Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

He, he. Interesant de stiut :) Te credeam pe cuvant daca ziceai ca ai citit, am zis ca o fi fost tot din auzite. Asa am tot auzit si eu, insa nu am avut curiozitatea sa caut prin manuale si treaba asta! Multam de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te-am crezut pt ca mi se pare ilogic... dar am omis ce zice Doctorul, ca si producatorii de consumabile tre sa manance. Bine, oricum nu stiu pe nimeni care sa schimbe uleiul cand o baga la iernat, toti o fac primavara, cand il scot pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mult mai bine sa faci schimbul INAINTE de iernat, daca nu o barai pe loc peste iarna nu vad de ce ai mai schimba o data in primavara. Logica pt a schimba inainte e legata de uleiul uzat care devine acid, depuneri etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, dar nici motorul nu e din plastelina sa se topeasca de la ulei... viroguta mea a stat vreo 3 ani cu uleiul vechi in ea (intr-o curte, frig iarna, cald vara, umezeala etc). Deci 3 ani, nu 3 luni de iarna. A iesit fluid din ea, fara mari depuneri in interior, nu au fost probleme dupa aceea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, dar nici motorul nu e din plastelina sa se topeasca de la ulei... viroguta mea a stat vreo 3 ani cu uleiul vechi in ea (intr-o curte, frig iarna, cald vara, umezeala etc). Deci 3 ani, nu 3 luni de iarna. A iesit fluid din ea, fara mari depuneri in interior, nu au fost probleme dupa aceea.

Am si eu 2 masini cu ulei de >3 ani in ele (una il are de vreo 5), in principiu n-au nici pe dracu', poti pune si Floriol pe principiul asta. Si poti schimba motorul inaintea uleiului. Dar cum mai toti schimbam uleiul la mobre macar o data pe sezon am spus ca mai bine e inainte de iernat decat dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il schimb la inceput de sezon. Uzura apare cand motorul functioneaza, mai ales la pornire, nu cand sta. Daca mobra sta, nu imi pasa de uleiul vechi din ea. Pana la urma, poti sa o lasi si fara ulei peste iarna, il golesti si aia e. In schimb, ma agit daca e uzat uleiul cand inca circul cu ea, ca o mai simti la sunet, la schimbat viteze etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 luni sunt fix pix.

Poti sa faci schimbul inainte sau dupa iernare sau pur si simplu il faci cand vine "ceasul".

Daca eu am implinit km in septembrie si fac schimbul, pana vine iarna mai bag 2-3k km maxim. In primavara ce fac ? Schimb din nou doar pentru ca a stat 4 luni ? Pe bune ? Uleiul ala mai duce inca pe atat.

Ideea care vreau sa o scot in evidenta este ca 4 luni e ca si cum nu ar fi. Daca sta un an mai zici, dar asa ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 luni sunt fix pix.

Poti sa faci schimbul inainte sau dupa iernare sau pur si simplu il faci cand vine "ceasul".

Daca eu am implinit km in septembrie si fac schimbul, pana vine iarna mai bag 2-3k km maxim. In primavara ce fac ? Schimb din nou doar pentru ca a stat 4 luni ? Pe bune ? Uleiul ala mai duce inca pe atat.

:10:

 

 

Eu l-am schimbat in august si dupa ce am dat 170 lei pe 4 litri (o idee mai scump decat la masina), nu-mi vine sa il schimb in martie din nou. La masini cum e ? Zice sa il schimbi primavara ? In cartea mea nu zice ceva de genul asta, doar recomanda la 12 luni sau 6.000 km. Pana la urma, este un ulei de motor, ce reactie chimica mai rea decat motorul mergand poate sa aiba la stat pe loc? De unde sa apara agenti chimici in motor , etc ? Ca doar pinioanele si pistoanele nu sunt facute din sare si piper sa reactioneze cu uleiul. Daca au fost ceva lubrifianti de la fabricatie s-au dus cu primul ulei. Vorbim de oteluri de inalta calitate aici. Motorul sta in garaj, chiar si daca temperatura scade sub zero grade in interor, nu pateste nimic. La masina nu poti porni motorul la -10 grade ca s-a degradat uleiul iarna ?

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

pai cu semnatura aia sigur te si crede cineva mah

 

te ro sa-mi arati un motor de motocicleta mancat de acidul sulfuric format de la ciclurile de incalzire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis nici macar sa schimbati uleiul mai des, deci nu vad de ce ti se inroseste filamentul! Doar am explicat de ce mai bine schimbi toamna si depozitezi mobra cu ulei proaspat decat primavara dupa ce a zacut cu cel uzat.

Banuiesc ca realizezi chiar si tu ca nu e o concentratie care face metalul sa sfaraie, nu? Daca vrei apuca-te de masurat ph!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis nici macar sa schimbati uleiul mai des, deci nu vad de ce ti se inroseste filamentul! Doar am explicat de ce mai bine schimbi toamna si depozitezi mobra cu ulei proaspat decat primavara dupa ce a zacut cu cel uzat.

Banuiesc ca realizezi chiar si tu ca nu e o concentratie care face metalul sa sfaraie, nu? Daca vrei apuca-te de masurat ph!

nu, pentru ca marketingul de 2 lei nu "zice" defapt nimic

 

ai aberat cum te-au invatat "injinerii" de vanzari ...

 

ai aberat ani de zile pe 4tuning, acum ti-ai luat o motocicleta de fetita, si aia te inspaimanta si vii sa ne torni aici baliverne... vezi ca nu esti pe 4tuning.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa zic, m-ai prins! Tot n-ai ce face, propun sa cauti toate aberatiile emise de mine si sa le combati punct cu punct. Incepe cu motociclism,ro, treci la 4t si vezi ca mai gasesti, totul e sa sapi cu sarg.

Treaba e ca nu prea pun botul la ce povestesc vanzatorii, dar mai bine ma opresc, tu oricum o tii langa indiferent de argumentele care ti se aduc. Vino cu un singur motiv pertinent pentru care e mai bine sa stea un motor cu ulei uzat in el decat cu proaspat si iti dau un schimb gratis! In afara de ala ca la sfarsitul sezonului nu mai vrei sa-ti rupi de la gura pt mobra.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vino cu un singur motiv pertinent pentru care e mai bine sa stea un motor cu ulei uzat in el decat cu proaspat si iti dau un schimb gratis! In afara de ala ca la sfarsitul sezonului nu mai vrei sa-ti rupi de la gura pt mobra.

 

Explica ce intelegi prin ulei uzat. Ca nu mai e nou, asta vrei sa spui ? Adica daca are sub jumate din ciclul de schimb recomandat de producatorul motorului, de pilda 2.500 km, asta inseamna ca e uzat ?

 

Da, se produce condens (desi in cantitate mica) si da, exista o cantitate (din nou mica - max. 10 mg / kg) de sulf in benzina dar pana la a rezulta acid sulfuric in lipsa catalizatorilor si mai mult in prezenta uleiului care neutralizeaza unele reactii, nu vor fi piese deformate / distruse / atacate de vreun acid din motor.

 

Bineinteles ca un ulei nou e mai bun decat unul desfacut, dar nu sunt motive suficient de puternice pentru a-l schimba inainte de termen , doar ca a trecut iarna peste el. Mai pui ca unii producatori recomandau ca filtrul sa fie schimbat nu o data cu uleiul ci la doua schimburi.

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci in realitatea ta , eu trebuie sa-ti aduc tie argumente , nu tu care incerci sa-mi vinzi zeama de dinozaur... da stii ca te-au invatat bine...

 

ia adu tu argumente, dc e mai bine sa stea mobra cu ulei nou decat cu ulei vechi 4 luni in garaj, asta presupunand ca as schimba uleiul primavara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu ti-am adus argumente, tu sustii ca aberez si te-am poftit sa demonstrezi ca postarile mele sunt aberante.

2. Nu incerc sa-ti vand nimic, imi rezerv dreptul de a-mi selecta clientii!

3. Over & out pe subiectul asta.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

De la ciclurile de incalzire - racire apare condens, impreuna cu sulful din lubrifiant => acid sulfuric. La care cred ca plastilina e imuna, otelurile si aluminiul nu. Ca veti apuca sa sesizati vreo diferenta sau nu e alta poveste, oricum toate mobrele de >10 ani se vand ca avand maxim 30k si intretinute maniacal, chiar daca au fost tinute 3 ani cu acelasi ulei...

Ciclurile astea nu-s mai dese atunci cand folosesti motocicleta, nu cand o tii la iernat? Intreb si io.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...