Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

... adica il tin undeva la 8000 9000 in sus si prin oras ..

 

Vezi ca ai mai multe trepte de viteza.......
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bunaseara , vreau sa fac schimbul de ulei si nu stiu ce sa aleg intre 300v 10W40 si 7100 .... Am citit undeva ca 300v este numai pt racing altii spun ca ii ok si pe strada ( nu merg "frumos" daca se poate spune asa adica il tin undeva la 8000 9000 in sus si prin oras ) .Am vrut sa vad si parerea voastra pentru ca diferenta intre ulei este iar de pret este de 20 ,30 lei :) (Am un yamaha fz6 din 2006 21000 km ) si as mai avea o problema cu vascozitatea eu cred ca 10W 40 ar fi cel mai k:) . Astept pareri , o seara faina !

 

Din cate stiu eu 300v se foloseste cand mergi mereu mai turat, daca o tii sus in ture 10-11 mii atunci e bun..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca un ulei e de mai buna calitate asta nu presupune ca automat se va pune doar la motociclete in care se merge mai turat. Este un ulei de calitate superioara produs pentru intretinerea mai buna a motocicletei. La un stil de mers stradal 7100 se schimba la 5.000km si un 300v poti merge cu el pana la 10.000km, calitatea face diferenta in intretinerea motorului.

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am zis ca doar la astfel de motorete se pune....subliniam ca se potriveste mai bine pentru motoarele care merg constant in turatii mari...daca mergi in 6-7mii de ture 7100 isi face treaba foarte bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca un ulei e de mai buna calitate asta nu presupune ca automat se va pune doar la motociclete in care se merge mai turat. Este un ulei de calitate superioara produs pentru intretinerea mai buna a motocicletei. La un stil de mers stradal 7100 se schimba la 5.000km si un 300v poti merge cu el pana la 10.000km, calitatea face diferenta in intretinerea motorului.

adica tu zici ca cu 300v fata de 7100 faci dublu de kilometri?:))atunci cu 5100 cat faci?2000? oricum toate sunt sintetice,iar mie mi se pare ca depinde de mofturi cand pui niste uleiuri extrem de scumpe.daca ne gandim ce fel de uleiuri erau mai pe vremuri..acuma rasfatam motoarele,pe vremuri se punea ce era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica tu zici ca cu 300v fata de 7100 faci dublu de kilometri? :))

 

 

Ceea ce am scris am facut-o din constatarea ambelor uleiuri bagate in motor. Pe aceeasi motocicleta am pus mai multe modele de ulei care s-au dovedit a fi mai bune sau mai rele. Nu stiu cum puteti merge 6000km cu un 7100 dar la modelul meu de moto, unde cutia de viteze pare a fi mai sensibila cu uleiurile proaste, imediat se simte diferenta in usurinta schimbului treptelor de viteza.

 

atunci cu 5100 cat faci?2000?

Recunosc 5100 nu am pus niciodata in motociclta, cel mai slab a fost un Repsol semisintetic 10w-40 care dupa 2000km tipa cv dupa schimbul lui. Nu puteam sa schimb intr-o treapta superioara neam.

 

 

oricum toate sunt sintetice,iar mie mi se pare ca depinde de mofturi cand pui niste uleiuri extrem de scumpe.daca ne gandim ce fel de uleiuri erau mai pe vremuri..acuma rasfatam motoarele,pe vremuri se punea ce era.1

 

Faptul ca iti intretii bunul cat mai bine nu reprezinta un moft, depinde acum si de mentalitatea fiecaruia. Comparatia cu uleiiurile altor vremuri e aberanta, chiar cred ca ai auzit acest soi de discutii la taximetristi sau prin mesele pe care le-ai mancat cu cei mai varstnici din familie. E precum motivatia pentru care iti cumperi o motocicleta mai noua in detrimentul uneia vechi, si sunt de parere ca acest subiect nu si are rostul (asta ca sa nu te intreb din cati in cati km se facea motorul unei dacii 1300 intretinuta cu uleiurile de floarea sorelui comercializate la noi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai discutat despre diferentele dintre 300v si 7100. Ambele sunt sintetice, primul avand ca baza lubrefiant obtinut doar din esteri pe cand al doilea este o combinatie de esteri si PAO. Diferentele, daca sunt, ar tine mai degraba de pachetele de aditivi decat de uleiul/lubrefiantul propriu-zis.

 

Reamintesc ca, in cazul aceluiasi tip de ulei, o plaja mai mare de "W" presupune o cantitate sporita de aditivi de imbunatatire a vascozitatii (cei care nu lasa ca uleiul sa se subtieze pe masura ce creste temperatura). Problema specifica moto este ungerea comuna si a cutiei de viteze (care distruge aditivii de imbunatatire a vascozitatii), acesta fiind si motivul principal pentru care uleiurile pe moto isi pierd stabilitatea vascozitatii mai rapid decat la auto, nu (numai) din cauza rpm-ului sporit. Este normal ca un ulei 10w40 sa devina 10w30 sau mai mult in timp mai scurt decat un 15 sau 20w40.

 

Testele au confirmat faptul ca un ulei mai subtire creste ceva putere astfel ca, datorita evolutiei tehnologige au aparut uleiuri gen 5w20. Interesant ar fi de aflat si protectia pe care o ofera pe termen mai lung.

 

Nu am votat deoarece mi se pare superficial poll-ul. Pe strada putini pot stoarce toata zeama dintr-un miar SS ca sa se puna problema unui tip de ulei, daca motorul s-a uzat prematur sau chiar distrus, altele sunt cauzele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am o Honda CBF 600 si ultima data cand am schimbat uleiul am bagat 10w3o ( asa scrie in cartea tehnica) Motul 7100, problema este ca dupa ce se incalzeste motorul,la introducerea in treapta a doua se aude un trosc si parca opune ceva rezistenta ( cam ca la IJ), ma gandeam ca la inceput de sezon sa pun un 10w40 sau chiar 10w50, ce parere aveti? Ambreiajul este OK, la fel restul treptelor de viteza.

Editat de Clasic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru pus motocicleta la conservat, cam care 10/40 dintre cele mai ieftine e de recomandat (dupa schimb, mai am de parcurs cam 25 km pana la garaj)?

se mai poarta turnatul de ulei in capul pistoanelor sau e suficient ulei proaspat in carter? motocicleta e sv1000 din 2003.

daca aveti recomandari si pentru alte produse de protejat suruburi, cadru, comenzi, vinilinul seii, componente din cauciuc etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru pus motocicleta la conservat, cam care 10/40 dintre cele mai ieftine e de recomandat (dupa schimb, mai am de parcurs cam 25 km pana la garaj)?

se mai poarta turnatul de ulei in capul pistoanelor sau e suficient ulei proaspat in carter? motocicleta e sv1000 din 2003.

daca aveti recomandari si pentru alte produse de protejat suruburi, cadru, comenzi, vinilinul seii, componente din cauciuc etc...

 

Chiar ai de gand sa pui un ulei nou in ea si sa il scoti afara dupa 4 luni de stat in baia de ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ai de gand sa pui un ulei nou in ea si sa il scoti afara dupa 4 luni de stat in baia de ulei?

 

 

pai da, asta e procedura cand motorul e praf, schimbi de 3 ori uleiul si bagi 3 acatiste poate vine doamne doamne sa-ti creasca segmentii inapoi

 

p.s. uleiul trebuie sa fie stors din dinozaur de mana de fecioara absolventa de politehnica iar apoi sfintit de 7 preoti

 

daca nici asta nu functioneaza trebuie sincronizate carburatoarele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai vara asta nu apuc sa ma plimb, in toamna prin octombrie, cand ajung acasa, nush cum o sa fie vremea. de vandut, nu prea cred, ca vad ca piata e in degringolada...deci sunt sanse mari sa stea pana vara viitoare. plus ca mai am o motocicleta, bicicleta si masina. so...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am o Honda CBF 600 si ultima data cand am schimbat uleiul am bagat 10w3o ( asa scrie in cartea tehnica) Motul 7100, problema este ca dupa ce se incalzeste motorul,la introducerea in treapta a doua se aude un trosc si parca opune ceva rezistenta ( cam ca la IJ), ma gandeam ca la inceput de sezon sa pun un 10w40 sau chiar 10w50, ce parere aveti? Ambreiajul este OK, la fel restul treptelor de viteza.

Recomand 10W50 EXS de la Bel Ray.!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru pus motocicleta la conservat, cam care 10/40 dintre cele mai ieftine e de recomandat (dupa schimb, mai am de parcurs cam 25 km pana la garaj)?

daca il umpli de condens nu faci mare afacere

 

De uleiul din furca nu se leaga nimeni?

da! nu inteleg de ce este mai scump, cand logic este sa fie mai ieftin pt ca nu lucreaza la temperatura, in el nu ajunge fum, praf si nici condens.

 

Nu vad de ce s-ar comporta mai rau un ulei de motor IEFTIN cu vascozitatea recomandata pentru furca ...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da! nu inteleg de ce este mai scump, cand logic este sa fie mai ieftin pt ca nu lucreaza la temperatura, in el nu ajunge fum, praf si nici condens.

 

Nu vad de ce s-ar comporta mai rau un ulei de motor IEFTIN cu vascozitatea recomandata pentru furca ...

 

in visele tale nu ajunge praf si apa in uleiul din furca!!

eu il schimb la 4-6luni in functie de cum exploatez suspensia. as zica ca la o motoreta de strada minim o data la doi ani trebuie schimbat! asta daca vrei sa ai furca nu doua betze :)

 

uleiurile de motor in schimb, lucreaza optim la anumite temperaturi si daca pragul de temperatura nu e atins uleiul nu isi face treaba. cu alte cuvinte dragilor de geaba bagati uleiuri fullsintetic daca mergeti pe strada si folositi 20% din puterea motoretei iar aceasat nu se incinge... e degeaba fullsintetic. in cazul acesta aveti nevoie de un ulei semisintetic sau chiar mineral daca motoreta are o varsta inaintata ;)

 

personal folosesc bel-ray, si pot spune ca exploatez un motor cam la 50-70% din ce poate el. e drept ca folosesc motoare de offroad deoarece pe strada nu poti merge tare....plm, mori :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ma, ce dracu atata teorie... condensul asta pare asa periculos, de parca orice alt motor (indiferent de vehicul) nu functioneaza iarna. n-are nici pe dracu daca motorul ajunge la temperatura optima de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se presupune ca uleiul se schimba dupa ce a functionat motorul la temperatura optima de lucru. Asta inseamna ca nu ar avea de unde sa se formeze condens daca motorul nici nu a apucat sa se raceasca complet pana ce-l pornesti din nou ca sa ajungi la garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...