Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Cum sint etichetate uleiurile conservatoare de energie nu sint recomandate de unii producatori moto, ce gasim la specificatii in plus sau in minus fata de restul uleiurilor. Nu am gasit nimic pe forum, poate nu am cautat destul.

nici n-o sa gasesti , nu am mai vazut de mult timp uleiuri cu energy saving label .

 

restul uleiurilor "auto" merg fara probleme si in moto cu ambreiaje umede dar fara certificarea jaso MA (1-2) , pt alea certificate "moto" trebuie sa platesti in plus ca pasiunea n-are limite.

 

motocicleta ta merge foarte bine cu ulei 10w40 de la lidl

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce ulei intra intr-un er6n

Ala pe care-l bagi

» Post actualizat in 25 Apr 2018 07:48

Din ce am inteles w50 este pentru mersul in oras, dar totusi mi se pare prea gros...

Nicio legatura, ai inteles prost.

» Post actualizat in 25 Apr 2018 07:49

10w40 sau 10w50 ?

:rtfm:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrebat ce vascozitate este recomandata pt ca n-am manualul la indemana, iar pe internet se gasesc ambele variante...dar ce sa faci cand suferi de onanie cronica, vii si faci pe desteptu' pe forum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus 10w40 in V2 650 cc, de vreo 4 schimburi doar 10w50. Rămâne mai "gros" la temperaturi înalte. Când e frig- nu face deloc figuri.

Și în manualul meu scrie 10w40, dar și 10w50 e cuprins în diagramă, chiar recomandat pentru temperaturi de cca 40 grade, care au început să se cam simtă și la noi. Concluzia o tragi singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus 10w40 in V2 650 cc, de vreo 4 schimburi doar 10w50. Rămâne mai "gros" la temperaturi înalte. Când e frig- nu face deloc figuri.

Și în manualul meu scrie 10w40, dar și 10w50 e cuprins în diagramă, chiar recomandat pentru temperaturi de cca 40 grade, care au început să se cam simtă și la noi. Concluzia o tragi singur.

ok, multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ulei intra intr-un er6n, 10w40 sau 10w50 ? Din ce am inteles w50 este pentru mersul in oras, dar totusi mi se pare prea gros...

 

Salut!

 

Daca folosesti motocicleta preponderent urban, 10W50 sau 15W50. Mai ales in lunile de vara, la nivelul asfaltului, situatia e foarte incinsa, la propriu.

10W40 e alegera buna daca mergi la drum intins.

Capacitatea baii de ulei la ER6 este destul de mica (2-2.1 litri,), drept urmare, temperatura uleiului va fi adesea peste 100C la mersul din semafor in semafor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul de service NU recomanda cu strictete o singura vascozitate.

cel mai indicat este sa se aleaga in functie de regimul de exploatare si temperaturi. 10W40 este doar o referinta.

ok, merci mult, momentan o sa bag 10w50 sa vad cum se comporta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare. Cam ce se intampla in acele conditii daca uleiul e la peste 100 grade ? Cum poate afecta

 

In regim urban, si aici vorbesc despre orase aglomerate, vara in special, lubrifiantul e frecvent in zona de temperatura 100-120 Celsius.

Pentru lagare, vascozitatea "ideala" e 10cSt, la 100 Celsius. Totusi, temperatura uleiului in motor nu e constanta. Pe langa lubrifiere, uleiul mai si raceste zonele fierbinti ale motorului. Asta inseamna ca sunt zone in care lubrifiantul e mult mai fierbinte decat temperatura afisata in baie. La temperaturile respective, vascozitatea scade prea mult si apar uzuri. Asta e motivul pentru care toate manualele de service furnizeaza acea diagrama de vascozitati pe care am postat-o mai devreme.

Pentru cei care au montat un termometru pe baia de ulei si au vazut cu ochii lor 120 de grade e clar de ce nu e cel mai potrivit 10W40 vara in oras. Mai sunt si cei care nu cred... :)

Cel mai evident semn ca uleiul utilizat e prea "subtire" e functionarea greoaie a cutiei de viteze - scosul la punctul neutru, treapta 1 si 2.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar ce sa faci cand suferi de onanie cronica, vii si faci pe desteptu' pe forum...

Cand esti prost si nu ti-e suficient ridici si coada.

» Post actualizat in 25 Apr 2018 18:57

Manualul de service NU recomanda cu strictete o singura vascozitate.

cel mai indicat este sa se aleaga in functie de regimul de exploatare si temperaturi. 10W40 este doar o referinta.

Bineinteles ca iti da variante in functie de clima.

dar daca nu stii cam cat de cald e la Romanica vara, cam cat de frig e iarna sau nu esti in stare sa citesti un termometru si un tabel poti sa poi de floarea soarelui...

» Post actualizat in 25 Apr 2018 19:00

La temperaturile respective, vascozitatea scade prea mult si apar uzuri. Asta e motivul pentru care toate manualele de service furnizeaza acea diagrama de vascozitati pe care am postat-o mai devreme.

Asa, doar, ca sa facem conversatie, nu cumva temperaturile alea sunt temperaturile medii ale aerului si sunt trecute in tabelul ala luand in calcul si temperaturile la care o sa ajunga asfaltul, motorul, uleiul si cartofii din tigaie in timpul mersului printr-un oras? Ca ma indoiesc ca japonezu' s-a gandit sa scrie temperaturile de exploatare in conditii de exploatare pe forestier departe de civilizatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Italia, toată lumea folosește exact ce scrie in carte. Toate japonezele merg cu 10w40, atât! Doar noi suntem deștepți, facem tam tam, ca aici e cald, ca e subțire uleiul, ca apare uzura...auzi. Pai cât sa țină un motor? 40 de ani? Atunci ce sa spună mașinile din trafic, cele cu 5w30? Și alea chiar stau in trafic, nu ca un motor, care oricum mai croșetează. Aberații !

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune uleiul in functie de caracteristicile motorului, specificatiile producatorului si mediul folosit. La 950 Adv imi recomanda 10w50 sau 10w60. Indiferet ca merg cu ea la polul nord sau in Sahara. Pentru pornire usoara, are incalzitoare de combustibil pe carburator. In rest, e un motor care merge foarte cald, deci nu cred ca i-ar placea 10w40. Asa ca nu pune ulei numai ca sa fie. Daca e atat de bun 10w40, pentru ce s-au inventat si restul?

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...