Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Si eu tot cu repsol merg , 10w-40 sintetic (zic ei), dar motoreta e batrana si nu prea face fite la uleiurile noi . Motul nu am folosit niciodata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intre placile de ambreiaj sunt elemente elestice calculate sa nu fi nevoit sa rupi maneta de ambreiaj pt debreiere . Daca prinde mizerie intre placi , cuplul rezistent creste dar forta de debraiere ramane relativ aceiasi => nu debraiza complect => schimba greu .

Pe de alta parte ,placile din acelasi ambreiaj nu sunt de acelasi tip - pt debraiere progresiva .

Uleiurile de motor au proportii diverse de aditivi si difera aditivi intre ei ;un ulei (oarecare) de anumita marca da depuneri dar contine si aditivi care spala depunerile respective . Adica degeaba da depuneri daca ele sunt spalate imediat.

Uleiul cu care se complecteaza/inlocuieste posibil sa nu mai curete depunerile uleiului initial desi ele sunt compatibile ,in sensul ca nu se precipita cand sunt amestecate .Pt eliminarea depunerilor se folosesc diverse substante , flush-uri ,care se amesteca cu uleiul din motor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele au ambreiaj umed,si necesita ulei diferit fata de masini,care au ambreiaj uscat.Motocicletele au un aditiv special(tip JASO),care impiedica ambreiajul sa alunece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Opinie personala: la masini uleiul unge elementele motorului... la moto din lipsa de spatiu motorul si cutia impart carcasa si astfel proprietatile si sarcinile uleiului sunt altele asadar mai bine pune ce e indicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Motocicletele au ambreiaj umed,si necesita ulei diferit fata de masini,care au ambreiaj uscat.Motocicletele au un aditiv special(tip JASO),care impiedica ambreiajul sa alunece.

Si la majoritatea BMW-urilor cum sta treaba, sau alea nu sunt mobre? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa fac schimbul de ulei si am OMV BIXXOL extra - SAE 10W-40. Pentru motocicleta mea este recomandat tot acelasi tip de ulei (http://wiki.gstwins.com/index.php?n=Maintenance.EngineOil). Pot sa il folosesc cel pe care il am?

La GS-ul meu i-am pus intai Motul dar cand am vazut ca mananca din el i-am dat 10w-40 Mobil de masina. Diferente cred ca sunt destule dat fiind faptul dupa ce se incalzea bine cu ulei Mobil simteam cum agata cutia, intra/iesea mai greu din viteze, mai multe nu am apucat sa constat ca am dato dar iti spun 100% ca intre 10w-40 de masina si 10w-40 4T sunt diferente destule. Recomand 4T...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Repsol de vreo 3 ani si n-am simtit nici un efect negativ asupra motocicletei.

Bine, eu am Honda VFR, poate alte mobre sunt mai sensibile.

Repsol se fabrica in Spania.

Pai ... Repsol si Honda ... fac casa buna ...

 

Dar amantul Hondei e Motul ... si se inteleg mai bine decat casnicia milenara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, cumpar ulei special de moto. mersi de info.

 

Cam de cati litri am nevoie?

2,9l si cumperi filtru Mann de la Irenis ,piata Abator (magazinul cu piese de camioane) - selectezi de aici https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/eng/dimensions ce tip de filtru necesita motorul tau . Gasesti Motul la nonstopul de pe Calea Floresti (40lei/l) ,poti sa bagi 10W50 daca e mai vechi motorul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele au ambreiaj umed,si necesita ulei diferit fata de masini,care au ambreiaj uscat.Motocicletele au un aditiv special(tip JASO),care impiedica ambreiajul sa alunece.

 

JASO e un standard, nu un aditiv. (japanese automotive standards organisation).

Uleiul moto trebuie sa respecte standardul JASO - MA, care implica sa NU contina aditivi anti-frictiune care ar duce la patinarea ambreiajului.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi poate spune si mie cineva la cati km se schimba uleiul la suzuki marauder 125 cmc?

 

scrie in manual intervalul de schimb. dar eu sincer l-as schimba la 3000, iti intra 0.95 litri cu tot cu filtru, avand in vedere ca e un motoras de 125 destul de turat si ca pana si cel mai scump ulei pe care-l gasesti costa pana-n 80 de lei/litru si filtrul ~25 de lei nu e o avere nici pe departe... manualul specifica 20w40, ti-as recomanda un 15(20)w50 pentru vara mai ales ca e racit pe aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat intreba cineva daca se poate folosi ulei de masina la motociclete.

Se poate folosi dar numai acel ulei auto care care nu sunt cu ameliatori de alunecare ,standardul API nu le mentioneaza direct dar standardul japonez ,da - JASO MA fara alunecare si JASO MB cu alunecare .

Un ulei potrivit pt motociclete e Shell Rottela ,e la 8$ galonul dar din pacate nu se gaseste in scumpa noastra tara - ceea ce e un lucru bun ,nu iei toate falsurile . Mai stie careva uleiuri auto cu specificatia JASO MA?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica din amestecul uleiurilor de calitati diferite rezulta un alt ulei dar neomogen si la temperaturi mari supus unor presiuni/forte mari va spuma ; si ungerea cu spuma duce la defectarea motorului si/sau cutiei .

Concluzia cu spumarea se poate trage din simplul fapt ca 10W40 e mai usor decat 15W50 ,in concluzie are alt punct de vaporizare - pe cand 10W40 e si sub forma de vapori ,15W50 e lichid . Asta e teoria ,tu poti sa o verifici in practica dar te anunt ca vei avea 100 + kg de fier vehi (motorul) .



O metoda de obtinere a uleiurilor pe calitati e distilarea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din amestecul uleiurilor de calitati diferite rezulta un alt ulei dar neomogen si la temperaturi mari supus unor presiuni/forte mari va spuma

ceva dovezi, studii, date concrete, fapte, masuratori?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am patit asta la o masina ;chestia ca eu stiam ce vrea beculetul ala rosu si am oprit motorul la moment .Totusi a trebuit sa fac linia de arbore (numai cuzinetii0 ,dealtfel era topita o pereche - pe acolo a scapat presiunea. Cum spuneam ,asta mi s-a intamplat personal - pot fi subiectiv ,de aceea am propus sa faca testul cine nu e convins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te impedici si te lovesti o data la ora 16:50 concluzia e ca cel mai bine e sa stai nemiscat in fiecare zi la ora aia?

nu face nici o spuma si nu e neomogen, e o poveste de adormit copii. daca nu ma insel standardul specifica ca trebuie sa fie miscibile.

 

=============

 

se pare ca asa e, miscibilitatea e cerinta nefacultativa pt. certificare API (nu ca m-as mira): http://www.api.org/certification-programs/engine-oil-diesel-exhaust-fluid/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Publications/150917editionfinal.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...