Sari la conținut

Ore de funtionare la motoare KTM 4 timpi


CazyRO
 Share

Ore de funtionare la motoare KTM 4 timpi  

113 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Adevarul e ca DR-ul e motocicleta perfecta pentru Romaniacs. In loc sa te dai cu EXC, sa ii schimbi uleiul dupa fiecare zi,placute, verificat ambreaj, etc, te prezinti la cursa cu DR-ul cu cauciucuri noi, si ii tragi doar o spalare la sfarsit.Nu are rost sa platesti nici echipa de asistenta, pentru ca e stiut ca DR-ul nu se strica,si ramai cu 500-1000 de euro in buzunar, bani cu care poti sa iti mai iei un DR, si ai motocicleta pana la adanci batraneti.

Sau, serios vorbind, dupa o zi completa de hard enduro cu DR-ul, calarita de Mark, sa zicem, ca l-am vazut activ pe aici, nu mai ai nici ce sa speli. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Adevarul e ca DR-ul e motocicleta perfecta pentru Romaniacs. In loc sa te dai cu EXC, sa ii schimbi uleiul dupa fiecare zi,placute, verificat ambreaj, etc, te prezinti la cursa cu DR-ul cu cauciucuri noi, si ii tragi doar o spalare la sfarsit.Nu are rost sa platesti nici echipa de asistenta, pentru ca e stiut ca DR-ul nu se strica,si ramai cu 500-1000 de euro in buzunar, bani cu care poti sa iti mai iei un DR, si ai motocicleta pana la adanci batraneti.

Sau, serios vorbind, dupa o zi completa de hard enduro cu DR-ul, calarita de Mark, sa zicem, ca l-am vazut activ pe aici, nu mai ai nici ce sa speli. :ok:

 

povestea cineva intr-un topic ce a spus un nu stiu ce mare endurist de prin Europa:"voi romanii sunteti obsedati cu hard-enduro"..si avea dreptate! Eu probabil o sa mai schimb cva motoare, tocmai de aia am intrat aici sa vad ce se zice de cele in 4t de la KTM, si o sa incerc sa ma bucur de fiecare fara sa merg la Romaniacs, ci prin muntii nostrii dragi! Salutare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca DR-ul e motocicleta perfecta pentru Romaniacs. In loc sa te dai cu EXC, sa ii schimbi uleiul dupa fiecare zi,placute, verificat ambreaj, etc, te prezinti la cursa cu DR-ul cu cauciucuri noi, si ii tragi doar o spalare la sfarsit.Nu are rost sa platesti nici echipa de asistenta, pentru ca e stiut ca DR-ul nu se strica,si ramai cu 500-1000 de euro in buzunar, bani cu care poti sa iti mai iei un DR, si ai motocicleta pana la adanci batraneti.

Sau, serios vorbind, dupa o zi completa de hard enduro cu DR-ul, calarita de Mark, sa zicem, ca l-am vazut activ pe aici, nu mai ai nici ce sa speli. :ok:

 

 

pai eu am refacut traseul de la Romaniacs cu DRZ400E...bine, nu pe ploaie cum a fost la concurs, dar l-am parcurs.

am mai discutat avantajele/dezavantajele motoretei, fiecare cu parerile lui.

cine e curios poate sa mai reciteasca ce am scris pe aici si poate sa gandeasca pentru el.

 

am trecut de la drz400e la wr450 si ziceam ca motoreta e din alt film. acuma pot sa zic ca in afara de traseele cu adevarat tehnice unde trebuie sa trag motorul dupa mine...plang dupa drz.

prea putine momente unde etajarea greutatii ma ajuta ( nu cad si nu trebuie sa ridic motoreta sau sa trag de ea ), prea multe portiuni unde patinez amreiajul ca forta excesiva rupe aderenta, prea multe schimburi de ulei, crampoane rupte si lant intins prematur etc.

 

nu zice nimeni la un concurs pot sa si castig cu drz-ul dar garantez ca - pana la un anumit nivel - fac orice traseu de motor de 2 timpi cap coada. dupa care imi aprind o tigara si astept mansa urmatoare in timp ce premiantii isi demonteaza motorul...

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa ne concentram asupra motocicletelor din aceeasi clasa: WR250-400-450F, EXC 250F-400-450-530.

E stiu asa:

Motoare 250cmc: mentenanta maniacala => schimbat ulei la 10 ore indiferent de stilul de mers, schimbat kit piston la 150-200 ore de functionare, la fel si lantul de distributie.

Motoare 400-450 cmc: Mentenanta in functie de nevoi => schimbat ulei la 10 ore in regim hard enduro sau aproximativ 30 ore in regim enduro peisagistic, schimbat kit piston si lant distributie doar cand zice mecanicul ca bate ceva pe acolo.

Motoare peste 500cmc: mentenanta rara => schimbat ulei la 20-30 ore in enduro sau 3000km in regim stradal, lant de distributie la aprox 10.000 km, pistonul aproape niciodata.

 

Acum, daca aceste informatii sunt cat de cat corecte, de ce s-ar recomanda motoarele de 250 incepatorilor? Doar ca sa nu scape mana in gaz? Ca, in rest, pentru 2kg in plus, iti iei un 450, si mergi mai balbait cu el, te ajta cuplul pe urcari. Si, daca-i schimbi si raportul, ii pui, de exemplu, 13-48, mai reduci din ridicarile involuntare pe o roata.

 

Siadimet are WR250F, Sergiu_KB are WR450F, poate ne lamuresc ei la ce intervale schimba uleiul si pistonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, daca aceste informatii sunt cat de cat corecte, de ce s-ar recomanda motoarele de 250 incepatorilor? Doar ca sa nu scape mana in gaz? Ca, in rest, pentru 2kg in plus, iti iei un 450, si mergi mai balbait cu el, te ajta cuplul pe urcari. Si, daca-i schimbi si raportul, ii pui, de exemplu, 13-48, mai reduci din ridicarile involuntare pe o roata.

 

 

De ce ar exista 250 4T in general? Daca esti bun fie nu cazi si mergi cu cateva kg in plus cu 450 2T sau mergi cu 2T pt ca stii sa o stapanesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am refacut traseul de la Romaniacs cu DRZ400E...bine, nu pe ploaie cum a fost la concurs, dar l-am parcurs.

am mai discutat avantajele/dezavantajele motoretei, fiecare cu parerile lui.

cine e curios poate sa mai reciteasca ce am scris pe aici si poate sa gandeasca pentru el.

 

am trecut de la drz400e la wr450 si ziceam ca motoreta e din alt film. acuma pot sa zic ca in afara de traseele cu adevarat tehnice unde trebuie sa trag motorul dupa mine...plang dupa drz.

prea putine momente unde etajarea greutatii ma ajuta ( nu cad si nu trebuie sa ridic motoreta sau sa trag de ea ), prea multe portiuni unde patinez amreiajul ca forta excesiva rupe aderenta, prea multe schimburi de ulei, crampoane rupte si lant intins prematur etc.

 

nu zice nimeni la un concurs pot sa si castig cu drz-ul dar garantez ca - pana la un anumit nivel - fac orice traseu de motor de 2 timpi cap coada. dupa care imi aprind o tigara si astept mansa urmatoare in timp ce premiantii isi demonteaza motorul...

 

la cumparaturi poti sa mergi si cu autobuzul in loc sa mergi cu o masina sport,rezultatul e acelasi(teoretic),depinde cum e si la final de zi,daca mai e o placere si distractie in toata treaba,de urcat sus pe trasee mai grele poti si cu o vaca,dar pt muritorii de rand la care tehnica nu e punctul forte si conditia fizica dupa munca de la birou e cum e,te mai ajuta un motor usor, am avut si eu o vaca de 120 de kile inainte si sincer cand ajungeam la chestii mai grele nu prea mai era nici o placere in toata treaba cand trebuia sa tragi de vaca la fiecare 10 metrii,nu zic ca nu se poate si cu motoare mai vechi/grele etc ,dar eu de cand m-am urcat pe 2t,nu am sa mai schimb asta niciodata :bounce:e parerea mea personala,nu dau cu paru :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e nimic nou din ce zic dar dupa cum bine stim fiabilitate si greutate redusa nu exista fara costuri de fabricatie enorme (si mai enorme pt client).

la 7-8000 de euro cat costa in medie o motocicleta toti producatorii ofera cam aceeasi calitate si performante (cu mici exceptii) pt o anumita clasa.

in general cautam sa impacam capra cu varza cautand motoreta care le-ar putea face pe toate fara sa se strice veci. apoi apar discutii fiecare zicand ca a lui e cea mai buna insa cea mai buna nu exista.

 

unii se uita cat au in buzunar altii nu (putini fiind cei care dispun de fonduri nelimitate), unii vor performante altii vor sa se plimbe, unii stiu ce vor si ce pot ,altii habar n-au.

cert e ca o mare parte is afoni si cred ca motoreta e de vina cand ei n-au nici conditie fizica si nici experienta prea mare si nici un talent de exceptie( nu fac referire la nimieni in special).

 

din experienta mea de enduro peisagistic recunosc ca m-am intors decateva ori acasa pt ca n-am putut urca sau cobori sau tece peste pt ca, luand-o cronologic:

1 mi se pareau imposibile niste chestii banale iar motoru era prea greu sa-l catar p-acolo (deci daca aveam unu mai usor ajungeam ca-s puternic da nu si-n buzunar- motoru uzandu-se cam la fel)

2 pt ca nu bagam bani in motor ma plimbam cu el iar chestiile imposibile au devenit banale aparand alte locuri imposibile. aceeasi paranteza ca si mai sus.

3 la un moment dat am crezut ca am ajuns la limitele motorului, ca nu prea mai am de invatat (total fals) si tare as fi vrut sa schimb mobra insa nu aveam bani de intretinere s-am ramas cu ea mereu aratandu-mi ca se poate vazand ca inca io-s piesa slaba.

4. cand e banu e banu prost sa fii sa n-ai cate un motor pt fiecare distractie da atunci nu intrebi cand se strica pt ca, performanta n-ai sa faci niciodata ca ai grija sa nu se strice motoru. puteam sa am motoru lu peste ca, cu gumele tocite 3 sferturi tot aia e.

 

am vazut p-aci pe net poze cu trasee foarte grele (tehnice) si peisagistice pe deasupra :) .da, baietii aia au nevoie de ceva usor insa au ajuns acolo nu pt ca deodata si-au luat motor usor ci pt ca stiu sa se dea si pot sa si-l ridice la nevoie si asta nu vine din al II-lea sezon de experienta.

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu gumele tocite 3 sferturi tot aia e.........

 

 

...da, baietii aia au nevoie de ceva usor insa au ajuns acolo nu pt ca deodata si-au luat motor usor ci pt ca stiu sa se dea si pot sa si-l ridice la nevoie si asta nu vine din al II-lea sezon de experienta.

:cheers: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, luat.

 

Dar e 2T, nu mai are treaba cu topicul asta.

 

De fapt, nu prea am vazut topicuri cu si despre EXC-uri 2T, deci e clar: motoarele astea nu se strica, nu au nevoie de upgrade-uri, sunt motoarele perfecte. Te urci pe ele si te duc oriunde :moto:

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, luat.

 

Dar e 2T, nu mai are treaba cu topicul asta.

 

De fapt, nu prea am vazut topicuri cu si despre EXC-uri 2T, deci e clar: motoarele astea nu se strica, nu au nevoie de upgrade-uri, sunt motoarele perfecte. Te urci pe ele si te duc oriunde :moto:

 

 

 

2t sa nu se strice? :crack: :crack:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"SCUZELE de rigoare"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Era o gluma, domnu....referitoare la faptul ca nu am vazut topicuri despre acest motor :grinbandit:

normal,sunt oamenii ocupati sa le repare,si nu au timp de prostii pe forumuri.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

525 din 2006,ingrijit maniacal,580 ore functionare,16500 km,am schimbat(fiindca asa am vrut,nu din motive tehnice)lantul de distributie si bendixul(am dat de 100 de ori la pedala de cand il am,in rest numai buton),la fiecare schimb adaug 5% metabond gold,nu am avut pilitura decat la primele schimburi,probleme tehnice niciodata....................

 

Sunt curios cum s--a comportat mai departe motorul dumitale .

Cunosc foarte bine produsele Metabond si pot sa va spun ca am tratat toate motocicletele mele (Suzuki Freewind 650 , Varadero 1000, TL 1000 S , SV 1000 S , BMW k 1200 GT , TDM 900 , KLX 250 S ... si a dat rezultate exceptionale . Multi spuneau ca daca bagi ...in motor patineaza ambreiajul . Niciodata nu am patit asa ceva .

Acum am un Freeride 350 luat la 60 ore si 2100 km .A participat la vreo patru harduri (doua Piscu Negru , unul Sambata ...) L-am tratat cu Metabond si astept rezultatele fiabilitatii in timp , Oricum , eu ma dau "mai cu mila" fata de vechiul proprietar si sper sa ma duc mai mult cu motorul .

 

... de fapt eu introduc Metabond atat in ulei cat si in benzina (Megalene)

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc foarte bine produsele Metabond si pot sa va spun ca am tratat toate motocicletele mele (Suzuki Freewind 650 , Varadero 1000, TL 1000 S , SV 1000 S , BMW k 1200 GT , TDM 900 , KLX 250 S ... si a dat rezultate exceptionale . Multi spuneau ca daca bagi ...in motor patineaza ambreiajul . Niciodata nu am patit asa ceva .

Acum am un Freeride 350 ... L-am tratat cu Metabond si astept rezultatele fiabilitatii in timp ,

 

Salut!

 

Am intrat pe site-ul Metabond si am vazut mai multe tipuri de aditiv pentru motor. Tu de care folosesti?

 

Intre Duralube si asta care-i mai eficient?

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca mai exista si Metabond Gold care ar merge si in motociclete. Ai experimentat produsul? Ce parere ai?

Metabond Gold nu am folosit decat o singura data la Kia Rio dupa rodaj . La motociclete nu am incercat Gold . In schimb merge foarte bine Old Spezial .Acesta depune partricule ceramice pe suprafetele in frictiune .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Haideti sa ne concentram asupra motocicletelor din aceeasi clasa: WR250-400-450F, EXC 250F-400-450-530.

E stiu asa:

Motoare 250cmc: mentenanta maniacala => schimbat ulei la 10 ore indiferent de stilul de mers, schimbat kit piston la 150-200 ore de functionare, la fel si lantul de distributie.

Motoare 400-450 cmc: Mentenanta in functie de nevoi => schimbat ulei la 10 ore in regim hard enduro sau aproximativ 30 ore in regim enduro peisagistic, schimbat kit piston si lant distributie doar cand zice mecanicul ca bate ceva pe acolo.

Motoare peste 500cmc: mentenanta rara => schimbat ulei la 20-30 ore in enduro sau 3000km in regim stradal, lant de distributie la aprox 10.000 km, pistonul aproape niciodata.

 

Acum, daca aceste informatii sunt cat de cat corecte, de ce s-ar recomanda motoarele de 250 incepatorilor? Doar ca sa nu scape mana in gaz? Ca, in rest, pentru 2kg in plus, iti iei un 450, si mergi mai balbait cu el, te ajta cuplul pe urcari. Si, daca-i schimbi si raportul, ii pui, de exemplu, 13-48, mai reduci din ridicarile involuntare pe o roata.

 

Siadimet are WR250F, Sergiu_KB are WR450F, poate ne lamuresc ei la ce intervale schimba uleiul si pistonul.

Pfuaaaa ce m-ai luminat.

Serios vorbesc,multumesc tare mult de lamurire.Am experienta zero dar as dori sa achizitionez unul dar nu stiam de unde sa apuc problema.

Inca o data multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram si eu mic si beam laptic.....diferentele de greutate sunt mult mai mari intre 250 si 450, nu numai de 2 kg. Si asta se cam simte.....

Plus ca, neavand atat de mult cuplu la un 250, esti obligat sa folosesti destul de mult ambreiajul, adica te forteaza sa inveti. Un 450 sau un 525 te va duce el la deal, nu tu pe el, si, daca esti si un pic mai lenes, la sfarsit de sezon vei descoperi ca nu ai progresat deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram si eu mic si beam laptic.....diferentele de greutate sunt mult mai mari intre 250 si 450, nu numai de 2 kg. Si asta se cam simte.....

Plus ca, neavand atat de mult cuplu la un 250, esti obligat sa folosesti destul de mult ambreiajul, adica te forteaza sa inveti. Un 450 sau un 525 te va duce el la deal, nu tu pe el, si, daca esti si un pic mai lenes, la sfarsit de sezon vei descoperi ca nu ai progresat deloc.

 

un 450 te va duce la deal , pana esti rupt de oboseala de la ridicat motoru si iti scapa mana in gaz si o sa fie motoru tot prin copaci sau mai rau :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram si eu mic si beam laptic.....diferentele de greutate sunt mult mai mari intre 250 si 450, nu numai de 2 kg. Si asta se cam simte.....

Plus ca, neavand atat de mult cuplu la un 250, esti obligat sa folosesti destul de mult ambreiajul, adica te forteaza sa inveti. Un 450 sau un 525 te va duce el la deal, nu tu pe el, si, daca esti si un pic mai lenes, la sfarsit de sezon vei descoperi ca nu ai progresat deloc.

Oricum pe mine m-a luminat in privinta km vs ore.Tot cautam informatii cu privire la aceasta legatura intre km si ore de functionare,mai exact ma interesa sa gasesc o lamurire cu privire la modul de intretinere al motorului.Sincer m-a cam speriat faptul ca schimbarea uleiului si a celorlalte consumabile se face la nr de ore si nu la km la acest tip de motoare.Personal daca apuc sa achizitionez unul ma orientez catre categoria 450;525;530 cc sa pot face cu el soft enduro si nu hard,adica km prin padure si nu ore.Nu doresc dual gen 600; 650;700 adica 180kg si mai mult.Din sumarizarea ta parca am primit raspunsul la ce cautam.Acum trebuie sa vina iepuroii promisi si echipamentul si in rest sanatate la toti.

Inca o data multumesc Mircea si numa` bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu orele de functionare vs kilometri la motoarele enduro e ca distanta de la Busteni la Vf Caraiman. Ce e mai semnificativ: faptul ca sunt 5 kilometri sau ca sunt 4 ore de mers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...