Sari la conținut

Instalatie de GPL de motor 2T


Hoinarul
 Share

Postări Recomandate

Daca ma conduci cu detalii pentru restul de confectionat as incerca eu pe Simsonul meu. Ma gindesc de mult la asa instalatie dar nu stapinesc principiul si modul de functionare . Daca ma ajuti sa o fac functionala pe motorul meu ma ofer cobai si tutorial pentru altii.

Multumesc!!

 

 

 

Daca aveti atas la ea e perfect. Pe solo e un pic mai dificil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 83
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca aveti atas la ea e perfect. Pe solo e un pic mai dificil.

 

Cu solo nici nu ma gindeam.

» Post actualizat in 24 Apr 2015 05:26

Daca ma conduci cu detalii pentru restul de confectionat as incerca eu pe Simsonul meu. Ma gindesc de mult la asa instalatie dar nu stapinesc principiul si modul de functionare . Daca ma ajuti sa o fac functionala pe motorul meu ma ofer cobai si tutorial pentru altii.

Multumesc!!

 

Multumesc !! Am inteles! ,,nu este pentru catei".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

owene, ce ai vazut este una si ce sti este alta...

...

Faptul ca nici un producator nu s-a complicat cu fabricarea unui sistem gpl ptr moto, infirma toate afirmatiile lansate..

 

http://www.gastechproducts.com/gasconverter.html

 

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/lpg-scooters/mixers.htm

 

Eu asta l-am vazut pe GPL

http://www.bajajauto.com/bajajre/re-compact-tech-specs.html#

 

 

 

,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

... sa se stranga banutii de vaporizator si o sa ma apuc de niste probe.

Vaporizator iti pot da eu, nu te costa nimic...

 

N-am spus ca nu se poate, ci ca este nerentabil! GPL-ul are rentabilitate atunci cand faci km(regim taxi, etc..) Eu fac max 8-10000 km/an cu un cost sub 3000 roni. Daca iei in considerare faptul ca real consumul in GPL este mai mare cu 20-30% inseamna ca economia se rezuma undeva la cel mult 1000 roni(in nici un caz pretul nu scade la 1/2).

Acum daca te gandesti si la dezavantajele si la costurile implementarii instalatiei... trage singur concluziile(in cazul meu costurile s-ar amortiza in cel putin 4-5 ani). Probabil ca acesta este motivul real de tu nu mergi astazi pe GPL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am GPL pe mașină si nici pomeneala de consum cu 20-30 la sută mai mare. Pe benzina imi consuma 12, pe gaz 13. Asta in oras. Afară consuma cam 6.5 indiferent de carburant.

Avand in vedere ca azi benzina e 5.85 lei si GPL este 2.69 lei economia e de 50%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am GPL pe mașină si nici pomeneala de consum cu 20-30 la sută mai mare. Pe benzina imi consuma 12, pe gaz 13. Asta in oras. Afară consuma cam 6.5 indiferent de carburant.

Avand in vedere ca azi benzina e 5.85 lei si GPL este 2.69 lei economia e de 50%.

Ce masina?

 

Eu am Renault cu 1.6 16V. Pe benzina consumul in oras, pe mii de km, era de max 9l iarna, 8.3 vara.Iarna consuma 3l benzina/100km plus minim 9l gaz, addica minim 12lgaz ca valoare.12/9=1.33. Cu gaz, vara , cind consum sub 1l benzina /100km, consumul de gaz este de minim 10l/100km.Mai pun si benzina, trece de 10%. Afara e si mai nasol, cu benzina ia 6l/100, cu gaz, sub 8 scoate daca merg cu max 90km/h. 8:6=1.33, adica tot 33% mai mult. Cind era gazul 3ron si benzina 5ron,nu prea mai era complet rentabil.La 10000km/an imi trebuie 2 ani sa scot investitia, nu 1an cum calculasem eu initial.

» Post actualizat in 13 Jun 2015 16:26

Am calculat si in oras rezulta o economie, vara, de max 33%. E departe de 50% cum striga comerciantii de butelii auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peugeot 407 cu motor de 2 litri. Eu merg super ultra incet, cu schimbatul vitezelor la 2500 rpm. Pe afara nu depasesc 130 la ora si asta pe autostrada.

Cum am ajuns la consumul asta: bujii pentru GPL, duzele injectoarelor schimbate progresiv pana am gasit exact dimensiunea pentru motorul meu si softul de diagnoza permanent la dispoziție.

Pentru consum scăzut pe GPL renunți la puterea motorului. Vrei consum aproximativ ca cel pe benzina, ai cam 15% mai puțina putere. La aceeași putere consumul de gaz este intr-adevar cu 20% mai mare.

Personal, putin imi pasa ca masina nu mai scoate 140 de cai. 100 imi ajung, ma interesează confortul nu viteza. E o masina de familie, folosita 75% pentru vacante.

» Post actualizat in 13 Jun 2015 17:40

Vezi ca poti seta temperatura motorului la care cuplează pe GPL. Eu am pus-o la 20 grade. Vara practic intra imediat pe gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am GPL pe mașină si nici pomeneala de consum cu 20-30 la sută mai mare.........economia e de 50%.

Aici susti una, iar mai jos te contazici singur admitand faptul ca intr-adevar consumul este diferit! Pai despre ce vorbim?

 

...La aceeași putere consumul de gaz este intr-adevar cu 20% mai mare...

Putem face polemica cat vrei... evident masina ta este unica, celelalte sunt niste "jafuri"... parerea ta, nu si a mea!

Vreau sa-ti spun ca eu nu merg pe GPL, nu am facut teste, dar informatia de 20-30% este luata e la zeci de posesori de GPL si tind sa o cred adevarata, restul sunt vorbe...

 

In alta ordine de idei consumul marit la GPL este datorat faptului ca are o cifra calorica inferioara benzinei(vezi aici este o chestiune de logica). Asa cum cea a motorinei este superioara benzinei. Evident de aici apar diferente a cantitatii ce trebuie arsa pentru a putea produce aceeasi energie calorica, partea cu transformarea si recuperarea lucrului mecanic(randament) este o alta poveste.

In cazul tau motorul este asistat de o unitate electronica care controleaza tot ce tine de functionare. O face permanent indiferent ce combustibil folosesti, el nu stie. Atunci cand mergi pe GPL calculatorul de GPL preia semnalul de la injectoarele pe benzina si le trimite convertite la cele de GPL. (probabil ca la asta te referi cu "softul de diagnoza permanent la dispozitie"...) Chestia cu duzele schimbate sunt vrajeli... poti modifica timpii de injectie si presiunea cum doresti tu fara sa fie necesara o interventie la injectoare.
Spune-mi ce model de instalatie ai si-ti pot furniza toate informatiile, inclusiv upgrade pentru versiuni mai noi... sunt prezente pe toate forumurile. Totul se rezuma in a face o cartograma pe GPL care sa nu o modifice pe cea de benzina existenta in toate regimurile de functionare. Te urci in masina, faci o diagrama pe benzina, apoi o rescri in gaz. Mai simplu de atat nu se poate!
Temperatura motorului la care se poate cupla GPL-ul nu are legatura decat cu viteza de vaporizare a gazului lichefiat, asta pentru a optimiza dozarea. Vaporizarea unui lichid se face cu absortie de caldura. Nu degeaba producatorii au prescris 35-40 grade. Este psibil ca la o cerere de sarcina, 20 grade sa fie prea putin pentru vaporizarea totala de unde pot aparea cresteri de consum si mers inecat. Asta iti poate modifica si adaptivii de la benzina si etc si etc...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti spun ce am eu pe mașină, reglat de mana mea, tu imi spui ce spun utilizatorii de gpl de pe net. E bine ca stii tu mai bine cum merge masina mea.

Daca instalatia de gpl e reglata cum trebuie, pierzi din puterea motorului dar ai economie de 50%. Problema este ca eu nu am întâlnit pana acum pe cineva care sa stie sa regleze instalația, de-asta m-am apucat singur. Mi-a luat cam un an pana am reușit, cu sute de tatonari.

Spor la citit pe net!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea personala este ca intradevar economisesc 40 - 50 % cu gaz . Eu am montat gaz de aproape doua luni si parcurg cu un plin de maxim 100 lei [ 35 - 37 litri ] 435 km iar inainte pe benzina cu 50 lei abia daca faceam in jur de 150 sau un pic peste { Opel astra Caravan motor benzina 1,6 injectie mono } , acu uit sa mai trec pe la benzinarie si sunt super multumit si vorba lui Baxxter ce ma intereseaza pe mine ca nu mai am nu stiu cati cai putere etc ..... ce sunt io pilot de curse sau autotir sa pun pret pe asta , important este ca ajung la destinatie la fel ca si tine care ai 500 de cai numa ca io consum mult mai putin ca tine si faptul ca nu ajung poate la fel de repede ca tine nu valoreaza nimic pentru mine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gazul trebuie optimizat pentru consum, nu pentru performanta. Asta greșesc cei care intaleaza gpl, încearcă să scoata aceeași putere pe gaz ca pe benzina. Fireste ca asta duce la creșterea consumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...parcurg cu un plin de maxim 100 lei [ 35 - 37 litri ] 435 km......pe benzina cu 50 lei abia daca faceam in jur de 150 sau un pic peste .....

Pai tocmai confirmi ce spun zeci de posesori "fraieri" de instalatii GPL: adica de 100 lei faci 435 km in timp ce cu aceeasi suma pe benzina faci putin peste 300 km. Asta iseamna matematic ca parcurgi sub 150% cu acelasi pret... asta nu inseamna dublu. In cazul in care costul unui litru de GPL este 0,4% din pretul unui litru de benzina, atunci se poate vorbi probabil de un raport de 2/1. Ori acesta a fost subiectul discutiei!

Problemele apar in momentul in care cumperi instalatia si trebe sa faci mii de km ca sa amortizezi costurile, adica sa ajungi la "0"... abea din acest moment vorbim de economie.

 

PS. Daca instalatia o achizitionezi moka discutia este inutila.

 

Pentru @Baxxter: Cei care monteaza instalatii GPL nu gresesc, o fac ca la carte. Punct.

Insa cei care serviseaza sunt multi, ei asta fac toata ziua fiind meseria lor, dotati cu aparate si tehnica de care tu habar nu ai... e greu sa te creada cineva ca ei sunt "fraieri" iar tu esti singurul baiat "destept" in a obtine un consum minim.

 

PPS. Daca ceeace suti tu ar fi adevarat, toate taxiurile din Bucuresti si toate parcurile auto, ar veni la tine, ai avea un venit de cateva mii sau zeci de mii de euro lunar... si nu ti-ai mai pune problema vre-o data la pretul benzinei...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vaporizatorul m ar ajuta. multumesc mult!

 

Pusesem ochii pe un vap Tomasetto special pt moto si mult mai mic, insa, ma gandesc ca cel de auto e mai mare si se va incalzii mai repede.

 

Dupa mine gazul e bun. Am pe auto. E mult mai ieftin si motorul merge mai frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peugeot 407 cu motor de 2 litri. Eu merg super ultra incet, cu schimbatul vitezelor la 2500 rpm. Pe afara nu depasesc 130 la ora si asta pe autostrada.

Cum am ajuns la consumul asta: bujii pentru GPL, duzele injectoarelor schimbate progresiv pana am gasit exact dimensiunea pentru motorul meu si softul de diagnoza permanent la dispoziție.

Pentru consum scăzut pe GPL renunți la puterea motorului. Vrei consum aproximativ ca cel pe benzina, ai cam 15% mai puțina putere. La aceeași putere consumul de gaz este intr-adevar cu 20% mai mare.

Personal, putin imi pasa ca masina nu mai scoate 140 de cai. 100 imi ajung, ma interesează confortul nu viteza. E o masina de familie, folosita 75% pentru vacante.

» Post actualizat in 13 Jun 2015 17:40

Vezi ca poti seta temperatura motorului la care cuplează pe GPL. Eu am pus-o la 20 grade. Vara practic intra imediat pe gaz.

Poate ma ajuti si pe mine cu setarile, dar trebuie sa cumpar interfata ca sa am acces la hrdware.

Stiu ca daca ii micsorezi prea mult cant de gaz, merge sarac si risti arderea garn de chiulasa.

Si eu merg la consum, nu trec de 2500ture, vad semaforul, scot masina din viteza, sa frinez cit mai putin.

» Post actualizat in 14 Jun 2015 15:11

PS: Taximetristii de la mine din bloc, vreo 3, sustin ca consumul in bani e de cca 4ron/litrul de benzina, asa calculeaza ei. Echivalent in gaz.Asta era pe vremea cind gazul era 3 ron si benzina 6 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristi57: montezi gpl? Eu ti-am spus ce am pe mașină, pe probate. Dupa multe modificari, inclusiv resoftarea pe benzina. Daca ma crezi sau nu, puțin imi pasa.

 

On topic: nu cred că merita trecerea la gpl pe o comunista. Motorul nu dezvolta suficienta putere pentru a realiza o economie de combustibil.

» Post actualizat in 14 Jun 2015 16:58

@jagi: da, pentru economie merge sarac. Eu am in bord temperatura apa și temperatura ulei. Apa rămas la fel (firește) insa temperatura uleiului a crescut cu vreo 5 grade. Mai jos nu am coborât ca mergea prea cald si era riscul de care spui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Buna seara colegi de Forum.Am cumparat o instalatie completa de Tico butelie,conducte vaporizator etc si separat un Tomasetto Moto pt 2 timpi de la baietii din Buzau RMG Gaz parca.Voi incerca sa le montez probabil in week end pe un Piaggio Ape 50 pe 3 roti.Revin dupa cu detalii despre reusita,consum etc.Astept sa vad cu cati bani fac 100 km.Acum ma costa cam 35 lei si 7 litrii benzina.Cam mult pt motor de 70 cc,carburator minim si evacuare originala. . Revin cu detalii. :)

post-14486-0-31454500-1468437274_thumb.jpg

Editat de motorita
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@motoreta.

 

Frumos ar fi sa ai mai multe detalii afisate la profil.

 

@ Motorita de fapt :)

 

Vreau sa va anunt ca ieri am montat instalatia si merge super.De dimineata am pornit motorul direct pe gaz se comporta exact ca pe benzina,nici o diferenta .

 

Consumul nu il stiu deocamdata dar o sa il fac si vi l spun :)

 

Recomand cu incredere Tomasetto Moto,ne a cam dat batai de cap pana am reusit sa amorsam instalatia dar eu zic se merita :) Sa vedem consumul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o descriere mai detaliata a sistemului, cateva coduri de produs si niste poze cu tetalii ar ajuta pe toata lumea.

Cum se face ungerea cu ulei 2T? Assta fiind asa un rezumat al nedumeririlor de prin tot topicul.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi instalatia este de Tico cum am spus si anume:butelie,conducte,filtru GPL si releul comutator din habitaclu.Deci am folosit tot de la TICO in afara de vaporizatorul care este cel din linkul de mai sus Tomaseto Moto AT 10 parca cumparat exact de la firma din Buzau din link.Mufate toate unele la altele,alimentate electrovanele cu + - montate conductele respectat tot si acum merge.Si astazi mi a pornit tot pe GPL de dimineata probabil ca este cald afara.Maine o sa i montez si electrovana de benzina si o sa fac o mica filmare.Aparatul meu nu mai poate face poze din pacate.Sper sa o pot pune aici :)

 

Daca aveti intrebari va rog.Sunt deschis :)

 

P.S. Azi i am bagat gaz 19 litrii o sa merg 50 km si ii bag iarasi sa vad consumul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...