Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Am folsoit ENEOS 10w40 chiar la ultimul schimb.. e un ulei ok... n-as zice insa ca e fantastic, dar la cat costa s-ar putea sa fie excelent.

Merci.

Uleiul utilizat isi schimba ph-ul, devenind acid. E recomandat sa il schimbi anual chiar daca nu are nr de km si la sfarsitul sezonului ca sa nu zaca ala acid in motor. Daca pui ulei proaspat poate sa stea oricat atata timp cat nu circuli, nu are ce sa-l contamineze, sta aproape ca in bidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La mine nu se mai oprea ventilatorul in Durmitor, baga continuu. la urmatorul schimb incerc si eu bel-ray. De unde il luati voi?

vorbeste cu Cesar si pimP din Bucuresti.

Editat de lexu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci.

Uleiul utilizat isi schimba ph-ul, devenind acid. E recomandat sa il schimbi anual chiar daca nu are nr de km si la sfarsitul sezonului ca sa nu zaca ala acid in motor. Daca pui ulei proaspat poate sa stea oricat atata timp cat nu circuli, nu are ce sa-l contamineze, sta aproape ca in bidon.

Eu schimb uleiul la masina nu mai devreme de 1.5 ani,asta de prin 2007, aceeasi masina. Toti papagalii ma invata sa-l schimb nu mai tirziu de 1 an, eu nu-i ascult. Si la 170 000km, masina porneste la -17 grd la juma de cheie. E adevarat ca numai Motul ii pun. Cind acidu' o sa corodeze cilindrii , va anunt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina nu ierneaza ca si motocicleta, schimbarea PH.ului se produce in timp, nu in timpul functionarii normale. De fapt, datorita condensului care se formeza in cilindrii si prezentei sulfului ca reziduu in urma arderii, rezulta un compus acid sulfuric care se scurge in baia de ulei si contamineaza uleiul. Motul semisinttetic sau sintetic are in compozitie aditivi care spala depunerile de sulf si nu lasa sa se produca aceasta reactie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina nu ierneaza ca si motocicleta, schimbarea PH.ului se produce in timp, nu in timpul functionarii normale. De fapt, datorita condensului care se formeza in cilindrii si prezentei sulfului ca reziduu in urma arderii, rezulta un compus acid sulfuric care se scurge in baia de ulei si contamineaza uleiul. Motul semisinttetic sau sintetic are in compozitie aditivi care spala depunerile de sulf si nu lasa sa se produca aceasta reactie.

Deci in concluzie e ok sa stau cu acelasi ulei pana la 10.000km? :) avand in vedere ca e uleiul e full sintetic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masina sau la moto? La moto trebuie înlocuit uleiul înainte de iernat daca se apropie numărul ala de km, nu lăsat pana la primavara cu zmacu' ala in el.

Daca mai ai peste 5000km facuti cu el, atunci depinde de tine cat vrei sa iti ingrijesti motocicleta. Io nu mă pronunt aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai n-ai zis ca Motul "spala depunerile de sulf"? Bine, oricat ar spala orice depuneri tot acolo raman daca nu scurgi uleiul din motor, doar ca sedimenteaza bine pana in primavara...

Condens apare datorita schimbarilor repetate de temperatura, procesul de degradare a uleiului incepand de la prima pornire a motorului.

Fiecare face cum crede, la una din conserve am uleiul de 2 ani jumate si 15000km, e galben si frumos. Nu-l schimb ca ar insemna 1/4 din valoarea masinii :P

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto trebuie înlocuit uleiul înainte de iernat daca se apropie numărul ala de km, nu lăsat pana la primavara cu zmacu' ala in el.

 

Poti sa argumentezi de ce?

» Post actualizat in 27 Jan 2016 09:32

Deci in concluzie e ok sa stau cu acelasi ulei pana la 10.000km? :) avand in vedere ca e uleiul e full sintetic..

 

Intervalul de service recomandat de producator este 8000 de mile (peste 12.000 de km). Tu ce zici? :)

 

 

 

 

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

 

Cu ce sunt diferite doua motoare (masina - motocicleta) care stau? :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul uzat trebuie schimbat înainte de iernat deoarece devine coroziv in timp fata de piesele interne ale motorului, sporind uzura prematura. Mai mult de atât, când o sa bagi uleiu nou, pachetul de aditivi ai acestuia o sa lupte cu uleiul vechi ca sa neutralizeze acest zmac, fapt care duce la distrugerea prematura a acestor aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam cat de acid crezi ca e uleiul ala de corodeaza internele motorului? Dupa logica asta, motorul meu de la viroguta trebuia sa fie topit de mult. "Doar" vreo 4 ani a stat uleiul vechi in motor...

La auto de ce nu se intampla nimic, cu ce sunt mai speciale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai vazut tu ca uleiul auto e recomandat sa stea 5 ani in motor?

 

In plus masinile nu prea ierneaza...

 

Pentru baiatul cu 300v care a zis ca nu prea vrea sa dea banii...vezi ca mult laudatul ester face foarte mult rau daca sta mai mult de 2 ani in motor...in materie de oxidare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua fenomene diferite: oxidarea uleiului si coroziunea aliajelor din motor

 

Aditivii anti-oxidanti sunt amine si fenoli. Rolul lor este sa intarzie degradarea uleiului prin reactii de oxidare (catalizatori sunt caldura si unele aliaje din motor).

Aditivii anti-coroziune nu sunt doar cei anti-aciditate. Pentru a preveni ca un ulei sa devina acid se folosesc asa zisiii "detergenti" bazati pe saruri metalice solubile in ulei dar insloubile in apa care permit dizovarea sarurilor de calciu si magneziu in uleiul de motor. Aceste saruri sunt adevaratii inhibitori de aciditate.

 

Masurarea TBN-ului nu distinge intre acizii organici (responsabili pentru depunerile din motor) si cei anorganici (responsabili pentru coroziune).

 

Alex-EN, poti sa ne spui acum, despre ce vorbeai de fapt? :)

Cum poate determina un simplu proprietar de motocicleta sau un mecanic sau un inginer de service, cat de "periculos" poate fi un ulei folosit cateva mii de Km, lasat in motor pentru 4-5 luni de pauza?

 

Eu pana acum n-am intalnit motoare corodate de uleiul "prea acid" si n-am schimbat niciodata uleiul de motor inainte de inceperea iernii. Si nu, nu folosesc Motul :D

Phenates_fnWeb.pdf

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori ai masurat aciditatea unui ulei? Sa stii ca sunt oameni care mai fac asta din cand in cand (nu zic ca eu fac, altii care produc ulei insa o fac) si la concluzia asta au ajuns.Poti sa recomanzi ce vrei din partea mea, la tine in garaj faci ce vrei, eu merg pe sfaturile specialistilor in uleiuri, adica am fost la un curs de uleiuri tinut de Motul Romania unde am primit astfel de recomandari. Pentru explicatii mai clare, apeleaza la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Am decis sa raman totusi la 15w50 si marca de aceasta data va fii Ipone ( pe unde am intreat mi-au apus ca e mai bunicel ca motul, dar lumea prefera motul deoarece numai de brandul acesta au auzit).

Imi poti spune te rog, daca stii, Ipone fullpower katana 15w50 sau ipone katana r4000 rs 15w50??

 

Nu ai de ce. Imi pare rau dar n-am folosit niciodata Ipone. Daca insa ar fi sa aleg eu as lua varianta r4000 care e mai ieftina (nu stiu cat e diferenta de pret, dar banuiesc ca e sesizabila).

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori ai masurat aciditatea unui ulei? Sa stii ca sunt oameni care mai fac asta din cand in cand (nu zic ca eu fac, altii care produc ulei insa o fac) si la concluzia asta au ajuns.

Scuza-ma ca repet - despre ce acizi vorbesti de fapt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Am decis sa raman totusi la 15w50 si marca de aceasta data va fii Ipone ( pe unde am intreat mi-au apus ca e mai bunicel ca motul, dar lumea prefera motul deoarece numai de brandul acesta au auzit).

Imi poti spune te rog, daca stii, Ipone fullpower katana 15w50 sau ipone katana r4000 rs 15w50??

R4000RS nu este KATANA...ca sa faci o paralela...e ca si cand ai zice motul 300V 7100 1550.

Katana este un ulei full sintetic gandit pentru uz strada si circuit, cu niste aditivi interesanti pentru cutia de viteze (o fac sa mearga mai 'fin')

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta deja miroase a carcoteala romaneasca. Ia sa vedem ce o fi in spate, care e treaba, ce si cum. Evident ca scopul lor e sa vand cat mai mult, dar la cursul respectiv s.au punctat aspecte tehnice, am prezentarea printata, o sa.i fac niste poze sa le pun aici.

E acelasi lucru cu recomandarile oricarui specialist in tara asta. Se trezesc unii sa zica stai domne ca specialistu vrea sa munceasca sau sa isi vanda serviciul, ca e pervers...

 

Io va sfatuiesc sa aveti incredere in specialisti, nu in useri de pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa aduca niste dovezi specialistii astia... ca eu, ca user de pe forum, am un motor zacut 4 ani cu acelasi ulei, care nu s-a topit (inca) si functioneaza fara probleme. Nu mai zic ca peste iarna il las cu uleiul vechi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N.a zis nimeni ca se topeste, doar ca apare uzura mai repede. Sunt curios daca ai cumpara un motor nou, ai proceda la fel?

 

Ai spus mai sus ca e acid si ataca/corodeaza componentele interne ale motorului. Uzura de unde, daca motorul sta nepornit si piesele nu se misca?

Nu, n-as proceda... si nici n-am procedat vreodata asa. Aia a fost conjunctura, am cumparat o mobra statuta.

Dar da, daca as avea o mobra noua, as lasa uleiul folosit si peste iarna in motor.

 

Normal ca ar face la fel...poti sa schimbi cate mobre vrei...daca nu iti sta in caracter sa fie totul tipla...nu va fi...caracterul nu si-l schimba.

Normal ca-ti dai cu parerea, ca doar suntem prieteni buni si ma cunosti f bine :))

 

Alex, esti constient ca afirmatiile tale nu cuantifica in nici un fel aspectele: aciditate, uzura ("mai repede"), PH, etc., etc. ?

Orice specialist poate fi verificat si confruntat cu propriile afirmatii prin solicitarea de sustinere a acestora (cantitativ si calitativ).

O astfel de abordare e fundamentata (stiintific si tehnic) si nu duce la discutii fara capat in care fiecare are dreptate pentru ca i-a spus lui cineva :)

 

(Spre exemplificare: motulu are aditivi mai buni decat motorexu pentru ca asa am auzit eu la cursul Motul Romania...)

Exact... argumente, dovezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cum sa argumentezi ceva pe un forum moto...de fapt nu ai de ce...cesar ar putea-o face...are studiile necesare si resursele necesare...dar stie si el cu cine are de-aface...

 

Geo...ti-am vazut postarile, cred ca este de ajuns. Poate in viata reala nu esti asa, dar aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...