Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

PS: in a more serious note. Cum dracu' sa fie ABS necesar? Cred ca 3/4 dintr motoretele din lume nu au ABS. Nu depinde de motor, ca se fac si GS si RT fara ABS. Depinde de motorist in cel mai bun caz. Evident ca as lua un model ABS in dauna unuia fara ABS insa nu ma cramponez de chestia asta daca e sa iau (sa zicem) un Triumph Adventurer sau un Bonneville.

Mah, acu 10 ani la fel puteai zice si de masini. Incet incet, 90% au ABS nedecuplabil din fabrica.

 

E clar ca tendinta duce la ABS de fabrica. Daca nu ar fi asa util in situatii critice, probabil lucrurile ar sta altfel.

 

Oricui ii trebuie ABS pe asfalt si oricine zice ca nu are nevoie e - simplu spus - prea plin de el. Poate ca 90% din cei care au ABS nu vor avea niciodata nevoie de el. Restul de 10% vor fi scutiti de daune, drumuri la asiguratori sau alte evenimente de doamne-fereste. Oricat de jmecher ai fi ca pilot de motociclete, oricate sute de mii de km de experienta ai avea pe motocicleta ta, nu esti imun la imprevizibil si la greseli. ABSul e doar acolo ca sistem de prevenire a belelelor.

 

De ce punem oare sigurante pe motociclete, in instalatiile clasice fara relee electronice? Pentru ca in eventualitatea in care apare un scurt (relativ mica probabilitatea), sa nu se arda nimic. Nu stiu de altii, dar eu unul n-a fost nevoie sa schimb nicio siguranta la nicio masina de la oltcit incoace. Sa fie vreo 200k km pe care i-am facut fie ca pasager, fie ca sofer. Asa ca de ce le-am avea, nu?

 

Este necesar ABSul pentru siguranta pilotului. E dreptul oricui sa fie inconstient sau sa se crede mai presus de neprevazut.

 

Si apropo de lipsa de ABS in domeniul competitiilor: acolo se testeaza pilotul nu calculatorul.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit pe moto.it ( acum....cateva saptamani), ca din 2017, orice motocicleta cu capacitate mai mare de 125cc, trebuie sa fie echipata cu ABS.

 

Deja marea majoritate au inceput sa bage si pe motoretele mari.

 

ZX 10-R 2011 - ABS

RSV 4R, factory ceva - ABS

honda deja le fac de acum 2 ani daca nu ma insel 600 si 1000 RR

nu stiu sigur de S1000RR daca are sau se poate pune ABS.

 

Una peste alta...peste 20 de ani sa zicem, 90 % dintre motociclete or sa aiba ABS

 

revin cu link:

 

http://www.0-100.ro/2010/12/15/sistemul-ab...pe-motociclete/

Editat de id
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. De ce sa nu te versi cand poti sa te versi :lol:

 

Comparatie fortata.Clar voit.

Mesaj completat

Mah, acu 10 ani la fel puteai zice si de masini. Incet incet, 90% au ABS nedecuplabil din fabrica.

 

E clar ca tendinta duce la ABS de fabrica. Daca nu ar fi asa util in situatii critice, probabil lucrurile ar sta altfel.

 

Oricui ii trebuie ABS pe asfalt si oricine zice ca nu are nevoie e - simplu spus - prea plin de el. Poate ca 90% din cei care au ABS nu vor avea niciodata nevoie de el. Restul de 10% vor fi scutiti de daune, drumuri la asiguratori sau alte evenimente de doamne-fereste. Oricat de jmecher ai fi ca pilot de motociclete, oricate sute de mii de km de experienta ai avea pe motocicleta ta, nu esti imun la imprevizibil si la greseli. ABSul e doar acolo ca sistem de prevenire a belelelor.

 

De ce punem oare sigurante pe motociclete, in instalatiile clasice fara relee electronice? Pentru ca in eventualitatea in care apare un scurt (relativ mica probabilitatea), sa nu se arda nimic. Nu stiu de altii, dar eu unul n-a fost nevoie sa schimb nicio siguranta la nicio masina de la oltcit incoace. Sa fie vreo 200k km pe care i-am facut fie ca pasager, fie ca sofer. Asa ca de ce le-am avea, nu?

 

Este necesar ABSul pentru siguranta pilotului. E dreptul oricui sa fie inconstient sau sa se crede mai presus de neprevazut.

 

Si apropo de lipsa de ABS in domeniul competitiilor: acolo se testeaza pilotul nu calculatorul.

 

Nu inteleg care este problema! Am raspuns intrebarii "este ABS necesar?" Raspuns NU! Recomandat? Da. Sau tu crezi ca cineva isi vinde acum masina veche pentru ca nu are ABS? Sau mobra fara ABS pentru a-si lua cu ABS? Adeca asta sa fie motivul?

Acum, daca iti iei mobra noua trebuie sa fii putin sucit sa nu-ti iei cu ABS cand in afara de ceva chile in plus nu ai absolut niciun dezavantaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu sigur de S1000RR daca are sau se poate pune ABS.

 

Cum adica?? normal ca se poate, ABS si TCS... doar e BMW :lol:

In afara de G450, toate BMW-urile au (optional sau serie) ABS. De muuuuulti ani...

 

Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor.

Mesaj completat

Sau tu crezi ca cineva isi vinde acum masina veche pentru ca nu are ABS? Sau mobra fara ABS pentru a-si lua cu ABS? Adeca asta sa fie motivul?

Acum, daca iti iei mobra noua trebuie sa fii putin sucit sa nu-ti iei cu ABS cand in afara de ceva chile in plus nu ai absolut niciun dezavantaj.

 

Da, eu am facut asa in ambele cazuri... prin 2005 am facut un efort financiar sa-mi schimb Golfu 2 cu 4 pt. ABS si ESP. Am facut poc in fundu unui Matiz (care a schimbat brusc banda in fata mea si apoi a franat); am franat si eu dar, fiind ud pe jos si inca cu roti de iarna desi se incalzise, m-am dus taras... cu ABS n-as fi patit nimic.

 

Prima mea moto am dat-o numai dupa 3 luni de folsinta, dupa o cazatura la franare de urgenta pe ud, la un training; cand am vazut cum franeaza aia cu ABS, a doua zi mi-am ales alta motocicleta. La trainingul din anul urmator cine frana blana, relaxat, pe piatra cubica uda cu denivelari?

Poate ca ma iubesc prea mult... :)

 

Iar apropos de greutatea ABS-ului, deja nu mai e o scuza... la BMW are 1,5kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica?? normal ca se poate, ABS si TCS... doar e BMW :lol:

In afara de G450, toate BMW-urile au (optional sau serie) ABS. De muuuuulti ani...

 

Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor.

Mesaj completat

 

 

Stiam de mult ca BMW au facut prima motoreta cu ABS , BMW K100 - 1983 . Ideea era referitoare la motocicletele supersport, la care ABS'ul a cam lipsit pana acum. Si da, si HP2 sport avea ABS optional ( unul chiar sofisticat din cate am citit). BMW'ul sa zicem ca sunt mai speciali si au inteles acum foarte multa vreme importanta acestui sistem. Probabil din acest motiv, la fel cum spuneai si tu este disponibil pe mai toate ( sau toate), motoretele lor.

 

Partea buna din toata afacerea asta este ca nu trebuie sa-ti cumperi BMW ca sa beneficiezi de ABS, iar gama incepe sa devina din ce in ce mai variata o data cu trecerea timpului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cu ocazia asta afli si ca BMW a introdus in urma cu mai mult de 20 ani ABS-ul la moto... iar firme seriose gen KTM sau Triumph abia acum afla ce-i ala; pana mai ieri nu-l ofereau nici macar optional pe majoritatea modelelor lor.

 

Pentru ca acele firme gandeau ca mine... hai sa punem ceva ce nu trebuie pe moto.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam de mult ca BMW au facut prima motoreta cu ABS , BMW K100 - 1983 .

 

Intr-adevar, pe seria K s-a montat prima data ABS dar in '88; in '85 abia a fost prezentat primul prototip de catre firma Lucas Girlins dar produs ulterior in serie de FTE Automotive. Primul boxer cu ABS a fost R1100RS in '93.

 

Mesaj completat

Pentru ca acele firme gandeau ca mine... hai sa punem ceva ce nu trebuie pe moto.. :lol:

 

D-aia nu-mi iau io si multi altii motocicleta de la firme care gandesc ca tine... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar apropos de greutatea ABS-ului, deja nu mai e o scuza... la BMW are 1,5kg.

1.5 kg in plus sunt 1.5 kg in plus. Eu sunt un super motociclist iar orice gram in plus se simte.

Mesaj completat

Da, eu am facut asa in ambele cazuri... prin 2005 am facut un efort financiar sa-mi schimb Golfu 2 cu 4 pt. ABS si ESP. Am facut poc in fundu unui Matiz (care a schimbat brusc banda in fata mea si apoi a franat); am franat si eu dar, fiind ud pe jos si inca cu roti de iarna desi se incalzise, m-am dus taras... cu ABS n-as fi patit nimic.

 

Asta pentru ca nu ai condus la limita evitarii oricarui pericol. Daca l-ai plesnit in spate nu e din cauza ca nu ai avut ABS ci pentru ca nu ai pastrat cele 2 secunde. Period. Faptul ca cu ABS nu s-ar fi intamplat nimic nu ai de unde sa stii.Doar poti sa presupui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 54 ani vreau sa ma urc pe motor.

Vreau sa-mi cumpar un choper.

 

 

ca de obicei DEVIATI ..RAU DE LA SUBIECT

 

omu a intrebat doar cu sau fara abs

 

Sa presupunem ca l-am convins pe om, viitorul nostru tovaras sa isi ia scula cu ABS.

dumnealui este chitit pe chopper

dar ca ar accepta si un cruiser...

 

REZOLVAREA PROBLEMEI ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia nu-mi iau io si multi altii motocicleta de la firme care gandesc ca tine... :)

Da, exact ca-n poveste, "daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti".. Daca firmele alea ar fi asa nasoale n-ar mai exista pe piata..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact ca-n poveste, "daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti".. Daca firmele alea ar fi asa nasoale n-ar mai exista pe piata..

 

KTM oricum e prea bad-ass pentru cumparatorii aflati intr-o anumita categorie de varsta... sau mai degraba dupa o anumita varsta... :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem.

Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200....

In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra.

Mesaj completat

Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem.

Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200....

In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra.

Mesaj completat

Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem.

Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200....

In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra.

Mesaj completat

Cum era de asteptat intrebarea initiatorului acestui topic s-a transformat intr-o disputa pro si contra ABS. Cred ca discutia asta este absolut inutila. Ne place sau nu, acest sistem a fost introdus si pe unele motociclete,din motive de marketing, cel putin la inceput, din dorinta unor firme de a-si asigura felii de piata mai consistente. Pe de alta parte, exista motociclisti si motociclisti, unii mai dotati pt. sportul asta, altii mai putin, sau pur si simplu cu filosofii diferite asupra motociclismului. Exista adepti ai ABS-ului si este ok. Este opinia lor si o respect. In ceea ce ma priveste, fac parte din categoria celor care nu doresc ABS nici ESP nici antihopping pa motocicleta. Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa. Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem.

Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui. Problema este: aceia care nu doresc un asemenea sistem de siguranta pe motoarele lor, dar doresc sa achizitioneze un anumit model, de ce trebuie sa plateasca pentru el, in conditiile in care nu il vor folosi niciodata (in cazul in care este decuplabil)? Cred ca el ar trebui sa existe numai ca optional. Din pacate, unele modele il includ in dotarea de serie si in varianta nedecuplabila, asa cum este cazul pe Yamaha Super Tenere 1200....

In ceea ce il priveste pe initiatorul topicului, daca pana acum a mers pe masini care au asemenea dispozitive de siguranta, poate ca ar fi bine sa nu renunte la ele nici pe viitoarea motocicleta. Motocicleta este totusi motocicleta si iarta mult mai putin stangaciile, astfel ca daca nu esti obisnuit sa franezi fara sa fii asistat de sisteme de siguranta, pot aparea probleme. Ceea ce ii recomand, este ca indiferent de ce alege, sa exerseze in particular franarea, iar in trafic sa respecte cu mare strictete principiile conducerii preventive. De asemenea, bine ar fi sa familiarizeze cu particularitatile conducerii unei motociclete, pt ca pe motocicleta legile fizicii se fac mai puternic simtite decat intr-o masina. In rest, ii spun si eu bun venit in tagma noastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am condus niciodata masini sau motociclete cu asemenea sisteme si nu le-am simtit niciodata lipsa.

 

Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??

Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... :)

 

 

Mesaj completat

Imi stiu limitele, conduc preventiv, am invatat sa franez cam pe orice gen de suprafata, am mers (cel putin cu masina) pe suprafete extrem de dificile si nu am avut evenimente care sa fi impus prezenta acestui sistem.

 

De viteji e plina lumea... de nepravzut, de asemenea!

Si in general, cei care au avut nevoie cu adevarat de aceste sisteme, nu prea mai au ocazia sa povesteasca dupa.

Nu m-ar mira sa fii si dintre aia care spun ca ei nu au nevoie de cauciucuri de iarna...

Mesaj completat

Asadar problema nu este daca ABS-ul este bun sau nu, pentru ca nici o tabara nu va reusi sa aduca argumente suficient de solide cu care sa o convinga pe cealalta de inutilitatea sau utilitatea lui.

 

Argumentul principal al celor pro-ABS este unul singur dar extrem de solid: siguranta, este indiscutabil.

 

Dar al celor contra? Pretul, greautatea, bla-bla... si cel mai important: orgoliul! pai ce, sunt ei prosti sa nu stie sa puna frana??

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??

Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... :D

 

 

Mesaj completat

 

 

De viteji e plina lumea... de nepravzut, de asemenea!

Si in general, cei care au avut nevoie cu adevarat de aceste sisteme, nu prea mai au ocazia sa povesteasca dupa.

Nu m-ar mira sa fii si dintre aia care spun ca ei nu au nevoie de cauciucuri de iarna...

Mesaj completat

 

 

Argumentul principal al celor pro-ABS este unul singur dar extrem de solid: siguranta, este indiscutabil.

 

Dar al celor contra? Pretul, greautatea, bla-bla... si cel mai important: orgoliul! pai ce, sunt ei prosti sa nu stie sa puna frana??

 

Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange.. pacat ca nu am avut aparatul foto... iti spun eu, mai bine merg cuminte si ma bazez pe ce stiu eu. Asa ca nu m-ai convins. Si apoi unde mai ramane placerea condusului sau a motociclitului, daca totul este facut de computer??? Mai ramane sa ni se bage pe gat si un sistem de pilot automat. Ca, deh.. ar fi un argument solid pentru siguranta!!!!

Pe de alta parte ai dreptate si tu, lumea este plina de neprevazut. Nu imi este frica de ce fac eu la volan sau pe moto, imi este frica de ceilalti. Sunt multi care daca au masina sau motocicleta echipata cu tot felul de gadgeturi electronice de genul asta, se cred Schumacher sau Rossi.

 

Da, sunt adeptul pneurilor de iarna. Nu imi place , insa, felul in care le-au legiferat.

Tot respectul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange..

:D

 

deci in concluzie depinde doar de tine !Te ajuta si abs-ul,dar tot de bou de la volan sau coarne depinde !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??

Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... :D

 

Comparatie fortata si pe deasupra prost aleasa. Ca un exemplu personal : am cred 2 ani de cand nu mai deschid televizorul.Iar ca mine sunt multi. Doi la mana, cei care nu au ABS si sunt bone mersi printre noi sut dovada elocventa ca ABS nu este necesar. Este recomandat? Da. Necesar? DELOC! O spun eu,cel care "am gustat" din ambele lumi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai "gustat" niciodata, de unde stii cum este sa ai asa ceva??

Si cum sa duci lipsa?? Crezi ca aia de pe vremea lui Stefan cel mare duceau lipsa televizorului? Habar n-aveau ce-i ala... :D

 

Comparatie fortata si pe deasupra prost aleasa. Ca un exemplu personal : am cred 2 ani de cand nu mai deschid televizorul.Iar ca mine sunt multi. Doi la mana, cei care nu au ABS si sunt bone mersi printre noi sut dovada elocventa ca ABS nu este necesar. Este recomandat? Da. Necesar? DELOC! O spun eu,cel care "am gustat" din ambele lumi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis.

 

Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis.

 

Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D

 

deci in concluzie depinde doar de tine !Te ajuta si abs-ul,dar tot de bou de la volan sau coarne depinde !

 

Evident! Orice masina/motocicleta dotata sau nu cu sisteme de siguranta, nu este altceva decat o unealta. Pe volanul/ghidonul ei se afla mainile noastre, iar in spatele lor, creierul nostru, care ia deciziile. Nenorocirea este ca o parte din cei care detin masini/moto cu asemenea sisteme, se cred zeii soselelor, se simt infailibili... iar cand o comit, nu ii mai poate salva nimic. Chestia este ca de multe ori ii trag in mormant si pe altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...