Sari la conținut

Postări Recomandate

Nu vreau sa supar pe nimeni insa daca acest topic ar fi fost dedicat doar celor ce fac calatorii in Europa si mai ales in tarile mai fara de acoperire as fi inteles si nu m-as fi bagat in nici o discutie. Am crezut ca se refera la GPS-urile dedicate sau a celor ce se pot adapta la moto.

In cercurile in care ma invart, nu avem telefoane de 800euro si nici alte sute de euro pe care sa le dam pe asa ceva. Eu am un Z1Compact care este depasit moral si hardware pana si de deviceurile chinezesti insa nu imi permit deocamdata sa il schimb. Printr-o imprejurare fericita am castigat la o tombola un Galaxy Grand Prime 2 dual sim care este un model de telefon foarte entry level. Pe acesta din urma il folosesc ca si GPS, are numai 8 GB ca spatiu de stocare din care cam 5 Gb folosibili. Am pus pe el toate aplicatiile care pot fi folositoare calatoriilor moto (aplicatii platite - Sygic, Navigon - sau gratuite - GMaps, Waze, Here, BBR, Ulysses, Diablo Super Biker - si e ok). Insa telefonul e prea mare si nu e waterproof. Astea sunt principalele mele probleme. in 2500km in care l-am folosit nu am avut probleme cu vibratiile sau cu incinsul - insa din cauza ca nu e waterproof l-am folosit doar cand nu existau sanse de ploaie. Z1Compact pe care il folosesc de zi cu zi nu imi permit sa il pun pe moto de teama sa nu il stric. Samsungul valoreaza foarte putin.

 

Cu masina cand am fost am cumparat un card preplatit din Croatia - 10 euro cu 2Gb Net 3G. In Grecia si in Austria la fel, parca au fost 12 euro cardurile cu minute si net incluse.

 

Aducand in discutie unul dintre punctele de mai sus, eu as fi mai interesat de punctele de interes din tara noastra deoarece oricat de mult as dori nu cred ca apuc sa fac vreo calatorie peste hotare, pentru mine e un vis mult prea indepartat. Servici, familie, responsabilitati mari - chestia cu luatul lumii in cap - chiar si pentru o saptamana - e o utopie pe care nu mi-o permit deoarece multi din cei dragi depind cu adevarat de mine. Fericiti sunt cei ce isi pot permite :)

 

De aceea intrebam daca Z1Compact la un pret foarte decent poate fi o posibilitate.

 

Inca odata, nu am dorit sa supar sau sa deranjez pe nimeni insa 300-500 de euro pe un GPS dedicat moto mi se pare o suma foarte mare atata timp cat am un scuter care costa doar de 3-4 ori mai mult.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Nu trebuie sa dai 3-400 de euro pe un gps. Poti gasi si la 150 euro gps bun. Eu am gasit de cumparat un TomTom rider2. Da, este mai old, dar avea toate update-urile facute. Eu personal folosesc in afara tarii numai harta. Ma pot orienta mult mai bine in ce priveste imprejurimile traseului urmat. Pot schimba ruta foarte repede, urmand drumurile aditionale. Eu fara harta ma simt ca si in fundul gol. Gps am cu mine, unul auto. Daca chiar ma impotmolesc intr-un oras mare, apelez la el. Dar de regula ocolesc orasele mari daca nu am ce vedea in ele. Iar in orasele mici urmaresc indicatoarele si intreb localnicii.

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am inceput motociclitu cu un majesty de 400, mi-am luat frumos o carcasa de la pelicase transparenta si mi-am pus in ea cu o mufa demontabila gpsul si l-am atarnat cu chingi de ghidon. La inceput m-am descurtcat bine cu el, era chiar bine cu el. Avand in vedere carcasa, o inchideam si gata nu mai umblam la gps. Initial am zis ca nu e o problema. Pana intr-o zi cand meream prin tara pe undeva si a dat ceva eroare in mers. Apai punete in mers si repornestel ... evident ca era sa imi zboare. Cu acelasi harnasament m-am dus sa imi cumpar de pe alte meleaguri motoru actual, cand m-a vazut neamtu cu ce ma plimb s-a uitat la mine ca la felu paispe. Pe drum evident ca am avut probleme, incalzit de acumulator, probleme la mufa de incarcare ce o facusem, contact imperfect intre priza si transformator. In fine am ajuns acasa am zis ca nu se mai poate asa si am refacut toate cablurile de alimentare cu mufe auto si am renuntat la cutie pt o husa de prins pe ghidon, care si azi e la vanzare aici /index.php?/topic/725295-vand-suport-gps-telefon-mobil-pt-motor/ Am mai mers o perioada si surpriza am ineput sa am probleme cu mufa din gps. Am incercat sa folosesc telefonu, dar nu m-am putut declara multumit. O perioada foloseam gpsu pe post de harta, si aveam telefonu cu hands freeul in ureche pt explicatii, sau aveam doar telefonu in ureche. Toate solutiile astea sunt improvizatii care nu fac altceva decat sa iti consume o gramada de energie si sa te ingrijoreze inutil. Avand in vedere ca urma sa plec intr-o mica calatorie de 7 mii de km, am spus ca sa nu se mai poate si am inclus in buget garminul. Perfect nu e, dar nu se compara cu nici o solutie improvizata. Am citit topicul acesta si m-am hotarat sa imi cumpar garmin in loc de tomtom in primu rand datorita senzorilor de presiune si apoi ca poti pune si alte harti pe el, cum ar fi cea de la OSM. Am fost foarte sceptic si m-a durut mana sa dau atatia bani pe o jucarie care o folosesc din cand in cand, dar si cand o folosesc ... nu prea am ce obiecta.

Si ca tot discutam de garmin si nemultumiri, evident ca nu se poate sa functioneze totul cum trebuie la mine. Unul din cei 2 pini de incarcare de pe suport s-a indoit. Inca functioneaza dar este indoit. Ca sa mi se schimbe in garantie trebuie sa trimit tot gpsu la service cu posta platita dus intors. Nu e chiar ieftin. Acu exista 2 posibilitati, ori cumpar alt incarcator cu cei 2 pini ori il schimb pe garantie. Aleg varianta 3 sa incerc sa iau un pin de ala de pe o placa de baza si sa incerc sa il repar. Asta implica inclusiv o freza, nite lipici epoxilic si vreo 2 ore de munca. Cum spuneam functioneaza asa, de ceva vreme, dar nu stiu cat mai va function, deci incerc sa il repar, cumva

post-69607-0-62903900-1458594681_thumb.jpg


» Post actualizat in 21 Mar 2016 21:17

mai adaug ca folosesc smart fonu prin orase mari cand sunt cu bicicleta. Asta doar pt ca am gasit o aplicatie care ofera tururi cilciste si e mai simplu decat sa gasesc gpxuri ca apoi sa mi le incarc pe gpsu de moto. Cu toate aceastea ma gandesc serios sa imi iau un gps dedicat pt bicicleta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mare tragedie dar 99% din timp l-as folosi in Romania. In general cred ca un GPS se foloseste in Romania. Sau se cumpara pentru cele 5-10 zile pe care probabil le vei petrece intr-o alta tara europeana? Unul din avantajele aparatului era si faptul ca ai update la harti life time. In cazul in care nu ai Romania, ce folos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, ești idiot ?

 

dezvolta, te rog

» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:54

.

 

 

Da, ai dreptate, se naste aceasta confuzie, greseala mea!

 

Nu mi-am exprimat gandul pana la capat. Era, "e ok, tu cumpara gps-ul pe care ti-l doresti, sa-l folosesti 99% in Romania". Evident ca nu despre cel redus era vb, decat daca eu eram idiot, si nu intelegeam ca nu are hartile de Romania, afirmand in continuare ca le are, generandu-se confuzia pt tine.

 

Nu, nu sunt idiot. Lenes in exprimare da, dar idiot nu. ;) Chill!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi ce sa mai zic de "poi"uri, in timp ce la waze au aparut benzinariile nu am vazut rubrica de campinguri sau magazine, restaurante, fastfooduri si tot ce mai are omu nevoie pe drum.

 

E hai sa nu exageram, uiti ca Waze functioneaza ONLINE si are functie de cautare legata de Google. Iti gaseste ceea ce nici mama garminului nu stie, deci nu aia-i problema.

Legat de device-uri ai dreptate - dar totusi pe piata auto gps-urile DEDICATE sunt M O A R T E. si sincer le doresc disparitia cat mai rapida, smartphone-urile fac legea. M-am saturat de mizerii de device-uri cu hardware de acum 10-15 ani vandute ca produse premium la preturi premium.

 

Cam la fel si cu gps-urile "moto"...Mie inca mi se pare incredibil ca unii oameni platesc 6-7-800 euro pe un device care sacadeaza in momentul cand derulezi harta cu degetul. Sau care calculeaza o ruta budapesta - praga (cu setarile default) in aprox 5 minute (hint: garmin 390 testat in magazinul louis din Vienna).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de device-uri ai dreptate - dar totusi pe piata auto gps-urile DEDICATE sunt M O A R T E. si sincer le doresc disparitia cat mai rapida, smartphone-urile fac legea. M-am saturat de mizerii de device-uri cu hardware de acum 10-15 ani vandute ca produse premium la preturi premium.

 

Ai dreptate dar numai partial. Mi se pare ca judeci foarte subiectiv, raportandu-te strict la gusturile si nevoile tale, dar si la puterea ta de acceptare a unor improvizatii sau compromisuri.

Sunt multi oameni care au nevoie de GPS care sa-i duca de la A la B... iar o benzinarie stiu sa gaseasca toate.

Nu-mi dau seama daca prin GPS auto dedicat te referi la un aparat ca si accesoriu cumparat de la magazin sau la cele integrate/originale ale masinii.

Cele integrate au niste avantaje indiscutabile pe care multi le apreciaza: integrarea decenta in bord, nu trebuie sa improvizezi un holder, nu trebuie sa stai mereu cu fir atarnat, ai antena GPS pe acoperis care in general inseamna semnal instant si foarte bun, de obicei sunt la indemana, multe dau si informatia esentiala (ex. stanga in 150m) chiar in bord, indicatiile se aud elegant in instalatia audio a masinii.

Nu toti oamenii sunt suficient de familiarizati cu smartphone, aplicatii, download-uri, ecrane tactile care funcioneaza cum vor ele sau pe care este foarte usor sa apesi gresit. Nu toti vor incropeli in masina, nu toti au chef cand se urca sa stea mai intai sa conecteze fire, sau cand le suna telefonul sa li se intrerupa navigatia si sa se chiombeasca in niste ecrane destul de mici.

Mai ales la masinile moderne ecranele sunt mari, ai posibilitatea de zoom dintr-o rotita, cu care te poti juca usor sa vezi rute sau alte chestii luand minimal ochii de la drum.

Intr-adevar, navi de pe masini au (sau aveau) unele lipsuri si mai ales pretul mare, eventual si pretul update-urilor. Dar... in pretul ala mare in general primesti si alte chestii in afara de strict navigatie (ex. 20-30gb de memorie, DVD player, sistem de operare integrat al masinii, compatibilitate cu aplicatiile smartphone, sistem handsfree bt etc etc). Iar cu upadate-urile deja se tinde bine catre gratis.

 

Daca te referi la aparate portabile auto, nu are rost discutia, sunt clar avantaje si dezavantaje iar preturile oricum devin din ce in ce mai mici (de la nici 100€), update-uri incluse si alte servicii.

 

Revenind on-topic la moto, cam exagerezi cu 700-800€. Poate doar Navi 5 de la BMW si la cine stie ce dealer sa ajunga la pretul asta... normal e in jur de 700 cu consola cu butoane sau cca 600 fara. Si ar mai fi Garmin 590 care bate la 600€... dar deja vorbim de modelele de top si e treaba fiecaruia cum le apreciaza avantajele.

In rest sunt modele destule la preturi mai decente.

Da, unele facilitai pe smartphone sunt mai actuale si mai interesante dar eu unul apreciez mult mai mult sa am un navi bun DE MOTO (rezistent la vibratii, la soare, legat la curent, foarte usor si clar lizibil, usor accesibil cu manusile etc etc) decat sa stau sa incropesc huse, fire, mufe si alte rahaturi, sa nu-i pot accesa functiile in mers, sa nu vad la soare, sa ma chiombesc in el si sa sa risc sa fac accident. Sincer si mie mi se pare incredibil cum cineva se poate multumi cu asa ceva. Dar e chestie de gusturile si puetrea de aceptare a fiecaruia.

Si pe navi de moto am informatii online despre trafic si vreme (conectat la telefon si aplicatie)... la fel cum mi s-a intamplat de mai multe ori ca Google maps in masina sa fie foarte greoi.

 

Nu stiu cum naiba a facut 390-ul ala ruta in 5 minute... erai afara cu semnal satelit bun?? Recunosc ca Navi V al meu nu este cel mai rapid device dar numai cateva secunde in plus in cateva situatii rare compenseaza fara dubiu dezavanatajele altor incropeli. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut de acord Vlad referitor la navi-urile integrate in masini, aia este situatia ideala. In lipsa acestuia, strict referitor la uzul intr-o masina nu inteleg de ce ar plati cineva chiar si 100 euro pe un device dedicat cand o aplicatie GPS pentru smartphone costa 30-60 euro iar printr-o simpla conexiune la bluetooth-ul masinii ai control total asupra navigatiei plus muzicii.

Plus performantele net superioare in recalculari rute, etc.

 

In fine ... asta e oarecum offtopic dar intr-o oarecare masura situatia e similara si in discutia legata de moto. BMW a facut o treaba excelenta cu integrarea garmin-ului in sistemele motocicletei deci inteleg (aproape) pretul. Altfel refuz sa cred ca waterproofingul si intr-o foarte mica masura alimentarea electrica facila justifica preturile exorbitante in restul cazurilor. Spun mica masura pe partea electrica pentru ca din poza pusa de cooldeep observ ca nici macar asta nu e prea grozava.

 

 

In alta ordine de idei am observat ca cei de la Garmin au scos o serie noua de device-uri - "entry-level-ul" 345 are aproape toate functionalitatile "fostului" 390, lasand la o parte hartile cu care vine implicit.

Pe de alta parte TomTom-ul 410 (nou si asta la acelasi pret cu 345) ofera harta aproape completa a globului ceea ce suna si mai interesant pentru cei care calatoresc in afara europei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai a zis clar ca era in magazin, si dureaza vreo 2 3 4 minute pana zice garminu "ba esti indoor" vrei sa activezi "functia de navigare fara sateliti", sau putea sa o porneasca de la inceput din setari. Eu tot nu inteleg cum iti faci tracku de acasa pe smartfon, il incarci cumva in telefon, apoi meri in teren si iti dai seama ca punctu X intermediar nu il mai poti atinge (cai prea tarziu, cai spart drumu, ca si ca si ca) si vrei sa ii dai skip. Probabil te opresti, deschizi husa, dai jos manusa, si apoi apesi ecranu tactil, partea faina e cand ploua si ai niste stropi pe ecran si al naibii daca mai reactioneaza cumva touchul.... Iti dau un exemplu foarte concret, aveam facuta ruta sa merg de la Rin pe valea Mosellului pana in luxemburg ca sa alimentez ca sa ma intorc apoi in saarland sa dorm la niste prieteni. Cand mai aveam vreo 1/4 din drum, era tarziu tare si mai aveam mult de mers, din mers am dat skip la niste puncte intermediare m-a rutat pe autostrada si am ajuns cu 3 ore mai devreme decat era initial planificat. Alt exemplu, autostrada, viteza, consum peste asteptari, nevoie de benzina, zgarcit ca eu nu alimentez de pe autostrazi, cum as fi facut asta cu un smartfon sau gps auto pus intr-o husa?

 

Hartile pe garmin sacadeaza datorita vitezei de transfer mici intre memoria interna sau cardul SD si device. Atunci cand e conectat pe usb la base camp, abia se misca, o data ce instalezi harta si pe computer/laptop/tableta e deja alta mancare de peste. Se poate rezolva neajunsu asta daca setezi la delaii nivel mediu.

 

O data cu aparatia telefoanelor inteligente se preconiza moartea deviceurile gps dedicate. Au trecut 7 ani de atunci si lumea in continuare cumpara deviceuri, chiar si in masina. In cate tari am umblat io, pot spune ca am vazut un maxim de 15% smarfoane in geamurile masinilor, predominant prin vest e garminu, cateva tom toame si cateva igouri.

 

Cand foloseam igoul si planificam un traseu cu masina, ma plictiseam cate trasee ii dadeam sa calculeze si sa rascalculeze. Daca o ia pe acolo, daca iau gpl de dincolo, dar imi ajunge pana la urmatoarea statie gpl etc etc. Acu e simplu, stau frumos in basecamp si imi fac treburile cand am io timp incarc in gps m-am dus la masina/motor am dat curent si dupa ce s-a localizat am plecat. Uram inainte orice drum sa il incep cu planificarea traseului in masina din memorie ce calculam acasa pe googlemaps.

 

De regula nu folosesc gps ul sa ajung de la Coplaca de Sus la cea de Jos. Am mai incercat sa merg cu gpsul in modul harta, in practica nu prea functioneaza treaba. Pierzi mult timp orientandute, belind ochii in harta (indiferent daca harta e telefon, printata sau gps) Ai traseu de acasa si esti atent la alte detalii nu pe unde naiba sa o iei.

 

si un pic de offtopic, cum naiba pui pe un smartfon ieftin care nu stie sa isi puna aplicatiile pe card sau isi muta numa ce vrea el, o aplicatie cu harta offline la vreo 3 4 tari. Vorbesc de androide, caci la 1-2 tari da deja memory full. Apoi daca tot ai un smartfon mai acatarii, care costa mai mult decet cel mai ieftin gps moto dedicat, de ce naiba ai vrea sa il bata soarele in cap si sa il ploua si sa ii strici mufa de alimentare, cand pe el ai acces la toate mailurile personale, o gramda de documente aplicatii, ibank si altele. Eu personal vad un smartfon doar ca si inlocuitor atunci cand ai probleme cu sistemul principal de navigatie.

 

Cunosc oameni care merg in grecia pe autostrada cu motoru. Unii din genu acela de oameni nu au nevoie de gps moto, sau de smartfon, indicatoarele sunt suficiente. Apoi sunt genu de oameni care merg de la Vintrelu de Sus catre Feredia de sub Piatra prin Obladon si asta nu pt ca trebuie sa ajunga subPiatra ci pt ca vor sa mearga pe langa o vale, un rau, un munte sau sa treaca un deal un pas sa ocoleasca un tunel etc.

 

Toti recunoastem ca sunt exagerat de scumpe gpsurile moto dedicate, dar de la faptul ca nu iti convine pretu pana a sustine ca smartfonu e mai ok pt plimbat e cale lunga. Cine a avut vreodata ocazia sa se joace in masina cu rotita aia de tip joystick de la bmw sau cei care au avut ocazia sa se joace cu joysticku de ghidon tot de la bmw nu isi mai doresc altceva. Eu nu am bmw dar mi as dori acel joystick pe ghidonu meu si sa mearga cu garminu meu nu cu navigatia de bmu :).

 

Scriind raspunsu asta mi-am adus aminte cum in germania aia netu 3G e o raritate la unele retele mobile, cum semnalu normal de telefonie e o raritate la alte retele, iar la noi pe coclauri ce sa mai zic. Cand iti e lumea mai draga in loc de 3g/4g iti scrie pe telefon Edge si nu poti deschide nimic, nici macar traficu de pe o harta ofline nu apare. Nu aduc in discutie cosuturile per megabit in serbia sau alte state nonue.

 

Eu personal am dat in 2 ani 4 mii de euro pe combustibil si intretinere la motor si vreo 400 in plus pe navigatie care reprezinta 10% din costul pe care motorul il consuma ca sa se deplaseze. Navigatie care in teorie o folosesc minim 5 ani si care o am cu mine si in masina. Si sa nu neglijam cel mai important aspect, o privesc mai mult ca pe o investitie in siguranta mea, aici vorbim de pene (cuie,suruburi si alte obiecte straine infipte in cauciucuri), iar cine a avut vreodata o pana in mers stie cat de util ii era daca stia de ea.

 

Si sa revenim ontopic, desi se pierde ca si informatie, am o harta cu curbe de nivel si teren 3D ce se vede foarte bine in Basecamp pe vizualizare 3D. Al naibii daca reuseste 390 u sa o deseneze 3D. Astai marea diferenta dintre deviceul asta entry level si cel de top, nu poti nici in ruptu capului sa il faci sa iti arate terenul 3D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma ideea e ca "ezista" scule pentru toata lumea, ceea ce e ok. Fiecare cu ce-l face sa se simta bine ... aia-i cel mai important.

 

Referitor la 3d - parca vazusem in specificatiile tehnice ca numai 590 stie asta ? ... sau ma insel.

 

Si sa revenim ontopic, desi se pierde ca si informatie, am o harta cu curbe de nivel si teren 3D ce se vede foarte bine in Basecamp pe vizualizare 3D. Al naibii daca reuseste 390 u sa o deseneze 3D. Astai marea diferenta dintre deviceul asta entry level si cel de top, nu poti nici in ruptu capului sa il faci sa iti arate terenul 3D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta confirmam, ca nu are treaba cu harta, poti sa ai harta hartilor cu informatiile informatiilor pe ea, ca deviceul tot nu vrea sa deseneze. E limitat softu in mod intentionat, cine vrea mai mult plateste :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e buna si harta romaniei cand ai nevoie sa ajungi in orasul x pe strada y nr z, unde n-ai mai fost vreodata si n-ai chef sa trebuiasca sa opresti sa intrebi bastinasi din 50 in 50m :)

 

inapoi la topic, desi costa o mica avere tot incerc sa ma hotarasc ce device mi s-ar potrivi mai mult. Cum ar veni, incerc sa-mi justific mie insumi o asa achizitie, desi nici garmin nici tomtom nu ma ajuta deloc in privinta asta.

 

Asa ca intrebarea este: garmin oregon are cineva? A fost mentionat de cateva ori pe topic dar nu stiu daca avem vreun utilizator full time pe aici. As fi curios de ceva pareri in uz stradal/offroad/bici/pieton/etc. (in afara de marin ca n-am barca ... ). Stie sa faca navigatia pe strada la fel ca un zumo de exemplu? Aici nu gasesc absolut deloc pareri pe nicaieri.

Advrider-ul evident este plin cu oameni care folosesc asa ceva in offroad cu succes deplin, dar vreau sa stiu daca pe strada e un fel de zumo bleg sau un zumo intreg :)


» Post actualizat in 11 Apr 2016 15:10

grrr ... nu mai pot edita. Garmin Montana am vrut sa spun. Oregon e bebelusul, mult prea mic pentru ... orice.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e utilizabil pe motor ( ca si fra-su mai destept Montana ). doar ca la astea daca vrei doar utilizare pe motor / masina si nu si alte bonus-uri s-ar putea ca investitiile totale sa iasa mai mult decat un zumo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu am putut sa ma conving sa dau atatia bani pe o unitate Garmin Montana sau Oregon, plus pe accesoriile pentru fixare/alimentare pe ghidon. De aceea am luat Etrex. Nu e perfect, dar e solutia optima pentru mine deocamdata. Dezavantajele sunt faptul ca (1.) ecranul destul e mic, (2.) daca ruta e lunga (mai mult de 1000 de km) recalcularea dureaza si (3) nu are multe briz-briz-urile unitatilor dedicate automotive (bluetooth sau indicatii vocale). Insa e rezistent, ecranul e lizibil in orice conditii (zi, noapte sau ploaie), merge 2 zile in continuu pe 2 baterii (nu mai simt nevoia de priza pe ghidon, nu am cabluri suplimentare), e mic, nu are accesorii suplimentarii si deci nu ocupa spatiu, il pot folosi rezonabil cu mobra si masina si foarte bine pe bicicleta sau pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu nu sunt din Bucuresti si cu Waze de exemplu, telefonul ma ajuta sa ajung la o adresa aiurea fara probleme si daca se poate sa evit si traficul. Un alt exemplu, ca sa ajungi la Manastirea Aninoasa, Garmin-ul si Tom Tom-ul ma rutau pe langa Campulung sau Domnesti. GMaps iti da alternativa corecta, faci stanga la Stalpeni. Sa nu mai spun ca degeaba cautam Manastirea Aninoasa pe acele softuri. Drumul este foarte bun, frumos si destul de virajat.

 

In ceea ce priveste ceea ce spunea colegul de mai sus cu crearea traseului acasa pe calculator, exista GMaps unde poti face tot ceea doresti iar rezultatul il convertesti in formatul dorit cu un simplu soft minuscul gratuit - ITN Converter. Eu asa le fac si nu am intalnit probleme pana acum. Il trimit pe telefon direct cu Push Bullet de exemplu si fisierul e preluat automat (il selectezi si spui telefonului cu ce soft sa il deschida).

 

Pe mine suportul de GPS m-a costat 50 de lei cu tot cu prinderile metalice si ce a mai fost nevoie, iar priza dubla USB si rezistenta la apa 4$.

 

Edit: Daca vrei sa nu te complici cu Push Bullet (cu toate ca e foarte bun) ruta poate fi salvata direct in drive, dropbox sau mai stiu eu ce serviciu de cloud. In plus ramane acolo pentru posteritate. Un alt avantaj este ca in cazul in care e vorba de un grup de 5-6 motociclisti, ruta poate fi facuta de unul singur ai apoi doar impartita fiecaruia indiferent de ce soft utilizeaza :D

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam si eu maxiscuter, foloseam gpsul de masina intr-o cutie prins pe ghidon. Am circulat cu el in multe tari prin masina, pana am ajuns pe nu stiu ce drum cu motorelul si zbeng, error la nu stiu ce semn de circulatie. Trebuia repornit din mers ca urma o serie de schimbari de directie, era un drum foarte circulat, opritu pe marginea soselei nu e o optiune pt mine si sa treaca tirurile la 10 cm de mine. Nu vad cum poti butona din mers un smartfon, obligatoriu tre sa iti dai jos si manusa, deschizi si casca sa o ti in dinti... deschizi si husa sa poti atinge ecranu capacitiv, risti sa il zboare vantu, il zapaceste soarele astfel incat la sfarsitu zilei moare is nu se mai incarca.

mai punctez o data cele mai importante lucruri ce tre sa le butonezi din mers

- cautarea celei mai apropriate benzinarii pe directia de mers, dar care sa nu fie de exeplu pe autostrada

- skip la urmatorul punct intermediar caci drumu i de rahat si vre ialta ruta

- aflarea orei de apus a soarelui ca sa sti daca mai faci pauza si daca totusi faci pauza si cat te poti intinde

- aflarea timpului/distantei pana la urmatoru punct intermediar sau pana la destinatie tot pt planificarea urmatoarei pauze

- zoom, din cand in cand mai tre sa dai zoom in sau zoom out.

 

Toate functiile de mai sus nu le poti face cu un smartfon. Apelarea unui sau unor numere de telefon din mers cand ai si intercomul conectat e cam exclusa.

 

Poti ajunge de la A la B cu telefonu in buzunar si ascultand numai directiie audio cu un handfree pe fir care vine in pachetul telefonului. Am ajuns si eu asa la adresa in pitesti sau am traversat bucurestiul. Poti ajunge si cu harta. Poti ajunge si cu telefonu in husa pe baterie, poti sa il protejezi si de soare daca trebuie. Dar in nici intr-un caz nu poti face o gramda de lucruri pe care le poti face cu un gps moto dedicat. Necesitatea achizitionarii unui gps moto vine o data cu numarul de km parcursi. Acum ma roade sa imi iau un gps la bicicleta. Nu m-am hotarat inca ce model de la garmin sa fie sau daca sa nu fie totusi ceasul fenix 3. Am smartfon, am apuri cu toti provideri de harti offline, are si sotia unu cu alte apuri, dar nu aveti idee cat urasc sa nu il pot butona din mers si sa trebuiasca sa ma opresc il scot din husa pt un simplu rahat de zoom. Sau sa il tin in buzunar cu ecranu oprit ca nah nu am baterie si sa tot trebuiasca sa il scot sa verici pe unde naiba sa ma duc.

 

Nu exista solutii perfecte, orice am alege, dar exista solutii ergonomice care cantaresc mai mult in decizia folosirii unui produs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe cineva in US si pentru ca aveam probleme cu manusile si cu telefonul (aveam iphone) cand ma duceam la ski mi-a adus o sticluta cu o chestie ce se aplica pe manusi sau pe orice alt material poros. Se cheama nanotips si el zice ca e in jur de 10$. La mine a functionat de minune cu toate manusile de schi precum si cu manusile de moto de primavara/toamna - acum sunt manusi touchscreen :D. Cele de vara de la Dainese functioneaza perfect cu touchscreen-ul de la Samsung-ul meu (Grand 2 Duo) ce il folosesc momentan pe post de GPS. Dupa ce am renuntat la iphone si am trecut la Sony, am gasit o optiune prin care se poate mari sensibilitatea ecranului si nu am mai avut nevoie de lichidul acela pentru nici o manusa. Eu in general folosesc Sygic pe distante mari iar in oease Gmaps sau Waze pentru trafic.

 

In ceea ce priveste punctele enumerate de tine:

- cautarea celei mai apropriate benzinarii pe directia de mers, dar care sa nu fie de exemplu pe autostrada - In ultimii 3000km am consumat 108l benzina, la 1.23 euro cat e pe autostrada in Austria (am luat un pret mediu, parca atata e cea de 98) m-au costat 133 euro. Daca ieseam de pe autostrada exista posibilitatea sa gasesc cu 1.09 euro (cea de 95) si cheltuiam 118 euro. Diferenta e de 15 euro. Insa ultima oara cand am facut acest lucru am pierdut cam 15-20 minute. Eu unul nu mai pot justifica cei 15 euro la un drum de 3000km in detrimentul timpului pierdut. Mai fac smecherii de genul doar cand vad o benzinarie foarte aproape de aurostrada. In alta ordine de idei, in cei 3000km am mers doar 300-400km pe autostrada, nu e nimic frumos pe acolo deci le evit pe cat posibil, un alt motiv fiind si evitarea taxelor :D. Cand mergeam cu masina pentru a afla restaurante sau alte puncte de interes tin minte ca din meniul principal poti aduce puncte intermediare iar prima optiune este sa iti arate acele puncte intermediare din jurul tau si nu neaparat de pe traseu. Sunt si benzinarii.

- skip la urmatorul punct intermediar caci drumu i de rahat si vrei alta ruta - Nu am avut inca nevoie de asa ceva, in general imi stabilesc tinte realizabile iar drumul rareori trece de 400-450km/zi ca sa ma bucur si de ceea ce ma inconjoara. E posibil sa fie de ajutor, Sygic-ul de exemplu face asa ceva foarte simplu, din butonul de meniu rapid (care este in ecranul principal) ai buton special de evitare a punctului intermediar, sunt doar doua apasari pe ecran si nu e nevoie sa opresti pentru asta.

- aflarea orei de apus a soarelui ca sa sti daca mai faci pauza si daca totusi faci pauza si cat te poti intinde - Sunt fotograf foarte, foarte amator si pentru asa ceva am aplicatii dedicate pe telefon, o calculeaza in functie de locatie si nu au nevoie de net. E vorba doar de doua apasari pe ecran, iarasi nu e nevoie de oprire.

- aflarea timpului/distantei pana la urmatoru punct intermediar sau pana la destinatie tot pt planificarea urmatoarei pauze - Acest lucru este facut implicit de orice aplicatie de navigatie, nu cred ca este ceva special pentru cele dedicate. Cel putin la mine vad ca toate afiseaza ora.

- zoom, din cand in cand mai tre sa dai zoom in sau zoom out - Nu sunt probleme cu zoom-ul, e vorba tot de doua apasari pe touch screen si apoi aplicatia revine singura la setarile initiale dupa un timp prestabilit.

- Apelarea unui sau unor numere de telefon din mers cand ai si intercomul conectat e cam exclusa - Cum asa? Daca intercomul e conectat la telefon de ce nu poti suna unde vrei in timp ce GPS-ul ruleaza?

 

Ecranul telefonului pe care il folosesc momentan e foarte mare comparativ cu ce am pe cel dedicat auto dar rezolutia e 1280x720. Totusi icoanele, butoanele si textul si textul sunt foarte mari si pot fi gasite si accesate cu usurinta din mers. Eu am un launcher special pentru moto care le face si mai mari si mai accesibile daca ma pot exprima asa - Car Dashdroid. Pozitionarea GPS-ului la mine e pe ghidon dar destul de sus pentru a nu fi nevoie sa cobor capul ca sa vad instructiunile deci e OK deocamdata. Nu folosesc husa, din cauza parbrizului ploaia nu il atinge, nu am avut probleme cu vizibilitatea la soare (am o folie mata si nu reflecta imaginile sau lumina) si nici nu s-a incalzit. L-am folosit de la 7 dimineata pana la 17.30 dupa amiaza, sporadic conectat le baterie si nu am avut nici o problema pana acum. E adevarat, are doar un an si aproximativ 5000km de folosinta in acest mod (telefonul e primit bonus si nu il folosesc in mod normal, am un Sony mai vechi ce e inca bun) insa vedem daca merita in continuare sa il folosesc sau trebuie neaparat sa trec pe unul dedicat.

 

Unul din marile avantaje cred eu este accesul la cele mai noi harti de la GMaps sau TomTom de exemplu (Sygic parca foloseste hartile lor) precum si traficul real time oferit de fara sa fie nevoie de update-uri trimestriale. Cu restul te poti descurca asa cum am facut eu.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...