Dan Cata Postat Iulie 22, 2008 Share Postat Iulie 22, 2008 bujiile iridium sunt bune si pentru honda transalp? Din linkul asta se pare ca da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 Vreau eu de 18 dar sa o cumpar ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 (editat) cine are o asa cheie pana la urma si ma poate ajuta?@asds, daca mai ai cheia aia, ma poti ajuta cu un imprumut sa vad daca merge si in problema mea? pe o tubulara pentru clichet sudezi o teava si o piulita de 17 pe capat si te-ai ales cu o cheie pe care nu trebuie sa o mai returnezi. Din tubulara poti poliza/subtia ca e rezistenta Editat August 4, 2008 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 8, 2008 Share Postat Septembrie 8, 2008 (editat) In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ... Intrebarea finala e : Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ??? Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri Editat Septembrie 8, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VincentVega Postat Septembrie 8, 2008 Share Postat Septembrie 8, 2008 Bogdan AWO zice : simptomele prin care iti poti da seama daca bujiile sunt pe duca sunt destul de simple. daca vezi ca electrodul central prezinta urme de uzura, de descompunere, nu mai are aspectul de cilindru taiat si are mai mult aspectul de trunchi de con, iar electrodul de masa nu mai are muchiile taioase, asta este un simptom de uzura al bujiilor. Dar, asta este in conditii de uzura normala. daca bujia in sine, prezinta urme de afumatura, adica atat izolatorul electrodului central cat si marginea filetului sunt afumate puternic, asta reclama un mers inecat al motorului, cu un amestec mult prea bogat, ceea ce duce la o uzura prematura a bujiilor. in acest caz, depunerile de funingine aflate intre electrodul central si izolator vor forma un mediu bun de conducere a sarcinilor electrice catre masa, ceea ce se manifesta printr-o scanteie slaba si propagata in locuri absolut eronate. adica, daca vei incerca sa scoti o bujie afumata si sa o pui in fisa si cu contact intre partea ei metalica si masa si sa dai la automat sau la pedala, vei constata cu stupoarea ca scanteia nu se va propaga intre electrodul central si cel de masa ci intre electrodul central si izolator, scantei mici si slabe in intensitate, ceea ce nu va putea in veci sa constituie un punct de aprindere al amestecului combustibil.pe de alta parte, daca electrodul central cat si cel de masa, vor prezenta urme de picaturi de metal topit, exact cum se formeaza brocurile in cazul sudurii, iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac, amestec care iarasi este un real pericol pentru motor, traducandu-se intr-o functionare la o temperatura mult prea inalta a acestuia.explicatie e simpla, daca luam o simpla flacara a unui arzator banal si ii bagam mult mai mult combustibil decat aer, aceasta va incepe sa afume, fiind incapabila sa genereze suficienta caldura, mai mult funingine (acesta este cazul amestecului bogat). daca luam aceeasi flacara a arzatorului si ii bagam mai mult aer decat i-ar trebui in conditii normale, riscam sa supraincingem arzatorul si sa-l deterioram, generand o temperatura mult prea mare. acest caz este utilizat in cazul flacarii oxiacetilenice, acesta fiind cel mai bun exemplu, atunci cand vrem sa-l folosim pe post de cuti pentru debitarea metalelor. in acest caz, se sufla mult mai mult oxigen, ceea ce genereaza atat o presiune sporita cat si o temperatura enorma care nu face altceva decat sa oxideze puternic metalul, practic, arzandu-l.aceleasi lucruri se petrec si intr-un motor.stiu ca am divagat un pic de la subiect, dar, in acest fel am putut da si un pic de explicatii cu privire la mersul defectuos al unui motor in cazul alegerii nefavorabile a amestecului. Imi cer scuze daca nu pot ajuta in mod direct pe cei care chiar au nevoie de ajutorul meu, dar, voi incerca pe cat posibil, pe aceasta cale sa ii ajut cat pot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Bujiile sunt niste consumabile care se schimba la un anumit numar de kilometri indicat de producator, de exemplu Dacia indica 15.000km. Ca ele merg mult mai mult daca ai un fier care functioneaza bine asta e cu totul altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ... Intrebarea finala e : Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ??? Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 (editat) is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti. Chiar atat de prost nu-s, stiu ce culoare trebuie sa aibe o bujie ce funtioneaza bine. Eu am intrebat de semene de inceput de sfarsit ... mersi oricum Multumiri deasemenea si lui @BogdanAWO te vrem printre noi in continuare Editat Septembrie 9, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Multumiri deasemenea si lui @BogdanAWO te vrem printre noi in continuare Dar unde e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 ban .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 ban .... Mda, l-am avertizar dar vad ca nu se lasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Mda, l-am avertizar dar vad ca nu se lasa asa vorbesti tu de prietenu tau? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac Intrebare: Cu ce trebuie sa fie inoculat albul izolatorului si impotriva cui trebuie sa fie inoculat pt a fi siguri ca este vorba de un amestec prea sarac? On topic: In general inceputul de sfarsit al bujiilor se recunoaste in mers prin cresterea mai greoaie a turatiei , intreruperi la turatii mari si chiar limitare a turatiei ( nu te mai poti apropia de zona rosie a turometrului cu bujii pe moarte). se mai cunoaste si la pornire uneori , nu mai pornesc toti cilindri o data, porneste dor cu 2-3 , iar restul pornesc un pic mai greu ( daca mai pornesc) Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi. Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 (editat) Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi. Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele stiu cum ar trebui sa mearga un motor(parametri normali de functionare) si nu merg cu el ca tampitul sa il forjez cat sa dea pistoanele pe afara spuneam doar ca daca motorul se incalzeste bine nu mai merge cum trebuie ... oricum Problem solved ... topic inca deschis, nu de alta dar poate fi util si altora Editat Septembrie 9, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 periuta de dinti si diluant. asa am auzit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Cea mai curata bujie este o bujie NOUA!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Cea mai curata bujie este o bujie NOUA!!!!!! oricum ii consumabil, asa ca ai putea sa iti iei una noua; de ce trebuie sa o cureti? ori ii veche si atunci o schimbi, ori ii ceva in neregula la mobra, si asta ii un semn; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 ai dreptate..asa voi face dar voiam asta la primavara sa fac...pana cand vine frigu mai merg cu ele aÂşa... Nu stiu cat de vechi sunt...ca am luat bumaÂşca cu bujii.. motoru merge rotund, nu da semne să intrerupa... Mi-as lua cu iridiu dar nu stiu daca ar fi asa bune pt ca eu am un model vechi, din 1994 si e cu racire pe aer.. Multumesc de raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 ...motoru merge rotund, nu da semne să intrerupa... Multumesc de raspunsuri! Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc. teroare....nimic ,da absolut nimic nu se face din ceea ce ai zis tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 da voi cum stiti zmeilor ca se face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 ii dai foc, iei bujia cu un cleste si ti partea care da scateia deasupra focului(la aragaz), pana se curata de depunerile de ulei...spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kumuya Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 (editat) Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc. teroare....nimic ,da absolut nimic nu se face din ceea ce ai zis tu. spre curiozitatea ta se facea cum a spus @whiteman, cel putin pe vremea lu' ceasca cand aveai o alta masina decat dacia sau .. aveai nevoie urgent, exact asa se facea ... pe aragaz, apoi la peria de sarma si la verificat distanta, daca era prea mare se regla cu penseta ruseasca (aka ciocan). Acum pe vremurile astea nu se mai practica deoarece se gasesc bujii de toate natiile si pe toate drumurile, asa ca razi in alta parte Editat Septembrie 14, 2008 de Kumuya Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Mi-as lua cu iridiu dar nu stiu daca ar fi asa bune pt ca eu am un model vechi, din 1994 si e cu racire pe aer.. Eu am pus cu irirdiu pe motor din 88 si am aproape 25000km cu ele si nici o problema pana acum. Pe bujie nu o intereseaza cu ce e racit motorul sau din ce an e, insa bujiile cu iridiu sunt mai sensibile la carburatie dereglata sau motoare care consuma ulei mai mult decat normal.Daca motorul tau functioneaza normal poti sa-i pui bujii cu iridiu fara nici o problema. Referitor la curatat , in manualele de service (la motociclete mai vechi cel putin) se recomanda curatarea bujiilor cu o scula ascutita si subtire, gen un ac de cusut deala gros. Cu scula asta se indeparteaza eventualele depuneri de calamina de pe izolator, electrozi sau peretii bujiei. In cazul in care motorul nu merge chiar cum trebuie si afuma bujiile pt a le mai resuscita un pic poti sa le arzi pe aragaz si apoi sa le cureti chiar cu o perie de sarma mai moale; pt a obtine rezultate si mai bune incearca sa cureti si zona dintre izolator si peretii bujiei chestie pe care o poti face cu scobitori de lemn.(cu grija sa nu se rupa iar daca se rupe nu uita sa scoti resturile de acolo) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.