yakwza Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 salut am o problema care ma framanta,am observat ca supapele de la admisie sunt mai mari decat cele de evacuare..cine imi poate explica de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Cand le reglezi jocul sau schimbi pastilele, is aceleasi valori? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yakwza Postat Februarie 14, 2012 Autor Share Postat Februarie 14, 2012 Cand le reglezi jocul sau schimbi pastilele, is aceleasi valori? aia de evacuare are distanta de reglaj mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Sunt mobre cu supape de acelasi diametru dar cu joc mai mare la evacuare, supape cu acelasi joc dar diametru mai mare la evacuare si mobre cu supape mai mari la admisie dar cu jocuri mai mari la evacuare (cazul tau) Relax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yakwza Postat Februarie 14, 2012 Autor Share Postat Februarie 14, 2012 Sunt mobre cu supape de acelasi diametru dar cu joc mai mare la evacuare, supape cu acelasi joc dar diametru mai mare la evacuare si mobre cu supape mai mari la admisie dar cu jocuri mai mari la evacuare (cazul tau) Relax pai aia e intrebare care ma framanta care e motivul, care e smecheria cu ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Supapa de evacuare e mai fierbinte,ea se raceste prin contactul cu buza chiulasei Âşi prin coada Âşi ghid. E motivul pentru care la motoarele performante în locul măririi supapei se preferă dublarea numărului de supape. Supapa de admisie se răceÂşte în timpul admisiei pentru ca lucreaza cu gaze reci,cu toate că gazele din admisie au un volum mai mic decât cele din evacuare supapa trebuie sa fie mare din cauza diferenței mici de presiune dintre galerie Âşi cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 E normal pentru ca supapele de evacuare se incing mai tare si din cauza asta se dilata mai mult, de aceea e nevoie de un joc mai mare. De obicei la motoarele cu chiulasa de aluminiu jocul termic la supape creste o data cu cresterea temperaturii motorului deoarece aluminiul se dilata mai mult decat otelul, totusi chiulasa se incalzeste uniform pe cand supapele de evacuare se incalzesc mult mai tare decat cele de admisie, deaia e nevoie de joc mai mare pe evacuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yakwza Postat Februarie 14, 2012 Autor Share Postat Februarie 14, 2012 Multumesc pt. raspunsuri, acum stau relaxat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 În proiectare se acordă mare importanță si timpului cât supapa stă închisă pentru că atunci îÂşi face răcirea. În practică supapa de evacuare se arde după ce capătă niÂşte uzuri care nu-i mai dau voie să aibă contact bun cu chiulasa,e un alt motiv pe lângă etanÂşare pentru care se face rectificarea supapelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) Omul a intrebat de ce sunt supapele mai mari de admisie, nu de ce sunt jocurile mai mari la evacuare! Cu toate ca raspunsurile au fost corecte atat despre jocurile mai mari la evacuare,cat si de racirea lor in contact cu scaunul supapei.Dar tot nu s-a raspuns la intrebare! Un raspuns cat mai simplu pentru intelesul tuturor este ca: Ce iese este mai putin decat ce intra!Adica la intrare are nevoie de o gaura mai mare si la iesire o gaura mai mica pentru ca o parte din ce a ce a intrat s-a consumat prin ardere. Este mult de dezvoltat sa lamuresti toate aspectele dar cea mai simpla explicatie este asta PS Daca se vrea a studia mai mult in "interior" atunci este bine de studiat ce inseamna "eficienta volumetrica" si randamentul unui motor! PS2 Jocurile la supapa de evacuare sunt mai mari nu ca se mareste diametrul talerului supapei,sunt mai mari pentru ca se lungeste tija! Editat Februarie 14, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) PENETRU are dreptate asa subiectiv vorbind. Chestia cu supapa de evacuare ca se incinge , se rezolva daca se foloseste un alt material mai rezistent. Are el ceva acolo are dreptate,DAR,nu din aceasta cauza supapa de evacuare este mai MICA decat cea de admisie. Cand supapa de admisie se deschide,intra amestecul aer/benzina sau melanjul,el intra cu o presiune de sa zicem 1 bar sau presiunea atmosferica,normala de afara,pentru motoarele aspirate. OK? Bun. Cand supapa de evacuare se descide,ies gazele rezultate in urma arderii,ele au o presiune MULT MAI MARE decat presiune melanjului la admisie,deci ele pot iesi nestingherit,ele ies oricum defapt la ce presiune se cumuleaza(in jur de 200bar) Diametrul supapei de ADMISIE impreuna diametrul supapei de EVACUARE joaca un rol foarte important in echilibrul/armonia motorului,pentru ca de exemplu daca TU o sa ai un motor cu supape de diametru egal,el va merge relativ prost,departe de randamentul sau optim(nu maxim),pentru ca intra prea putin MELANJ pe admisie,diametru mic,presiune atmosferica,el saracul de el melanjul nu are cum sa intre intr-o cantitate mare sau sufiecienta unui bun randament,iar pe evacuare repet datorita presiunii mari alea ies oricum. Daca vrei sa intelegi mai bine rationamentul SUPAPELOR, e ca si cum ai avea o 2 sticle una de apa plata (admisia) una de apa minerala (evacuarea) . Gandeste-te ca le pui deasupra unei oale,cu capacul in jos (cu susul in jos) OK? BUN . E acum incearca sa le desfaci. O sa vezi ca apa plata picura cate putin putin iar apa minerala rabuzfneste.(au acelasi diametru la capac) Oala se umple imediat de apa minerala,iar apa plata...........continua sa curga. Ca oala sa se umple relativ egal sau uniform/optim,diametrul capacului sticlei de apa plata trebuie sa fie mai mare. Analogia asta se aplica si la motoare,respectiv supape. Oala ta e cilindul, supapa ta de amdisie e sticla de apa plata(dar cu capac marit) iar supapa ta de evacuare e sticla e apa minerala(cu capac mic/normal). Motorul ala se misca nu gluma mii de rotatii pe minut,timpul admisiei este putin foarte putin mai lung decat timpul evacuarii, cu tot cu supapa de admisie cu diametru mare,tocmai ca sa permita umplerea optima a cilindrului cu amestec/melanj. Am invatat asta semestrul trecut la faculate. Si eu am zis prima oara cand ne-a intrebat profu, DC E SUPAPA DE EVACUARE MAI MICA DECAT CEA DE AMDISIE , evident am zis-o pe aia din popor,ca domne vezi caldura gazelor de evacuare necesita un diametru mai mic pt amdisie, FALS , nu asta este motivul. Principiul se aplica si la motoarele supraalimentate,intotdeuna supapa de admisie e mai mare decat cea de evacuare,pentru a umple cat mai bine cilindrul de amestec/melanj. Editat Februarie 14, 2012 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 ... Ce iese este mai putin decat ce intra!Adica la intrare are nevoie de o gaura mai mare si la iesire o gaura mai mica pentru ca o parte din ce a ce a intrat s-a consumat prin ardere. Aouch! Asta a durut rau!!!!... Amestecul carburant nu se "consuma" prin ardere ci... expandeaza, adica isi mareste volumul... de foarte multe ori. Si uite asa ti'ai pus tarana in cap... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) Aouch! Asta a durut rau!!!!... Amestecul carburant nu se "consuma" prin ardere ci... expandeaza, adica isi mareste volumul... de foarte multe ori. Si uite asa ti'ai pus tarana in cap... Ride Safe! Chiar ma gandeam cat dureaza pana sunt corectat! Felicitari! De alungirea tijei nu ai zis nimic? "Pentru a asigura conditii optime procesului umplerii, supapa de admisie se face cu diametru maxim posibil. Dupa datele experimentale aceasta ajunge la 42-50% din alezajul cilindrului si la 1,15 ori diametrul canalului. Supapele de evacuare au 82-88% din diametrul supapelor de admisie." Editat Februarie 14, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) @BIGFOOT Ce faculta faina faci! Pe mine ma oboseau cu alte chestii si imi pare rau ca nu am ales si eu mecanica... Editat Februarie 14, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Chiar ma gandeam cat dureaza pana sunt corectat! Felicitari! De alungirea tijei nu ai zis nimic? Daca n'ai facut o gafa, joci un joc periculos... Ti'ai castigat oarece credit pe aici pe forum, cel putin la sectiunea "service" si daca incepi sa arunci raspunsuri in bascalie, fie si la intrebari de genul "de ce...", unii chiar te pot crede. E bun si cate un spirit de gluma sau chiar cate o ironie mai mult sau mai putin acida... totul insa trebuie facut transparent, fara posibilitati de interpretare si in special cand interlocutorii si atmosfera "o cer"... ceea ce nu prea a fost cazul aici. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) Cu copy-paste de la o postare a mea anterioară aici : "Supapa de admisie se răceÂşte în timpul admisiei pentru ca lucreaza cu gaze reci,cu toate că gazele din admisie au un volum mai mic decât cele din evacuare supapa trebuie sa fie mare din cauza diferenței mici de presiune dintre galerie Âşi cilindru". @Bigfoot,se pare că am atins subiectul,nu neg că s-ar putea să fi greÂşit undeva,nu mă supar dacă-s contrazis,cred că ai citit pe fast-forward Âşi de acolo e nelămurirea. Editat Februarie 14, 2012 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Daca n'ai facut o gafa, joci un joc periculos... Ti'ai castigat oarece credit pe aici pe forum, cel putin la sectiunea "service" si daca incepi sa arunci raspunsuri in bascalie, fie si la intrebari de genul "de ce...", unii chiar te pot crede. E bun si cate un spirit de gluma sau chiar cate o ironie mai mult sau mai putin acida... totul insa trebuie facut transparent, fara posibilitati de interpretare si in special cand interlocutorii si atmosfera "o cer"... ceea ce nu prea a fost cazul aici. Promit ca nu mai fac! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Promit ca nu mai fac! Bun, asa sa fie... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 @Penetru Da asa e ai zis acolo ceva de presiune,dar ai fost scurt,am citit fast forward abia acum am vazut. Dar nu ai explicat pe intelesul tuturor . Am incercat sa ma exprim cat mai plastic,cand discutam de supape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Oricum nu-s eu ăla priceputu`,Âştiu Âşi eu câte ceva dar nu suficient ca sa mă contrazic serios,nu am studii în domeniu. Mai demult pe forum am afirmat că un motor pe benzină s-ar putea să nu pornească daca are compresia foarte scăzută din cauza uzurii Âşi un "mare meÂşter" m-a contrazis,a zis că doar dieselul face nazuri pe motiv de compresie,din cauza asta mi-a trecut cheful de contrazis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Toata lumea invata,ce stiu eu nu sti tu ce sti tu nu stiu eu ce stim noi nu stiu altii ce stim noi nu stiu altii si tot asa. Yo sunt deschis la orice discutie,fara sa ma atac,cum am vazut ca se ataca unii pe forum(nu aici pe topic , in general) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 De ce se rectifica atunci supapele, dat fiind ca practic nu toate au nevoie de rectificare iar o supapa cumperi cu 40-50 lei? Nu mai bine stii ca ai un lucru nou decat ca Gherghe betivu a dat cu smirghelul? Daca ar fi cazul sa inlocuiesti supapele, merita investit in supape mai scumpe de competitie sau astea chiar nu fac mare diferenta. Intreb pur teoretic, nu prea ma pasioneaza raisingul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Rectificarea se face asupra ambelor suprafețe,supapa Âşi chiulasa apoi se face Âşi o rodare cu material abraziv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Aprilie 29, 2013 Share Postat Aprilie 29, 2013 zx6r 1997 Ieri am fugarit-o , si s-a incins foarte rau Am oprit la o acordare de prioritate , s-a oprit motorul Am pornit , parea sa mearga 'infundat' asa ..am ambalat tare de cateva ori , degeaba ..am mai mers vreo 2-3 km , dupa care trageam de acceleratie degeaba , faceam decat sa o innec Am tras pe dreapta , am mai incercat sa o pornesc ..in zadar Dupa ce s-a racorit (vreo juma' de ora ) , am reusit iar sa o pornesc , dar motorul mergea la fel de urat Am reusit sa ajung acasa abia dupa ce am reglat relantiul la 5-6000 ture , pentru ca maneta de acceleratie era inutila , afecta foarte putin motorul cand acceleram . (suprinzator , pentru ca doar ..de acesai parghie trage si una si alta ) Am desfacut-o acasa ..: = curatat bujii = am observat ca era un + de la o bobina scoasa ( nu stiu daca de aici a plecat problema , sau daca o fi iesit cand am scos rezervorul ) = am observat si un furtun de vacuum scos = filtru de aer imbacsit in cel mai barbar mod , cu viespi si carcalaci in el . Cand l-am scos , era intepenit , si din pacate a cazut la fluturasii aia , sau clapete de acceleratie , sau cum s-or numi , ceva jeg. I-am dat la automat , sperand ( maaaaaaare idiot , nu-mi amintiti) sa arunce afara ce a cazut acolo , dar probabil ca nu a aruncat , ci a tras in el . Am reusit sa o pornesc iar , si merge tot urat . Arunca benzina pe admisia de la aer de la cilindru 2 . Cilindru 2 nu functioneaza , evacuarea lui este rece ! Cum sunt supapele ? ceva gen ca la dacie ? sa se poata regla ? ca am inteles ceva de niste pastile ..si banui ca s-ar fi uzat alea . Dar daca se pot regla , l-as desface sa ma uit in el . Tot acum (in timp ce scriu asta ) caut si prin manualuri service , dar am zis sa mai cer niste pareri . Este posibil sa-l fi fiert ?(frigea si cadrul la codita) Totusi , daca ovalizam ceva , as fi avut ulei in apa ..dar nu am ! Ceva sfaturi/idei ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.