Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 485
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in ultimul timp cam toti producatorii au ca optiuni si ABS-ul

care aveti ? cum e ? merita banii in plus ? ajuta ?

categoric DA

 

suntem in 2009 ..si securitatea e un " must"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poate fi dezactivat si nu mareste cu mult pretul, l-as lua. Daca sare de 500 euro, nu l-as lua. Pe masina sigur merita ca masina merge si iarna pe zapada/gheata, moto nu. Iar motociclisti cu ABS cazuti sunt destui. Incepatorilor le poate fi util intr-o anumita masura.

 

Pro: mentine directia dreapta la o frana brusca, fara ABS iti trebuie reactii rapide si experienta sa nu cazi daca blochezi rotile (majoritatea se imprastie pe asfalt daca le iese ceva in fata);

Contra: mareste sensibil distanta de franare pe toate tipurile de asfalt, mai pui si niste "point fixation" si o sa te duci direct in obstacol. Direct, dar in obstacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si detinator de ABS pe moto, imi permit un comentariu:

daca pe asfalt uscat si curat un pilot cu multa experienta poate intradevar sa obtina o distanta mai scurta la frinarea de urgenta FARA ABS, in orice alte conditii ABS-ul iti permite sa folosesti fara frica intreaga capacitate de frinare a motorului.

Iar asta poate face diferenta intre a te opri in siguranta sau nu pentru cel putin 90% dintre noi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABSu' e util pe toate suprafetele, mai putin pe offroad. Acolo, intr-adevar, distanta de franare este mult mai mare daca nu blochezi roata. In rest, si eu, ca posesor de mobra cu ABS il laud si-l recomand. M-a salvat de vreo 2 ori de la imprastieri pe piatra cubica uda si de la un accident pe asfalt umed. Din punctul meu de vedere, poate costa si 2000E in plus, oricum e mult mai ieftin decat o spitalizare.

 

Citisem un studiu acum ceva vreme care spunea ca ABSul reduce probabilitatea de accident cu ~40%. Pe de alta parte, scaderea asta vine si din faptul ca un motociclist care-si alege o asemenea motoreta este un om mai calculat si mai orientat spre siguranta, iar majoritatea mobrelor cu optiunea asta sunt tourere sau adventure-uri, nu naked-uri si vitezane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posesor de naked cu abs - prima motocicleta, 5500km la activ.

 

Nu mi-as lua alta motocicleta ever fara ABS. Nu a fost foarte ieftin, dar si-a scos banii de nenumarate ori pana acum, mai ales in primii kilometri, cand habar n-aveam sa merg.

 

 

Pentru un incepator mai ales, posibilitatea de a te infige 100% in frane, fara riscul de a bloca fata / spatele, la o franare de urgenta este PRICELESS, parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Suzuki cel putin da, tremura usor pedala/maneta.

 

Deocamdata la mine nu a intrat niciodata in afara de momentul cand am facut Test Drive si am vrut sa vad daca functioneaza. Tot ce au spus cei de aici este adevarat, mai ales ca incepator. Pentru ca la scoala moto de la noi se invata doar poligonul si nu prea se dau sfaturi despre franarea de urgenta, m-am imprastiat prin bruscarea franei feta cand aveam moto fara ABS. Desigur, pot sa cazi si cu ABS-ul, dar prezenta acestuia pe mine pana acum m-a ajutat pe plan psihic, sper sa nu fie nevoie sa o folosesc.

 

Daca se vorbeste despre distanta de franare, aveti aici un test: http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a-...ingDistance.pdf.

 

Pentru cei care nu doresc sa citeasca tot:

CONCLUSIONS

In general, the test results demonstrated an improvement in braking performance with the use of ABS, whether braking on a dry or wet surface even compared with the best stops obtained without ABS. Without ABS, the rider required numerous attempts to approach the maximum deceleration performance of the motorcycle. With the use of ABS, however, the rider was able to quickly obtain consistent maximum deceleration results, whether the vehicle was loaded or lightly loaded.

 

Diferenta de pret in cazul unui model nou nu este foarte mare si la majoritatea se poate dezactiva din cate stiu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut de ex. pe youtube si alta site-uri probe la franarea de urgenta pe carosabil ud ....practic moto fara abs erau imediat tavalite (aveau niste suporti cu role sa nu cada de tot pe jos) iar cele cu abs ramaneau drepte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar stoppie mai poti sa faci ca practic nu blochezi roata

 

Eh, cand vrei stopi scoti frumos siguranta de la ABS, daca n-are buton. :D

 

Asa cum zicea cineva mai sus, sunt convins ca in cativa ani o sa devina dotare standard, asa cum e la majoritatea BMW-urilor noi, iar atunci o sa fie aceeasi discutie despre ASC.

Evolutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate monta usor ABS pe un motor care nu este prevazut din fabrica cu asa ceva? (gs-ul meu de exemplu :D ).

Unde si cam cat costa?

 

p.s. ieri am cazut a doua oara din cauza ca s-au blocat rotile la o franare mai sanatoasa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate monta usor ABS pe un motor care nu este prevazut din fabrica cu asa ceva? (gs-ul meu de exemplu :D ).

Unde si cam cat costa?

 

p.s. ieri am cazut a doua oara din cauza ca s-au blocat rotile la o franare mai sanatoasa :D

 

e mai complicat si sigur costa mult asa ca mai bine il vinzi si iei cu abs de fabrica dar dupa mine cu putin antrenament poti sa te inveti sa franezi si fara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, si am mai explicat si pe threadul cu CBR-urile ABS. In primul rand, un vehicol care nu a avut niciodata ABS nu poate fi "convertit" deoarece ai avea nevoie de farfuria si senzorii de pe roti pe care nu ai cum sa-i prinzi, centrala de ABS pe care, cel mai probabil, n-ai unde s-o pui, si fiecare calculator este setat pentru dimensiunile specifice ale motocicletei. Teoretic s-ar putea pune ulterior pe o mobra care vine doar optional cu ABS, dar ar putea costa foarte mult operatia. Exemplu la orice BMW: doua roti (pentru ca farfuria e prinsa de butuc) inseamna 2000E, centrala costa si ea vreo 1000, senzorii sunt fiecare vreo 200E, furtunasele vreo 150E, unde mai adaugi si vreo 2-3 zile de munca. Si nu e garantat ca va si functiona deoarece nu sunt sigur ca wiring harness-ul este acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, si am mai explicat si pe threadul cu CBR-urile ABS. In primul rand, un vehicol care nu a avut niciodata ABS nu poate fi "convertit" deoarece ai avea nevoie de farfuria si senzorii de pe roti pe care nu ai cum sa-i prinzi, centrala de ABS pe care, cel mai probabil, n-ai unde s-o pui, si fiecare calculator este setat pentru dimensiunile specifice ale motocicletei. Teoretic s-ar putea pune ulterior pe o mobra care vine doar optional cu ABS, dar ar putea costa foarte mult operatia. Exemplu la orice BMW: doua roti (pentru ca farfuria e prinsa de butuc) inseamna 2000E, centrala costa si ea vreo 1000, senzorii sunt fiecare vreo 200E, furtunasele vreo 150E, unde mai adaugi si vreo 2-3 zile de munca. Si nu e garantat ca va si functiona deoarece nu sunt sigur ca wiring harness-ul este acelasi.

 

:D got it. Merci pentru detalii!

In cazul asta ma inscriu la un curs in care sa invat bine cum sa controlez in situatii extreme.

La mine e problematic ca se blocheaza foarte usor spatele, iar pe fata este subtire roata si nu are aderenta suficienta in majoritatea situatiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D got it. Merci pentru detalii!

In cazul asta ma inscriu la un curs in care sa invat bine cum sa controlez in situatii extreme.

La mine e problematic ca se blocheaza foarte usor spatele, iar pe fata este subtire roata si nu are aderenta suficienta in majoritatea situatiilor.

 

 

nu iti trebuie curs pt asta, baga franari pana a blocarea rotii de a viteza mica si cu timpu o sa vezi ca inveti sa o controlezi chiar daca bochezi roata.

Eu unu pana incalzesc cauciucu (o vechitura din 2004 coapta) ca sa fac stoppie, fac 3-4 dungi negre de 1 - 1,5m. Si la inceput cand am blocat roata era sa vin cu mufarina de asfalt dar cu antrenament si exercitiu o sa vezi ca incepe degetu sa iti lucreze din reflex si uite asa te trasformi intr-un veritabi sistem esp :D

Bafta si spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pot citi ce scrii. :D

 

 

am scris in graba si tasta "L" imi face figuri

daca ti-am jignit ochii atat de tare imi pare rau dar daca cauti sa citesti arta literara eu zic sa nu iti mai pierzi timpul pe forum de motocicisti ca Andrei Plesu nu scrie degeaba.

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D got it. Merci pentru detalii!

In cazul asta ma inscriu la un curs in care sa invat bine cum sa controlez in situatii extreme.

La mine e problematic ca se blocheaza foarte usor spatele, iar pe fata este subtire roata si nu are aderenta suficienta in majoritatea situatiilor.

 

Cred ca cel mai bine ar fi sa anticipezi potentialele pericole. Facand asta, am reusit ca vreme de vreo 3 sezoane, cred ca si cu noroc,sa nu fie niciodata nevoie sa franez la maxim. Sigur rotile sunt suficient de groase sa poti frana corespunzator, nu e asta o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...