Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La motorul tau e bun si 10 40 si 15 50 .

 

Poti elabora?

» Post actualizat in 06 Dec 2015 07:12

Au reprezentanta si in RO, cred ca in Baia Mare. Referitor la pret, putin mai mult fata de Motul 300V, iar calitativ net superior.

» Post actualizat in 04 Dec 2015 18:51

Dupa ce am citit pe forumurile din exterior, se pare ca este acceptat de tot mai multi. Multi bike-ri si in special cu sportive apreciaza imbunatatirea schimbarii vitezelor si pozitionarea rapida la neutral mai ales cand motorul este supraincalzit.

 

Americanii or avea ei bubele lor insa in materie de reclama nu le ajunge nimeni nici macar la degetul mic. Nu zic ca nu o fi bun... insa ca sa faci afirmatia ca Amsoil e "net superior" 300V inseamna ca spalarea creierelor inca functioneaza.

 

Ca sa nu mai amintesc de evaluarea unui ulei dupa "pozitionarea rapida la neutral". In acest sens eu am descoperit un ulei care imbunatateste miraculos schimbarea vitezelor si mai ales gasirea neutralului... prin aplicarea catorva picaturi pe nucile parghiilor schimbatorului de viteze :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reclama ca reclama, toti producatorii o fac, dar cand sunt sute de bike-ri care confirma din rezultate practice stoparea unui '' fenomen'' prin comparatie cu alte tipuri de uleiuri printre care si 300V, atunci parca este altceva !. Inca nu sunt dealer AMSOIL...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sutele alea de "bikeri", raportat la numarul total al motociclistilor, fie si doar din state, constituie o statistica absolut irelevanta, cu atat mai mult ca se bazeaza pe opinii pur subiective.

 

Pune rezultatele analizelor de laborator ale celor doua uleiuri de comparat, folosite in aceleasi conditii, pe acelasi motor si pentru acelasi numar de kilometri si mai stam de vorba. Pana atunci argumentatia este strict comerciala, mai ales ca nu esti dealer Amsoil... INCA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna reclama o face utilizatorul pentru ca in acest fel se promoveaza un produs pe o piata libera. Circula cateva teste pe Internet referitoare la Amsoil. Acum ca cel mai relevant este facut de AMSOIL, iar ca nu am gasit nimic(sau poate nu am sapat mai adanc) facut de catre MOTUL, este discutabil. Este un test de laborator facut in conditii si criterii bine stabilite pentru indicii de viscozitate 40( 12 marci/companii uleiuri) si 50( 16 marci). In final la clasificarea pentru indicele/clasa 40, Motul 300v este pe locul 2, iar la 50 este pe 9. AMSOIL este pe 1 pentru cele doua clase. Este interesant de citit pentru ca sunt multe de invatat.

A_study_of_Motorcycle_Oils.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astfel de materiale propagandistice circula de mult timp pe net insa se pare ca tu le-ai descoperit doar relativ recent. Pe langa faptul ca este vechi de aproape 10 ani materialul la care faci referire este semnat de un dealer "independent" Amsoil. Repet, probabil ca uleiul este bun insa pe mine unul metodele de promovare si reclama aproape agresiva ma zgarie pe retina.

 

Vino cu un set de analize de laborator independent de probe UOA (Used Oil Analysis) care sa-ti sustina afirmatiile precum carora Amsoil este "net superior" altor uleiuri de top, precum 300V, si mai vorbim. Pana atunci imi rezerv dreptul sa gandesc cu capul meu si sa nu cred ce incearca altii sa-mi impuna aproape cu forta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Materialul de mai sus este salvat in baza mea de date tehnice de multi ani, cred ca l-am mai descarcat pe acest topic, practic nu m-am ''impiedicat de el acum''. Sa faci un test de genul acesta, nu este simplu si nici la indemana oricui. Sa ma gandesc la un laborator de cercetare si testare din RO?!. Greu, aproape imposibi in stadiul prezent al cercetarii din tara. Fiecare are propria optiune de a alege din diversitatea de uleiuri moto care exista pe piata, dar nu inseamna ca esti fortat sa alegi ca eu iti propun o marca. Eu vreau sa-l testez pentru ca este recomandat de 10k+1 utilizatori din exterior pentru anumite calitati. Daca si eu o sa percep o singura schimbare in ''bine'' pentru motorul meu, sigur o sa-l recomand cu mai multe argumente. Poate ca un test simplu pe care l-am putea face intr-un atelier, este ca la o motocicleta sa introduci cateva marci de ulei cu indici de vascozitate identici, dar si aceeasi cantitate de ulei. Astfel, se poate aplica un test de temperatura pentru acelasi interval timp de functionare/test pentru fiecare ulei. Pe langa proprietatea de ungere, racirea motorului este importanta. Dupa timpul prestabilit de functionare, se verifica temperaturile citite la termometrele fixate direct in busonul de umplere al motorului, cat si in exteriorul motorului/termometru aplicat pe carter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis eu cumva ca analiza trebuie (sau poate) fi facuta la un "laborator de cercetare si testare din Romania"? Daca chiar iti pasa de motorul tau si nu este vorba doar de o discutie pe forum de dragul contrazicerii (ca de obicei), o poti face foarte bine in orice alta tara al carui popor nu a acceptat sa-i fie furat viitorul. In Ungaria spre exemplu exista astfel de laboratoare unde poti trimite probe de ulei folosit si obtine o analiza spectro-chimica la preturi decente.

 

Eu unul asta intentionez sa fac la primul schimb de ulei la masina (doar ce am luat-o) sau cand imi voi lua o motocicleta mai moderna.

 

Ideea e sa gasesti un ulei si un pachet de aditivi cu care motorul tau sa se impace bine (reziduuri de metale in parametri normali de uzura) si sa determini perioadele de schimb (degradarea specificatiilor fizico-chimice ale uleiului si ale pachetelor de aditivi) si respectiv daca e nevoie de un ulei scump, si eventual de care, si cat timp/km poate fi folosit in siguranta. In plus, analiza uleiului poate dezvalui si eventuale probleme la motor. In multe cazuri de distrugere a motoarelor (sau uzura prematura) vinovatul principal nu a fost uleiul in sine ci sursele de contaminare sau mai multe defecte minore al caror efecte a fost coroborat la un moment dat.

 

Uleiul este un subiect prea controversat si discutiile prea mult influentate de mituri si propaganda comerciala ca sa putem trage o concluzie obiectiva. Eu unul nu mai accept comentarii pe aceasta tema decat argumentate cu buletine de analiza.

 

Succes la testari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia sa vedem, lubrifianti MOL a utilizat careva? De ceva vreme ma bate cineva la cap cu ei, in special cu sinteticul lor 10w50 , trebuie sa recunosc ca pretul de retail recomandat de 17 lei/L nu e de ignorat. Respecta niste standarde decente, gen -> http://mol.hu/en/lubricants-autochemicals/automotive-lubricants/motor-oils-for-motorbikes/mol-dynamic-moto-4t-racing-10w-50-synthetic-four-stroke-motorcycle-motor-oil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu in afara de misto mai ai ceva in repertoriu? Discutia din acest topic este despre lubrifianti, sunt curios daca a folosit careva si ce impresii i-a lasat.

Plm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lubrifianti MOL???? De ce nu, Petrom? Sau Prista, ca stiu ca se gaseste prin benzinariile pt saraci.

mai bine lubrifianti Mol, macar aia au rafinarie si-si fac singuri uleiul, probabil aditivii sunt cumparati de la shell ca restul producatorilor din europa...

 

decat mortul5100 la 2x Lei eu as incerca Mol.. sau orice altceva cu specificatii decente..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lubrifianti MOL???? De ce nu, Petrom? Sau Prista, ca stiu ca se gaseste prin benzinariile pt saraci.

Asta e buna, acum avem si categoria de uleiuri pentru saraci :D

Probabil nu este indicat la motocicletele folosite in regim de forja, pana sa apara o varietate de uleiuri moto bagam ce gaseam chiar daca nu era de firma, si ghici, no problem.

Sigur, nu recomand sa bagi in R1. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis eu cumva ca analiza trebuie (sau poate) fi facuta la un "laborator de cercetare si testare din Romania"? Daca chiar iti pasa de motorul tau si nu este vorba doar de o discutie pe forum de dragul contrazicerii (ca de obicei), o poti face foarte bine in orice alta tara al carui popor nu a acceptat sa-i fie furat viitorul. In Ungaria spre exemplu exista astfel de laboratoare unde poti trimite probe de ulei folosit si obtine o analiza spectro-chimica la preturi decente.

 

Eu unul asta intentionez sa fac la primul schimb de ulei la masina (doar ce am luat-o) sau cand imi voi lua o motocicleta mai moderna.

 

Ideea e sa gasesti un ulei si un pachet de aditivi cu care motorul tau sa se impace bine (reziduuri de metale in parametri normali de uzura) si sa determini perioadele de schimb (degradarea specificatiilor fizico-chimice ale uleiului si ale pachetelor de aditivi) si respectiv daca e nevoie de un ulei scump, si eventual de care, si cat timp/km poate fi folosit in siguranta. In plus, analiza uleiului poate dezvalui si eventuale probleme la motor. In multe cazuri de distrugere a motoarelor (sau uzura prematura) vinovatul principal nu a fost uleiul in sine ci sursele de contaminare sau mai multe defecte minore al caror efecte a fost coroborat la un moment dat.

 

Uleiul este un subiect prea controversat si discutiile prea mult influentate de mituri si propaganda comerciala ca sa putem trage o concluzie obiectiva. Eu unul nu mai accept comentarii pe aceasta tema decat argumentate cu buletine de analiza.

 

Succes la testari!

Spor la rezultate in laboratoare! Eu o sa fac testul de temperatura si sunt increzator in americani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia sa vedem, lubrifianti MOL a utilizat careva? De ceva vreme ma bate cineva la cap cu ei, in special cu sinteticul lor 10w50 , trebuie sa recunosc ca pretul de retail recomandat de 17 lei/L nu e de ignorat. Respecta niste standarde decente, gen -> http://mol.hu/en/lubricants-autochemicals/automotive-lubricants/motor-oils-for-motorbikes/mol-dynamic-moto-4t-racing-10w-50-synthetic-four-stroke-motorcycle-motor-oil

 

Uau, ulei sintetic la 17 RON/L! Faci un schimb cu banii de-i dai pe-un singur litru :))

Nici nu stiam ca MOL produce si uleiuri pentru motociclete dar in mod sigur nu se gaseste in benzinarii.

Stiu asta pentru ca am cautat ulei pentru un generator de curent si nu aveau in benzinarie decat uleiuri auto de uz general.

 

Eu unu' as incerca macar pentru o scurta perioada de timp, nu pentru economia de 100ron ci pentru a vedea cum se comporta.

MOL, cum spunea superbec, are rafinarie proprie, e o marca europeana samd.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lubrifianti MOL???? De ce nu, Petrom? Sau Prista, ca stiu ca se gaseste prin benzinariile pt saraci.

 

Benzinarii pt saraci? adica unde se vinde benzina mult mai ieftin decat la Mol/OMV? zi-mi si mie una.

 

Uleiuri moto fac si urmatoarele firme petroliere: Agip (recomandat de Aprilia, Piaggio...am folosit si eu, n-am avut ce sa-i reprosez), OMV, Mol (eu unul nu dau bani ungurilor), Lukoil.

 

La o utilizare stradala normala a motocicletei si schimbat conform manualului nu sunt diferente intre ele si Motul, Repsol, Amsoil si ce alte marci mai vreti voi.

 

Terminati cu prostiile, nu exista un ulei minune.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@marcone , recunosc ca nici eu nu stiam, insa amicul din Covasna imi spune ca la ei se gaseste gama completa(uleiuri, spray-uri). Maine cand o sa alimentez chiar o sa intreb de curiozitate.

Ei acolo folosesc mult la enduro acest 10w50 , din cauza pretului si a faptului ca "țin" cu ai lor :) , eram curios daca sunt si pareri obiective din partea altora

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu in afara de misto mai ai ceva in repertoriu? Discutia din acest topic este despre lubrifianti, sunt curios daca a folosit careva si ce impresii i-a lasat. Plm.

 

Nu a fost misto ci doar un avertisment amical ca nimeni nu are date suficiente despre un ulei sau altul pe aici decat dupa ureche. Personal Mol nu am folosit dar daca te ajuta cu ceva am folosit mult timp OMV Bixxol fara probleme... si-a facut treba cu brio dar daca a fost mai bun sau mai prost decat altul, nu as putea sa spun. Eu la ulei merg pe principiul periutei de dinti - ieftin si schimbat cat mai des! Cand o sa schimb motorul cu ceva care nu o sa consume, sau consumul o sa fie in limite rezonabile, probabil o sa-mi schimb atitudinea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai un motor cu 60-70k la bord, consuma 1litru de ulei pe sezon si valoreaza 1000-1200 euro pe piata, sunt de acord cu tine ca nu poti sa investesti 350 ron la schimbul de ulei la final de an. Faci schimbul cu 100 ron si impaci "capra cu varza". In plus, cu argumentul acesta trebuia sa te postezi la inceput de discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, amesteci borcanele, ca de obicei. Ce fac eu cu motorul meu nu are nici o legatura cu lipsa ta de argumentatie in sustinerea "superioritatii nete" a unui ulei. Cand vei avea un minim de informatii, provenite din alte surse decat cele ale producatorului, mai pe fata sau mai mascate, mai vorbim. Pana atunci, basta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LIQUI MOLY, la orice ora!

Motorbike 4T Synth 10W-50W Street Race (full sintetic) sau Motorbike 4T 15W-50W Street (sintetic), in functie de moto. Eu mai obisnuiesc sa adaug si Motorbike Oil Additive (MoS2), pentru ca e singurul aditiv cu care am vazut imbunatatiri vizibile pe un F3, un ZX6R '00 si de asemenea pe masini (am bagat varianta auto) - E46 320D si Sierra 2.0i DOHC.

Mai greu de gasit, dar cine-l incearca o sa inteleaga...

Tind sa-ti dau dreptate la asta. Dupa un sezon plin (11.000km) de abuzat LiquiMoly asta 10w50, de la incins motorul la 30km/h dupa ciclisti in tururi, la autostrazi in forja uneori si cu 299, nu am nimic de reprosat.

 

La pretul de 110lei cat a fost bidonul de 5L a fost un best buy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tind sa-ti dau dreptate la asta. Dupa un sezon plin (11.000km) de abuzat LiquiMoly asta 10w50, de la incins motorul la 30km/h dupa ciclisti in tururi, la autostrazi in forja uneori si cu 299, nu am nimic de reprosat.

 

La pretul de 110lei cat a fost bidonul de 5L a fost un best buy.

Banuiesc ca nu ai 4 in linie, si zici asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Banuiesc ca nu ai 4 in linie, si zici asta ?

Google - 954 moto - gen. Crezi ca as glumi sau nu m-as interesa inainte bine ce bag in mobra? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...