Budd Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Corect. De ce sa nu te versi cand poti sa te versi Comparatie fortata.Clar voit. Mesaj completat Mah, acu 10 ani la fel puteai zice si de masini. Incet incet, 90% au ABS nedecuplabil din fabrica. E clar ca tendinta duce la ABS de fabrica. Daca nu ar fi asa util in situatii critice, probabil lucrurile ar sta altfel. Oricui ii trebuie ABS pe asfalt si oricine zice ca nu are nevoie e - simplu spus - prea plin de el. Poate ca 90% din cei care au ABS nu vor avea niciodata nevoie de el. Restul de 10% vor fi scutiti de daune, drumuri la asiguratori sau alte evenimente de doamne-fereste. Oricat de jmecher ai fi ca pilot de motociclete, oricate sute de mii de km de experienta ai avea pe motocicleta ta, nu esti imun la imprevizibil si la greseli. ABSul e doar acolo ca sistem de prevenire a belelelor. De ce punem oare sigurante pe motociclete, in instalatiile clasice fara relee electronice? Pentru ca in eventualitatea in care apare un scurt (relativ mica probabilitatea), sa nu se arda nimic. Nu stiu de altii, dar eu unul n-a fost nevoie sa schimb nicio siguranta la nicio masina de la oltcit incoace. Sa fie vreo 200k km pe care i-am facut fie ca pasager, fie ca sofer. Asa ca de ce le-am avea, nu? Este necesar ABSul pentru siguranta pilotului. E dreptul oricui sa fie inconstient sau sa se crede mai presus de neprevazut. Si apropo de lipsa de ABS in domeniul competitiilor: acolo se testeaza pilotul nu calculatorul. Nu inteleg care este problema! Am raspuns intrebarii "este ABS necesar?" Raspuns NU! Recomandat? Da. Sau tu crezi ca cineva isi vinde acum masina veche pentru ca nu are ABS? Sau mobra fara ABS pentru a-si lua cu ABS? Adeca asta sa fie motivul? Acum, daca iti iei mobra noua trebuie sa fii putin sucit sa nu-ti iei cu ABS cand in afara de ceva chile in plus nu ai absolut niciun dezavantaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Corect. De ce sa nu te versi cand poti sa te versi Si BMW e mai tare decat restul lumii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 nu stiu sigur de S1000RR daca are sau se poate pune ABS. Cum adica?? normal ca se poate, ABS si TCS... doar e BMW In afara de G450, toate BMW-urile au (optional sau serie) ABS. De muuuuulti ani... Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor. Mesaj completat Sau tu crezi ca cineva isi vinde acum masina veche pentru ca nu are ABS? Sau mobra fara ABS pentru a-si lua cu ABS? Adeca asta sa fie motivul? Acum, daca iti iei mobra noua trebuie sa fii putin sucit sa nu-ti iei cu ABS cand in afara de ceva chile in plus nu ai absolut niciun dezavantaj. Da, eu am facut asa in ambele cazuri... prin 2005 am facut un efort financiar sa-mi schimb Golfu 2 cu 4 pt. ABS si ESP. Am facut poc in fundu unui Matiz (care a schimbat brusc banda in fata mea si apoi a franat); am franat si eu dar, fiind ud pe jos si inca cu roti de iarna desi se incalzise, m-am dus taras... cu ABS n-as fi patit nimic. Prima mea moto am dat-o numai dupa 3 luni de folsinta, dupa o cazatura la franare de urgenta pe ud, la un training; cand am vazut cum franeaza aia cu ABS, a doua zi mi-am ales alta motocicleta. La trainingul din anul urmator cine frana blana, relaxat, pe piatra cubica uda cu denivelari? Poate ca ma iubesc prea mult... Iar apropos de greutatea ABS-ului, deja nu mai e o scuza... la BMW are 1,5kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Iar apropos de greutatea ABS-ului, deja nu mai e o scuza... la BMW are 1,5kg. Incearca 7, din care 1.5 lichid de frana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Incearca 7, din care 1.5 lichid de frana Fata, ce ai? E vorba de modelele noi. Nostalgico! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
id Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Cum adica?? normal ca se poate, ABS si TCS... doar e BMW In afara de G450, toate BMW-urile au (optional sau serie) ABS. De muuuuulti ani... Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor. Mesaj completat Stiam de mult ca BMW au facut prima motoreta cu ABS , BMW K100 - 1983 . Ideea era referitoare la motocicletele supersport, la care ABS'ul a cam lipsit pana acum. Si da, si HP2 sport avea ABS optional ( unul chiar sofisticat din cate am citit). BMW'ul sa zicem ca sunt mai speciali si au inteles acum foarte multa vreme importanta acestui sistem. Probabil din acest motiv, la fel cum spuneai si tu este disponibil pe mai toate ( sau toate), motoretele lor. Partea buna din toata afacerea asta este ca nu trebuie sa-ti cumperi BMW ca sa beneficiezi de ABS, iar gama incepe sa devina din ce in ce mai variata o data cu trecerea timpului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor. Pentru ca acele firme gandeau ca mine... hai sa punem ceva ce nu trebuie pe moto.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Stiam de mult ca BMW au facut prima motoreta cu ABS , BMW K100 - 1983 . Intr-adevar, pe seria K s-a montat prima data ABS dar in '88; in '85 abia a fost prezentat primul prototip de catre firma Lucas Girlins dar produs ulterior in serie de FTE Automotive. Primul boxer cu ABS a fost R1100RS in '93. Mesaj completat Pentru ca acele firme gandeau ca mine... hai sa punem ceva ce nu trebuie pe moto.. D-aia nu-mi iau io si multi altii motocicleta de la firme care gandesc ca tine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Iar apropos de greutatea ABS-ului, deja nu mai e o scuza... la BMW are 1,5kg. 1.5 kg in plus sunt 1.5 kg in plus. Eu sunt un super motociclist iar orice gram in plus se simte. Mesaj completat Da, eu am facut asa in ambele cazuri... prin 2005 am facut un efort financiar sa-mi schimb Golfu 2 cu 4 pt. ABS si ESP. Am facut poc in fundu unui Matiz (care a schimbat brusc banda in fata mea si apoi a franat); am franat si eu dar, fiind ud pe jos si inca cu roti de iarna desi se incalzise, m-am dus taras... cu ABS n-as fi patit nimic. Asta pentru ca nu ai condus la limita evitarii oricarui pericol. Daca l-ai plesnit in spate nu e din cauza ca nu ai avut ABS ci pentru ca nu ai pastrat cele 2 secunde. Period. Faptul ca cu ABS nu s-ar fi intamplat nimic nu ai de unde sa stii.Doar poti sa presupui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. ca de obicei DEVIATI ..RAU DE LA SUBIECT omu a intrebat doar cu sau fara abs Sa presupunem ca l-am convins pe om, viitorul nostru tovaras sa isi ia scula cu ABS.dumnealui este chitit pe chopper dar ca ar accepta si un cruiser... REZOLVAREA PROBLEMEI ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 1.5 kg in plus sunt 1.5 kg in plus. Eu sunt un super motociclist iar orice gram in plus se simte.Mesaj completat Eu nu port deloc echipamentul, astfel scap de vreo 10kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 D-aia nu-mi iau io si multi altii motocicleta de la firme care gandesc ca tine... Da, exact ca-n poveste, "daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti".. Daca firmele alea ar fi asa nasoale n-ar mai exista pe piata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 Da, exact ca-n poveste, "daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti".. Daca firmele alea ar fi asa nasoale n-ar mai exista pe piata.. KTM oricum e prea bad-ass pentru cumparatorii aflati intr-o anumita categorie de varsta... sau mai degraba dupa o anumita varsta... :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem. Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200.... In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra. Mesaj completat Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem. Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200.... In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra. Mesaj completat Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem. Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200.... In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra. Mesaj completat Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem. Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200.... In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 (editat) Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva?? Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... Mesaj completat Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem. De viteji e plina lumea... de nepravzut, de asemenea! Si in general, cei care au avut nevoie cu adevarat de aceste sisteme, nu prea mai au ocazia sa povesteasca dupa. Nu m-ar mira sa fii si dintre aia care spun ca ei nu au nevoie de cauciucuri de iarna... Mesaj completat Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Argumentul principal al celor pro-ABS este unul singur dar extrem de solid: siguranta, este indiscutabil. Dar al celor contra? Pretul, greautatea, bla-bla... si cel mai important: orgoliul! pai ce, sunt ei prosti sa nu stie sa puna frana?? Editat Ianuarie 31, 2011 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... Mesaj completat De viteji e plina lumea... de nepravzut, de asemenea! Si in general, cei care au avut nevoie cu adevarat de aceste sisteme, nu prea mai au ocazia sa povesteasca dupa. Nu m-ar mira sa fii si dintre aia care spun ca ei nu au nevoie de cauciucuri de iarna... Mesaj completat Argumentul principal al celor pro-ABS este unul singur dar extrem de solid: siguranta, este indiscutabil. Dar al celor contra? Pretul, greautatea, bla-bla... si cel mai important: orgoliul! pai ce, sunt ei prosti sa nu stie sa puna frana?? Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange.. pacat ca nu am avut aparatul foto... iti spun eu, mai bine merg cuminte si ma bazez pe ce stiu eu. Asa ca nu m-ai convins. Si apoi unde mai ramane placerea condusului sau a motociclitului, daca totul este facut de computer??? Mai ramane sa ni se bage pe gat si un sistem de pilot automat. Ca, deh.. ar fi un argument solid pentru siguranta!!!! Pe de alta parte ai dreptate si tu, lumea este plina de neprevazut. Nu imi este frica de ce fac eu la volan sau pe moto, imi este frica de ceilalti. Sunt multi care daca au masina sau motocicleta echipata cu tot felul de gadgeturi electronice de genul asta, se cred Schumacher sau Rossi. Da, sunt adeptul pneurilor de iarna. Nu imi place , insa, felul in care le-au legiferat. Tot respectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oancealex Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange.. deci in concluzie depinde doar de tine !Te ajuta si abs-ul,dar tot de bou de la volan sau coarne depinde ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... Comparatie fortata si pe deasupra prost aleasa. Ca un exemplu personal : am cred 2 ani de cand nu mai deschid televizorul.Iar ca mine sunt multi. Doi la mana, cei care nu au ABS si sunt bone mersi printre noi sut dovada elocventa ca ABS nu este necesar. Este recomandat? Da. Necesar? DELOC! O spun eu,cel care "am gustat" din ambele lumi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... Comparatie fortata si pe deasupra prost aleasa. Ca un exemplu personal : am cred 2 ani de cand nu mai deschid televizorul.Iar ca mine sunt multi. Doi la mana, cei care nu au ABS si sunt bone mersi printre noi sut dovada elocventa ca ABS nu este necesar. Este recomandat? Da. Necesar? DELOC! O spun eu,cel care "am gustat" din ambele lumi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis. Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis. Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 deci in concluzie depinde doar de tine !Te ajuta si abs-ul,dar tot de bou de la volan sau coarne depinde ! Evident! Orice masina/motocicleta dotata sau nu cu sisteme de siguranta, nu este altceva decat o unealta. Pe volanul/ghidonul ei se afla mainile noastre, iar in spatele lor, creierul nostru, care ia deciziile. Nenorocirea este ca o parte din cei care detin masini/moto cu asemenea sisteme, se cred zeii soselelor, se simt infailibili... iar cand o comit, nu ii mai poate salva nimic. Chestia este ca de multe ori ii trag in mormant si pe altii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhon-n Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Ca se cred uni zmei e un lucru cert,astia si cu si fara ABS la fel o patesc.Aici era vorba daca acest sistem e util sau nu pe motocicleta,nu ca unul sau altul ii place cu sau fara ABS. Pe mine ma ingrijoreaza incapatinarea unora de a nu recunoaste meritele ABS-lui,care au fost dovedite in teste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis. Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea. Deci repet pentru a mia oara : ABS nu este necesar. Insa e bine sa ai asa ceva.De preferat doar pe rotile spate Haidam sa ne amintim cum a aparut ABS-ul. ABS-ul a aparut in momentul schimbarii “revolutionare” FWD. FWD asta a fost si el la randul lui (ca si ABS) un maaare beneficiu adus automobilelor cand de fapt tot ceea ce a facut a fost sa poata monta transversal motoare mai mari in masini mici pentru a creste spatiul interior. Sa trecem la ABS,totusi pentru ca iarna asta m-am distrat. A fost gheata la greu dimineata pe sosea si am sa revin la treaba asta mai incolo. Deci, cand s-a impamantenit FWD (tot asa cu mare marketing) inevitabil franele spate (din cauza schimbarii radicale a distributiei greutatii) faceau franarea extrem de instabila. Greutatea pe spate fiind dintr-o data mult prea mica rotile spate se blocau extrem de usor facand masina sa salte cwrul la fiecare touchdown al rotilor spate pe carosabil Departamentul marketing a gasit imediat portita cu ABS. Dom’le cu ABS nu mai blocam rotile,iata solutia (la o problema care de fapt nu exista). Si ca sa revin acum la iarna asta. Nu ai trait niciodata ABS-ul pana cand nu franezi la 30 kmph pe un asfalt sticla iar din cauza ABS-ului PE TOATE CELE 4 ROTI masina sa nu alunece inainte insa sa se roteasca ajungand cu fata in directia opusa de mers. Calcand frana iarasi inrautateste situatia deoarece nu mai exista aderenta iar aia care exista inainte a disparut ca urmare a incercarii disperate de a debloca rotile. BMW nu este deloc pionier in ABS. Pe mobre,da. Insa ca system in general sunt trimisi in coltul lor de orice firma americana sau japoneza. Mie imi plac (mai bine zis imi placeau) mult reclamele cu ABS din anii 90. Cum luai si curba in timp ce franai violent. Sa spune ca pe masina ai incerca faza insa as vrea sa-l vad p-ala pe mobra care franeaza violent in timp ce ia o curba cu genunchiul jos pentru a evita obstacolul. Si ca raspuns : ABS nu este obligatoriu nicaieri. Probabil ca pe camioane (cap tractor) ar putea fi,nu stiu exact de un text de lege in sensul asta. Majoritatea reglementarilor au o fraza de genul : vehiculul trebuie sa aiba mecanisme de franare care sa functioneze correct si care pot opri vehiculul functie de necesitati. Insa, din cauza pretului redus de azi ABS a devenit simple commodity. E standard pe (cred) toate masinile fabricate azi. Motocicletele nu cred ca vor urma acelasi trend. Oricum,nu atat de rapid. Ca o concluzie (a mea,evident), ABS s-a dovedit a fi in toti anii astia a fi la fel de bun ca si persoana care il foloseste. In principiu face acelasi lucru ca o persoana care pisca frana repetat pentru a nu bloca rotile (ceea ce oricum fac cu sau fara ABS). Nu intamplator persoanele care conduc cele mai sofisticate masini sunt cei mai retarzi soferi. Isi asuma mult mai multe riscuri crezand ca masinaria cu care se dau ii va scoate din rahan. Daca esti cu adevarat ingrijorat de siguranta ta scade viteza,lasa dracu telefonul sau invata sa fii defensiv. Deci nu,ABS nu va inlocui niciodata atentia si/sau bunul simt. Ultimul,cel putin, este tot mai absent pe drumuri in ultima vreme. Daca iti vei lua masina sau mobra cu care sa te dai cu 180 kmph n-ai nevoie de ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Deci repet pentru a mia oara : ABS nu este necesar. Insa e bine sa ai asa ceva.De preferat doar pe rotile spate Partial adecvarat. De ce numa pe rotile din spate? Mie mi se pare ca e musai sa ai pe fata. Daca blochezi spatele, o mai scoti, daca blochezi fata, sansele sa o dai de pamant si pe tine dupa mobra is foarte mari. ABS la masini face ceva, abs la mobre face tot acel ceva + faptu ca nu cazi. Ai zis corect, si mi-a placut. Cu abs la masina, iti asiguri doar traiectoria initiala de dinainte de a frana, masina nu se duce unde vrea ea ci unde vrei tu. Dar la fel e si daca nu ai abs pe masina si franele iti functioneaza corect, a se citi ca ambii etrieri franeaza la fel de mult. La mobra, in curba, nu chiar cu genunchiu pe jos ca nu cred ca is multi care se dau asa, vorbim de realitate totusi, daca te urci pe frane ca vezi ca dai sa iesi in decor, ce se intampla? Hi sau low side. Agree? LOWSIDE - blochezi spatele pana ce motoru se culca pe partea care e curba si il scapi pe jos. Dar stai, ca cu abs, nu blochezi spatele.... HIGHSIDE - o dai inspre lowside si mobra e aproape de-a latu drumului, dar re-capeti aderenta si normal ca din inertie motorul te arunca peste el, si apoi vine el peste/catre tine. Da ca sa ajungi in highside, tre sa faci lowside, si lowside nu poti face, ca ai ABS Bine-am zis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.