Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Pai n-ai zis ca Motul "spala depunerile de sulf"? Bine, oricat ar spala orice depuneri tot acolo raman daca nu scurgi uleiul din motor, doar ca sedimenteaza bine pana in primavara...

Condens apare datorita schimbarilor repetate de temperatura, procesul de degradare a uleiului incepand de la prima pornire a motorului.

Fiecare face cum crede, la una din conserve am uleiul de 2 ani jumate si 15000km, e galben si frumos. Nu-l schimb ca ar insemna 1/4 din valoarea masinii :P

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La moto trebuie înlocuit uleiul înainte de iernat daca se apropie numărul ala de km, nu lăsat pana la primavara cu zmacu' ala in el.

 

Poti sa argumentezi de ce?

» Post actualizat in 27 Jan 2016 09:32

Deci in concluzie e ok sa stau cu acelasi ulei pana la 10.000km? :) avand in vedere ca e uleiul e full sintetic..

 

Intervalul de service recomandat de producator este 8000 de mile (peste 12.000 de km). Tu ce zici? :)

 

 

 

 

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

 

Cu ce sunt diferite doua motoare (masina - motocicleta) care stau? :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul uzat trebuie schimbat înainte de iernat deoarece devine coroziv in timp fata de piesele interne ale motorului, sporind uzura prematura. Mai mult de atât, când o sa bagi uleiu nou, pachetul de aditivi ai acestuia o sa lupte cu uleiul vechi ca sa neutralizeze acest zmac, fapt care duce la distrugerea prematura a acestor aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam cat de acid crezi ca e uleiul ala de corodeaza internele motorului? Dupa logica asta, motorul meu de la viroguta trebuia sa fie topit de mult. "Doar" vreo 4 ani a stat uleiul vechi in motor...

La auto de ce nu se intampla nimic, cu ce sunt mai speciale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai vazut tu ca uleiul auto e recomandat sa stea 5 ani in motor?

 

In plus masinile nu prea ierneaza...

 

Pentru baiatul cu 300v care a zis ca nu prea vrea sa dea banii...vezi ca mult laudatul ester face foarte mult rau daca sta mai mult de 2 ani in motor...in materie de oxidare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua fenomene diferite: oxidarea uleiului si coroziunea aliajelor din motor

 

Aditivii anti-oxidanti sunt amine si fenoli. Rolul lor este sa intarzie degradarea uleiului prin reactii de oxidare (catalizatori sunt caldura si unele aliaje din motor).

Aditivii anti-coroziune nu sunt doar cei anti-aciditate. Pentru a preveni ca un ulei sa devina acid se folosesc asa zisiii "detergenti" bazati pe saruri metalice solubile in ulei dar insloubile in apa care permit dizovarea sarurilor de calciu si magneziu in uleiul de motor. Aceste saruri sunt adevaratii inhibitori de aciditate.

 

Masurarea TBN-ului nu distinge intre acizii organici (responsabili pentru depunerile din motor) si cei anorganici (responsabili pentru coroziune).

 

Alex-EN, poti sa ne spui acum, despre ce vorbeai de fapt? :)

Cum poate determina un simplu proprietar de motocicleta sau un mecanic sau un inginer de service, cat de "periculos" poate fi un ulei folosit cateva mii de Km, lasat in motor pentru 4-5 luni de pauza?

 

Eu pana acum n-am intalnit motoare corodate de uleiul "prea acid" si n-am schimbat niciodata uleiul de motor inainte de inceperea iernii. Si nu, nu folosesc Motul :D

Phenates_fnWeb.pdf

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori ai masurat aciditatea unui ulei? Sa stii ca sunt oameni care mai fac asta din cand in cand (nu zic ca eu fac, altii care produc ulei insa o fac) si la concluzia asta au ajuns.Poti sa recomanzi ce vrei din partea mea, la tine in garaj faci ce vrei, eu merg pe sfaturile specialistilor in uleiuri, adica am fost la un curs de uleiuri tinut de Motul Romania unde am primit astfel de recomandari. Pentru explicatii mai clare, apeleaza la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Am decis sa raman totusi la 15w50 si marca de aceasta data va fii Ipone ( pe unde am intreat mi-au apus ca e mai bunicel ca motul, dar lumea prefera motul deoarece numai de brandul acesta au auzit).

Imi poti spune te rog, daca stii, Ipone fullpower katana 15w50 sau ipone katana r4000 rs 15w50??

 

Nu ai de ce. Imi pare rau dar n-am folosit niciodata Ipone. Daca insa ar fi sa aleg eu as lua varianta r4000 care e mai ieftina (nu stiu cat e diferenta de pret, dar banuiesc ca e sesizabila).

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori ai masurat aciditatea unui ulei? Sa stii ca sunt oameni care mai fac asta din cand in cand (nu zic ca eu fac, altii care produc ulei insa o fac) si la concluzia asta au ajuns.

Scuza-ma ca repet - despre ce acizi vorbesti de fapt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Am decis sa raman totusi la 15w50 si marca de aceasta data va fii Ipone ( pe unde am intreat mi-au apus ca e mai bunicel ca motul, dar lumea prefera motul deoarece numai de brandul acesta au auzit).

Imi poti spune te rog, daca stii, Ipone fullpower katana 15w50 sau ipone katana r4000 rs 15w50??

R4000RS nu este KATANA...ca sa faci o paralela...e ca si cand ai zice motul 300V 7100 1550.

Katana este un ulei full sintetic gandit pentru uz strada si circuit, cu niste aditivi interesanti pentru cutia de viteze (o fac sa mearga mai 'fin')

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta deja miroase a carcoteala romaneasca. Ia sa vedem ce o fi in spate, care e treaba, ce si cum. Evident ca scopul lor e sa vand cat mai mult, dar la cursul respectiv s.au punctat aspecte tehnice, am prezentarea printata, o sa.i fac niste poze sa le pun aici.

E acelasi lucru cu recomandarile oricarui specialist in tara asta. Se trezesc unii sa zica stai domne ca specialistu vrea sa munceasca sau sa isi vanda serviciul, ca e pervers...

 

Io va sfatuiesc sa aveti incredere in specialisti, nu in useri de pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa aduca niste dovezi specialistii astia... ca eu, ca user de pe forum, am un motor zacut 4 ani cu acelasi ulei, care nu s-a topit (inca) si functioneaza fara probleme. Nu mai zic ca peste iarna il las cu uleiul vechi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N.a zis nimeni ca se topeste, doar ca apare uzura mai repede. Sunt curios daca ai cumpara un motor nou, ai proceda la fel?

 

Ai spus mai sus ca e acid si ataca/corodeaza componentele interne ale motorului. Uzura de unde, daca motorul sta nepornit si piesele nu se misca?

Nu, n-as proceda... si nici n-am procedat vreodata asa. Aia a fost conjunctura, am cumparat o mobra statuta.

Dar da, daca as avea o mobra noua, as lasa uleiul folosit si peste iarna in motor.

 

Normal ca ar face la fel...poti sa schimbi cate mobre vrei...daca nu iti sta in caracter sa fie totul tipla...nu va fi...caracterul nu si-l schimba.

Normal ca-ti dai cu parerea, ca doar suntem prieteni buni si ma cunosti f bine :))

 

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Exact... argumente, dovezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cum sa argumentezi ceva pe un forum moto...de fapt nu ai de ce...cesar ar putea-o face...are studiile necesare si resursele necesare...dar stie si el cu cine are de-aface...

 

Geo...ti-am vazut postarile, cred ca este de ajuns. Poate in viata reala nu esti asa, dar aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Din cate vad pe aici, esti singurul care vorbeste in cunostinta de cauza nu doar de dragul vorbei. Ce ai sugera in situatia mea? Schimb inainte de iernat always sau la nr de Km.? Vreau o parere sincera si directa fara ocolisuri. Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Cei de la Motul nu au zis ca au aditivi mai buni decat altii, nu stiu de unde ai scornit.o pe asta, nici eu nu am zis asa ceva. Vad ca iti place sa bravezi si sa imi pui cuvinte in gura.

Daca vrei tu sa combati, scrie la Motul, ti.am mai zis, eu prefer sa merg pe mana lor si recomand ceea ce imi recomanda ei. Nu am timp de facut analize la uleiuri si aditivi ca si tine, eu am motoare de reparat.

 

Uleiul sa schimba inainte de iernat. Case closed. Eu si garajul meu o sa recomandam asa, altii fac cum vor, ni se falfaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut eu un ulei 300V dat jos de pe 954 la 7000km, prin 2008, l-am pus intr-un lighean de fier, a stat la boxa din subsolul blocului pina anul trecut, adica 7 ani. Ligheanul nu s=a corodat. Si era negru ca taciunele acel ulei uzat. Chestia cu acizii e marketing pur pt a scoate banii din buzunarele celor care pun botul la orice . E societate mondiala bazata pe consum, exista mii de oameni platiti sa spuna ce trebuie. Alex En o sa repete identic, are tot interesul, doar traieste din schimbul de ulei. Bine, cine vrea sa schimbe uleiul la 12 luni, e liber s-o faca, nu-l judec, eu am ce am cu "mecanicii" care repeta niste afirmatii care sint combatute de practica.

 

Condensul din ulei, iarna se elimina tinind motorul pornit pina temperatura ajunge la 100 si ceva de grade, se mai lasa citeva minute si dupaia se opreste. Apa se va evapora si ramine uleiul curat.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad pe aici, esti singurul care vorbeste in cunostinta de cauza nu doar de dragul vorbei. Ce ai sugera in situatia mea? Schimb inainte de iernat always sau la nr de Km.? Vreau o parere sincera si directa fara ocolisuri. Mersi.

Consider ca sunt zero motive de ingrijorare in situatia in care se lasa o motocicleta peste iarna sau o perioada de timp fara a fi pornita cu uleiul existent in ea la acel moment. Nu se va intampla absolut nimic rau. Daca nu ai altceva de facut inainte sa vina zapada si vrei sa schimbi uleiul poti sa o faci si in primavara cand s-a uscat o scoti la plimbare. Asta ar fi singurul motiv pt care as schimba eu uleiul inainte de a veni iarna.

 

FYI

Cel mai corect, schimbul de lubrifianti (nu numai la motor) se face la ore de functionare. In cazul motorului, exista un indicator si mai precis - litri de combustibil consumati.

Mai sunt niste factori care pot sa scada resursa lubrifiantului de motor. Spre exemplu temperatura (temperatura de lucru a uleiului, nu a apei din radiator nici a mediului ambiant) ridicata (120+ Celsius) va altera rapid uleiul. Asta e motivul pentru care uleiul de motor din motocicletele de curse se schimba frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut eu un ulei 300V dat jos de pe 954 la 7000km, prin 2008, l-am pus intr-un lighean de fier, a stat la boxa din subsolul blocului pina anul trecut, adica 7 ani. Ligheanul nu s=a corodat. Si era negru ca taciunele acel ulei uzat. Chestia cu acizii e marketing pur pt a scoate banii din buzunarele celor care pun botul la orice . E societate mondiala bazata pe consum, exista mii de oameni platiti sa spuna ce trebuie. Alex En o sa repete identic, are tot interesul, doar traieste din schimbul de ulei. Bine, cine vrea sa schimbe uleiul la 12 luni, e liber s-o faca, nu-l judec, eu am ce am cu "mecanicii" care repeta niste afirmatii care sint combatute de practica.

 

Condensul din ulei, iarna se elimina tinind motorul pornit pina temperatura ajunge la 100 si ceva de grade, se mai lasa citeva minute si dupaia se opreste. Apa se va evapora si ramine uleiul curat.

Se naste intrebarea : se ne incredem in experienta ta baza pe ligheanul din beci sau pe ce sustine o companie precum Motul?

Penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...