Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Bun, avantaje pentru Iridium am gasit si eu peste tot. Dar dezavantajele (in afara de pret) care sunt? Adica daca ai o mobra pentru care in manual iti specifica bujii inferioare si pui Iridiu risti ceva? Sau doar nu fac nicio diferenta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bun, avantaje pentru Iridium am gasit si eu peste tot. Dar dezavantajele (in afara de pret) care sunt? Adica daca ai o mobra pentru care in manual iti specifica bujii inferioare si pui Iridiu risti ceva? Sau doar nu fac nicio diferenta?

 

are temperatura optima de functionare mai mare

din cate am observat, daca porneam motoru si mergeam cativa km, destul de p;utin si apoi iar porneam... si tot asa, consuma mai mult decat cea normala, inschimb la drum lung o iesit consum semnificativ mai mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vb de ardere strict.Alea cu Iridium sunt mai "performante"tehnologic,fac arderea completa la benzina,dau scanteia mai puternica,fac pornirea mai usoara,cand ajung la temperatura optima se autocurata de calamina,fum..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezavantajul ar fi ca la o motocicleta cu carburatie dereglata si/sau care consuma ulei mai mult decat normal bujiile cu iridiu cedeaza mai repede decat cele standard

 

Chiar ieri mi-a zis unu ca cica nu sunt recomandate pentru carburatie...eu chiar nu inteleg de ce. O sa-mi iau si eu sa vad cum este, ca nu mi-am pus niciodata...oricum cu astea normale care le am am deja ~9500 km si inca nu dau semne de imbatranire...le-am scos sa vad cum arata si sunt caramizii...oricum luna viitoare deja ii pun altele pe iridium.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ieri mi-a zis unu ca cica nu sunt recomandate pentru carburatie...eu chiar nu inteleg de ce. O sa-mi iau si eu sa vad cum este, ca nu mi-am pus niciodata...oricum cu astea normale care le am am deja ~9500 km si inca nu dau semne de imbatranire...le-am scos sa vad cum arata si sunt caramizii...oricum luna viitoare deja ii pun altele pe iridium.

Nu sunt recomandate de catre cine? Daca te uiti pe site-urile producatorilor de bujii , de exemplu ngk ai sa vezi ca-ti recomanda cate un model de bujie cu iridiu si pt motoarele pe carburatie.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
cine are o asa cheie pana la urma si ma poate ajuta?

@asds, daca mai ai cheia aia, ma poti ajuta cu un imprumut sa vad daca merge si in problema mea?

 

pe o tubulara pentru clichet sudezi o teava si o piulita de 17 pe capat si te-ai ales cu o cheie pe care nu trebuie sa o mai returnezi. Din tubulara poti poliza/subtia ca e rezistenta

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ...

 

Intrebarea finala e :

 

Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ???

 

Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri :D

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan AWO zice :

 

simptomele prin care iti poti da seama daca bujiile sunt pe duca sunt destul de simple. daca vezi ca electrodul central prezinta urme de uzura, de descompunere, nu mai are aspectul de cilindru taiat si are mai mult aspectul de trunchi de con, iar electrodul de masa nu mai are muchiile taioase, asta este un simptom de uzura al bujiilor.

Dar, asta este in conditii de uzura normala. daca bujia in sine, prezinta urme de afumatura, adica atat izolatorul electrodului central cat si marginea filetului sunt afumate puternic, asta reclama un mers inecat al motorului, cu un amestec mult prea bogat, ceea ce duce la o uzura prematura a bujiilor.

in acest caz, depunerile de funingine aflate intre electrodul central si izolator vor forma un mediu bun de conducere a sarcinilor electrice catre masa, ceea ce se manifesta printr-o scanteie slaba si propagata in locuri absolut eronate.

adica, daca vei incerca sa scoti o bujie afumata si sa o pui in fisa si cu contact intre partea ei metalica si masa si sa dai la automat sau la pedala, vei constata cu stupoarea ca scanteia nu se va propaga intre electrodul central si cel de masa ci intre electrodul central si izolator, scantei mici si slabe in intensitate, ceea ce nu va putea in veci sa constituie un punct de aprindere al amestecului combustibil.pe de alta parte, daca electrodul central cat si cel de masa, vor prezenta urme de picaturi de metal topit, exact cum se formeaza brocurile in cazul sudurii, iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac, amestec care iarasi este un real pericol pentru motor, traducandu-se intr-o functionare la o temperatura mult prea inalta a acestuia.explicatie e simpla, daca luam o simpla flacara a unui arzator banal si ii bagam mult mai mult combustibil decat aer, aceasta va incepe sa afume, fiind incapabila sa genereze suficienta caldura, mai mult funingine (acesta este cazul amestecului bogat).

daca luam aceeasi flacara a arzatorului si ii bagam mai mult aer decat i-ar trebui in conditii normale, riscam sa supraincingem arzatorul si sa-l deterioram, generand o temperatura mult prea mare. acest caz este utilizat in cazul flacarii oxiacetilenice, acesta fiind cel mai bun exemplu, atunci cand vrem sa-l folosim pe post de cuti pentru debitarea metalelor. in acest caz, se sufla mult mai mult oxigen, ceea ce genereaza atat o presiune sporita cat si o temperatura enorma care nu face altceva decat sa oxideze puternic metalul, practic, arzandu-l.aceleasi lucruri se petrec si intr-un motor.stiu ca am divagat un pic de la subiect, dar, in acest fel am putut da si un pic de explicatii cu privire la mersul defectuos al unui motor in cazul alegerii nefavorabile a amestecului.

Imi cer scuze daca nu pot ajuta in mod direct pe cei care chiar au nevoie de ajutorul meu, dar, voi incerca pe cat posibil, pe aceasta cale sa ii ajut cat pot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Bujiile sunt niste consumabile care se schimba la un anumit numar de kilometri indicat de producator, de exemplu Dacia indica 15.000km. Ca ele merg mult mai mult daca ai un fier care functioneaza bine asta e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ...

 

Intrebarea finala e :

 

Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ???

 

Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri :scratch:

 

 

is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti.

Chiar atat de prost nu-s, stiu ce culoare trebuie sa aibe o bujie ce funtioneaza bine. Eu am intrebat de semene de inceput de sfarsit :unsure: ... mersi oricum

 

Multumiri deasemenea si lui @BogdanAWO :) te vrem printre noi in continuare :scratch:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac

Intrebare: Cu ce trebuie sa fie inoculat albul izolatorului si impotriva cui trebuie sa fie inoculat pt a fi siguri ca este vorba de un amestec prea sarac?

 

On topic: In general inceputul de sfarsit al bujiilor se recunoaste in mers prin cresterea mai greoaie a turatiei , intreruperi la turatii mari si chiar limitare a turatiei ( nu te mai poti apropia de zona rosie a turometrului cu bujii pe moarte). se mai cunoaste si la pornire uneori , nu mai pornesc toti cilindri o data, porneste dor cu 2-3 , iar restul pornesc un pic mai greu ( daca mai pornesc)

 

Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi.

 

Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi.

 

Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele

stiu cum ar trebui sa mearga un motor(parametri normali de functionare) si nu merg cu el ca tampitul sa il forjez cat sa dea pistoanele pe afara spuneam doar

ca daca motorul se incalzeste bine nu mai merge cum trebuie ...

oricum Problem solved ... topic inca deschis, nu de alta dar poate fi util si altora

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...