mihaio07 Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 Bun, avantaje pentru Iridium am gasit si eu peste tot. Dar dezavantajele (in afara de pret) care sunt? Adica daca ai o mobra pentru care in manual iti specifica bujii inferioare si pui Iridiu risti ceva? Sau doar nu fac nicio diferenta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 Dezavantajul ar fi ca la o motocicleta cu carburatie dereglata si/sau care consuma ulei mai mult decat normal bujiile cu iridiu cedeaza mai repede decat cele standard Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 Bun, avantaje pentru Iridium am gasit si eu peste tot. Dar dezavantajele (in afara de pret) care sunt? Adica daca ai o mobra pentru care in manual iti specifica bujii inferioare si pui Iridiu risti ceva? Sau doar nu fac nicio diferenta? are temperatura optima de functionare mai mare din cate am observat, daca porneam motoru si mergeam cativa km, destul de p;utin si apoi iar porneam... si tot asa, consuma mai mult decat cea normala, inschimb la drum lung o iesit consum semnificativ mai mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 are temperatura optima de functionare mai mare Deci iarna merge mai cu crengi? Si la fel in cazul drumurilor scurte cand nu apuca motorul sa se incalzeasca ca lumea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 cred ca da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Iulie 20, 2008 Share Postat Iulie 20, 2008 E vb de ardere strict.Alea cu Iridium sunt mai "performante"tehnologic,fac arderea completa la benzina,dau scanteia mai puternica,fac pornirea mai usoara,cand ajung la temperatura optima se autocurata de calamina,fum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 Mie mi-a fost frica sa iau din prima iridiu asa ca am luat intai platina. Intr-adevar se vede diferenta. Poate va ajuta asta: http://www.ngkpartfinder.co.uk/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 Dezavantajul ar fi ca la o motocicleta cu carburatie dereglata si/sau care consuma ulei mai mult decat normal bujiile cu iridiu cedeaza mai repede decat cele standard Chiar ieri mi-a zis unu ca cica nu sunt recomandate pentru carburatie...eu chiar nu inteleg de ce. O sa-mi iau si eu sa vad cum este, ca nu mi-am pus niciodata...oricum cu astea normale care le am am deja ~9500 km si inca nu dau semne de imbatranire...le-am scos sa vad cum arata si sunt caramizii...oricum luna viitoare deja ii pun altele pe iridium. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 (editat) Chiar ieri mi-a zis unu ca cica nu sunt recomandate pentru carburatie...eu chiar nu inteleg de ce. O sa-mi iau si eu sa vad cum este, ca nu mi-am pus niciodata...oricum cu astea normale care le am am deja ~9500 km si inca nu dau semne de imbatranire...le-am scos sa vad cum arata si sunt caramizii...oricum luna viitoare deja ii pun altele pe iridium. Nu sunt recomandate de catre cine? Daca te uiti pe site-urile producatorilor de bujii , de exemplu ngk ai sa vezi ca-ti recomanda cate un model de bujie cu iridiu si pt motoarele pe carburatie. Editat Iulie 21, 2008 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radsteinn Postat Iulie 22, 2008 Share Postat Iulie 22, 2008 bujiile iridium sunt bune si pentru honda transalp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 22, 2008 Share Postat Iulie 22, 2008 bujiile iridium sunt bune si pentru honda transalp? Din linkul asta se pare ca da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 Vreau eu de 18 dar sa o cumpar ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 (editat) cine are o asa cheie pana la urma si ma poate ajuta?@asds, daca mai ai cheia aia, ma poti ajuta cu un imprumut sa vad daca merge si in problema mea? pe o tubulara pentru clichet sudezi o teava si o piulita de 17 pe capat si te-ai ales cu o cheie pe care nu trebuie sa o mai returnezi. Din tubulara poti poliza/subtia ca e rezistenta Editat August 4, 2008 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 8, 2008 Share Postat Septembrie 8, 2008 (editat) In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ... Intrebarea finala e : Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ??? Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri Editat Septembrie 8, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VincentVega Postat Septembrie 8, 2008 Share Postat Septembrie 8, 2008 Bogdan AWO zice : simptomele prin care iti poti da seama daca bujiile sunt pe duca sunt destul de simple. daca vezi ca electrodul central prezinta urme de uzura, de descompunere, nu mai are aspectul de cilindru taiat si are mai mult aspectul de trunchi de con, iar electrodul de masa nu mai are muchiile taioase, asta este un simptom de uzura al bujiilor. Dar, asta este in conditii de uzura normala. daca bujia in sine, prezinta urme de afumatura, adica atat izolatorul electrodului central cat si marginea filetului sunt afumate puternic, asta reclama un mers inecat al motorului, cu un amestec mult prea bogat, ceea ce duce la o uzura prematura a bujiilor. in acest caz, depunerile de funingine aflate intre electrodul central si izolator vor forma un mediu bun de conducere a sarcinilor electrice catre masa, ceea ce se manifesta printr-o scanteie slaba si propagata in locuri absolut eronate. adica, daca vei incerca sa scoti o bujie afumata si sa o pui in fisa si cu contact intre partea ei metalica si masa si sa dai la automat sau la pedala, vei constata cu stupoarea ca scanteia nu se va propaga intre electrodul central si cel de masa ci intre electrodul central si izolator, scantei mici si slabe in intensitate, ceea ce nu va putea in veci sa constituie un punct de aprindere al amestecului combustibil.pe de alta parte, daca electrodul central cat si cel de masa, vor prezenta urme de picaturi de metal topit, exact cum se formeaza brocurile in cazul sudurii, iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac, amestec care iarasi este un real pericol pentru motor, traducandu-se intr-o functionare la o temperatura mult prea inalta a acestuia.explicatie e simpla, daca luam o simpla flacara a unui arzator banal si ii bagam mult mai mult combustibil decat aer, aceasta va incepe sa afume, fiind incapabila sa genereze suficienta caldura, mai mult funingine (acesta este cazul amestecului bogat). daca luam aceeasi flacara a arzatorului si ii bagam mai mult aer decat i-ar trebui in conditii normale, riscam sa supraincingem arzatorul si sa-l deterioram, generand o temperatura mult prea mare. acest caz este utilizat in cazul flacarii oxiacetilenice, acesta fiind cel mai bun exemplu, atunci cand vrem sa-l folosim pe post de cuti pentru debitarea metalelor. in acest caz, se sufla mult mai mult oxigen, ceea ce genereaza atat o presiune sporita cat si o temperatura enorma care nu face altceva decat sa oxideze puternic metalul, practic, arzandu-l.aceleasi lucruri se petrec si intr-un motor.stiu ca am divagat un pic de la subiect, dar, in acest fel am putut da si un pic de explicatii cu privire la mersul defectuos al unui motor in cazul alegerii nefavorabile a amestecului. Imi cer scuze daca nu pot ajuta in mod direct pe cei care chiar au nevoie de ajutorul meu, dar, voi incerca pe cat posibil, pe aceasta cale sa ii ajut cat pot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Bujiile sunt niste consumabile care se schimba la un anumit numar de kilometri indicat de producator, de exemplu Dacia indica 15.000km. Ca ele merg mult mai mult daca ai un fier care functioneaza bine asta e cu totul altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 In ultima perioada motorul meu tot face figuri, cand e rece sau inca proaspat pornit, pana sa se incalzeasca el bine merge normal, apoi daca merg un pic mai sportiv si se incinge mai tare motorul incepe sa se tureze mai greu si sa dea un pic in nas ca si cum nu ar avea benzina. Initial am crezut ca e de la bujii, dar apoi am vazut ca prin canea in loc sa curga benzina ok aceasta deabia taraia ... dar problema asta am remediat-o in seara asta, si cand am iesit sa vad daca merge bine prea sa nu mai faca probleme, asta pana am facut un drum mai lung cu ea si s-a incins motorul bine. Acum revin la cauza suspectata initial ... Intrebarea finala e : Care sunt simptomele ce indica terminarea vietii bujiilor ??? Fara Offtopicuri va rog ... care vreti sa carcotitzi be my guests, dar fara offtopicuri is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 (editat) is pe net, daca cauti, cateva poze cu stari ale bujiilor; cauti pozele respective (care se gasesc intr-un tabel, unde iti explicat si daca merge sau nu si de ce bine), compari bujia ta cu aia si stii ce ai de facut. Trebuie numai sa cauti. Chiar atat de prost nu-s, stiu ce culoare trebuie sa aibe o bujie ce funtioneaza bine. Eu am intrebat de semene de inceput de sfarsit ... mersi oricum Multumiri deasemenea si lui @BogdanAWO te vrem printre noi in continuare Editat Septembrie 9, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Multumiri deasemenea si lui @BogdanAWO te vrem printre noi in continuare Dar unde e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 ban .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 ban .... Mda, l-am avertizar dar vad ca nu se lasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 Mda, l-am avertizar dar vad ca nu se lasa asa vorbesti tu de prietenu tau? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac Intrebare: Cu ce trebuie sa fie inoculat albul izolatorului si impotriva cui trebuie sa fie inoculat pt a fi siguri ca este vorba de un amestec prea sarac? On topic: In general inceputul de sfarsit al bujiilor se recunoaste in mers prin cresterea mai greoaie a turatiei , intreruperi la turatii mari si chiar limitare a turatiei ( nu te mai poti apropia de zona rosie a turometrului cu bujii pe moarte). se mai cunoaste si la pornire uneori , nu mai pornesc toti cilindri o data, porneste dor cu 2-3 , iar restul pornesc un pic mai greu ( daca mai pornesc) Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi. Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 9, 2008 Share Postat Septembrie 9, 2008 (editat) Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi. Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele stiu cum ar trebui sa mearga un motor(parametri normali de functionare) si nu merg cu el ca tampitul sa il forjez cat sa dea pistoanele pe afara spuneam doar ca daca motorul se incalzeste bine nu mai merge cum trebuie ... oricum Problem solved ... topic inca deschis, nu de alta dar poate fi util si altora Editat Septembrie 9, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.