alexxx Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Ce ma distreaza parerile de genul: "ABS sucks, clar ... nu am mers niciodata pe o mobra cu ABS dar sunt convins ca nu ajuta la nimic ... pana mea, R1 si Hayabusa de ce nu au ABS ? deci .. qed .." Si acum on-topic ... distanta de franare pe uscat intre ABS si non ABS nu e atat de mare deoarece ABS-ul nu intra de idiot in functiune in momentul in care pur si simplu FRANEZI .. ci in momentul in care roata tinde sa se blocheze ... so ... poti frana eficient si pe o mobra cu ABS, daca nu te obisnuiesti prost si te infingi in frane ca bezmeticul doar pentru ca AI ABS Pe ud ... nu are rost ... dar na .. hai ca poate poate intelege lumea ceva .. Deci .. e drept ca cel din stanga (cum ne uitam noi la film) a bruscat frana dar .. asta e si ideea, ABS-ul intervine la FRANAREA DE URGENTA !!! Da, da .. atunci cand nici nu-ti dai seama cat de tare te-ai infipt in frane ... Dar .. e scump domne ... scump ... lasa ca mai bine ma cred eu Rossi + mie nu mi se intampla niciodata = ... ce-o vrea steaua fiecaruia ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidal Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 urmatoare mea moto va fi cu abs, asta este de la sine inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 (editat) In cazul asta ma inscriu la un curs in care sa invat bine cum sa controlez in situatii extreme.La mine e problematic ca se blocheaza foarte usor spatele, iar pe fata este subtire roata si nu are aderenta suficienta in majoritatea situatiilor. Atentie, Arrakis!NU are GS-ul tau o problema!Si al meu face la fel.Numai ca probabil si tu faci acceasi greseala pe pe care eram tentat si eu s-o fac la inceput:franam tare pe spate!GRESIT!La GS-uri trebuie franat USOR spatele pana simti ca se lasa greutatea pe roata din fata, moment in care incepi sa franezi cu fata crescator si eliberezi usor spatele.De fiecare data cand am franat TARE DOAR cu spatele am simtit cum tinde sa joace stanga-dreapta de fund! On-topic:ABS-ul este FOARTE util si isi merita toti banii.Filmuletul de mai sus e cat se poate de edificator.Urmatoarea mea mobra(probabil un GSR 600) va fi dotata sigur cu ABS! Era bun si un poll la acest topic, pentru cei care au condus mobre cu si fara ABS(ideal ar fi fost sa fi condus ACEEASI mobra cu si fara ABS) sa poata vota daca considera sau nu utila dotarea cu ABS. Editat Mai 3, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Normal ca e mai bine cu abs, orice masura de siguranta in plus e bine venita si asta e valabil pentru cine utilizeaza normal o motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Pt mine este foarte clar: cu siguranta, nu as mai cumpara niciodata motocicleta fara ABS. Am inteles clar ca poate face diferenta intre a pica (cu urmarile aferente) sau a merge elegant mai departe in urma unui training moto, la probele de franare. La franarea (maxima) pe uscat, intai fata, apoi spate si combinat, totul in regula, cu exceptia tarsaielii cauciucului pe asfalt. La franarea fata-maxim pe ud am picat... si am vazut ce inseamna o cazatura la cca 60km/h, ca totul se intampla intr-o fractiune de secunda, in conditiile in care mergeam drept, viteza moderata si stiam clar ca voi frana. Recunosc, nu m-am dat batut si am continuat si am reusit fara sa cad. Dar pt ce atata stres? In 3 saptamani deja imi alesesem o motocicleta cu ABS iar la urmatorul training franam pe piatra cubica uda fara nici o problema. la fel si pe linia de tramvai sau canal ud(a) in viata de zi cu zi... Povestile pe care le spun astia care se cred Rossi de Magheru cum ca nu au nevoie de ABS sau ca ei franeaza mai bine fara... in primul rand, majoritatea nu au apucat sa mearga pe o moto cu ABS si sa vada avantajele. In al doilea rand, multi o spun din teribilism, ca pare trendy. Explicatia de fapt este alta: vulpea care nu ajunge la struguri zice ca-s acri. Ce exemplu mai vreti decat ca Honda a pus in sfarsit pe CBR 1000/600 RR ABS? Apropos de Hayabussa, prin reviste este criticata ca nici acum in 2009, mai ales in conditiile in care multi o folosesc si la touring, n-au fost in stare sa ofere ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 ABSu' e util pe toate suprafetele, mai putin pe offroad. Acolo, intr-adevar, distanta de franare este mult mai mare daca nu blochezi roata. In principiu (si eu am simtit asta la viteze mici) ai dreptate! Insa, conform revistei Motorrad (nr. 5 / 2009) se pare ca nu este chiar asa. Au facut test cu pilot experimentat, cu F 800GS si R1200GS. Iata rezultatele, toate la 60km/h: Asfalt, CU ABS, 800GS/1200GS: 15,2m/14,4m Pe pietris 800GS/1200GS: - CU ABS: 25,7 / 26,2m - fara ABS: 25,7 / 25,2m Pe pajiste uda 800GS/1200GS: - CU ABS: 43,3 / 42,0m -fara ABS: 40,8 / 47,8m Tinand cont ca au fost facute in "conditii ideale", adica cu pilot de test si care stia ca trebuie sa franeze, concluzia a fost ca in general, un motociclist "normal", cu ABS franeaza mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 motocicletele mele au ambele ABS, una e sport-touring, ailalta e un fel de super-sport-touring, si tin sa zic ca daca nu aveau ABS le faceam zdrentze de minim 10 ori pana acum, pe toate suprafetele posibile cu exceptia off-road, desigur. In fond, este un plus, daca ai o problema cu ABS-ul nu ai decat sa il dezactivezi, mare lucru, si franeaza ca orice motoreta fara ABS. E ca la par: din lung poti sa faci mai scurt, invers -> poola. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 khk, pe o suprafata plana pietruita/prafuita/"ierbita", cred ca pot fi si eu de acord cu tine, desi parca prefer sa-mi simt spatele alunecand decat sa ma simt ca pe gheata. Pe de alta parte, la o coborare pe off, pe orice suprafata, sa pui tare frana fata inseamna sa capotezi indiferent daca are ABS sau nu, iar spatele este total ineficient daca nu-l blochezi. In plus, un TKC e mai eficient la blocaj pe off decat un Tourance. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_NRG Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 Nu cred ca exista "reteta perfecta". ABS-ul e si bun si rau. Depinde de motor, de driver, de conditii si mai ales de bulan. Nu o sa imi dau cu parerea insa postez ce mi s-a intamplat. O masina mi-a taiat fata si s-a oprit perpendicular in calea mea. Eram pe Suzuki SV650S. Viteza mica/medie. Am franat destul de energic, dar vazand ca se micsoreaza distanta am blocat spatele. Am avut noroc de un derapaj controlat si asa am putut sa evit conservarul care belea ochii speriat la mine. La fel am patit si cand un pieten cu mobra s-a gandit sa franeze brusc sa intrebe de directii. Un pic de blocat spate, inscris pe alta traiectorie, puls 180, dar am evitat. NU cred ca orice mobra cu ABS ar fi franat in distantele care le aveam. Tot cu o motocicleta medie ca greutate am franat puternic cand masina din fata a pus frana brusc. Probabil am tras prea tare frana fata, m-am speriat, am mai slabit-o, iar am franat tare, am intrat in voblaj si am lasat-o sa se odihneasca un pic pe asfalt. ABS-ul sigur m-ar fi ajutat pt ca era uscat, si ar fi fost desul timp sa franez daca ma infigeam in frane si mobra nu vobla. De cand am autobuzul (r1100rs), ABS-ul m-a scos de cateva ori din belea, mai ales cand era umed pe jos. Am incercat sa merc cu el dezactivat si sa franez pana la blocarea rotilor, dar nu mi-a placut deloc cum valsa asa ca m-am lasat de experimente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 Din start nu te lasi la mana ABS-ului, ca doar nu esti leguma. Eu m-am jucat foarte mult cu al meu si am cam invatat cam cand intra pe diferite suprafete si stiu la ce ma astepta (desi azi m-a surprins neplacut cand l-am testat pe piatra cubica umeda si cu nisip pe deasupra si nu s-a activat deloc, mi-a fugit instantaneu fata, dar i-am dat drumul imediat). Mai mult decat atat, BMW cu Telelever fara ABS e cam mortal. Am mers cu a mea fara ABS vreo 3-4.000km, timp in care mi s-a intamplat sa blochez fata de vreo 3 ori. Din fericire am auzit-o de fiecare data si am luat mana din frana in timp util, insa furca nu transmite in niciun fel mesajul ca esti la limita aderentei. Pe cat de confortabil si eficient ca suspensie, pe atat de "pervers" atunci cand vine vorba de franare e Telelever-ul. Daca vine vorba de blocat spatele, sincer nu mi se pare mare chestie. Ma jucam cu DRu' de fiecare data cu spatele blocat, inclusiv in cazuri de franare de urgenta. E chiar fun. Dar intotdeauna ma gandeam ca exista riscul sa blochez fata si nu aveam experienta, nici viteza de reactie sa fac ceva in situatia asta, in consecinta nici franarile de urgenta nu erau la 100%. Asta a insemnat ABS-ul pt mine: posibilitatea de a frana 100% eficient in orice situatie de aderenta. Combinat cu franele criminale ale mobrei mele (si, de altfel, ale tuturor bavarezelor), m-a scos din rahaturi imense de foarte multe ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Avand in vedere ca s-a mai adus vorba si la sectiunea "Incepatori" de "utilitatea unei mobre cu ABS ca prima mobra" vreau sa imi expun opinia si aici: Ca incepator, mai ales cu o "panarama" mica de motoreta, la ce kekat iti trebuie ABS?? O sa mai invete vreodata incepatorul ala sa franeze cum trebuie si sa nu se verse pe jos la frane urate? O sa invete vreodata sa isi controleze reflexul de a frana violent? Eu cred ca NU. Ah, da, la troleibuze mari sunt de acord cu ABS-ul, cu atat mai mult cu cat de obicei nu e prima mobra si proprietarii au invatat sa mearga pe mobra fara ABS. E normal, nu ai chef sa te stresezi cu franele bruste, sa te gandesti daca iti fuge fatza sau khuru mai ales cand te afli pe ditai ghivolu. Si acum o intrebare. Cati oare din motociclistii care au inceput - hai sa zicem acum doi ani (cand a "luat amploare mai mare dotarea cu ABS") - "activitatea motociclistica" au invatat sa mearga pe motociclete dotate cu ABS? Eu cred ca procentul e undeva intre 1% si 0 %. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SNA Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Avand in vedere ca s-a mai adus vorba si la sectiunea "Incepatori" de "utilitatea unei mobre cu ABS ca prima mobra" vreau sa imi expun opinia si aici:Ca incepator, mai ales cu o "panarama" mica de motoreta, la ce kekat iti trebuie ABS?? O sa mai invete vreodata incepatorul ala sa franeze cum trebuie si sa nu se verse pe jos la frane urate? O sa invete vreodata sa isi controleze reflexul de a frana violent? Eu cred ca NU. Ah, da, la troleibuze mari sunt de acord cu ABS-ul, cu atat mai mult cu cat de obicei nu e prima mobra si proprietarii au invatat sa mearga pe mobra fara ABS. E normal, nu ai chef sa te stresezi cu franele bruste, sa te gandesti daca iti fuge fatza sau khuru mai ales cand te afli pe ditai ghivolu. Si acum o intrebare. Cati oare din motociclistii care au inceput - hai sa zicem acum doi ani (cand a "luat amploare mai mare dotarea cu ABS") - "activitatea motociclistica" au invatat sa mearga pe motociclete dotate cu ABS? Eu cred ca procentul e undeva intre 1% si 0 %. 4 ani ,cu motor 17000km fara abs (yamaha fzr 600 11000km,R1 7000 km cazaturi 4 franare de urgenta toate),20000 km cu ABS (cazaturi 0 franari de urgenta "de la nasul mare fara numar" tinand cont ca am inceput sa merg din ce in ce mai periculos ca de "baiatul are experienta acum"GSR 600 A) cred ca am spus tot ce cred despre dotarile motoarelor cu ABS Daca totusi vrei sa te si distrezi cu motorul ii scoti siguranta de la ABS si poti sa faci cu motorul ce faci si fara ABS dar totusi lasa siguranta la locul ei si vei pleca mai linistit la drum si sansa ca te intorci acasa intreg(vb de franari de urgenta) va creste cu cel putin 35%) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Categoric DA.ABS-all the way. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Parerea mea ca ABS'ul este cu adevarat util doar cand se ruleaza pe ploaie sau suprafete alunecoase. Altfel, in conditii normale, daca ABS'ul intervine cam des este un semn ca ceva este in neregula cu tehnica de franare. Incepatorii (si nu numai) au tendinta de a bloca rotile prin dozarea necorespunzatoare a raporturilor de franare fatza/spate functie de pozitia centrului de greutate la un moment dat. Franarea eficienta tine mai degraba de transferul de greutate decat de forta aplicata. Din punctul meu de vedere, probabil subiectiv, consider ca mai util decat ABS'ul este sistemul "dual brakes" deoarece acesta actioneaza inca din prima faza a inceperii franarii prin repartizarea automata si proportionala a fortelor de franare pe cele doua roti. ABS'ul intervine in situatiile limita... cand de cele mai multe ori este prea tarziu. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Avand in vedere ca s-a mai adus vorba si la sectiunea "Incepatori" de "utilitatea unei mobre cu ABS ca prima mobra" vreau sa imi expun opinia si aici:Ca incepator, mai ales cu o "panarama" mica de motoreta, la ce kekat iti trebuie ABS?? O sa mai invete vreodata incepatorul ala sa franeze cum trebuie si sa nu se verse pe jos la frane urate? O sa invete vreodata sa isi controleze reflexul de a frana violent? Eu cred ca NU. Eu cred ca-i fix invers. Uita-te numai la cati incepatori se imprastie din cauza unei frane si-si rup cate ceva. Bun, nu te invata sa dozezi franele, pot fi de acord cu asta pana la un anumit punct, insa te invata sa apreciezi aderenta. Si, de ce nu, daca o simpla imprastiere inseamna o carena sparta si un ghidon indoit, isi merita banii cu prisosinta. Parerea mea ca ABS'ul este cu adevarat util doar cand se ruleaza pe ploaie sau suprafete alunecoase. Altfel, in conditii normale, daca ABS'ul intervine cam des este un semn ca ceva este in neregula cu tehnica de franare. Incepatorii (si nu numai) au tendinta de a bloca rotile prin dozarea necorespunzatoare a raporturilor de franare fatza/spate functie de pozitia centrului de greutate la un moment dat. Franarea eficienta tine mai degraba de transferul de greutate decat de forta aplicata. Din punctul meu de vedere, probabil subiectiv, consider ca mai util decat ABS'ul este sistemul "dual brakes" deoarece acesta actioneaza inca din prima faza a inceperii franarii prin repartizarea automata si proportionala a fortelor de franare pe cele doua roti. ABS'ul intervine in situatiile limita... cand de cele mai multe ori este prea tarziu. Ride Safe! Ai fi surprins cat de putina aderenta (relativ vorbind) exista pe anumite zone, in special in mijlocul intersectiilor, chiar daca aparent e asfalt cald, curat si uscat. Sa-ti mai si apara un canal in fata si esti instant pe jos. Chiar daca intervine in situatii limita, macar mai ai o sansa. Sa spunem ca nu esti un racer de circuit care stie sa franeze perfect. Esti un motociclist normal, ca 98% din cei de pe forumul asta. Nu ai reflexe senzationale. Mergi pe un drum drept, uscat, la 100 la ora si-ti apare din spatele unui tufis o duba, iar pe sensul celalalt vine o masina. Nu cred ca dau un exemplu extrem, mie mi s-a intamplat o data ceva asemanator. Tot ce poti face e sa te arunci pe frane. Poti frana la 100% fara sa blochezi vreo roata fiind sigur ca te faci afis pe duba? Cel mai probabil nu, ori iti este frica sa pui fata la limita aderentei, sa cazi si sa intri sub masina, eventual ala sa te mai calce si pe cap, in consecinta intri in el cu o viteza mai mare, ori te sperii, blochezi fata si intri sub masina. Cu ABS, in schimb, franezi la 98% (cat e eficienta medie a sistemului), te faci afis pe duba, insa la o viteza mai mica decat in prima situatie si fara sa cazi inainte. Si, din punctul meu de vedere, e preferabil sa te izbesti de duba la 20km/h decat la 40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 condus kawasaki gpx 750 r (aprox 220 kg) si bmw k100lt (peste 320 kg), ultima cu abs, evident. diferenta ca de la cer la pamant. la kawasaki mi s-a blocat roata spate de n ori. nu am cazut niciodata, in schimb a fost destul de scarry. de multe ori, abia am atins frana, dar fiind ud pe jos a fugit spatele. poate n-am dozat nici eu corect, dar cand esti in bocanci, sau ghete moto, e mai greu sa o faci ca la carte. plus ca daca e vreo situatie limita, Doamne fereste... bmw-ul in schimb, cu toate ca-i imens, franeaza tare de tot. te arunci in ambele frane si opreste super fain. nu se blocheaza rotile si ai un sentiment imens de incredere. am mers destul de mult cu el ca sa-mi pot da cu parerea. si pe ploaie, pe curbe si se comporta exemplar. clar, urmatoare mobra va avea ABS. iar pt cei care hulesc abs-ul, am o intrebare: ati condus vreodata o motocicelta cu abs? sau vorbiti din carti? cred ca ar trebui sa-si dea cu parerea doar cei care au condus si pot face o comparatie, no offence pt restu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 condus kawasaki gpx 750 r (aprox 220 kg) si bmw k100lt (peste 320 kg), ultima cu abs, evident.diferenta ca de la cer la pamant. la kawasaki mi s-a blocat roata spate de n ori. nu am cazut niciodata, in schimb a fost destul de scarry. de multe ori, abia am atins frana, dar fiind ud pe jos a fugit spatele. poate n-am dozat nici eu corect, dar cand esti in bocanci, sau ghete moto, e mai greu sa o faci ca la carte. plus ca daca e vreo situatie limita, Doamne fereste... bmw-ul in schimb, cu toate ca-i imens, franeaza tare de tot. te arunci in ambele frane si opreste super fain. nu se blocheaza rotile si ai un sentiment imens de incredere. am mers destul de mult cu el ca sa-mi pot da cu parerea. si pe ploaie, pe curbe si se comporta exemplar. clar, urmatoare mobra va avea ABS. iar pt cei care hulesc abs-ul, am o intrebare: ati condus vreodata o motocicelta cu abs? sau vorbiti din carti? cred ca ar trebui sa-si dea cu parerea doar cei care au condus si pot face o comparatie, no offence pt restu. si vreau sa adaug ca bmw-ul in cauza e model 1989. : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Pe ud ... nu are rost ... dar na .. hai ca poate poate intelege lumea ceva .. On-topic:ABS-ul este FOARTE util si isi merita toti banii.Filmuletul de mai sus e cat se poate de edificator.Urmatoarea mea mobra(probabil un GSR 600) va fi dotata sigur cu ABS! Filmul ala e un chacat. Na, am zis-o. Pentru ca trebuia. Nu are nimeni nimic de inteles din el. Dupa cum nimeni nu a zis ca in conditii nasoale (ud, mazga, etc) o mobra cu abs nu franeaza putin mai bine. Dar de acolo pana la titirezul aluia, e cale lunga. Explicatia de fapt este alta: vulpea care nu ajunge la struguri zice ca-s acri. O tampenie de explicatie. Din pacate tot mai prezenta pe forumul asta. Aduce oleaca cu laitmotivul manelistic valoarea mea, valoarea mea; dusmanii imi poarta pica. Iti spun eu niste motive non-tampite pentru care cineva nu si-ar lua ABS. 1. nu ar fi dispus, din varii motive (tot non-tampite) sa dea 1000 de euro in plus. 2. nu ar fi dispus sa se supuna la complicatiile de intretinere / servisare a sistemului. 3. are convingerea (de asemenea non-tampita) ca urcatul pe frane nu e solutia absoluta in cazul unui pericol iminent. Ca incepator, mai ales cu o "panarama" mica de motoreta, la ce kekat iti trebuie ABS?? O sa mai invete vreodata incepatorul ala sa franeze cum trebuie si sa nu se verse pe jos la frane urate? O sa invete vreodata sa isi controleze reflexul de a frana violent? Eu cred ca NU. Ah, da, la troleibuze mari sunt de acord cu ABS-ul, cu atat mai mult cu cat de obicei nu e prima mobra si proprietarii au invatat sa mearga pe mobra fara ABS. E normal, nu ai chef sa te stresezi cu franele bruste, sa te gandesti daca iti fuge fatza sau khuru mai ales cand te afli pe ditai ghivolu. Agreez. Posing bun. De asemenea, am vazut motociclisti (nu tocmai incepatori) care s-au urcat pe mobra fara ABS si au cazut la prima atingere de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 iar pt cei care hulesc abs-ul, am o intrebare: ati condus vreodata o motocicelta cu abs? sau vorbiti din carti?cred ca ar trebui sa-si dea cu parerea doar cei care au condus si pot face o comparatie, no offence pt restu. Nu huleste nimeni ABS-ul, ideea era alta. Reciteste daca nu ai prins-o, te rog. Am condus 3 - 4 motociclete cu ABS si pot face o comparatie, dar iarasi nu e relevant fiindca... inca odata, nu am hulit ABS-ul. Am zis doar ca nu e deloc necesar la mobre mici, si ca un incepator e bine sa invete sa franeze nu sa lase sistemele avansate sa gandeasca in locul lui. Daca te versi cu mobra (mai ales una mica) la franari bruste (din prostie) exersezi pana nu te mai versi. Daca si dupa ce ai exersat continui sa te versi, inseamna ca problema e in alta parte, ca sa nu zic ca e "mana de lemn" sau ca nu se realzeaza o conexiune fina "cap-mana". @mihaio07 a prins ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Filmul ala e un chacat. Na, am zis-o. Pentru ca trebuia. Nu are nimeni nimic de inteles din el. Dupa cum nimeni nu a zis ca in conditii nasoale (ud, mazga, etc) o mobra cu abs nu franeaza putin mai bine. Dar de acolo pana la titirezul aluia, e cale lunga. Titirez pentru ca avea rotile ajutatoare. Fara el esti convins ca, tinand-o asa, era pe jos. Daca simtea blocajul, o elibera si o tinea la nivelul maxim al aderentei, probabil frana cam in acelasi spatiu, dar eu unul nu stiu daca as fi fost in stare. O tampenie de explicatie. Din pacate tot mai prezenta pe forumul asta. Aduce oleaca cu laitmotivul manelistic valoarea mea, valoarea mea; dusmanii imi poarta pica.Iti spun eu niste motive non-tampite pentru care cineva nu si-ar lua ABS. 1. nu ar fi dispus, din varii motive (tot non-tampite) sa dea 1000 de euro in plus. 2. nu ar fi dispus sa se supuna la complicatiile de intretinere / servisare a sistemului. 3. are convingerea (de asemenea non-tampita) ca urcatul pe frane nu e solutia absoluta in cazul unui pericol iminent. 1. Presupunand ca pici fara sa te ranesti, cum spuneam mai devreme, o carena, o oglinda, o scarita si un ghidon te duc, potential, cam la acelasi scor. Daca mai iti rupi si ceva, deja nu mai conteaza cat costa, timpul pierdut prin spitale, recuperare, concediu medical (ca sa o iau doar pe partea financiara), investitia nu numai ca se amorseaza, dar devine chiar profitabila 2. Ce intretinere, Mihai? Schimbatul lichidului de frana se face la fel, poate doar putin mai greu pentru anumite mobre, dar e acelasi lucru. Iar de centrala de ABS sa pice am auzit o singura data. Nu confunda cu franele servo, e altceva. 3. In unele situatii tocmai urcatul pe frane e solutia absoluta. Nu poti evita, din varii motive, prin nicio alta manevra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Ai fi surprins cat de putina aderenta (relativ vorbind) exista pe anumite zone, in special in mijlocul intersectiilor, chiar daca aparent e asfalt cald, curat si uscat. Sa-ti mai si apara un canal in fata si esti instant pe jos. Chiar daca intervine in situatii limita, macar mai ai o sansa. Sa spunem ca nu esti un racer de circuit care stie sa franeze perfect. Esti un motociclist normal, ca 98% din cei de pe forumul asta. Nu ai reflexe senzationale. Mergi pe un drum drept, uscat, la 100 la ora si-ti apare din spatele unui tufis o duba, iar pe sensul celalalt vine o masina. Nu cred ca dau un exemplu extrem, mie mi s-a intamplat o data ceva asemanator. Tot ce poti face e sa te arunci pe frane. Poti frana la 100% fara sa blochezi vreo roata fiind sigur ca te faci afis pe duba? Cel mai probabil nu, ori iti este frica sa pui fata la limita aderentei, sa cazi si sa intri sub masina, eventual ala sa te mai calce si pe cap, in consecinta intri in el cu o viteza mai mare, ori te sperii, blochezi fata si intri sub masina. Cu ABS, in schimb, franezi la 98% (cat e eficienta medie a sistemului), te faci afis pe duba, insa la o viteza mai mica decat in prima situatie si fara sa cazi inainte. Si, din punctul meu de vedere, e preferabil sa te izbesti de duba la 20km/h decat la 40. Nu am contestat nici o clipa calitatile ABS-ului, mai ales in situatii extreme, ci doar am subliniat doar ca in pofida opiniei generale, NU imbunatateste eficienta franarii. O franare eficienta presupune folosirea la inceput a ambelor frane, marind progresiv si gradual forta pe cea din fatza si reducand'o pe cea din spate pe masura ce, datorita inertiei, centrul de greutate avanseaza. Nu trebuie sa fii "racer de circuit" pentru a avea aceste reflexe ci doar ceva antrenament si experienta. ABS'ul te ajuta intr'adevar sa nu cazi atunci cand, dintr'un motiv sau altul ai sarit anapoda pe frane, insa repet, NU scurteaza distanta de franare! Deviind un pic de la subiectul initial, cu sau fara ABS, un motociclist nu ar trebui ca in situatiile de urgenta sa se bazeze strict pe frane deoarece pe acea perioada se pierde manevrabilitatea. Pe de alta parte o motocicleta care datorita geometriei constructive este capabila sa produca "stoppie", va frana mai putin eficient decat alta care nu permite acest lucru. Dar acestea sunt alte discutii... Ride Safe! P.S. Am testat ABS'ul doar pe 2 motoare: K1200 si GSF1250. Cel de pe K1200 mi s'a parut mult mai elaborat decat cel de pe GSF1250 care prin comparatie parea foarte rudimentar. Probabil unul dintre motivele care justifica diferenta uriasa de pretz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 exista situatii de urgenta in care nimic nu te mai scoate decat franarea,nu ai nici un culoar de evitare urmatorul motor va fi sigur cu ABS,varadero sau bmw r 1100 sau 1150 sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 (editat) Ce motocicleta ai avut prima oara de cand ai permis? ZX9R? Daca da, atunci inseamna ca nu lipsa ABS-ului a fost problema, ci faptul ca nu ai fost obisnuit cu gabaritul si cu franele puternice ale motocicletei. Think twice!! Deci, era vorba daca este necesar ABS pe "trotinetele" astea mici cu care am inceput majoritatea?? Si daca totusi pilotul invata sa franeze pe o motocicleta cu ABS care iti da ceva incredere si te indeparteaza de la realitate. Nu incurajez nici un sportivism gratuit, am specificat clar - caz particular. Eu nu zic ca e bine sa cazi, Doamne fereste, dar mai degraba te obisnuiesti cu franele utilajului propriu intr-un mediu controlat si stii cand blocheaza si cand nu, iar daca te da de pamant asta este, te ridici si te scarpini in cap gandindu-te unde ai gresit. De fapt nici nu cred ca exista ABS pe ragaliile astea mici. Nu mai face psihologie aiurea, nu am inceput pe ZX9R,cu asta nu am cazut inca in 3 ani de mers cu ea,am cazut cu una dinaintea ei. Am vazut teste si am multi prieteni care au ABS pe mobre si franeza fara grija de a se pune in cap pe care o avem noi astia care trebuie sa facem 1000 de calcule de variabile si tot sa ne imprastiem pe jos pana la urma pentru ca am gresit una dintre variabile... Lasa oamenii normali sa beneicieze de sistem daca este la indemana lor, nu toti sunt Rossi sa franeze mai eficient decat ABS-ul ala, plus ca daca l-ai lasa si pe Rossi prin Romania tot si-ar rupe gatul pe o balega ceva... iar aici vorbim de o fata incepatoare care tu ai vrea s-o vezi pe jos de cate ori o sa blocheze fatza decat sa ia un ABS si sa stearga problema asta de pe lista... P.S.Am postat unde nu trebuia dar s epotriveste si aici! Editat Iulie 3, 2009 de Niko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 4, 2009 Share Postat Iulie 4, 2009 Daca nu ma insel am vazut si GS-urile 500 mai noi de 2007 ca avand optiunea asta. Si mai e o serie de maxi-scutere cu ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 4, 2009 Share Postat Iulie 4, 2009 Si mai e o serie de maxi-scutere cu ABS. Honda Reflex, Kymco 500, Yamaha 500 T-max, ieste destule si d-astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.