Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Bai oameni... inca odata? Cand am zis eu "ABS-u e naspa", "nu va luati in viata voastra ABS"?? Voua va place sa va contrati aiurea.

 

Am zis ca:

 

1. In primul rand incepatorii trebuie sa invete sa franeze si sa isi cunoasca motocicleta, vorba lui "tedted" (cel de-al doilea cont al meu :lol: ); <ce e rau si gresit in fraza asta?>

 

2. ABS-ul nu e un musai necesar pe orice motocicleta!

 

PeSe:

 

- cand se va baga ABS-ul la MotoGP?

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La MotoGP nu cred ca o sa ajunga in curand, desi CBR1000RR deja are un tip de ABS special pentru curse, care pentru un non-Rossi e foarte bun.

Nu uita ca aia au acolo acelasi cauciucuri,aceeasi aderenta pe asfaltul ala, sunt cei mai buni din lume la chestia asta, iar noi ne dam pe strada unde variabilele sunt foarte multe:apa,mazga,nisip,praf,balegi,pietricele si alte magarii.

 

PS.Sunt de acord cu tot ce a spus atw.

PS1. Bineinteles ca sunt de acord si cu voi ca trebuie sa exersezi franarea si daca nu ai ABS sa franezi cat mai bine cu ce ai...dar urmatoarea mobra a mea de strada va avea ABS daca mi-oi permite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In MotoGP, la fel ca si in Formula 1 sau alte sporturi cu motor, nu au voie sa puna ABS. Si, cum spune si Niko, nici n-ar avea de ce, oamenii aia oricum sunt mult prea buni pentru a avea nevoie de asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce tot va legati de moto gp?!...... nu are nici o legatura strada cu ce e acolo+ tehnologia din motoarele de acolo, care sunt PROTOTIPURI, "legile", regulile, de pe pista nu sunt aceleasi cu cele de pe strada....... normal ca e bun ABS la strada, ai ulei, nisip, si alte combinatii rezultate de la animale care umbla aiurea + ca se arunca din masini coji de banane si alte fructe de la diferiti ghertzoi civilizati in copac, eu personal mi-as dori asa ceva, momentan mobra datorita anului de fabr nu are asa ceva, desi stiu sa franez f bine si fara, uneori ii simt lipsa cand mai sar idioti in fata ta si ncepi sa blochezi fata si faci tu pe-a ABS-ul(patit de multe ori pe propria-mi piele si din fericire pana acum fara cazaturi sau alte minuni)

unii sunt piloti altii se cred piloti, dar dupa ce merg cu un pilot isi dau seama .......... ca nu mai sunt piloti :laugh:

si altii "kiloteaza" in continuare :laugh:

in curse daca s-ar baga abs..nu ai mai avea spectacol, acolo e ceruta abilitatea si talentul pilotului sa foloseasca o masina cu cat mai putina "tehnica" care face sofatul mai usor, vezi formula 1 ..de unde s-au scos sitemele antipatinaj..si alte chestii si lasa ca CP ai motorului sa fie controlati de pilot..dar cum ziceam e alta mancare de peste

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am zis ca ABS-u nu-i bun, dar parca e prea supra-apreciat. Nu o sa va salveze vietile, ca doar nu e pipa zgomotoasa. :laugh:

Adica, intr-o situatie in care ti-o furi grav fara ABS, ti-o vei fura grav si cu ABS. ABS-ul poate maxim sa faca diferenta intre o franare de urgenta reusita si o cazatura / tamponare usoara.

 

Si ar mai fi un aspect, pe care l-am expus civilizat si mai sus. Unii oameni prefera mobrele cat mai simple. Eu de exemplu, as alege carburatie in loc de injectie in orice conditii; si ca mine multi altii. Aici e cam aceeasi poveste, mai ales ca franele sunt mai sensibile. Pentru unii, ABS-ul e un gadget in plus care mai mult complica lucrurile. Niste fire suplimentare (electrica e cosmarul meu) si o chestie in plus care poate sa se strice sau care trebuie inlocuita in cazul unui impact (care o sa se intample in ciuda prezentei ABS-ului).

 

Exista o inventie umana care concentreaza toate aceste inovatii tehnologice: injectie, abs, cbs, AC, etc. in numele confortului si sigurantei. Se numeste masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am zis ca ABS-u nu-i bun, dar parca e prea supra-apreciat. Nu o sa va salveze vietile, ca doar nu e pipa zgomotoasa. :laugh:

Adica, intr-o situatie in care ti-o furi grav fara ABS, ti-o vei fura grav si cu ABS. ABS-ul poate maxim sa faca diferenta intre o franare de urgenta reusita si o cazatura / tamponare usoara.

 

Si ar mai fi un aspect, pe care l-am expus civilizat si mai sus. Unii oameni prefera mobrele cat mai simple. Eu de exemplu, as alege carburatie in loc de injectie in orice conditii; si ca mine multi altii. Aici e cam aceeasi poveste, mai ales ca franele sunt mai sensibile. Pentru unii, ABS-ul e un gadget in plus care mai mult complica lucrurile. Niste fire suplimentare (electrica e cosmarul meu) si o chestie in plus care poate sa se strice sau care trebuie inlocuita in cazul unui impact (care o sa se intample in ciuda prezentei ABS-ului).

 

Exista o inventie umana care concentreaza toate aceste inovatii tehnologice: injectie, abs, cbs, AC, etc. in numele confortului si sigurantei. Se numeste masina.

 

man .. nu am scris mai sus cu scopul de a ofensa pe cineva, scuze daca s-a inteles asa.....nu asta era scopul, e firesc ca un dispozitiv,

mecanic, sau electronic sa ajute in unele situatii, dar in limitele lui, am zis ca totusi ii simt nevoia destul de rar, mai ales cand mi-a sarit unul in fata si tragea si femeia de mana dupa el, adik nu era prostia lui destul de mare daca nu mai tragea dupa el o persoana, vreau sa zic ca daca era masina....era direct pe capota, asa ca motorul avand "capota" scurta a scapat la milimetru, viteza undeva la 60 cum se merge prin coloana in Mamaia.....nu i-am vazut din timp pt ca erau mascati de jipane si aia nu franasera, ca ma luam dupa ei si franam si eu, nu era trecere ..nimic..initial m-am bagat in frane la maxim(fata+spate), la un moment dat fata s-a blocat pt scurt timp, ca am eliberat putin maneta, si cu chiu cu vai am oprit fara sa ma dau pe jos, merci celor de la `onda ca au facut ceva "docil"(F4, in cazul meu).....asa ca in situatia repspectiva se impunea vestitul ABS...... in situatii limita nu toti reactioneaza la fel.....si altu poate ramane blocat pe frane si se duce cu totul jos, mai ales daca nu exista contact cu alt obstacol te trezesti si cu dosar pt autovatamare.....asa ca situatia respectiva m-a pus pe ganduri cu ABS-ul, daca am avea circuite.....ideal ar fi ceva cum ai zis tu mai simplu.....dar pentru strasse il vad ca o necesitate, stii cum e pana nu patesti nu crezi.....si sa stii ca(referitor la fire si electronica :laugh: ) un sistem electronic a ajuns mai fiabil decat unul mecanic si se baga din ce in ce mai mult peste tot.....

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am zis ca ABS-u nu-i bun, dar parca e prea supra-apreciat. Nu o sa va salveze vietile, ca doar nu e pipa zgomotoasa. :laugh:

Adica, intr-o situatie in care ti-o furi grav fara ABS, ti-o vei fura grav si cu ABS. ABS-ul poate maxim sa faca diferenta intre o franare de urgenta reusita si o cazatura / tamponare usoara.

Eu nu am zis ca casca nu-i buna, dar parca e prea supra-apreciata. Nu o sa va salveze vietile, ca doar nu e pipa zgomotoasa. :laugh:

Adica, intr-o situatie in care ti-o furi grav fara casca, ti-o vei fura grav si cu casca. Casca poate maxim sa faca diferenta intre un accident fara urmari si cateva zile de spitalizare.

 

E, cum suna? :lol:

 

Nu stiu de ce zici ca ABS-ul e supra-apreciat. Cum am zis si mai sus, ABS-ul nu e un miracol care iti salveaza viata indiferent ce prostii faci cu motorul.

Dar daca pana si tu recunosti ca "poate sa faca diferenta intre o franare de urgenta reusita si o cazatura / tamponare usoara", si diferenta de pret e undeva in jur de 5% la motocicletele noi, de ce zici ca e supra-apreciat?

O cazatura, chiar si usoara, poate sa te coste binisor peste aia 4-500 de euro pe care-i dai pe ABS la un motor nou. Si asta daca-ti repari mobra pe cont prorpiu, fara scorurile fantastice de la reprezentante. Si sa nu mai vorbim de banii pe care-i lasi prin spitale in caz ca faci buba la o cazatura, chiar si usoara.

 

Si ar mai fi un aspect, pe care l-am expus civilizat si mai sus. Unii oameni prefera mobrele cat mai simple. Eu de exemplu, as alege carburatie in loc de injectie in orice conditii; si ca mine multi altii. Aici e cam aceeasi poveste, mai ales ca franele sunt mai sensibile. Pentru unii, ABS-ul e un gadget in plus care mai mult complica lucrurile. Niste fire suplimentare (electrica e cosmarul meu) si o chestie in plus care poate sa se strice sau care trebuie inlocuita in cazul unui impact (care o sa se intample in ciuda prezentei ABS-ului).

De fiecare data cand apar tehnologii noi, apar si oameni din astia conservatori caro o tin sus si tare ca aiurelile astea noi nu fac decat sa complice inutil lucrurile, ah ce bine era pe vremuri, etc. Astia ar trebui sa mearga numai pe mobre cu cadru rigid, frane cu saboti de lemn, cauciucuri pline si motoare cu abur. :D

Dar injectia si ABS-ul de folosesc deja de vreo 20 de ani pe motociclete si cred ca de vreo 30 de ani sau mai mult pe masini, fara probleme majore de fiabilitate, dar cu avantaje incontestabile.

Oricum, in general iti pica alte chestii la mobra, cu muuult inainte sa ai vreo problema cu injectia sau cu ABS-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cei din usa discuta daca sa fie obligatorie dotarea mobrelor noi cu abs iar aici se pune intrebarea daca te ajuta sau nu surprised-041.gif

 

Da, cam asta-i distanta care ne desparte de lumea civilizata:nu doar diferenta de infrastuctura, ci si de mentalitate.Norocul nostru este ca in acest caz nu dicteaza majoritatea, ci posibilitatile financiare ale fiecaruia.Atat timp cat imi pot permite sa dau 500 Euro pe un sistem care imi poate salva viata, fiti siguri ca o sa dau, bucurandu-ma ca nu a fost facut in prealabil un referendum national prin care sa se voteze interzicerea vanzarii de motociclete doatate cu ABS.

 

On-Topic:Pentru cine are timp, rabdare si chef, recomand o expunere simplificata a sistemului controlat electronic de franare ABS la HONDA:

 

 

PS:expunerea de mai sus este facuta pentru SUPERSPORTURI....ca tot se discuta mai sus ca ABS-ul nu ar fi necesar pe aceasta categorie de motociclete. :laugh:

 

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cei din usa discuta daca sa fie obligatorie dotarea mobrelor noi cu abs iar aici se pune intrebarea daca te ajuta sau nu surprised-041.gif

 

Trebuie sa fie bine in USA acolo. :laugh:

Daca in USA, cea mai democratica tara, o sa se "discute" anul viitor ca toate mobrele noi sa aiba 4 roti, cum ar fi? :laugh:

 

Si cam asta ne paste: traction control, steering control, control control, eventual niste roti ajutatoare care sa se declanseze automat odata cu ABS-ul pentru a stabiliza franarea. Si ar fi lux ca toate astea sa fie obligatorii prin lege. Ca in USA.

 

:lol:

 

Atat timp cat imi pot permite sa dau 500 Euro pe un sistem care imi poate salva viata, fiti siguri ca o sa dau, bucurandu-ma ca nu a fost facut in prealabil un referendum national prin care sa se voteze interzicerea vanzarii de motociclete doatate cu ABS.

 

Nu a fost vorba despre interzicerea ABS-ului nicaieri. Au contraire.

Oricum, nu mi-o lua in nume de rau, dar daca esti asa de interesat de sisteme care "iti pot salva viata" de ce nu incerci masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cam asta ne paste: traction control, steering control, control control, eventual niste roti ajutatoare care sa se declanseze automat odata cu ABS-ul pentru a stabiliza franarea. Si ar fi lux ca toate astea sa fie obligatorii prin lege. Ca in USA.

 

O sa mearga motocicleta singura. :laugh: Poate o fac sa si vorbeasca ca sa pot sa o trimit la piatza sa ia un kil de cartofi, o paine... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a fost vorba despre interzicerea ABS-ului nicaieri. Au contraire.

Oricum, nu mi-o lua in nume de rau, dar daca esti asa de interesat de sisteme care "iti pot salva viata" de ce nu incerci masina?

 

De vreo 21 de ani tot incerc masina.Si nu am avut nevoie de sisteme de siguranta pana in prezent.Cu toate acestea, masina mea e dotata cu toate sistemele de siguranta posibile existente la ora actuala pe planeta.Si stii de ce?Pentru ca exista multi care au permis, dar nu sunt capabili sa tina o masina in frau.Si nu tin sa mor din cauza unuia ca asta.Daca mor, macar sa mor de mana mea...:laugh:

 

Revenind la subiect, vad ca nu se comenteaza deloc

postat de mine.Oare de ce? :laugh: Si asta o fi tot un "chacat"? :lol: Sau este prea evidenta diferenta intre rezultatele obtinute cu aceeasi mobra cu si fara ABS?Iar oamenii aia chiar stiu sa franeze si cu o mobra fara ABS, dupa cum se vede.... Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu as vrea sa fie adevarat, ABS-ul sa scurteze distanta de franare macar cu 10%. Nu trebuie sa crezi testele aste in totalitate, uneori sunt marketing. Ce ar fi intr-o dupamiaza sa ne masuram in frane, ABS contra non ABS. Gasim un asfalt liber si vedem ce iese! Mergem in paralel cu 100, unul clacsoneaza si vedem cine se opreste mai repede. Dupa care repetam testul, clacsoneaza celalalt. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu as vrea sa fie adevarat, ABS-ul sa scurteze distanta de franare macar cu 10%. Nu trebuie sa crezi testele aste in totalitate, uneori sunt marketing. Ce ar fi intr-o dupamiaza sa ne masuram in frane, ABS contra non ABS. Gasim un asfalt liber si vedem ce iese! Mergem in paralel cu 100, unul clacsoneaza si vedem cine se opreste mai repede. Dupa care repetam testul, clacsoneaza celalalt. :laugh:

Eu unul sunt de acord. Ma bag. Stiu si locatie. Dar mi-e teama ca nu eu voi cel care va pierde, chiar si in conditii ideale de asfalt :laugh: Mai vine cineva cu ceva de filmat si punem rezultatul aici, doar n-o sa mai spuna nimeni ca e chestie de marketing si ca eu as fi platit de BMW sa castig cu o mobra de 12 ani si tu de Yami sa pierzi :lol:

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu as vrea sa fie adevarat, ABS-ul sa scurteze distanta de franare macar cu 10%. Nu trebuie sa crezi testele aste in totalitate, uneori sunt marketing. Ce ar fi intr-o dupamiaza sa ne masuram in frane, ABS contra non ABS. Gasim un asfalt liber si vedem ce iese! Mergem in paralel cu 100, unul clacsoneaza si vedem cine se opreste mai repede. Dupa care repetam testul, clacsoneaza celalalt. :laugh:

 

... doar n-o sa mai spuna nimeni ca e chestie de marketing si ca eu as fi platit de BMW sa castig cu o mobra de 12 ani si tu de Yami sa pierzi :D

 

Dragii mei, pentru ca testul sa fie concludent, este musai sa fie facut cu doua mobre identice, singura diferenta intre ele fiind dotarea cu ABS a uneia.Ideea cu claxonatul pe rand mi se pare foarte buna...este practic echivalentul elementului supriza din trafic, bineinteles pentru cel "claxonat". :lol:

 

Daca se organizeaza un astfel de test, filmarea profi o asigur eu. :laugh:

 

BTW, as fi dat vina pe marketing si n-as fi crezut o iota din clip, daca era vorba de mobre diferite.In cazul de fata, acelasi producator se concureaza pe sine cu un produs mai SIGUR!Cam aiurea... :D

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sunt de acord sa ma dau in frane cu absolut orice alta motocicleta, inclusiv cu R1 2009 cu cele 8 pistonase ale lui, atat timp cat nu e condusa de un pilot de curse. A se tine cont ca sunt un novice, am doar cateva zeci de mii de km sub centura, insa imi cunosc foarte bine fierul si stiu exact ce poate (cu gume calde si frane calde am reusit 35m de la 100km/h). Daca vrea cineva sa faca testul asta, eu sunt dispus sa pun o sticla de Jack la bataie, doar pentru a-l face mai interesant :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind la subiect, vad ca nu se comenteaza deloc
postat de mine.Oare de ce? Si asta o fi tot un "chacat"? :rock: Sau este prea evidenta diferenta intre rezultatele obtinute cu aceeasi mobra cu si fara ABS?Iar oamenii aia chiar stiu sa franeze si cu o mobra fara ABS, dupa cum se vede....

 

Desi CBR-ul nou e urat cu spume, l-as lua pe ala cu ABS fiindca e negru. :bounce:

Serios acum, videoclipul asta e mai relevant. Putem in sfarsit sa discutam ca oamenii.

Un rezumat pentru cine nu s-a uitat: viteza de test a fost 80 mile, adica 130km/h. Distantele de franare fara, apoi cu ABS:

Riderul 1: 92 - 75

Riderul 2: 59 - 42

Riderul 3: 66 - 61

 

Concluziile mele:

 

1) cam mare viteza. Nu stiu cati merg cu 130 pe ud (pe autostrada totusi nu e cazul de franari pana la 0). Si cred ca la distante mai mici, diferentele vor fi mai mici. Ce vreau sa spun exact este ca avantajul ABS-ului poate fi recuperat lejer prin adaptarea vitezei la conditiile de drum si de ce nu, cascarea ochilor.

2) se vede ca cel mai slab rider a franat cu ABS mai prost bine decat ceilalti 2.

3) diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m.

 

 

Eu unu as vrea sa fie adevarat, ABS-ul sa scurteze distanta de franare macar cu 10%. Nu trebuie sa crezi testele aste in totalitate, uneori sunt marketing. Ce ar fi intr-o dupamiaza sa ne masuram in frane, ABS contra non ABS. Gasim un asfalt liber si vedem ce iese! Mergem in paralel cu 100, unul clacsoneaza si vedem cine se opreste mai repede. Dupa care repetam testul, clacsoneaza celalalt.

 

M-as baga si eu la un asemenea test, doar ca nu stiu cat de relevant o sa fie. Testele ar trebui facute pe aceeasi mobra (cu si fara ABS). Si nu stiu ce proprietari vor fi dispusi sa isi imprumute mobrele unor entuziasti amatori care vor sa franele blana cu ele.

 

 

BTW, as fi dat vina pe marketing si n-as fi crezut o iota din clip, daca era vorba de mobre diferite.In cazul de fata, acelasi producator se concureaza pe sine cu un produs mai SIGUR!Cam aiurea...

 

Dar de ce nu? CBR-ul cu ABS e mai scump ca CBR-ul fara. Si asta inseamna bani mai multi. Ca sa nu mai zic de promovarea "evoulutiei tehnologice" fata de modelul vechi.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu as vrea sa fie adevarat, ABS-ul sa scurteze distanta de franare macar cu 10%. Nu trebuie sa crezi testele aste in totalitate, uneori sunt marketing. Ce ar fi intr-o dupamiaza sa ne masuram in frane, ABS contra non ABS. Gasim un asfalt liber si vedem ce iese! Mergem in paralel cu 100, unul clacsoneaza si vedem cine se opreste mai repede. Dupa care repetam testul, clacsoneaza celalalt. :bounce:

Eu am tot propus, dar nu s-a bagat nimeni...

OK, ma bag si eu, dar ne dam si pe asfalt ud, si pe asfalt cu nisip, si pe piatra cubica.

Si nu e nevoie sa mergem cu 100, se poate face testul si la viteze de oras.

 

 

Concluziile mele:

[...]

3) diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m.

:rock: Probabil sunt obosit si n-am inteles gluma.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva linkuri cu teste ABS vs non-ABS, facute destul de bine dupa parerea mea - cu motociclisti din toate categoriile, cu diverse nivele de experienta, pe motociclete identice, in diverse conditii de aderenta:

 

http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html

Astea doua sunt PDF-uri:

http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a-...ingDistance.pdf

http://www.psychology.nottingham.ac.uk/IAA...ance/Vavryn.pdf

 

Pt cine n-are rabdare sa citeasca, astea-s concluziile testului din primul link, facut in 1992(!), pe asfalt ud (incluzand si un capac de canal):

The results from our non-ABS stops were shocking. Three riders rode through all 350 feet of water-soaked pavement before stopping on a dry portion of road at the other end. Even Racer and RRider, the daredevils who skidded over the sewer cover during the dry pavement tests, got off the brakes long before crossing the wet sewer cover.

 

The improvements in stopping distances when riders counted on ABS were almost unbelievable group averaged 120-foot shorter stops! Not one of our riders on a non-ABS motorcycle could outstop an ABS machine. None were even close! Riders that had never been on an ABS motorcycle were amazed at the amount of traction available for braking before the ABS needed to take over.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pe ploaie cu 100-120 si frânez fără nici o teamă cu Horneta.

Cu Yamaha fără ABS merg cu maxim 70 pe ploaie, cu frică.

Nici nu se mai poate compara circulația de acum cu aia de pe vremea când mergeam cu Simsonul lui tata - vorbea Lupu de IJ, Dnepr - alt mileniu, sorry).

La o frânare de urgență de obicei blochezi reflex roțile (fie cu auto, fie cu moto). De aia e bun ABS. Cine spune altceva ori minte ori nu a fost pus cu adevărat într-o situație 'de urgență'.

E simplu să claxonăm Âşi să frânăm dar când mi-a țâÂşnit merțanul drept în față Âşi s-a oprit acolo sigur blocam roțile. Ultimul experiment nedorit a fost când am intrat cu un tovarăÂş în curbă, prea tare, el a blocat fața, eu am ieÂşit. Două ieÂşiri din astea fac cam cât prețul unui ABS (fără a mai socoti Âşi oasele).

Nu mi-aÂş mai lua mobră fără ABS.

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bounce: Probabil sunt obosit si n-am inteles gluma.

 

Daca ai fost obosit si nu ai inteles, puteai sa te opresti la 2. Eventual sa mai citesti 2 o data si pentru 3.

Dupa cum am spus si mai sus pe undeva, nu mi se pare ca ABS-ul face diferenta intr-o situatie critica. Mai ales ca in oras conteaza foarte mult timpul (transformat in distanta de franare) pe care il pierzi pana te prinzi ca trebuie sa franezi si pana duci mana la frana. Adica reflexul. Dar cine stie, poate pe viitor se inventeaza ceva care sa substituie si reflexul: gen niste senzori care franeaza mobra cand se apropie ceva.

 

 

N-ai cu cine Andrei ... n-auzi ca 17 m !!! nu e o distanta care sa insemne ceva ?? bine ca wacko la fiecare propozitie ... eu le doresc asfalt ud si mult nisip ca oricum pot frana la fel de bine :rock:

 

Poate vei dori domnia ta sa postezi ceva ontopic daca tot postezi. Pentru ca in afara de filmuletul ala retardel, nu prea ai contribuit cu nimic la discutia asta, cu sau fara smileyuri.

 

 

 

Eu nu m-am postat in contestatarul ABS-ului. Doar ca nu vreau sa mi se bage pe gat ABS la toate mobrele noi, cum de exemplu a inceput sa mi se bage pe gat injectie la toate mobrele noi. Si astea doua mai sunt cum mai sunt, cu + uri si - uri, dar cine stie ce ne rezerva viitorul in materie de "progres tehnologic".

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cine stie ce ne rezerva viitorul in materie de "progres tehnologic".

 

Ei... si cu tine acu', or sa zboare. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi CBR-ul nou e urat cu spume, l-as lua pe ala cu ABS fiindca e negru. :bounce:

Serios acum, videoclipul asta e mai relevant. Putem in sfarsit sa discutam ca oamenii.

Un rezumat pentru cine nu s-a uitat: viteza de test a fost 80 mile, adica 130km/h. Distantele de franare fara, apoi cu ABS:

Riderul 1: 92 - 75

Riderul 2: 59 - 42

Riderul 3: 66 - 61

 

Concluziile mele:

 

1) cam mare viteza. Nu stiu cati merg cu 130 pe ud (pe autostrada totusi nu e cazul de franari pana la 0). Si cred ca la distante mai mici, diferentele vor fi mai mici. Ce vreau sa spun exact este ca avantajul ABS-ului poate fi recuperat lejer prin adaptarea vitezei la conditiile de drum si de ce nu, cascarea ochilor.

2) se vede ca cel mai slab rider a franat cu ABS mai prost bine decat ceilalti 2.

3) diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m.

 

Daca ai fost obosit si nu ai inteles, puteai sa te opresti la 2. Eventual sa mai citesti 2 o data si pentru 3.

Dupa cum am spus si mai sus pe undeva, nu mi se pare ca ABS-ul face diferenta intr-o situatie critica. Mai ales ca in oras conteaza foarte mult timpul (transformat in distanta de franare) pe care il pierzi pana te prinzi ca trebuie sa franezi si pana duci mana la frana. Adica reflexul. Dar cine stie, poate pe viitor se inventeaza ceva care sa substituie si reflexul: gen niste senzori care franeaza mobra cand se apropie ceva.

 

Deci chiar nu era o gluma! :rock:

Cred ca tu ai o problema cu interpretarea rezultatelor:: in testul ala absolut toti si-au imbunatatit performantele de franare cand au avut ABS - ce e asa greu de priceput?

In continuare, mi se pare halucinant ce ai zis la punctul 3: "diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m".

In 17 m ai putea sa treci prin 3 masini, sau printr-un tir, sau prin 2-3 tiruri puse de-a curmezisul, sau printr-o prapastie, sau prin 30-40 de pietoni, sau prin 10-15 oi (s-a intamplat nu de mult sa ajunga un cioban cu turma pe autostrada, ca tot ziceai ca nu e cazul de franari pana la 0).

 

Am pus si eu niste linkuri catre teste mult mai bine facute, dupa parerea mea, si cu rezultate foarte concludente. V-ati obosit sa le cititi, sau daca rezultatele nu va convin dati "erase", repetati de 20 de ori in gand "nu e adevarat, nu e adevarat, nu e adevarat..." dupa care va postati iar parerile in necunostinta de cauza?

 

Sincer sa fiu, intr-un fel va inteleg, si eu inainte sa-mi iau motor cu ABS imi ziceam ca nu e neaparat necesar, ca daca stii sa franezi si mergi cu bagare de seama te descurci si fara.

Am blocat fata de vreo 2 ori pe asfalt uscat si am reusit s-o redresez in ultimul moment, dar intr-o buna zi s-a intamplat sa prind o bucata de asfalt cu nisip in timp ce franam hotarat, la limita aderentei, de la viteza destul de mica - guess what, pe nisip te trezesti cu rotile in sus instantaneu, fara sa-ti dai seama ce s-a intamplat. Pana sa-ti functioneze reflexul, daca-l ai, sa dai drumul la frana, deja te uiti la stele. Toata increderea ta si teoriile tale despre franare se duc dracului, si incepi sa te gandesti ca poate merita sa-ti iei dracie din aia de ABS, in loc sa te duci cu rezervorul in punga la vopsit. Si eu inca am avut noroc, altii o patesc mult mai rau prima data cand constata ca "nu e ca-n filme".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In privinta aspectului cu introducerea obligatorie a ABS pe moto in state, nu uitati sa luati in considerare cuvintul (greu) al companiilor de asigurari :bounce:

Sau are cineva impresia ca povestea cu obligativitatea purtarii cemturii de siguranta la auto, a aparut din nemarginita dragoste a guvernantilor fata de alegatori?

Si tot din state a plecat si aia initial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...