Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Acum 4 minute, Adventurer a spus:

Multumesc de sfat. 

Dupa schimbul de ulei o sa revin cu parerile la cald. (prin martie-aprilie 😀 )

Incearca mai bine cu 10w-50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru mine e evident ca daca, pt clima din tara unde este exploatata mobra, producatorul da un indicativ, ideal este sa-l respect. Nu vad de ce m-as da eu mai destept decat japonezul.

Am mai zis, mobra trecuta a mers exact cu ce zice japonezul si a ajuns la 25 de ani vechime si peste 220.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Acum 2 ore, Speedy.K a spus:

Pentru mine e evident ca daca, pt clima din tara unde este exploatata mobra, producatorul da un indicativ, ideal este sa-l respect. Nu vad de ce m-as da eu mai destept decat japonezul.

Am mai zis, mobra trecuta a mers exact cu ce zice japonezul si a ajuns la 25 de ani vechime si peste 220.000 km.

Tu parca,nu ai schimbat un motor la un moment dat,candva? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Kristian a spus:

Tu parca,nu ai schimbat un motor la un moment dat,candva? :)


Negativ. Am schimbat doar segmentii si lantul de distributie la partea de motor-cutie. Pe la 110.000 km.  In rest, accesorii, bendix, releu incarcare, d-astea.

Si cand am desfacut motorul s-au masurat toate cotele, pana jos, in fund la taxatoare sitoate erau in grafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Deci e un motor ce are oarece-sa-i spun asa,interventii,nu e nedesfacut la 220k km.Dar e ok si asa,caci astea din vremurile noastre,nu vad sa tina 220k km doar cu interventiile facute pe al tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca segmentii sunt consumabile si lantul la fel. Asa mi-a zis Masinutza atunci cand le-am comandat la ei si am intrebat de garantie.


OK, pentru conformitate am folosit doar 8ndicativul de ulei specificat in manual, schimband mereu marca de ulei dar folosind doar marci consacrate si motorul a necesitat in 25 de ani si 225.000 km doar un schimb de segmenti (lantul de distributie l-am schimbat preventiv, ca tot desfacusem motorul, a fost masurat si era in grafic, dar nu stiu cat mai tinea). Segmentii i-am schimbat tocmai ptca incepuse sa consume ulri (cand i-am schimbat manca 1 litru la 2000 km iar eu faceam tunci cca. 2000 km de joi pana luni, deja cumparam 1 l de ulei pe saptamana, zici ca eram pe 2T).

Motocicleta productie 1999.

 

Scriu astea ca sa fie de folos incepatorilor.

Evident ca habar n-am cum e la motoarele productie 202si, abia am 3000 km cu asta noua. Dar am de gand sa bag la fel, ce scrie in carte. Desi acum am Honda care, se stie, e mai speciala si merge pe 10w-30, ca nimeni altcineva si cam ciudat pt verile noastre cu 50 de grade la soare si pt traficul meu de Bucuresti zi de zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Lucian_M a spus:

Cum să fie mai gros un 10w40 față de altul cu aceleași specificații, dar altă marcă?

 

10W40 este "generic", daca vrei sa afli exact "grosimea" unui ulei te uiti in fisa tehnica dupa vascozitatea la 0-100 grade C dupa care vei realiza ca intradevar exista diferente mai mari sau mai mici intre producatori. Valabil si pentru uleiul pentru suspensii.

Acum 10 ore, Speedy.K a spus:


Sper ca nu te pune sfantu sa faci mai mult de 1000 km cu 300v?!

 

 Bineinteles ca fac mai mult de 1000km cu un schimb de 300V!!!... 

Acum 10 ore, Lucian_M a spus:

Fix la asta m-am gândit și eu, ulei racing la o motocicletă normală?!

 

300V este ROAD racing, adica un ulei multigrad cu baza sintetica, esteri. 

Acum 10 ore, Cristian C. a spus:

Poate omul face puțini km/an sau il înlocuiește la 2.000km, daca nu a oferit toate detaliile nu înseamnă ca e din prima gresit ce ulei folosește. 

Mai rau de aia care pun 300v si il schimba la 5-6mii si mai merg "si sportiv" ca au ulei racing in motor. 

 

Fac extrem de putini km pe an, cel putin in ultimul timp. Dar asta nu inseamna ca schimb uleiul la fiecare 2000km, de ce as face asta? Uleiul este omologat pentru strada, multigrad, cu aditivi de toate felurile... cine v-a spus voua, sau cum ati ajuns voi la concluzia ca 300V este "pure-racing"?

 

Motivul pentru care il folosesc este una dintre proprietatile uleiului de baza, compus din derivati ai esterului:  dezvolta forte electro-magnetice la nivel molecular iar asta inseamna ca ramane "agatat" mai mult de metal... cu alte cuvinte foarte potrivit pentru cei ce pornesc motoarele foarte rar, ca mine! Nu am cum sa verific insa, zic si eu ce zice in reclamele de la Motul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce culoare are 300 v-ul cand il scoti din motor ?

Pana si descrierea comerciala data de Motul iti spune ca e un ulei de curse. Niciun street! Zero detergent. 
Ca urmare iti bati joc de motor. Ala e ulei de schimbat dupa fiecare sesiune de antrenament/ cursa. Pe vremea cand lucram in domeniu pana si vanzatorii importatorului ne-au zis sa nu recomandam asa ceva pentru strada. Si era ultimul racnet din gama pe vremea aia, ar fi trebuit sa vrea sa-l vanda. Nu i-am crezut pana nu am testat. Am bagat in 2L cu rosu incepand la 11500 rpm si i-am dat 1000 km de i-au sarit capacele, ca de obicei. Cand l-am scos era tot roz, cum l-am bagat!

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai că m-a lovit o idee: dacă particulele alea de ulei stau mai șmecher pe internele motorului, nu înseamnă că uleiu' ăsta reising e ulei smart? Apa are informație, deci uleiul reising e și el informație. Recunoașteți, nu v-ați gândit! 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Ce culoare are 300 v-ul cand il scoti din motor ?

Pana si descrierea comerciala data de Motul iti spune ca e un ulei de curse. Niciun street! Zero detergent. 
Ca urmare iti bati joc de motor. Ala e ulei de schimbat dupa fiecare sesiune de antrenament/ cursa. Pe vremea cand lucram in domeniu pana si vanzatorii importatorului ne-au zis sa nu recomandam asa ceva pentru strada. Si era ultimul racnet din gama pe vremea aia, ar fi trebuit sa vrea sa-l vanda. Nu i-am crezut pana nu am testat. Am bagat in 2L cu rosu incepand la 11500 rpm si i-am dat 1000 km de i-au sarit capacele, ca de obicei. Cand l-am scos era tot roz, cum l-am bagat!


Vezi ca incurci borcanele… cu ulei! Ala rosu e 7100, 300V e verde… brotacel 🐸

 

Sunt surprins cum inca se propaga mituri, doar pe baza a ce a zis unul sau altul… dar ma rog, cum ziceam, e iarna, ne plictisim. 

Acum 25 minute, Lucian_M a spus:

Stai că m-a lovit o idee: dacă particulele alea de ulei stau mai șmecher pe internele motorului, nu înseamnă că uleiu' ăsta reising e ulei smart? Apa are informație, deci uleiul reising e și el informație. Recunoașteți, nu v-ați gândit! 🤣


Eu recunosc ca am gasit niste biletele lasate de ulei… dar mi-a fost teama ca e mai destept decat multi care posteaza pe aici si nu am raspuns! 🤫

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E, lasă, și tu acum, uleiul Smart e ulei Smart. Repsol are gama smart, chiar nu știam de ce trage motorul mai bine când pun ulei Smart în furcă. Telefon Smart, televizor Smart, ulei Smart, practic rămân singurul prost din casă...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, yo4hgx a spus:


Vezi ca incurci borcanele… cu ulei! Ala rosu e 7100, 300V e verde… brotacel 🐸

 

Sunt surprins cum inca se propaga mituri, doar pe baza a ce a zis unul sau altul… dar ma rog, cum ziceam, e iarna, ne plictisim. 


Eu recunosc ca am gasit niste biletele lasate de ulei… dar mi-a fost teama ca e mai destept decat multi care posteaza pe aici si nu am raspuns! 🤫

Posibil sa amestec culorile, au trecut ceva ani.

 

Dar ot nu mi-ai spus, nu-i asa ca e la fel cand il scoti ca atunci cand l-ai pus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 07.01.2025 la 14:33, Adventurer a spus:

Am senzatia ca la temperaturi ridicate, si la folosirea in regim de oras, cutia agata putin.

10w50 / 15w50 dacă mergi în condițiile date.

Nu are niciun sens sa mergi tot cu 10w40 dacă îți agață la schimbări, doar pentru că așa îți zice cartea.

A spus cineva mai sus foarte bine, uleiul îl alegi în funcție de regimul de mers și temperatura exterioară.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Speedy.K a spus:

Posibil sa amestec culorile, au trecut ceva ani.

 

Dar ot nu mi-ai spus, nu-i asa ca e la fel cand il scoti ca atunci cand l-ai pus?

 

Nu! La FZR-ul de dinainte am folosit o perioada Motul 7100, care la schimb iesea chiar negru, negru... bine, la motorul ala nici nu stiu de ce mai schimbam uleiul, ca daca te dadeai la el ca lumea, halea cam 1L la 100Km. De ulei! La R1 am facut doar 2 schimburi de 300V si a iesit tot negrut... nu ca la FZR, inca puteai distinge culoare verde dar sub nici o forma nu il puteai confunda cu ulei nou. 

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

...Am bagat in 2L cu rosu incepand la 11500 rpm si i-am dat 1000 km de i-au sarit capacele, ca de obicei. Cand l-am scos era tot roz, cum l-am bagat!

 

Motor de 2L? Sau ce. 

Acum 41 minute, l.u.v a spus:

10w50 / 15w50 dacă mergi în condițiile date.

Nu are niciun sens sa mergi tot cu 10w40 dacă îți agață la schimbări, doar pentru că așa îți zice cartea.

A spus cineva mai sus foarte bine, uleiul îl alegi în funcție de regimul de mers și temperatura exterioară.

 

 

Celor care au impresia ca le agata cutia din cauza uleiului eu le recomand sa curete nucile parghiilor levierului schimbatorului de viteze si apoi sa le unga cu un spray, ceva dedicat. Ia ca cu mana (sic) ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg unde bati, eu am vorbit serios… spre exemplu, tu cand ai curatat si gresat nucile de la schimbator? Bine, nu in perioada asta dar vara, de cate ori ai facut-o? Bineinteles, daca dupa aia cutia inca creeaza probleme se poate testa cu schimbarea indicilor uleiului dar de obicei, cand schimba greu e fie cutie in sine, fie ambreajul. Daca se “rezolva” din ulei inseamna ca ai gasit o metoda sa maschezi un defect, nu ca ai rezolvat problema. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Speedy.K said:

Ce culoare are 300 v-ul cand il scoti din motor ?

Pana si descrierea comerciala data de Motul iti spune ca e un ulei de curse. Niciun street! Zero detergent. 
Ca urmare iti bati joc de motor. Ala e ulei de schimbat dupa fiecare sesiune de antrenament/ cursa. Pe vremea cand lucram in domeniu pana si vanzatorii importatorului ne-au zis sa nu recomandam asa ceva pentru strada. Si era ultimul racnet din gama pe vremea aia, ar fi trebuit sa vrea sa-l vanda. Nu i-am crezut pana nu am testat. Am bagat in 2L cu rosu incepand la 11500 rpm si i-am dat 1000 km de i-au sarit capacele, ca de obicei. Cand l-am scos era tot roz, cum l-am bagat!

300v nu e roz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce mă întreabă el... Dar tu când ai gresat ultima dată rulmenții cu ace de la tripoda și basculă? Fix pe mine ți-ai găsit să mă întrebi copilării de astea? Și nu, nu are vreo mare influență, doar că această aspect ar trebui repetat cel puțin anual (strict preventiv).

Adică eu am luat mobra cu Motul 7100 10w40, agăța grav cutia, am pus Valvoline 10w50 și agață mult mai fin și mai rar, dar nu-i de acolo? In măsura în care am pus kit coborâre scărițe, modificat pârghiile și gresat corespunzător? Inclusiv bucșa de bronz pe care stă schimbătorul...

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, yo4hgx a spus:

 

Nu! La FZR-ul de dinainte am folosit o perioada Motul 7100, care la schimb iesea chiar negru, negru... bine, la motorul ala nici nu stiu de ce mai schimbam uleiul, ca daca te dadeai la el ca lumea, halea cam 1L la 100Km. De ulei! La R1 am facut doar 2 schimburi de 300V si a iesit tot negrut... nu ca la FZR, inca puteai distinge culoare verde dar sub nici o forma nu il puteai confunda cu ulei nou. 

 

Motor de 2L? Sau ce. 

 

Celor care au impresia ca le agata cutia din cauza uleiului eu le recomand sa curete nucile parghiilor levierului schimbatorului de viteze si apoi sa le unga cu un spray, ceva dedicat. Ia ca cu mana (sic) ! 


Da, motor 2 in linie. Si a iesit uleiul aproape ca nou. Ghici de ce?

Cat despre agatat, e vorba de motociccleta nou nouta. In rodaj agata ca dreaqu. Inclusiv cand m-m dus cu ea la revizia de 1000. Cand m-am intors, pam-pam, nu mai agata. Am fost atent special.

Acum 11 minute, MotoS Garage a spus:

300v nu e roz...


Am spus ca poate am incurcat culorile. Am ceva ani de cand n-am mai bagat Motul, din diverse motive, nu legate de calitate, ca mobra nu simtea nimic deosebit.

Acum 25 minute, yo4hgx a spus:

Nu inteleg unde bati, eu am vorbit serios… spre exemplu, tu cand ai curatat si gresat nucile de la schimbator? Bine, nu in perioada asta dar vara, de cate ori ai facut-o? Bineinteles, daca dupa aia cutia inca creeaza probleme se poate testa cu schimbarea indicilor uleiului dar de obicei, cand schimba greu e fie cutie in sine, fie ambreajul. Daca se “rezolva” din ulei inseamna ca ai gasit o metoda sa maschezi un defect, nu ca ai rezolvat problema. 


Uite, eu n-am umblat niciodata la schimbator in 170.000 km. A, l-am indreptat odata dupa o cazatura pe coclau. N-a agatat cutia in viata ei. Si a mers mobra aia in ora de la zero la 40 de grade si a vazut toti mortii din lume. Numai cu 10-40.

A, ca o fi cate un model care are o buba sau o sensibilitatea acolo, asta e altceva. Dar sa dai asta ca panaceu pentru toate agatarile din cutie e o prostie.

 

Oricum, eu ma retrag din discutie pentru ca, ca de fiecare data cand zice cineva "ulei" discutia se duce in directii nedorite. De mine, cel putin. Am zis ce am pus eu, am zis cum mi-a mers, am spus ce n-as pune, gata. Va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa… prin 2L te-ai referit la 2 in linie, nu 2 litri :)

 

Iarna, iarna, dar daca redeschidem si tema rodajului nu mai terminam pana la vara!

 

Rodajul in general se face cu ulei subtire, de calitate mai “proasta”, daca este permisa expresia si este normal sa se simta la cutie. Pana la urma, motorul vrea ulei asa si asa, cutia gros… iar ambreajul subtire, asa ca nu vei putea multumi niciodata pe toata lumea.

Acum 20 minute, Lucian_M a spus:

Uite ce mă întreabă el... Dar tu când ai gresat ultima dată rulmenții cu ace de la tripoda și basculă? Fix pe mine ți-ai găsit să mă întrebi copilării de astea? Și nu, nu are vreo mare influență, doar că această aspect ar trebui repetat cel puțin anual (strict preventiv).

Adică eu am luat mobra cu Motul 7100 10w40, agăța grav cutia, am pus Valvoline 10w50 și agață mult mai fin și mai rar, dar nu-i de acolo? In măsura în care am pus kit coborâre scărițe, modificat pârghiile și gresat corespunzător? Inclusiv bucșa de bronz pe care stă schimbătorul...

 

Alt maniac! In fine, ca sa iti raspund, rulmentii cu ace i-am curatat si uns cand am schimbat gumele. Acum vreo 3 ani adica. 

 

In ceea ce priveste agatatul grav al cutiei, chiar tu spui ca dupa ce ai pus alt ulei tot agata… doar ca mai fin si mai rar, deci problema nu s-a rezolvat decat partial, iar din punctul meu de vedere e doar frectie la picior de lemn. Bine, acum mai depinde si ce intelegi tu prin agatat “grav” si cu ce compari, sunt motoare care din fabrica rup levierele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ușor cu apelativele, că n-am urcat Stelvio împreună! Mulțumesc!

Cât privește agățatul, la sportivă nu are voie să agațe. La mine mai e chestia că nu schimb in ture înalte, mobra mea are cuplul maxim la doar 4000 rpm, iar eu rar trec de 5000 (din 9000 și un pic). Asta e o altă discuție și nu face obiectul topicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest context “apelativul” nu a fost folosit in sens peiorativ, ba chiar dimpotriva! Daca nu ai avea dopuri in urechi si atitudinea asta agresiva poate ai mai invata si tu cate ceva, sau tu chiar crezi ca le stii pe toate? 

 

In fine, eu am inteles ca exista mai multe elemente care contribuie la “agatat” abia cand mi-am montat quick-shifter si auto-blipper, starea lagarelor (nucilor), unghiul parghiilor… si nu in ultimul rand, jocul lantului transmisiei finale contribuie efectiv la timpul total si modul in care  “intra” in viteze. 
 

Repet, si nu mai revin, daca exista probleme la schimbat vitezele, de vina nu este neaparat uleiul, sau indicele acestuia, pana acolo mai sunt si altele care merita verificate inainte.

 

Sa fii iubit! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...