Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

HONDA Transalp XL650V an fabricatie 2002, 52.000 Km.

 

 

Problema se manifesta astfel:

 

In oricare treapta de viteza intre 60 si 70 Km/h incepe sa “dea in nas”. Senzatia este asemanatoare cu aceea in care iti lipseste scanteia in bujii sau carburantul contine apa; ca si cand nu ar ajunge suficienta benzina in carburatoare. Cand accelerez apare o senzatie de lipsa de putere, dar isi revine in doua trei secunde. Daca tin acceleratia deschisa, motocicleta trage de rupe fara nicio problema – merge constant atat timp cat sunt in acceleratie, cand decelerez se aud niste pocnituri in toba, asemanatoare cu pocniturile de bici. Nu se poate merge constant.

Motorul porneste la prima apasare a butonului, relantiul este exact ca in manual - 1200 RPM, merge excelent, insa intre 60 si 70 km/h incep problemele descrise mai sus.

Problema care chinuie 14 (paisprezece) mecanici mai bine de doua luni, a inceput in septembrie, in prima saptamana. Dupa ce au fost verificate si inlocuite toate elementele constructive ale motorului, prezentate mai jos, dupa zeci de ore de munca in service-uri, paisprezece dintre cei mai priceputi mecanici din Bucuresti (chiar si din alte localitati), si zeci de teste, pana azi, nu s-a ajuns la niciun rezultat pozitiv.

 

Lista operatiunilor efectuate:

 

Au fost verificate dupa manual urmatoarele:

 

- joc valve (supape)

- discuri si arcuri ambreiaj

- releu regulator

- senzor TPS (throttle position sensor)

- senzor generator de puls (pulse generator coil)

- furtunuri vacuum

- furtun admisie carburant

- filtru, o-ring si membrana robinet rezervor

- rezervor

- rulmenti roata fata si spate

- etriere si placute frana spate si fata

- axuri roti

- baterie carburatoare

- acele, cuiele poantou, jicloarele, sitele, plutitoarele carburatorului

- membranele vacumatice

- membranele cut-air

- rezistenta cablajelor si continuitatea

- sigurantele

- bateria

 

Toate componentele verificate sunt in parametrii (conform manualului de sevice)

 

Au fost inlocuite urmatoarele:

 

- filtru aer

- bujii

- membrane vacumatice

- bobine de inductie cu fise

- TCI (Transistor Controlled Ignition)

- baterie carburatoare

- furtun vacuum

- furtun admisie carburant

- releu regulator

- senzor generator de puls (pulse generator coil)

- rezervor

 

 

Iata cateva comentarii ale unor mecanici profesionisti care au lucrat la motor:

 

“… nu mai am ce sa-i fac …am schimbat tot ce puteam schimba.”

“E incredibil, n-am mai intalnit asa ceva! ”

“ … or fi intrat extraterestrii in el … ”

“Imi bag ceva in el … asta nu e motor … ”

“Nu stiu ce are, imi pierd timpul de pomana ... ”

“ Sa ma ia dracu’ daca am mai vazut una ca asta !”

“Dom'le eu zic sa-l vinzi …”

 

Am incercat si la cei care au service-uri prin curti sau magazii inchiriate, crezand ca poate voi gasi un mecanic priceput, dar m-am lasat pagubas repede dupa ce am auzit comentarii de genu: ““…vrei sa-mi furi meseria ?… nu ti-l fac nici daca imi dai 20 de milioane …” Omul care mi-a dat replica asta credea ca daca stau sa privesc, de la doi metri de bancul de lucru, am sa-i fur meseria si astfel imi voi deschide un service moto, el va da faliment, copii lui nu vor mai avea ce manca, nevasta il va lasa si va fugi cu altul … Habarnisti gasiti la toate colturile. Un mecanic profesionist, care poate repara o motocicleta, o repara, isi ia banii si trece la urmatoarea.

 

Comentariu facut de un ”prieten bun”, mecanic cu experienta de 10-15 ani, dupa ce l-am rugat vreo cinci saptamani sa ma ajute: “Ba, io ti l-as face da’ n-am timp”

 

Da, am fost si la reprezentanta HONDA in Romania – Carpati Motor, experienta care mi-a lasat un gust amar. Am sa va povestesc intr-un alt articol experienta traita pe propria-mi piele. Pana atunci, cine doreste sa achizitioneze un filtru aer OEM de la Carpati Motor il informez ca are de scos din buzunar 96 Euro. In toata Europa, oricat am cautat, nu am gasit filtru OEM mai scump de 68 Euro, si credeti-ma, am cautat in: Ungaria, Germania, Franta si Italia. Preturile variaza intre 54 si 68 Euro.

 

Apelez la mecanicii care au cunostinte si pregatire profesionala, dar si la cei de pe forum, la cunostintele pe care le aveti, la tot ce puteti face voi (contra cost, se intelege) pentru un motociclist aflat la necaz.

 

 

Inchei printr-un citat adresat mecanicilor (si nu numai):

 

„Nu esti platit pe ora. Esti platit pentru valoare care o aduci orei.”

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E vorba de transalpul pe injectie? Sau ala pe carburatoare. Is confuz, zici ca furtun vacuum dar la avatar ai poza pe mobra pe injectie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de transalpul pe injectie? Sau ala pe carburatoare. Is confuz, zici ca furtun vacuum dar la avatar ai poza pe mobra pe injectie...

 

Carburatie, baterie de doua carburatoare. Robinetul de benzina este de tip vacumatic.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca are de-a face cu viteza si nu cu turatie, cand se reproduce? Adica 60-70 poti sa ai si in treapta 3,4 sau 5. ;)

 

Sigur se manifesta intre 60 si 70 km/h, indiferent de treapta de viteza, turatia nu are nicio legatura cu problema in cauza.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur se manifesta intre 60 si 70 km/h, indiferent de treapta de viteza, turatia nu are nicio legatura cu problema in cauza.

Atunci are de-a face cu aliemtarea cu benzina, zic eu. Ai schimbat air cut-off valves (apropo, alea cred ca au doar rol sa iti inchida gazul mai repede cand decelerezi), ai schimbat si membranele ai zis ca...

 

Schimba si furtunele de la rezervor la carburi. A mai fost cineva aici pe forum mai demult la care ii era desfacut o bucata mica de furtun, pe dinauntru, care ii obtura debitul.

 

As putea sa paries ca tine de alimentarea cu benzina ca si eu am patit o treaba ~ la o fost mobra. Turata pe loc nu avea treaba dar in sarcina se comporta exact ca a ta.

 

Si un metru de furtun de benzina costa cam 10 ron, daca e de calitate mai buna ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci are de-a face cu aliemtarea cu benzina, zic eu. Ai schimbat air cut-off valves (apropo, alea cred ca au doar rol sa iti inchida gazul mai repede cand decelerezi), ai schimbat si membranele ai zis ca...

 

Schimba si furtunele de la rezervor la carburi. A mai fost cineva aici pe forum mai demult la care ii era desfacut o bucata mica de furtun, pe dinauntru, care ii obtura debitul.

 

As putea sa paries ca tine de alimentarea cu benzina ca si eu am patit o treaba ~ la o fost mobra. Turata pe loc nu avea treaba dar in sarcina se comporta exact ca a ta.

 

Si un metru de furtun de benzina costa cam 10 ron, daca e de calitate mai buna ;)

 

Air cut-off valves au fost verificate si sunt in stare perfecta. Nu au absolut nimic. Au fost verificate arcurile si o-ringurile - toate sunt ca noi!

 

Au fost schimbate toate furtunurile cu unele noi.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Suna interesant pentru mine, extrateresti,vrajitoare 14 mecanici......daca inca mai esti dispus sa incerci un mecanic te astept la mine.

Daca nu reusesc sa ti-o fac te costa doar benzina pana la Ciolpani..

0722537975

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Suna interesant pentru mine, extrateresti,vrajitoare 14 mecanici......daca inca mai esti dispus sa incerci un mecanic te astept la mine.

Daca nu reusesc sa ti-o fac te costa doar benzina pana la Ciolpani..

0722537975

 

Imi plac oamenii hotarati, curajosi, gata sa intervina acolo unde multi nu au reusit. Deocamdata esti singurul care, dupa ce a citit lista operatiilor efectuate si cea a pieselor care au fost schimbate,

nu s-a descurajat si nici intimidat, si e dornic sa lucreze la acest motor. Recunosc, asa mecanici mai rar! Multumesc pentru oferta, te sun azi sa discutam.

 

Asta da exemplu de urmat !!!!! :ok:

 

Mecanicii astia 14 au si mers pe mobra ta sau doar au efectuat reparatii dupa simptomele povestite de tine?

 

S-a uitat cineva la kitul de lant si echilibrarea rotilor?

 

Oricum ti-o dibuieste TNG

 

 

Sase din cei paisprezece mecanici au mers si au facut teste cu motorul in trafic.

A fost verificat lantul , a fost intins conform manualului de service, rotile au fost desfacute si controlate pana la rulmenti. A fost verificat pana si pinionul de atac.

Roata fata necesita echilibrare.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeam ca ai dus-o la facut ca ai zis doamne ajuta...

 

 

Am scris "Doamne ajuta !" la remarcile pe care le-a facut yo4hgx in legatura cu faptul ca are mari asteptari de la TNG. Nu sunt la mecanic in momentul acesta, urmeaza sa merg maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu's mecanic, dar zic si eu. In cutia de viteze s-a uitat? Daca e legat defectul strict de viteza, inseamna ca este vorba de o piesa care face acelasi lucru de fiecare data la aceasta viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu's mecanic, dar zic si eu. In cutia de viteze s-a uitat? Daca e legat defectul strict de viteza, inseamna ca este vorba de o piesa care face acelasi lucru de fiecare data la aceasta viteza.

 

 

Nici eu nu sunt mecanic dar in opinia mea daca problema ar fi de la cutia de viteze problema s-ar maifesta si cand accelerez - ceea ce nu se intampla. Daca pornesc motorul si schimb treptele succesiv, fara a utiliza ambreiajul (nu recomand schimbarea vitezelor fara a utiliza ambreiaj), accelerand continuu, problema nu mai apare ! Cand decelerez incepe sa "dea in nas".

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trage aer fals pe undeva .zic eu :unsure:

 

 

Si mecanicii au ajuns la inceput la aceasta concluzie insa problema ar aparea si la alta viteza. Au concluzionat, dupa verificarea tuturor furtunurilor si a admisilor care fac legatura dintre carburator si chiuloasa ca problema nu este legata de aerul fals. Toti mecanicii, paisprezece la numar, au fost de acord cu acest aspect.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu's mecanic, dar zic si eu. In cutia de viteze s-a uitat? Daca e legat defectul strict de viteza, inseamna ca este vorba de o piesa care face acelasi lucru de fiecare data la aceasta viteza.

singura piese care indiferent de treapta de viteza are aceiasi rotatie ce determina viteza intre 60-70 este axul pe care e pinionul. in cutie fiind rapoarte, daca avea probleme cu ea, se intampla la numai o anumita plaja de turatie sau la o anumita treapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"In oricare treapta de viteza intre 60 si 70 Km/h incepe sa “dea in nas”. Senzatia este asemanatoare cu aceea in care iti lipseste scanteia in bujii sau carburantul contine apa; ca si cand nu ar ajunge suficienta benzina in carburatoare. Cand accelerez apare o senzatie de lipsa de putere, dar isi revine in doua trei secunde".

 

Dar o sincronizare de carburatoare ai facut?

Editat de redplanet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"In oricare treapta de viteza intre 60 si 70 Km/h incepe sa “dea in nas”. Senzatia este asemanatoare cu aceea in care iti lipseste scanteia in bujii sau carburantul contine apa; ca si cand nu ar ajunge suficienta benzina in carburatoare. Cand accelerez apare o senzatie de lipsa de putere, dar isi revine in doua trei secunde".

 

Dar o sincronizare de carburatoare ai facut?

 

Sincronizarea carburatoarelor s-a facut de fiecare data cand s-a umblat la acestea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întrerupe la decelerare... parcă văd că la final aflăm că era ceva minor Âşi foarte vizibil,gen contactul de la cric.

S-a testat cu alte carburatoare?

 

 

S-a testat cu o alta baterie de carburatoare. Rezultatul a fost negativ. S-a verificat si senzorul de la ambreiaj si cel de la cricul lateral - ambele functioneaza in parametrii nominali.

 

Da spune si la cine ai fost ca eu sunt curios.

Si eu vreau sa vad ce reuseste TNG.Sa confirme din nou,sper.

 

Este singura intrebare la care nu am sa raspund pe forum din motive evidente: nu doresc sa fac o publicitate negativa acelor mecanici la care am fost cu motorul. De unii am fost multumit de altii nu, dar asta cu siguranta este o opinie subiectiva. Ce pot sa va spun este ca sunt foarte putin mecanici care stiu sa se comporte cu un client sau cu motorul acestuia, mai mult, foarte putini dintre ei au cunostinte reale, aprofundate de mecanica moto desi lucreaza la firme renumite.

 

Majoritatea iti pot schimba un set de placute frana, it pot schimba uleiul, un kit de lant sau o bujie dar cam atat. Problema pe care o am eu nu o poate rezolva decat un mecanic moto, un adevarat

mecanic moto. Afirmatia asta de fapt ii apartine unui user de pe forumul www.transalp.ro, Chriss care scrie "14 mecanici :lol: :Surprins: nu ai fost defapt la nici 1( UNU) MECANIC :) ..."

http://www.transalp.ro/forum/post23120.html#p23120

 

Omul are dreptate ! De fapt nu am fost la niciun mecanic moto, si spun asta pentru ca la ora la care scriu aceste randuri niciunul din cei 14 mecanici moto nu se mai ocupa de acest caz - au

abandonat. V-am citat si cateva din declaratiile lor la inceputul postului.

 

Este uimitor cum din 14 mecanici profesionisti nu a reusit niciunul sa repare acest motor!

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...