ctrad Postat Iulie 22, 2011 Share Postat Iulie 22, 2011 salut vreau sa va povestesc cum se poate scoate o bujie rupta in chiuloasa , ptr. a nu se cheltui bani in plus pe reparatie daca este posibil azi m-am apucat sa-i fac schimburile la moto din semnatura , yamaha fz6 fazer , adica uleiul ( motul , 300v , 10w40 ) , filtru ulei , filtru aer , filtru benzina si bujiile ( ngk ) avand inainte denso pana acum toate bune , dar la bujii , dupa ce le-am insurubat la mana pe toate , m-am apucat sa le strang si fara sa exagerez in vreun fel , la a doua bujie nici nu am apucat sa fac juma de tura cu cheia si s-a rupt nasol : injuraturi , nervi . Ma si gandeam cum trebuie sa dau motorul jos si ce v-a implica . Acum sa va spun rezolvarea : dupa ce m-am mai calmat , am luat o bujie din cele vechi si am taiat-o cu panza de bomfaier la baza langa saiba am rupt-o in doua exact ca pe cea din motor si cu patentul ( nereusind cu unghiile fiind arsa si ancrasata ) am extras miezul impreuna cu portelanul de impins in motor nu veti reusii deoarece in capul ei este varful indoit al electrodului carte nu-i da voie sa se duca la fel am procedat si la cea rupta in motor , doar ca spre deosebire de cea ptr. proba am folosit o penseta ( a iesit mult mai usor , fiind noua ) dupa ce am extras miezul a mai ramas , logic , filetul pe acesta l-am extras ( dezfiletat ) cu un torx pe care l-am infipt in locul portelanului nu a trebuit sa-l infig ( fortez , intepenesc ) prea tare deoarece in prealabil am uns filetele bujiilor cu ulei sa nu " manance " din chiuloasa daca nu am fost destul de explicit , sau mai aveti ceva nelamuriri , nu ezitati sa ma intrebati si daca pot , va ajut cu cea mai mare placere sper sa fie un topic folositor P S : intre noi fie vorba , daca as fii citit un topic asemanator inainte sa se rupa bujia , acum nu ar mai trebui sa repar izolatia de la casa , sa astept sa-mi treaca juliturile de la maini , sa strang cioburile de la un pahar spart si sa-mi cer scuze la vecini ptr. p...lile care zburau in toate partile de nervi sanatate si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danutzzz Postat Iulie 22, 2011 Share Postat Iulie 22, 2011 Bine ca ai avut inspiratie si ai incercat asa... ar fi fost mult mai nasol sa desfaci motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Iulie 22, 2011 Autor Share Postat Iulie 22, 2011 de ce crezi ca m-am enervat asa tare ? in orice caz , bine ca s-a rezolvat si poate or rezolva si altii prin metoda asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Iulie 22, 2011 Share Postat Iulie 22, 2011 cum dumnezeu sa rupt? eu asta nu inteleg.erau bujii made in china? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Iulie 22, 2011 Autor Share Postat Iulie 22, 2011 (editat) NGK 6263 CR9E Si mai precizez o data ca nici macar nu am apucat sa strang pur si simplu s-a retezat dupa infiletarea la mana ( cu tubulara de bujii ) pana nu am mai putut si dupa ce am bagat crichetul si am mai rotit aprox. jumatate de tura , s-a rupt din cunostintele mele , bujia noua are saiba " umflata " ( rotunjita ) , special sa se muleze mai bine si implicit se poate si strange mai mult prima data dupa parerea mea : defect de fabricatie , dar nu ma ajuta cu nimic trebuie sa cumpar alta si s-o inlocuiesc pe cea denso care am pus-o in locul ei Editat Iulie 22, 2011 de ctrad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mateiuli Postat Iulie 22, 2011 Share Postat Iulie 22, 2011 Poate erau contrafacute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Iulie 22, 2011 Autor Share Postat Iulie 22, 2011 am uitat sa precizez ca toate schimburile enumerate mai sus le-am cumparat din repr. yamaha constanta scz. pentru reply doar uleiul a fost cumparat din alt magazin specializat , fiind mai ieftin decat reprezentanta 300 V 10 W 40 la repr yamaha costa 78 ron si l-am luat cu 65 ron nu stiu daca am voie sa dau numele magazinului sa nu se considere reclama sunt ceva reguli pe forum care am vazut ca interzic ocazional reclama dar daca va intereseaza , dati PM sau sa-mi spuna vreun admin daca am voie sa postez numele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iulie 23, 2011 Share Postat Iulie 23, 2011 am uitat sa precizez ca toate schimburile enumerate mai sus le-am cumparat din repr. yamaha constanta scz. pentru reply doar uleiul a fost cumparat din alt magazin specializat , fiind mai ieftin decat reprezentanta 300 V 10 W 40 la repr yamaha costa 78 ron si l-am luat cu 65 ron nu stiu daca am voie sa dau numele magazinului sa nu se considere reclama sunt ceva reguli pe forum care am vazut ca interzic ocazional reclama dar daca va intereseaza , dati PM sau sa-mi spuna vreun admin daca am voie sa postez numele Cred ca esti prea tare mai lasa gratarul si berea si treci pe ceai :banana:Mai citeam pe undeva ca se strang bujiile cu cheia dinamometrica ca sa nu fie surprize dar ziceam ca este o prostie probabil la bujii proaste asa se face Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 23, 2011 Share Postat Iulie 23, 2011 cu cheia dinamometrica strange bujia orice mecanic care se respecta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 24, 2011 Share Postat Iulie 24, 2011 exista metode mai sigure si mai commode de a scoate asa ceva. pm cand aveti nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 cu cheia dinamometrica strange bujia orice mecanic care se respecta... Orice mecanic care se respecta nu rupe bujii in motor. Strang bujii de 40 de ani si inca nu am ajuns la performanta de a rupe una nici macar portelan crapat nu am avut.Nu am nimic impotriva cheii dinamometrice insa se foloseste unde este f. imp chiulasa etc am chiar o cheie dinamometrica facuta acasa care a strans multe chiulase in ultimii 30 de ani Numai bine cu cheia dinamometrica strange bujia orice mecanic care se respecta... Orice mecanic care se respecta nu rupe bujii in motor. Strang bujii de 40 de ani si inca nu am ajuns la performanta de a rupe una nici macar portelan crapat nu am avut.Nu am nimic impotriva cheii dinamometrice insa se foloseste unde este f. imp chiulasa etc am chiar o cheie dinamometrica facuta acasa care a strans multe chiulase in ultimii 30 de ani Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 Ia zi-ne cum ai facut cheia dinamometrica acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 deci bujii de 40 ani si chiuloase de 30 ani , deci a trebuit 10 ani experienta de la prima bujie pana la desfacutul primului motor... corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Ia zi-ne cum ai facut cheia dinamometrica acasa Pun maine o poza Intelegi cum vrei si acum la monocilindrice si acum strang chiulasa fara cheie dinamometrica Numai bine Ia zi-ne cum ai facut cheia dinamometrica acasa Asa Pentru a scutii pe unii de comentarii negative scriu ca este mare, urata nu merita facuta etc. Se poate calibra( am facut cu kg de zahar care are diabet poate folosi faina) si masoara exact. mentionez ca a fost facuta cand nu prea se putea iesi in strainatate, nu aveai valuta si in tara nu puteai cumoara scule decat din lagarul comunist. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Interesant... Striatiile alea pe maner ce sunt, incalzire? Oricum, felicitari ca ti-ai batut capu sa o proiectezi si sa o si faci pana la urma. Ceva asemanator si-o facut tata, un cantar, si tot asa cu cate un kil de nisip in plus l-o etalonat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 deci bujii de 40 ani si chiuloase de 30 ani , deci a trebuit 10 ani experienta de la prima bujie pana la desfacutul primului motor... corect? Incorect, din ce a spus reiese că a fabricat cheia dinamometrică acum 30 de ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Este de 30 de ani Interesant... Striatiile alea pe maner ce sunt, incalzire? Oricum, felicitari ca ti-ai batut capu sa o proiectezi si sa o si faci pana la urma. Ceva asemanator si-o facut tata, un cantar, si tot asa cu cate un kil de nisip in plus l-o etalonat. Incalzirea initial a fost conceputa centrala cu un pahar de palinca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Destul de corect executata dinamometrica. Parca as vedea bunica dinamometricelor. Oricum, asta e principiul de baza. Plus ceas comparator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Septembrie 3, 2011 Share Postat Septembrie 3, 2011 exista metode mai sigure si mai commode de a scoate asa ceva. pm cand aveti nevoie Am eu nevoie dar nu merge PM la tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Septembrie 6, 2011 Share Postat Septembrie 6, 2011 Era un user care avea in semnatura ... diferentele dintre bujiile NGK contrafacute si cele originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 8, 2011 Share Postat Septembrie 8, 2011 exista metode mai sigure si mai commode de a scoate asa ceva. pm cand aveti nevoie adevarat!, surubul de la etrier cu cap ingropat imbus (l-am "rezolvat" eu) l-a scos mecanicosul meu in maxim 1 minut si era strans prosteste, nu stiu cum a facut pt ca m-a trimis pana la magazinul din colt (la "plimbare" probabil ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucurmarius Postat Martie 3, 2012 Share Postat Martie 3, 2012 salut vreau sa va povestesc cum se poate scoate o bujie rupta in chiuloasa , ptr. a nu se cheltui bani in plus pe reparatie daca este posibil azi m-am apucat sa-i fac schimburile la moto din semnatura , yamaha fz6 fazer , adica uleiul ( motul , 300v , 10w40 ) , filtru ulei , filtru aer , filtru benzina si bujiile ( ngk ) avand inainte denso pana acum toate bune , dar la bujii , dupa ce le-am insurubat la mana pe toate , m-am apucat sa le strang si fara sa exagerez in vreun fel , la a doua bujie nici nu am apucat sa fac juma de tura cu cheia si s-a rupt nasol : injuraturi , nervi . Ma si gandeam cum trebuie sa dau motorul jos si ce v-a implica . Acum sa va spun rezolvarea : dupa ce m-am mai calmat , am luat o bujie din cele vechi si am taiat-o cu panza de bomfaier la baza langa saiba am rupt-o in doua exact ca pe cea din motor si cu patentul ( nereusind cu unghiile fiind arsa si ancrasata ) am extras miezul impreuna cu portelanul de impins in motor nu veti reusii deoarece in capul ei este varful indoit al electrodului carte nu-i da voie sa se duca la fel am procedat si la cea rupta in motor , doar ca spre deosebire de cea ptr. proba am folosit o penseta ( a iesit mult mai usor , fiind noua ) dupa ce am extras miezul a mai ramas , logic , filetul pe acesta l-am extras ( dezfiletat ) cu un torx pe care l-am infipt in locul portelanului nu a trebuit sa-l infig ( fortez , intepenesc ) prea tare deoarece in prealabil am uns filetele bujiilor cu ulei sa nu " manance " din chiuloasa daca nu am fost destul de explicit , sau mai aveti ceva nelamuriri , nu ezitati sa ma intrebati si daca pot , va ajut cu cea mai mare placere sper sa fie un topic folositor P S : intre noi fie vorba , daca as fii citit un topic asemanator inainte sa se rupa bujia , acum nu ar mai trebui sa repar izolatia de la casa , sa astept sa-mi treaca juliturile de la maini , sa strang cioburile de la un pahar spart si sa-mi cer scuze la vecini ptr. p...lile care zburau in toate partile de nervi sanatate si asfalt uscat salutare! nah, uite ca si eu am patit-o!! bujiile NGK CR9E, schimbate anul trecut in vara. toate bune si frumoase pana azi.....cand in mers , pe la 110km/h se aude brusc un sunet ca si cum s-a spart o toba si dintr-o data a pierdut din putere, am putut opri doar dupa 2-300m dar am mers cu ambreajul tras si motorul oprit. ajung pe marginea drumului, imi dau casca jos , si incep sa ma uit la tobe...nimic in regula. imi zic, hai sa il pornesc , sa vad daca sufla pe undeva si apoi am observat ca fisa de la cil 2 sarea in sus din chiulasa. nah, am zis ii bai! am facut rost de ceva scule si am dat rezervorul jos, am prins de fisa sa o scot afara si surpriza...bujia era in fisa, dar fara filet.am lasat-o asa , am mers dupa masina si remorca si abia acum am ajuns acasa. intrebarea mea ar fi: se mai poate distruge si altceva prin motor daca l-am pornit cu bujia asa rupta? de luni incolo o sa vreau sa il desfac si sper sa am macar norocul sa pot scoate partea rupta din chiulasa. o sa pun si o poza cu bujia rupta , acum a ramas in masina,dar se vede pe ea, ca parca e rupta demult, nu are urma de ruptura recenta pe ea.motorul a mers foarte bine, nu a dat nici un semn de vreo problema. voi schimba toate bujiile cu altele noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 3, 2012 Share Postat Martie 3, 2012 (editat) Cum am promis acum ceva timp ... Diferentele intre bujiile contrafacute si cele originale ... la NGK. Ce e in camera de ardere e intact ... banuiesc. Doar capul de la filet in sus rupt. Vezi cum o scoti .. Asteptam poze. Si eu am cumparat ieri bujii si sa fac un schimb complet de consumabile. Acum sa nu mi se rupa si mie. Eu am Ngk CR9EK. Un K in plus .. poate nu s-or rupe. Editat Martie 3, 2012 de BQGDDAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 Interesanta treaba cu recunoasterea contrafacerilor, insa nu merge intotdeauna. Eu am luat din bazar din Suceava bujii NGK pe care practic nu le puteai deosebi de original (mai ales daca nu ai una noua originala ca sa vezi cum arata zincul ala de pe ea, saiba nu cadea, sigla era centrata ok). Pretul la bucata era de vreo 7 ron, daca luai mai multe sigur scapai cu vreo 5,5-6 ron bucata, orice dimensiune, ambalaj identic cu NGK original. Tinand cont ca o bujie din asta e la magazin vreo 20-30 de ron, va dati seama cam cat profit se scoate la O BUJIE. Cand vb de sute de bujii vandute, uite un motiv bun pt ca furnizorul sa treaca pe "aproape identice". Eu cand am folosit NGK contrafacut a fost totul ok vreo 600 km, dupa care s-a topit un electrod de masa la una din ele. Celelalte 3 bujii erau perfecte (culoare, aspect electrozi). De atunci am dat jos si am pus DENSO (de care nu se gasesc in bazar de nici o culoare ), care sunt si mai ieftine decat NGK in magazin si care acum cred ca au vreo 25000 km pe acel motor si merg perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 Incet incet .. trecem la Denso toti ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.