499300-1396347254_thumb.jpg

post-29942-0-86690800-1396347263_thumb.jpg

post-29942-0-77233200-1396347273_thumb.jpg

post-29942-0-71160400-1396347279_thumb.jpg

post-29942-0-99871200-1396347284_thumb.jpg

post-29942-0-31000700-1396347290_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic c-ar putea fi „suduit” (de Ursulean, de exemplu, că tot e el „suduitor”), dar mai important e să vezi de ce-ți bate motorul atît de tare încît să-ți rupă piesa respectivă!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-l aduci si il rezolvam in mediu protector, nu ca Ursulanu nu ar scoate maximul din ce agregat are.
Daca s-a rupt suportul de sus al motorului o sa vezi ca nu mai debreiaza foarte frumos, motorul nu sta suficient de fest doar in 2 prezoane cu joc o sa zguduie fericit stanga dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergand pe principiul ca o piesa sudata nu va fi la fel de rezistenta ca un intreg am pus mana si mi-am confectionat piesa in garaj :grinbandit: si in 15 minute a fost gata ....de juri ca e originala .

post-29942-0-10370900-1396434985_thumb.jpg

post-29942-0-53635200-1396434992_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te in vreun obor si cauta la fiare vechi tarabele de mecanica vreun colţ de-ala dur de pe la motoarele de tractor sau alea electrice. Il iei la polizor usor si cand il simti la mana ca frige, il scufunzi într-un pahar cu apă sa-l racesti ca sa nu pierzi calirea. Dupa aia trei gauri cu cap vidia si o sa ai o capodopera.

 

Daca s-a rupt... ori era din material de [cenzurat] ori au fost vibratii nasoale incat sa-l fisureze si in final sa-l "rezolve".

 

 

Stie cineva ce pistoane de auto sunt cat de cat compatibile cu uralu de 650? acel "cat de cat" sa fie rezolvabil la strung (=alezare?) fara sa puna pistonul in pericol. Cilindru nu vreau sa-l "scarpin". In afara de solutia ta Urse cu motor opel 1200 cod 12g ca de-alea n-am gasit deocamdata pe unde m-am invartit. Ceva in genu BMW, Opel, VW, material de calitate nu material de [cenzurat] de la gaspar. Io o sa iau pistonu ala intreg si o sa ma colind toate centrele profesionale de dezmembrari din juru ploiestiului sa ia baietii masuri. Aici sunt si firme profesionale si de-alea "cooperativa comunală Gigi Ştangă". Macar sa stiu ce sa-i intreb sa nu ma fac de rusine cu mecanica mea de doi lei.

Editat de skaarj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai bune (şi cele mai indicate pentru Uralul de 650) sunt alea pentru Ural 650. Adicătelea alea vândute de Ural România (după ce o să faci x improvizaţii în în y ani, o să arunci Uralul scârbit, că e de căcat. Sunt curios dacă la maşina personală bagi pistoane de la dezmembrări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai bune (şi cele mai indicate pentru Uralul de 650) sunt alea pentru Ural 650. Adicătelea alea vândute de Ural România (după ce o să faci x improvizaţii în în y ani, o să arunci Uralul scârbit, că e de căcat. Sunt curios dacă la maşina personală bagi pistoane de la dezmembrări.

Salut

 

Pune ne si noua un link cu ce vinde ural romania. Vasile e dispus sa plateasca pretul daca se gasesc de cumparat ( a bagat pistoane de la gaspar si s au spart )

 

merci

 

PS omul are o Dacia 1300

 

PPS motorul meu OHV are in el pistoane SH iar de la schimb la schimb (5000km) nu consuma gram de ulei. Un drum de 1000 de Km in 2 zile l a facut fluierand.

Editat de Ursu Gunoier
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pun nici un link, că se trezesc prietenii tăi să mă cânte că fac reclamă la Ural. Dacă Vasile e interesat, intră pe Ural.ro şi găseşte acolo explicaţiile necesare. Sau îi dă un pm lui Cios. Mă rog, Estremadura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...