Marius '95 Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 (editat) Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata. In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm. Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile. In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu. Care ar putea fi problema? Editat Martie 30, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata. In ultima vreme, motorul porneste foarte greu dimineata. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm. Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile. Care ar putea fi problema? Jocul la supape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata. In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm. Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile. In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu. Care ar putea fi problema? eu zic sa incepi totusi prin schimbarea bateriei. la ce ai descris acolo, motorul ala trebuie sa fie in stare tip-top, fara probleme la supape, compresii sau altele de genul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 (editat) Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata. In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm. Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile. In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu. Care ar putea fi problema? Poate sa fie si de a supape,jocuri lipsa si compresie scazuta,dar se poate verifica usor cu un test compresie. La fel si din cauza unei baterie slabe. Am o neclaritate ce ai vrut sa spui cu asta:Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Editat Martie 30, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 marius daca bateria e cea originala sau de 3 ani nu ai mai schimbat-o ar fi bine sa incepi cu asta intai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Martie 30, 2012 Autor Share Postat Martie 30, 2012 (editat) Jocul la supape Mi-era frica ca o sa zici asta, dar o tin ca pe ultima solutie. eu zic sa incepi totusi prin schimbarea bateriei. la ce ai descris acolo, motorul ala trebuie sa fie in stare tip-top, fara probleme la supape, compresii sau altele de genul asta. Astept sa vina Varta pe stoc. Dar cum ar putea sa fie bateria de vina pentru faptul ca motorul nu sta pornit? Trage atat de mult curent de incarcare incat nu mai ramane pentru CDI la turatii mici? Am o neclaritate ce ai vrut sa spui cu asta:Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Cantitatea de benzina pe care o introduc injectoarele se poate ajusta digital de la butoanele din bord. Exista setare pe fiecare cilindru cu valori intre -127 si 128. Editat Martie 30, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 (editat) 13.000km cu un set de bujii? Verifica gap-ul la electrozi, ca o parte din investigatie. Editat Martie 30, 2012 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 13.000km cu un set de bujii? Verifica gap-ul la electrozi, ca o parte din investigatie. Eu am facut peste 25000 de km cu un set de bujii,si le-am schimbat doar "din bun simt" ca ele inca mergeau bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Martie 30, 2012 Autor Share Postat Martie 30, 2012 Bujiile originale (nu mai tin minte marca) si erau in parametri si la revizia de 10'000 si la 20'000 cand le-am schimbat. Urmatoarele (NGK), tot in stare excelenta erau la 40'000. Nu vad de ce astea ar fi distruse dupa 13'000. Chestia e ca mi-e lene sa demontez juma' de motor sa ajung la ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 baterie, bujii, in ordinea asta. altceva nu are ce sa fie posibil bujiile sa nu fie originale si sa fie facaturi, bateria daca e aproape moarata la turatii mici are tendinta sa suga curent ca sa se incarce decat sa dea scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Hello...exact aceeasi problema am avut-o si eu la mobra mea. Am scris asta si pe topicul destinat...am schimbat bujii, am verificat si am curatat contacte...bla bla...pana la urma am gasit buba...bateria. Am schimbat-o si ...la drum ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Mi-era frica ca o sa zici asta, dar o tin ca pe ultima solutie. Astept sa vina Varta pe stoc. Dar cum ar putea sa fie bateria de vina pentru faptul ca motorul nu sta pornit? Trage atat de mult curent de incarcare incat nu mai ramane pentru CDI la turatii mici? Cantitatea de benzina pe care o introduc injectoarele se poate ajusta digital de la butoanele din bord. Exista setare pe fiecare cilindru cu valori intre -127 si 128. Aia este CO sau fuel trim. Asta inseamna ca se poate pune sau scadea PROCENTE peste harta de benzina pe fiecare cilindru. PS, Este cam mult +25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Martie 30, 2012 Autor Share Postat Martie 30, 2012 (editat) ...Care inseamna practic tot reglarea amestecului. Setarea din fabrica era 20_si_ceva. Deci schimb bateria. Editat Martie 30, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CICI80 Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Poti sa te duci la un electrician sa-ti verifice incarcarea si bateria,asta ii cel mai sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 (editat) Verifica bateria daca ai posibilitatea, pe un capacitmetru! Daca iti indica faptul ca este inca in parametrii atunci merita s-o incarci pe un redresor si sa mai incerci o data s-o pornesti. Daca nici dupa aceasta operatiune nu porneste trebuiesc verificate bujiile si resincronizate injectoarele. Jocul la supape cred ca a fost verificat la una din reviziile anterioare deci nu cred ca merita efortul. Vezi sa ai benzina buna, daca e cea de anu trecut schimb-o! Editat Martie 30, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 (editat) vezi asta http://jbx9.free.fr/...x.php?page=CST1 aceiasi problema am avuto si eu si am rezolvato regland socul automat - intra prea tarziu si trebuia sa o ajut din acceleratie. bafta! Editat Martie 30, 2012 de Pride Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 baterie, bujii, in ordinea asta. altceva nu are ce sa fie posibil bujiile sa nu fie originale si sa fie facaturi, bateria daca e aproape moarata la turatii mici are tendinta sa suga curent ca sa se incarce decat sa dea scanteie. exact testat la varadero 2004 bateria ok, ( nu stiam ca e pe duca) , pornea ok, dupa 2 - 3 ture de " motor" ,. acum cu cea noua, porneste doar cand ii arat cheia..parca e electirc bujiile la mine se verifica la 24.000 si se schimba la 48.000 ( asa da cartea ) si la 50 .000 cand le am scos erau perfecte ( optic) si mergeau perfect dar le-am schimbat de " fitze". statistic vorbin aceste "Cauze" sunt in topul motivelor de pornire greoaie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 dar le-am schimbat de " fitze". Nu e nici o fitza, bujiile se schimba preventiv la numarul de km indicati de producatorul mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 3, 2012 Autor Share Postat Aprilie 3, 2012 Am schimbat bateria si tot n-a pornit! Am demontat bujiile: erau negre si pline de benzina. Le-am uscat si le-am curatat cu peria de sarma. Ochiometric, distanta intre electrozi era buna si nu se vedeau urme de uzura. Dupa ce le-am montat la loc am setat amestecul pe -10/-10 si am incercat din nou s-o pornesc. A facut de 2 ori pâr-pâr si aia a fost tot. N-a vrut sa porneasca desi curent era. Am demontat din nou bujiile. Nu mai erau negre dar erau din nou pline de benzina. Le-am uscat si curatat din nou si am incercat s-o pornesc. Nimic! Nici macar un semn ca ar vrea sa porneasca. Deci benzina este; curent este; scanteie este la ambele bujii - am verificat. Ce altceva sa-i mai fac?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 (editat) si le-am curatat cu peria de sarma. Asta nu am auzit-o decat pe la daciile alea vechi. Ia o pereche de bujii noi si incearca... E posibil sa o ia din prima Am inecat si eu asa o mobra in miezul iernii si pana nu am schimbat bujiile nu mai voia sa o ia. O lua dupa la sfert, chiar si la temperaturi cu minus ceva grade bune. PS: bujiile alea vechi de care vorbeam aveau ceva in genul 6-7000 km, daca ii aveau si pe aia... Editat Aprilie 3, 2012 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 3, 2012 Autor Share Postat Aprilie 3, 2012 Bujiile - cand le-am scos prima data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Se pare ca nu prea e bine sa le curati cu perie de sarma, erau pareri ca sa poate strica de la asa ceva. Ars pe aragaz sau cu o lampa da rezultate bune. Si daca e inecata rau, ajuta sa mai invarti motor ('pornire') fara bujiile montate. Asa mai arunca din benzina afara. Si eu as incerca cu un set bujii noi. Bujiile - cand le-am scos prima data. Da, mers bogat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Bujiile - cand le-am scos prima data. Amestec bogat. Inecata eventual. Ti-am spus ca este mult +25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 4, 2012 Autor Share Postat Aprilie 4, 2012 (editat) Am schimbat bujiile si merge. A pornit la primul buton. Editat Aprilie 4, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.