Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

ideea este ca odata ce ai suficient feeling cu frana sa poti opri/evita un obstacol sau pericol fara abs, e clar ca atunci cand ai abs coroborat cu acea experienta sansele de evitare a unui accident cresc considerabil. oricum sunt pro ajutor electronic pentru siguranta, chiar daca personal agreez condusul fara pt. simplu fapt ca m-i se pare mai funny.

se pare ca desi va fi obligatoriu, pe unele modelele de moto (enduro, de pista, etc) va fi dezactivabil in anumite conditii(logica dezactivarii ramane inca de stabilit)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 488
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai daca incepi fara ABS, clar o sa fii mult mai 'preocupat' de aspectele franarii fata de unul care merge pe ideea 'frate am dat 500 de euro dar am scapat de-o grija' :) . Nu mai vorbesc de alte probleme simultane de care ne lovim toti la inceput.

 

Sa zicem ca mergi doar pe bmw/suzuki/etc cu abs de la bun inceput. Nici n-ai avut cum sa blochezi o data spatele, sa strangi putin din c_ur cand fuge intr-o parte. Intr-o zi faci schimb de mobre cu un prieten ca vrei sa vezi cum e smr-ul ala misto :D . Ai ceva sanse sa-i faci o 'bucurie' prietenului.

ABS-ul ala e o plus, nu-i logic s-o iei gradual ca sa stii cum era inainte, fara imbunatatire?

Editat de cnairda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi discurs e valabil si la masini, teoretic, dar toata lumea isi ia masini cu abs. si tot nu stiu sa il foloseasca.

apropos de folosit ABS, cati stiu sa il folosesca corect, fie la masini fie la mobre? cunosc oameni care la interventia ABS-ului cand incepe pedala sa vibreze se sperie si in loc sa apese din ce in ce mai tare ridica piciorul de pe frana.

cati din voi ati fost invatati la scoala de soferi cum sa franati cu ABS?

acelasi discurs e valabil si la mobre: cu ABS trebuie sa stii sa franezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Toate autovehiculele construide dupa 1.07.2004 au obligatoriu ABS in comformitate cu reglemantire ASOCIATIEI EUROPENE DE CONSTRUCUTORI.

2. Exista deja un proiect de lege care ar trebui sa intre in vigoare din 2017 (trebuia in 2014 dar din cauza crizei au mai prelungit termenul) care introduce obligativitatea ABS-ului si la moto.

 

1.cam tarziu sa strangi semnaturi.

2.nu e cam aiurea sa strangi semnaturi contra unui lucru care salveaza vieti? se estimeaza ca ABS-ul la mobre ar salva circa 4000 de vieti anual.

 

Vorbesti de lucruri diferite. Nu toate vehiculele de pe drumuri au ABS. De o astfel de lege vorbeam. Daca ai fi fost atent ai fi obervat ca am si spuns ca nu cred ca se mai fac masini fara ABS.

Deci,nu, nu e prea tarziu deloc.

Ai cumva statistici REALE si nu estimari scoase din rect ca sa vedem cate vieti a salvat ABS? Altfel vorbim de pomana.

 

acelasi discurs e valabil si la masini, teoretic, dar toata lumea isi ia masini cu abs. si tot nu stiu sa il foloseasca.

apropos de folosit ABS, cati stiu sa il folosesca corect, fie la masini fie la mobre? cunosc oameni care la interventia ABS-ului cand incepe pedala sa vibreze se sperie si in loc sa apese din ce in ce mai tare ridica piciorul de pe frana.

cati din voi ati fost invatati la scoala de soferi cum sa franati cu ABS?

acelasi discurs e valabil si la mobre: cu ABS trebuie sa stii sa franezi.

EPIC! Deci ABS e mai complicat de folosit decat cu frana normala,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite eu am blocat spatele de multe ori in 10-15 mii de km si tare as vrea sa putem discuta fara sa ne facem albie de porci. Am totusi impresia ca daca incerci o discutie civilizata esti perceput din start prost :scratch:

 

Mie unu nu-mi place deloc directia asta, masina care parcheaza singura si mobra care franeaza singura cand traverseaza betivu strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercam sa dau explicatii, pe care nu le-am scos din burta ci de pe site-uri de specialitate. dar pe aici sunt clasicii motociclisti de forum care nu stiu sa faca altceva decat sa se scontreze cu toti de parca asa se invata, nu din discutii normale.

da asta e....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercam sa dau explicatii, pe care nu le-am scos din burta ci de pe site-uri de specialitate. dar pe aici sunt clasicii motociclisti de forum care nu stiu sa faca altceva decat sa se scontreze cu toti de parca asa se invata, nu din discutii normale.

da asta e....

Scontreze? Scontreze? Ce ai dat tu nu sunt explicatii si da, ai dat pe langa cu raspunsul.

 

sunt ferm convins ca daca raspunzi asa nu stii sa franezi cu ABS.

Cand ai ABS franezi si eventual eviti. Pam - pam. Asta e marea smecherie. Bine, nu stiu daca la mobra merge asa bine ca la masina smecheria cu evitatul insa este posibil. Nu a intrat niciodata in actiune la mine ABS la mobra. Franez bine. Chiar foarte bine. Extraordinar de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cum am scris, sunt destui care atunci cand simt vibratia pedalei de frana cand intra in functiune ABS-ul in loc sa apese si mai tare, ridica piciorul de pe pedala tocmai pentru ca nu sunt invatati cu asa ceva. pe voi cine v-a invatat?

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi discurs e valabil si la masini, teoretic, dar toata lumea isi ia masini cu abs. si tot nu stiu sa il foloseasca.

apropos de folosit ABS, cati stiu sa il folosesca corect, fie la masini fie la mobre? cunosc oameni care la interventia ABS-ului cand incepe pedala sa vibreze se sperie si in loc sa apese din ce in ce mai tare ridica piciorul de pe frana.

cati din voi ati fost invatati la scoala de soferi cum sa franati cu ABS?

acelasi discurs e valabil si la mobre: cu ABS trebuie sa stii sa franezi.

Eu is unul dintre aia care nu stiu sa il foloseasca. Cum se foloseste? Zi-mi te rog :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite eu am blocat spatele de multe ori in 10-15 mii de km si tare as vrea sa putem discuta fara sa ne facem albie de porci. Am totusi impresia ca daca incerci o discutie civilizata esti perceput din start prost :scratch:

 

Mie unu nu-mi place deloc directia asta, masina care parcheaza singura si mobra care franeaza singura cand traverseaza betivu strada.

 

Ai dreptate, nu ai cu cine, pe aici toti sunt extrasuper cunoscatori, ia cei care sunt interesati cu adevarat nu pot invata nimic din simplu motiv ca cel care are ceva de spus trebuie sa fie contrazis de respectivi.

 

When activated, some earlier ABS systems caused the brake pedal to pulse noticeably. As most drivers rarely or never brake hard enough to cause brake lock-up, and a significant number rarely bother to read the car's manual,[citation needed] this may not be discovered until an emergency. When drivers do encounter an emergency that causes them to brake hard, and thus encounter this pulsing for the first time, many are believed to reduce pedal pressure, and thus lengthen braking distances, contributing to a higher level of accidents than the superior emergency stopping capabilities of ABS would otherwise promise. Some manufacturers have therefore implemented a brake assist system that determines that the driver is attempting a "panic stop" (by detecting that the brake pedal was depressed very fast, unlike a normal stop where the pedal pressure would usually be gradually increased, Some systems additionally monitor the rate at the accelerator was released)[citation needed] and the system automatically increases braking force where not enough pressure is applied. Hard or panic braking on bumpy surfaces, because of the bumps causing the speed of the wheel(s) to become erratic may also trigger the ABS. Nevertheless, ABS significantly improves safety and control for drivers in most on-road situations.

 

sursa:wikipedia, dar mai sunt si altele, e suficient sa cauti.

 

nu mai incercati sa pareti toti atotstiutori, nimeni nu s-a nascut invatat si chiar si voi, zeilor, aveti de invatat toata viata.

 

probabil am mai multi km decat multi dintre voi la un loc (cu toate acestea continui sa invat si sa ascult de cei cu mai multa experienta decat mine), dar nu incerc sa contrazic pe nimeni aiurea, cu atat mai putin cand sunt destui care sunt tineri si la inceput si intra pe un forum ca acestas tocmai sa invete nu sa vada cum gigi muschi le stie pe toate si ai ia pe toti la misto.

 

Si cu asta am incheiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bozoro

 

Hai sa nu vorbim de sisteme preistorice de abs. Vorbim de lucruri care se cumpara noi in zilele noastre.

 

Eu propun un test. Eu cu abs si gume de touring (plus experienta limitata pe care o am) vs. moto fara abs cu ce gume vrei tu si skill-uri de rossi.

 

Un test simplu de franare pe ud pe asfalt rece pe ce vrei tu. Cine pierde da o masa in Bikers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma discutia asta pro/contra ABS mi se pare o tampenie. Nu este nimic subiectiv de discutat, este evident ca este util si aduce un maaare plus de siguranta.

Ca exista "viteji" care nu l-au testat, sau inca nu-si permit moto cu ABS, sau mai stiu io ce alt motiv... si bat campii negandu-i utilitatea, este altceva... de fapt este aceeasi discutie de fiecare data, in principiu o pierdere de timp.

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma discutia asta pro/contra ABS mi se pare o tampenie. Nu este nimic subiectiv de discutat, este evident ca este util si aduce un maaare plus de siguranta.

Ca exista "viteji" care nu l-au testat, sau inca nu-si permit moto cu ABS, sau mai stiu io ce alt motiv... si bat campii negandu-i utilitatea, este altceva... de fapt este aceeasi discutie de fiecare data, in principiu o pierdere de timp.

 

:friends:

 

eu am auzit ca daca te dai fara abs iti mai creste un co1 ... pentru a compensa neajunsul :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Gata ? S-a terminat ? Cum a rămas până la urmă ? Va trebui să ne dezactivăm ABS, nu-i așa ? Altfel ne facem de râs ! Stupid people.

Pt ce ne trebuie ABS, injecție, control al tracțiunii ? Având doar 2 roți e risipă de sisteme electronice !

Suspectez majoritatea "anti-abs moto" ca având ascuns acasă ( șopron, peșteră...) un folcsvagăn-golf-patru-tedei-pompe-diuze cu un cârnățoi de abțibilduri pe lunetă (da, da lângă antena CB) - abs+asr+ebd+tcs+k.kt cu care se mândresc, nevoie mare, dar pe 2 roți nu le trebuie.

PS Nu știu alții, dar eu o să păstrez bine ascunsă siguranța de la ABS, just in case. Cu Domnul înainte ! Jos ABS !

PS' Un topic despre căști, ceva, <cu "double D" sau fără> ? Ne băgăm ? Oricum plouă afară, plictis mare !

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...