Sari la conținut

Mersul fara carene


JCDenton
 Share

Postări Recomandate

admisie fortata de aer. daca e pe carburatie atunci carburile sigur vor fi cv iar daca e pe ijnectie ori debitmetrul ori sonda labmda ori amandoua vor avea grija de imbogatirea amestecului. castigul este mic totusi si incepe de la 200 in sus...

 

Foarte gresit ce ai spus!

Toate SS pe carburatie sau injectie sunt dependente foate tare de Ram-air.

Pentru carburatie,lipsa presiunilor create in airbox duce la imposibilitatea functionari anumitor componente din carburator,in asa fel ca unele moto ex.( kawa zx6,zx9 ,CBR F4 etc) nu reusesc sa depaseaaca viteza de 100Km/h doar cu mari eforturi.

Ram-air intra in functiune undeva pe la 60 km/h, diferente intre marci.

Legat de injectie nu este chiar asa simplu uneori chiar mai grave sunt efectele care le poate face lipsa Ram-air.

Moto functioneza intr-un sistemite open-loop cu o "sonda lamba narrow band" care face corectie la amestec doar in relanti si viteza constanta.

Asa ca pe toata palaja de acceleratii motorul functioneaza dupa o harta de benzina care are inclusa compensatiile ram-air.

Daca tu elimini aceasta capacitate a motorului de a primi cantitatea de aer stabilita in harta(volumetric efficiency) o sa ai un motor care o sa se chinuie cu un "AFR" bogat,unde se v-a traduce prin pierdere grava de putere,poluare,detonatii,depuneri in cilindri etc.

Asta este o explicatie pe larg a ceea ce se poate intampla daca se vrea mai multe detalii se poate cauta pe unchiul Google cuvintele in ghilimele si acolade..

 

Cu respect TNG!

 

Mesaj completat

Un ex.de harta de ram-air..

Mesaj completat

Un ex.de harta de ram-air..

Mesaj completat

Dupa cum se vede in hata compensatia ram-air intra deja de la 800 ture..

post-15340-1296493841_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe langa ram air ( care dealtfel este f important) carenele, la multe moto au niste aripioare cu rol de a directiona curentii de aer spre radiatoare sau de a-i indeparta de diverse alte piese carora nu le prinde bine sa se incalzeasca.

Nu spun ca nu poti merge fara carene, insa in functie de stilul de mers, conditiile de trafic si tipul de moto s-ar putea ca sa apara probleme.

Daca-mi aduc bine aminte chiar si F3-ul are un sistem gen ram-air ( se numeste altfel fiind honda) ce consta intr-o clapeta actionata electric cand se depaseste o viteza in jur de 60km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNQ, stiu ca esti destept dar la faza cu Ram airul ai sfeclit-o grav. Unde ai vazut in mod uzual sa-i bage aer cu presiune motocicletei cind sta fixata pe standul de masurare? Poate la Akrapovic pe stand. Am vazut live la Ducati Grecia un stand Dyno care facea harta fara flux aditional de aer. Cu toate astea a obtinut 108 cai la un R6.

Doar stii prea bine ca unii producatori dau puterea cu sau fara ram air. Sint 10-20cai in plus la viteza maxima, si adaosul asta de hp creste exponential cu marirea vitezei(dublezi viteza, creste presiunea de 4 ori).Deci daca la 270/h ai 20cai la 130 mai mult de 5 cai nu ai in plus cu ram air. La 65/h ai sub 1.5cai in plus. Multe moto au senzor de presiune in cutie, daca nu e presiune, nu baga mai multa benzina. In loc de 270 o sa prinzi minim 250.

Acuma, problema pusa de initiator e pt nou veniti in lumea moto. Fiecare face cum doreste. Ai bani schimbi carene, ai mai putini, le repari. Nu ai bani, mergi fara carene indiferent ce sfaturi primesti pe foum. Omul e facut de Dzeu curios, chiar daca-l sfatuim sa puna carenele el tot va incerca sa vada cum e fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Foarte gresit ce ai spus!

Toate SS pe carburatie sau injectie sunt dependente foate tare de Ram-air.

Pentru carburatie,lipsa presiunilor create in airbox duce la imposibilitatea functionari anumitor componente din carburator,in asa fel ca unele moto ex.( kawa zx6,zx9 ,CBR F4 etc) nu reusesc sa depaseaaca viteza de 100Km/h doar cu mari eforturi.

Ram-air intra in functiune undeva pe la 60 km/h, diferente intre marci.

Legat de injectie nu este chiar asa simplu uneori chiar mai grave sunt efectele care le poate face lipsa Ram-air.

Moto functioneza intr-un sistemite open-loop cu o "sonda lamba narrow band" care face corectie la amestec doar in relanti si viteza constanta.

Asa ca pe toata palaja de acceleratii motorul functioneaza dupa o harta de benzina care are inclusa compensatiile ram-air.

Daca tu elimini aceasta capacitate a motorului de a primi cantitatea de aer stabilita in harta(volumetric efficiency) o sa ai un motor care o sa se chinuie cu un "AFR" bogat,unde se v-a traduce prin pierdere grava de putere,poluare,detonatii,depuneri in cilindri etc.

Asta este o explicatie pe larg a ceea ce se poate intampla daca se vrea mai multe detalii se poate cauta pe unchiul Google cuvintele in ghilimele si acolade..

 

Cu respect TNG!

 

Mesaj completat

Un ex.de harta de ram-air..

Mesaj completat

Un ex.de harta de ram-air..

Mesaj completat

Dupa cum se vede in hata compensatia ram-air intra deja de la 800 ture..

 

 

tu chiar vorbesti serios? pe bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNQ, stiu ca esti destept dar la faza cu Ram airul ai sfeclit-o grav. Unde ai vazut in mod uzual sa-i bage aer cu presiune motocicletei cind sta fixata pe standul de masurare? Poate la Akrapovic pe stand. Am vazut live la Ducati Grecia un stand Dyno care facea harta fara flux aditional de aer. Cu toate astea a obtinut 108 cai la un R6.

Doar stii prea bine ca unii producatori dau puterea cu sau fara ram air. Sint 10-20cai in plus la viteza maxima, si adaosul asta de hp creste exponential cu marirea vitezei(dublezi viteza, creste presiunea de 4 ori).Deci daca la 270/h ai 20cai la 130 mai mult de 5 cai nu ai in plus cu ram air. La 65/h ai sub 1.5cai in plus. Multe moto au senzor de presiune in cutie, daca nu e presiune, nu baga mai multa benzina. In loc de 270 o sa prinzi minim 250.

Acuma, problema pusa de initiator e pt nou veniti in lumea moto. Fiecare face cum doreste. Ai bani schimbi carene, ai mai putini, le repari. Nu ai bani, mergi fara carene indiferent ce sfaturi primesti pe foum. Omul e facut de Dzeu curios, chiar daca-l sfatuim sa puna carenele el tot va incerca sa vada cum e fara.

Asta este parerea ta!

Toate Dyno care se respecta are unul sau mai multe ventilatoare frontale.

Daca nu are atunci cunoaste clar compensatiile aduse de ram-air in asa fel incat sa faca harta fara.

Tuningul final este in condiiti de mers pe strada cu dataloging direct din informatiile motorului,asta daca vrei sa duci la capacitate maxima acel motor dupa ce se face testul de Dyno.

Eu nu vorbesc de putere cu sau fara ram-air,eu am spus despre un motor care a fost gandit cu ram-air si merge fara!(este o diferenta enorma)

Sunt curios si eu sa-mi arati cum arata un senzor de presiune in cutie la moto!!

Stiu ca este Incepator si v-a face tot ce stie el,dar forumul este pentru a discuta, si a ne impartasi cunostintele, de a invata uni de la alti,de a ne ajuta uni pe alti..

 

Nu stiu cat de tare am sfeclit-o eu ,dar iti propun un test.Poate ai un prieten cu zx6, zx9 sau de ce nu, F3 sau F4 (asta pentru carburatie)pune te rog o carpa si astupa ram-air total(ca doar merge si fara asta) si spune-ne rezultatul.

Incearca si la injectie de ce nu pe motorul tau si mergi vre-o 1000 de km (ca doar nu se intampla nimic doar pierzi 5 cai)

 

PS.Eu am incheiat subiectul si va doaresc tot binele din lume pentru motoarele voastre :D

 

Cu respect TNG!

Mesaj completat

Am uitat ceva:

Toate Dyno din lume folosesc pentru masurarea AFR sonda lambda wideband,care poate arata AFR-ul pe toata plaja de turatii.

Daca ai fost atent la ce am scris ai fi remarcat ca motocicletele au un alt tip de sonda...

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa vorbaraie, ai sa ajungi la pensie cel mai bun teoretician, ideea e sa mai si mergi si sa cercetezi live, nu cu motocicleta suspendata pe standere. Normal ca moare motorul daca astupi ram airul, pe acolo i-si trage aerul motorul. La fel i-ti spun, am vazut personal baieti siliti de situatie sa mearga fara tuburile de ram air la curse (Suzuki 1000K7, R1 2004, 1000RR 2008). Exista sensor de presiune aer in cutia de aer la mine la R1, extern arata la fel cu cel de temperatura aer. Aici e vorba ca-i scoatem tuburile de admisie fortzata, vor ramine gaurile prin care motorul i-si va trage aerul. M-a amuzat intr-o zi vorba lui Pisi Racing care dupa ce a venit de la Serres s-a strofocat sa-si monteze tuburile de ram -air. Fusese fara ele ca nu se potriveau la carene. Dupa ce le-a montat, adaptat, a zis: uite, mi-am tunat motorul cu 15cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa vorbaraie, ai sa ajungi la pensie cel mai bun teoretician, ideea e sa mai si mergi si sa cercetezi live, nu cu motocicleta suspendata pe standere. Normal ca moare motorul daca astupi ram airul, pe acolo i-si trage aerul motorul. La fel i-ti spun, am vazut personal baieti siliti de situatie sa mearga fara tuburile de ram air la curse (Suzuki 1000K7, R1 2004, 1000RR 2008). Exista sensor de presiune aer in cutia de aer la mine la R1, extern arata la fel cu cel de temperatura aer. Aici e vorba ca-i scoatem tuburile de admisie fortzata, vor ramine gaurile prin care motorul i-si va trage aerul. M-a amuzat intr-o zi vorba lui Pisi Racing care dupa ce a venit de la Serres s-a strofocat sa-si monteze tuburile de ram -air. Fusese fara ele ca nu se potriveau la carene. Dupa ce le-a montat, adaptat, a zis: uite, mi-am tunat motorul cu 15cai.

Nu stiu de unde ai dedus tu ca vorbesc doar din teorie! si testele le fac pe standere.

Daca ai fost la curse poate m-ai vazut si pe mine pe acolo,sau poate motociclete cu sigla mea pe geam....

Dar nu mai conteaza or cum eu o sa ies la pensie cu multa vorbarie si tu cu practica! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

am mers personal cu zx6 fara carene, inclusiv cea frontala deci fara ram-air. normal ca nu a astupat nimeni gaurile de admisie. in afara de faptul ca era oribil peste 160 nimic deosebit. nu spun ca nu pierde vreo 10-20 de cai de la vreo 200 in sus da' sa zici ca abia trece de 100... hmmm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am vazut eu in experienta limitata, problema ar fi asa:

 

cand dai carenele jos trebuie sa iti pui problema nu ca intra insuficient de mult aer ci invers, ca ai un debit mult mai mare de aer.... probleme de genu le-am vazut si la f4 si la xx si le-am rezolvat infundand o priza de aer si a mers bine. Asta in conditiile in care si carbuatoarele (cel putin la mine)erau cam nesincronizate, reglate etc.

 

Dupa ce le-am facut calumea nu a mai fost nevoie sa am o priza de aer astupata :D. Restu cu date tehnice si ce mai ziceti voi acolo .... nu stiu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers personal cu zx6 fara carene, inclusiv cea frontala deci fara ram-air. normal ca nu a astupat nimeni gaurile de admisie. in afara de faptul ca era oribil peste 160 nimic deosebit. nu spun ca nu pierde vreo 10-20 de cai de la vreo 200 in sus da' sa zici ca abia trece de 100... hmmm...

La zx 6 in ram-air ai doua porturi la care sunt conectate un furtun(nr 2) care duce direct in carburatoare,te rog scoate acel furtun si mai vorbim...

 

 

din ce am vazut eu in experienta limitata, problema ar fi asa:

 

cand dai carenele jos trebuie sa iti pui problema nu ca intra insuficient de mult aer ci invers, ca ai un debit mult mai mare de aer.... probleme de genu le-am vazut si la f4 si la xx si le-am rezolvat infundand o priza de aer si a mers bine. Asta in conditiile in care si carbuatoarele (cel putin la mine)erau cam nesincronizate, reglate etc.

 

Dupa ce le-am facut calumea nu a mai fost nevoie sa am o priza de aer astupata :D. Restu cu date tehnice si ce mai ziceti voi acolo .... nu stiu :D

XX-ul pe carburatie nu are direct ram-air!(crede-ma am avut 2 buc pe o perioada de vre-o 6 ani si am lucrat cam la 60% din xx-urile din tara)

post-15340-1296573744_thumb.png

post-15340-1296573818_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai aici era vorba de dat jos carenele si eventual ce face parte din ele si tine de ram-air. nu de scos ram-air-ul in mod expres...

Carene,(mai ales carena fata) si ce fac parte din ele, sunt si tubulaturile de ram-air..

Te contrazici singur in afirmatii

PS. Un motor care arde bujia nu are amestec bogat si cuie blocate sau shoc tras mult... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Carene,(mai ales carena fata) si ce fac parte din ele, sunt si tubulaturile de ram-air..

Te contrazici singur in afirmatii

PS. Un motor care arde bujia nu are amestec bogat si cuie blocate sau shoc tras mult... :D

 

furtunul de care spui tu de exemplu nu face parte din carene... in fine!

 

p.s. mai citeste odata topicul, s-a exprimat aiurea omu', de fapt i-o afuma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca e iarna, asa ca am cautat niste informatii pe forumuri straine referitoare la subiect, dar nu am gasit ceva mai concret.

 

Cam ce se poate intampla mergand fara carene cu o motocicleta gandita cu carene (nu semicarene)? Nu ma refer la blana pe autostrada ci la mers normal prin oras sau DN-uri.

 

Sunt componente vulnerabile expuse in cazul baltilor, prafului, etc?

Nu se intampla nimic. Motocicleta va deveni un naked :D, creste frecarea cu aerul, scade viteza maxima, in caz ca ai dat-o pe jos exista riscul sa loveasca asfaltul direct cu un capac al motorului. Te-ai gandit sa ti-o decarenezi ? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Inca e iarna, asa ca am cautat niste informatii pe forumuri straine referitoare la subiect, dar nu am gasit ceva mai concret.

 

Cam ce se poate intampla mergand fara carene cu o motocicleta gandita cu carene (nu semicarene)? Nu ma refer la blana pe autostrada ci la mers normal prin oras sau DN-uri.

 

Sunt componente vulnerabile expuse in cazul baltilor, prafului, etc?

 

salut dar la ITP sau RAR nu ai probleme daca ea e carenata si tu te duci cu ea naked???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ss decarenat arata cu mult mai bine decat multe nakeduri de fabrica (opinia mea).

 

 

Te contrazic cu vehementa! Un ss decarenat arata fix ca dreaq cu toate chestiile la vedere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin definitie street-fighterurile sunt SS-uri fara carene (conditie necesara,nu si suficienta :) )

De asta ai pus poze cu un bandit, eh?

Trebuia sa spui ca street-fighterele trebuie sa fie neaparat honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

eu cu Fzr-ista mea am facuto streetfighter si apa sta mai jos decat statea inainte in oras, plus ca am si usurato semnificativ, numai am cadru de bord, numai am faruri imense si inestetice, numai sunt 10 kg de plastice, arata mult mai evoluata si sunt de parere ca o ajuta. Am pus si cateva poze reprezentative. Urmeaza un cauciuc 180 pe spate si un ghidon lsl.

post-58686-0-12356800-1305039693_thumb.jpg

post-58686-0-35405800-1305039716_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cu Fzr-ista mea am facuto streetfighter si apa sta mai jos decat statea inainte in oras, plus ca am si usurato semnificativ, numai am cadru de bord, numai am faruri imense si inestetice, numai sunt 10 kg de plastice, arata mult mai evoluata si sunt de parere ca o ajuta. Am pus si cateva poze reprezentative. Urmeaza un cauciuc 180 pe spate si un ghidon lsl.

Cum se numeste modelul de masca de far? Eventual si de unde se poate achizitiona... Mersi.

 

PS- "Riding naked is the best fun you can have with your pants on."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu cu Fzr-ista mea am facuto streetfighter si apa sta mai jos decat statea inainte in oras, plus ca am si usurato semnificativ, numai am cadru de bord, numai am faruri imense si inestetice, numai sunt 10 kg de plastice, arata mult mai evoluata si sunt de parere ca o ajuta. Am pus si cateva poze reprezentative. Urmeaza un cauciuc 180 pe spate si un ghidon lsl.

 

Salutare,

 

Interesanta carena de la sa. De unde provine? (ce moto, sau cine a facut-o).

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cu Fzr-ista mea am facuto streetfighter si apa sta mai jos decat statea inainte in oras, plus ca am si usurato semnificativ, numai am cadru de bord, numai am faruri imense si inestetice, numai sunt 10 kg de plastice, arata mult mai evoluata si sunt de parere ca o ajuta. Am pus si cateva poze reprezentative. Urmeaza un cauciuc 180 pe spate si un ghidon lsl.

 

 

felicitari! ai o tiganie maxima! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...