CazyRO Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Salut, Am nevoie de niste sfaturi, legat de achizitie moto pt. enduro. Am 3 variante, de fapt mai multe, dar la astea m-am oprit avand in vedere bugetul. 1. Husaberg FE550 2008 2. Honda CRF 250 2004 - carja 3. Yamaha WR450f 2004 - estart sau WR250f 2003 in stare mai buna, dar fara buton, pornire doar la carja. Ca preferinta personala as alege WR450 Voi ce ma sfatuiti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 CLAR Yamaha WR450f Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Salut, Am nevoie de niste sfaturi, legat de achizitie moto pt. enduro. Am 3 variante, de fapt mai multe, dar la astea m-am oprit avand in vedere bugetul. 1. Husaberg FE550 2008 2. Honda CRF 250 2004 - carja 3. Yamaha WR450f 2004 - estart sau WR250f 2003 in stare mai buna, dar fara buton, pornire doar la carja. Ca preferinta personala as alege WR450 Voi ce ma sfatuiti? Sincer, pentru Enduro as alege WR250f 2003. Din punctul meu de vedere - acela al unui endurist aspirant, fara prea multa experienta - un 450+ e mult prea puternic pentru ce stiu eu sa fac. Carja nu ma sperie - e doar un usor inconvenient. Eliminand motoarele mari, cele de 250 sunt ceva mai usurel de pornit si nu-i chiar asa grava. Ma obisnuisem chiar si cu un Husa FE450 din 2007 - il porneam la pedala aproape in orice situatie din prima (inclusiv dupa trante). Deci un 250 ar fi fost recomandarea mea. Iar dintre CRF si WR-F, as alege WR-F pentru simplul motiv ca stiu sa fac din WR-F un YZ-F (strap pe CDI sau ceva similar), pentru ceva vana in plus. Nu ai specificat daca e vorba de CRF-R sau CRF-X totusi. CRF-R cred ca ar castiga in comparatie cu WR-F, daca e dupa mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) Trebuie sa ai in vedere ca la enduro nu vei fi intotdeauna pe teren drept si ca incepator, sa o pornesti la carja pe o panta pe care abia reusesti sa-ti sprijini trotineta e lucru mare. Daca mai esti si un pic obosit.... Editat Ianuarie 27, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) Mda, just. In panta e foarte fun Oricum nu ma astept la prea multe de la e-start-ul unui enduro. Vezi ca Husaberg e praf pe partea de e-start (electrica e varza la mobra aia - de fapt la modelele Husa pre-2009). Norocul e ca pleaca si cu 0,5V in baterie. Nu stiu cum sta WR-Fu de 450 cu starterul electric. Editat Ianuarie 27, 2012 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 27, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) E vorba de CRF250R , cu far si acte de inmatriculare. Butonul e un plus la orice moto. Cred ca confortul care ti-l da butonul merita diferenta de greutate. Ah.. si legat de putere, sunt convins ca orice motor de 250cmc, cu peste 30 cp, e mai mult decat suficient pentru enduro de orice fel. Asa ca modarea sau tuningul e exclus din punctul meu de vedere. Editat Ianuarie 27, 2012 de CazyRO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) Alegerea tu o faci. Doar nu te baza DOAR pe startere- la enduro nu-s extrem de bine dimensionate Editat Ianuarie 27, 2012 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 strict din lista asta as recomanda wr250 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 27, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2012 ok. 250 imi place si mie, dar avand compresie mai mare ma astept sa crape mai rpd decat un 450, ce-l putin la supape. Asta e unul din motivele pt. care as lua cilindree mai mare, acu stiu ca mai tine si de noroc. Cred ca merg pe wr450 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) WR-F 250 - Compresie geometrica 12.5:1 WR-F 450 - Compresie geometrica 12.5:1 Oricare ar fi alegerea ta, bafta cu achizitia! Editat Ianuarie 27, 2012 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 In calitate de posesor de wr 450 f din 2008, pot sa iti spun ca sunt momente cand a mea este prea puternica si impilcit mai putin controlabila.In plus sa nu te astepti la wr 450 sa fie tip tractor - stai in sea si ti gazul, nu.E foarte nervoasa, trebuie sa o ti din scurt. Eu as incerca si wr 250 . Cred ca este mai mult decat suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Salut, Am nevoie de niste sfaturi, legat de achizitie moto pt. enduro. Am 3 variante, de fapt mai multe, dar la astea m-am oprit avand in vedere bugetul. 1. Husaberg FE550 2008 2. Honda CRF 250 2004 - carja 3. Yamaha WR450f 2004 - estart sau WR250f 2003 in stare mai buna, dar fara buton, pornire doar la carja. Ca preferinta personala as alege WR450 Voi ce ma sfatuiti? Salut, husabergul e prea greu, pe unde nu puteai merge cu vechiul motor nu o sa poti merge nici cu asta. crf are suspensiile de toata jena, prea rigide wr250f tot ce stie ca viteza maxima e pe la 80km/h...daca te bagi la enduro peisagistic si faci o poteca viteza chinui motorul, wr450f e numai cu vreo 3kg mai greu decat wr250f dar e nervoasa tare. tu experienta ai - nu are de ce sa-ti fie frica de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 27, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2012 Gata, m-am lamurit Va multumesc de raspunsuri. Salut, husabergul e prea greu, pe unde nu puteai merge cu vechiul motor nu o sa poti merge nici cu asta. crf are suspensiile de toata jena, prea rigide wr250f tot ce stie ca viteza maxima e pe la 80km/h...daca te bagi la enduro peisagistic si faci o poteca viteza chinui motorul, wr450f e numai cu vreo 3kg mai greu decat wr250f dar e nervoasa tare. tu experienta ai - nu are de ce sa-ti fie frica de ea. Sergiule, 80 la ora, wr250f? da-l in ma-sa, ce e scuter? Eu zic ca trece de 100 si sincer nu am nevoie de mai mult sau mai stii ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 wr250 la 80 ora??????? trece de 100 linistit, in functie si de rapoartele transmisiei cred ca poate sa traga spre 150, daca faci din asta un scop. 450 va fi mai greu, mai docil, insa primele modele au avut belele cu starterul, se reteza o minunata piesa de metal si nu mai putea fi pornita nici la pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfredo Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 WR-F 250 - Compresie geometrica 12.5:1 WR-F 450 - Compresie geometrica 12.5:1 Oricare ar fi alegerea ta, bafta cu achizitia! multi fac greseala si aleg motoare prea mari, puternice, pt Enduro este suficient WR-F 250 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt master Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 In general 250 iti ajunge in caz de hard enduro (ii pui toba sau umbli la pinioane). Eu insa as merge Wr 450 F. Te poti distra mai tare pe un forestier sau pe asfalt(poate iti cumperi kit de supermoto cu timpul). Nu cred ca Wr de 250 poate sa prinda doar 80(cine stie ce kit de lant avea). Wr 450 al lui Vlad (de prin 2004) daca il mai ti minte prindea 160 pe asfalt. Eu din ce am mers cu motocicleta respectiva nu mi s-a parut niciodata prea violenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelro Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 multi fac greseala si aleg motoare prea mari, puternice, pt Enduro este suficient WR-F 250 corect! am avut exc 450 si acum am 250, e altceva, zici ca nu e adevarat putere mai putina dar suficienta si muuuuult mai mult control Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Acum ceva vreme, cand spuneam ca WR250F din 2008 este motocicleta perfecta pentru primii 2-3 ani de enduro, sau chiar mai mult daca nu visam Erzberg sau alte avioane, zicea lumea ca sunt nebun,toti vroiau motoare peste 400. Acum, dupa oase rupte si pasi batuti pe loc, multi redescopera placerea acestui sport cu un 250 4T, pe care pana acum il credeau incapabil sa urce o panta, sau cum am auzit, nu depaseste 80 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Apropo de asta cu 80 la ora: poti face un GSX-R sa mearga cu maxim 100 intr-a 6a la roshu daca ii umblii la pinioane, deci... Eu unul am mers pe un XR 250 din ~89 si ducea cumintel 100-110 fara sa il tin in rosu. Ce-i drept, nu accelera instant la viteza aia dar puteai merge cursiv accelerand dupa acel "fatidic" 80. Deci daca un XR din 1989, cu compresie 10:1 si maxim 20 de caluti (la volanta!) putea... de unde si pana unde nu ar putea un WR-F? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) sau cum am auzit, nu depaseste 80 km/h. eu informatia o am de la un prieten dar el vorbea de motoreta lui: ktm 250f si am presupus ca e la fel si la wr250f. am remarcat ca astea cu motoare mai mititele au foaia mai mare pe spate deci mi s-a parut logic. poate am inteles eu gresit: omul zicea de zgomote ciudate din motor si ca are senzatia ca sar suruburile din el la viteza amintita...si e posibil sa nu-i dea el mai mult - nu sa nu duca motorul cum am dedus eu. eu cu wr450f am mers cu maxim 135 si cred ca eram la limita cu el de aia ma minunez cum ar putea merge un 250cmc cu 150. posibil cu pinionul si foaia modificata... Editat Ianuarie 27, 2012 de Sergiu_KB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Ca sa alegi in cunostinta de cauza intre 250 si 450 trebuie sa te gandesti la urmatoarele lucruri: - ce vrei sa faci cu motocicleta. Daca vrei hard enduro, in mod clar iti trebuie o motocicleta mai usoara si de cilindree mai mica, daca vrei sa te duci spre un enduro propriu-zis sau chiar ceva rally raid, te ajuta un 450, daca vrei sa faci off road for funn sau vrei sa mergi in competitii, etc, etc... - gabaritul tau. Daca ai peste 180 cm si in jur de 100 kg, nu cred ca ar fi o problema un motor de 450. Daca ai mult mai putin, atunci un 250 este mai mult decat suficient. - experienta pe care o ai pe astfel de motociclete. O motocicleta prea naravasa s-ar putea sa iti faca viata grea pentru inceput si sa iti taie din placerea plimbarilor off road. - ideal ar fi sa poata fi inmatriculata, daca nu vrei sa o duci pe platforma, la terenul de joaca Pt ca si eu sunt interesat de un model mai puternic orientat spre enduro, m-am documentat din diverse surse si concluzia ma duce catre un WRF, probabil de 450, an de fabricatie incepand cu 2008. Incepand cu acel an, Yamaha a adus unele imbunatatiri in ceea ce priveste livrarea cuplului. Trage foarte bine de jos si mai liniar, ceea ce il face mai controlabil, mai progresiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CNC4YOU Postat Ianuarie 28, 2012 Share Postat Ianuarie 28, 2012 ai facut cea mai mare greseala sa ceri sfaturi aici ! mergi la un magazin sau service care se ocupa in special de enduro si cere sfaturi acolo ! nu pe forum unde orice "mobrist" este mare cunoscator ! sau citeste topicurile de pe aici ca sa-ti faci o idee care se pricepe , aia care se dau de ceva timp, au ceva filmari ,etc,... pot sa-ti dea un sfat. cere-le sfaturi lor,pe privat ! unul care se da cu dr650 sau xl600 nu o sa-ti poata spune ce sa alegi intre crf si wr ! cel putin nu obiectiv ! parere mea ! p.s. eu as alege un ktm 400-450 , 2005-2007 aici cred ca te incadrezi cu banii, nu ca un 2008 nu ar fi ok .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Ianuarie 28, 2012 Share Postat Ianuarie 28, 2012 daca vrei si strada ia-ti ceva de 450 doar enduro si ala ''hard'' 250 suspensie spate multilink (pt ca nu prea te intereseaza viteza) vad ca totusi te uiti la fiabilitate.....nu prea exista ce vrei. sfatul meu... ia-ti ceva ce te atrage, ce crezi tu ca ti-ar face moftul. testeaza, treci prin filtrul personal ca restu-s discutii. nu exista 2 motocilete second hand identice. io personal am o parere foarte proasta despre ktm (parerea mea poate subiectiva) dar ai putea gasi (pt ca vorbim de second) un ktm mult mai bun (in sensul ca bagi bani mai putini) decat intr-o japoneza. nu exclude 2t daca vrei tu ''hard'',macar stii ca ai incercat cel mai hard posibil. dupa aia vezi tu daca-ti place daca nu.... treci tu inapoi la tractorase. motorul in 2t are un randament mult mai mare decat un 4t, sta mai bine in ture multe,e mai usor, singura chestie e ca segmentii sunt ''toruturati" la trecerea prin galerii da aia-s cea mai ieftina porblema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 28, 2012 Share Postat Ianuarie 28, 2012 . motorul in 2t are un randament mult mai mare decat un 4t, sta mai bine in ture multe,e mai usor, singura chestie e ca segmentii sunt ''toruturati" la trecerea prin galerii da aia-s cea mai ieftina porblema. Si cea mai grava problema ar fi care? Motorul 2T are un raport putere/greutate mai mare decat un motor 4T. Randamentul este insa muuult mai mic. Adica raportul lucru mecanic/combustibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 28, 2012 Share Postat Ianuarie 28, 2012 eu cu wr450f am mers cu maxim 135 si cred ca eram la limita cu el de aia ma minunez cum ar putea merge un 250cmc cu 150. posibil cu pinionul si foaia modificata... XR-ul de 400 merge fara nicio problema 140 pe macadam, in conditiile in care i-am pus 14/47, fata de 15/45. Cu raportul standard nu am apucat sa il testez, dar deduc ca ar merge 160 km/h. Poate ma insel La 140 nu spun ca nu era turat, spun doar ca nu era pe rosu. (n-am turometru) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.