R4DIKL Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 » Post actualizat in 05 Apr 2015 18:58 ai mai schimbat si altceva sau numai bujia? Nimic ce ar putea influenta aprinderea. A fost doar reglata supapa de admisie, fiind prea stransa. Filtrul de aer este dus, imbacsit si saptamana asta imi vine cel nou. Ma gandesc sa reglez amestecul dupa ce pun filtrul cel nou. » Post actualizat in 06 Apr 2015 03:57 ai pastrat indicele de temp al bujiei? Cred ca este 7, daca la asta se refera producatorul in specificatiile tehnice de aici : http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9739 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 Nu, ca asa nu mai tine, ii fac cont lu bunica-mea, am invatat-o sa citeasca in bujii, nu mai avea clienti la cititu in ghioc, cafea, miez de ceapa si catei de ustoroi si solutia i-am dat-o eu....cititul in bujii, coadaSa stii ca este o mare stiinta cititul in bujii.Cauta pe net poate gasesti,si ai sa vezi ca in bujii se poate citi si avansul la aprindere nu doar amestecul carburant. » Post actualizat in 06 Apr 2015 04:04 Sustin ce am spus.Vezi ca poza este etichetata gresit!1.Perfect 2.bogat 3.sarac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 » Post actualizat in 06 Apr 2015 04:04 Vezi ca poza este etichetata gresit! 1.Perfect 2.bogat 3.sarac Da, am realizat pana la urma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitzuuu84 Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 Salut baieti. Vin si eu cu problema mea, sper sa gasesc ajutor la voi. Acum 2 zile am scos motorul de la iernat din garaj si i-am facut schimbul de ulei, curatare lant si ungere,etc. in speranta ca la cat de cald este, ma voi da cu el, insa m-am lovit de niste complicatii. Motorul e o Honda CBR F4i, din 2001. Deci, acum 2 zile l-am scos din garaj, l-am pornit,a pornit fara probleme(era pe rezerva de benzina, insa la maximum ei), am lasat uleiul sa se incalzeasca vreo cateva minute, dupa care am inchis si am inceput sa fac schimbul. In filtru deoarece vine pe orizontal,am decis sa nu pun deloc ulei, iar pentru asta, cand am umplut baia cu ulei si am ajuns la nivelul maxim indicat, i-am dat o cheie(a pornit fara probleme) si dupa vreo 20 de secunde, cand am vazut ca scade nivelul uleiului in baie(prin umplerea filtrului) am inchis, am recompletat, dupa care i-am dat iar o cheie pentru vreo 20-30 de secunde, apoi iar am oprit-o si am recompletat. cand am vazut ca nu mai scade nivelul, am inchis capacul la baie si am remontat motorul, iar cand am vrut sa plec cu el, nu mai pornea. Pompa se auzea, dadea sa o ia insa nu o lua. Am fortat-o vreo 20 de minute in ziua aia, incercand sa o pornesc insa nu a pornit. Am impins-o,de mai multe ori, insa nu a vrut nici asa. Am lasat-o vreo 4 ore, dupa care seara iar am incercat prin ambele metode. Nu a vrut. Noaptea am pus bateria la redresor si am incarcat-o, dupa care, ieri am incercat din nou sa o pornesc. I-am pus 10 l de benzina in rezervor, just in case, am incercat sa o pornesc de pe loc insa nu a vrut prin nicio metoda(cu acceleratia inchisa, deschisa, cu pompa de benzina pornita-oprita,etc). Am impins-o si am incercat sa o pornesc de mai multe ori impinsa si din mai multe rapoarte de viteza, insa nu a luat-o nici asa. Am incercat sa ii dau benzina la filtrul de aer cu o pompita insa nici asa nu vrea. Inevitabilul era acolo. Mi-a ramas sa o demontez si sa ii scot bujiile. Desi eu nu stiu sa fac asta, la indemnul unor colegi de motor care mi-au zis sa o desfac singur si vin si ei in 15 minute sa ma ajute, m-am trezit cu motorul demontat iar colegii de negasit. Complicatii. 1.Vrand sa incerc sa scot bujiile cu o tubulara, am scapat capul de la tubulara in chiuloasa, iar capul de tubulara a incalecat bujia si a cazut pe langa ea. 2. Am un furtun care nu mai stiu unde vine montat, nu ii gasesc locul(e furtunul care vine din fata capacului de la filtrul de aer, prin dreapta cutiei si se coteste in spatele cutiei de la filtrul de aer). Va rog, ajutati-ma cu sfaturi, sa pot sa montez si eu motorul si sa ma bucur de asfaltul uscat. 1. Vreau sa fac comanda de un telescop cu cap magnetic pentru a scoate capul de tubulara din chiuloasa(sper sa reusesc, deoarece capul bujiei depaseste nivelul capului de tubulara- e mai inalta bujia). 2. Ce parametri are bujia de Honda CBR F4i din 2001? Vreau sa comand si o cheie de bujii sa imi scot bujiile din chiuloasa, sa le verific daca sunt ude,urmand sa le curat-usuc si sa imi pot remonta motorul, sperand ca va functiona. 3. Ce credeti ca s-ar fi intamplat cu motorul meu? Eu banuiesc ca am incecat bujiile, din moment ce am incercat 2 zile sa o pornesc si nu am reusit iar pompa de benzina se aude. 4. Daca nu e de la bujii, ce credeti ca ar mai trebui sa verific? Sper ca raspunsurile voastre sa mai ajute si alti incepatori ca mine , in cazul in care se lovesc si altii de aceleasi probleme. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 Salut, Dupa cum explici la schimbul de ulei, cred ca ai depasit cantitatea recomandata, daca i citit in manual ai 3 litri fara filtru si 3,3 litri cu filtru schimbat.Ai masurat cantitatea de ului introdusa in motor? Ca sa verifici nivelu.......nu se face dupa cateva minute..asa inteleg in explicatia ta, practic ai completat de 2 ori la intervale apropiate, valoarea corecta intre cele doua gradatii la vizorul de ulei se vede dupa 2-3 ore de la oprirea motorului. 1. Verifica nivelul de ulei, cu motorul perfect pe verticala( foloseste un nivel de constructii/ boloboc montat pe roata din spate) 2. Daca ai ulei in carter peste valoarea indicata, scoate-l pana cand este la jumatate intre cele doua linii la vizor(min si max) 3 Verifica filtru de aer si camera filtrului de aer( air box/ air house) posibil sa ai ulei acolo. 4. Buja este NGK IMR 9A-9H, cheia este de 18 tubulara SPECIALA pentru bujii, imprumuta de la un biker care are o asemenea cheie in trusa moto, sau cumpara de la un magazin auto, nu se folosesc improvizatii de chei..uite ce sa intampla. Nu ai trusa sub sa? Intreb...cea de bujii are o garnitura de cauciuc in interior care fixeaza bujia si o poti scoate fara probleme. 5. Verifica bujiile, curata daca ai probleme cu ele. eventual schimb cu bujii noi..in 3 zile iti vin la comanda. sau la magazin moto..Atentie la montaj, cuplu de strangere al bujii, conteaza_este important(25Nm). Posteaza ce ai rezolvat ! Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 .Atentie la montaj, cuplu de strangere al bujii, conteaza_este important(25Nm). Posteaza ce ai rezolvat ! Bafta, De curiozitate intreb: de ce ar conta forta cu care strangi bujiile? Nu de alta dar si eu le-am schimbat astazi si le-am strans la mana,pana am simtit ca as depunde un efort mult prea mare sa le strang. Deci...nu stiu ce Nm am aplicat. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 De curiozitate intreb: de ce ar conta forta cu care strangi bujiile? Nu de alta dar si eu le-am schimbat astazi si le-am strans la mana,pana am simtit ca as depunde un efort mult prea mare sa le strang. Deci...nu stiu ce Nm am aplicat. Merci Se strang la mana pana simti rezistenta, apoi cu cheia cateva ture (scrie in manual cat, exact). Nu le strange cu motorul cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 Se Se strang la mana pana simti rezistenta, apoi cu cheia cateva ture (scrie in manual cat, exact). Nu le strange cu motorul cald. Se strange la mana, bineinteles cu tubulara, pana cand garnitura de etansare a bujiei s-a apropiat de chiulasa, repet strangere cu mana la limita. Apoi cu cuplu 1/2 dintr-o tura( adica 180grd strangere), strangere cu forta, se poate spune ca este 12Nm/13Nm cat este indicat la bujii. Daca ai o cheie dinamometrica, poti verifica toate strangerile importante dupa manual. » Post actualizat in 14 Apr 2015 08:02 Se Se strange la mana, bineinteles cu tubulara, pana cand garnitura de etansare a bujiei s-a apropiat de chiulasa, repet strangere cu mana la limita. Apoi cu cuplu 1/2 dintr-o tura( adica 180grd strangere), strangere cu forta, se poate spune ca este 12Nm/13Nm cat este indicat la bujii. Daca ai o cheie dinamometrica, poti verifica toate strangerile importante dupa manual. Cheile dinamometrice sunt fabricate pe intervale de cuplu, ex. o cheie de la 5-22Nm de la Draper_care poate fi folosita pentru cazul de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitzuuu84 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Salut baieti. Azi am rezolvat, slava Domnului. Dupa multa incercari nereusite cu diverse lucruri, inclusiv cu telescopul magnetic, de a scoate capul de tubulara din chiuloasa, am venit cu o idee ce a mers, si anume... am luat o bara de fier beton groasa cat degetul mic, am taiat-o in 2 pe o lungime de 3 cm, am taiat una din parti si am eliminat-o, iar pe cealalta am format-o la polizor ca pe o surubelnita dreapta, insa ceva mai groasa.I-am facut niste coturi astfel incat sa pot trece pe langa bara transversala a cadrului si sa ajung in camera bujiilor pe fata interna a capului de tubulara(practic intre bujie si capul de tubulara). am aplicat poxilina una din fetele barei de fier beton, am introdus acesta din nou inauntru si l-am impins pe fata interna, cu; am explicat(atentie la cantitatea de poxilina, astfel incat sa nu aplici poxilina pe peretii camerei si sa ramana acolo forever sau pe bujie si sa ramana acolo forever). Am tinut cateva minute sa se lipeasca, am scos capul de tubulara pana sus, iar cand mi-a permis locul, am venit si cu telescopul magnetic sa ajut. Am reusit asa sa scot capul de la tubulara. Mare bucurie mare. Chiar mare. Dupa asta, am scos bujiile cu o cheie de bujii de 16(este in comert si de 21 la fel), cumparata cu 8 RON de la magazin piese auto, unde am gasit si telescopul magnetic. Cheia a trebuit sa o tai cu flexul intrucat introdusa in chiuloasa venea exact in dreptul barei transversale a cadrului. Deci, am taiat 5-8 cm din bratul cheii dupa care am sudat manerul la loc cu autogenul. Fff stranse erau bujiile, nu am desfacut nimic mai strans de atat in viata mea, insa cu multa determinare si forta am reusit(si cu o cheie mox cu care m-am ajutat sa invart cheia de bujii intrucat la mana nu am reusit primele 5 ture). Dupa asta a fost simplu, am scos fiecare bujie in parte, am uscat-o cu autogenul si curatat-o cu peria de sarma. Dupa asta, le-am remontat, am remontat toate piesele,multumesc lui Dumnezeu ca am stiut cum,pt ca a fost pt prima data cand am umblat la bujii si motorul a pornit la cheie. Bujiile le-am strans tot cu aceeasi cheie, la mana, pana cand am considerat ca e de ajuns... tare insa nu prea tare. Astfel, desi in seara asta a batut vantul, dupa 2 zile de plans in jurul motorului, am facut vreo 30 de km pe motor. Priceless senzatia. Abia in seara asta am vazut mesajele voastre, cand m-am dat jos de pe motor si am venit in casa. â Va multumesc pentru sfaturi, sper ca experienta mea sa ajute si pe altii si asfalt uscat. PS Nu sfatuiesc pe nimeni sa desfaca bujiile cu cheie tubulara si sa pateasca asa ca mine, ci sa o faca doar cu cheie de bujii. Honda CBR 600 F4i are bujii de 16. A mea asa le are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Croitor Mugur Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 salutare...am un kawasgaki zx6r din 2001....as vrea sa ii schimb bujiile....pe ea am bujjii iridium nkg...si am cumparat un model de bujii nkg in cutii galbene...difera capul de la bujie...cele care le am capul este mai subtire ca la cele care leam cumparat....este vreo probleme..?.//??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hora09 Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 cauta dupa cod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 Salut, Ai verificat tipul/tipurile de bujie/bujii recomandat/recomandate de catre producator in service manual? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 (editat) Bujiile acelea din imagine nu cred ca sunt de kawasaki. Sunt bujii foarte calde..si nu se prea preteaza pentru un motor de turatie Plus ca,la bujiile de zx6 filetul este mai mic..adica de 10mm. Editat Aprilie 15, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Croitor Mugur Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 bujiile din imagine nu sunt acelea...dar cutia ii galgena ca aceia ...io leam cumparat cu certificatul de la un magazin de piese auto..treaba e ca difera fata de cele vechi la cap,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 Croitor Mugur, pentru zx-6r 2001 ai nevoie de NGK CR9E. Piesa din "capul bujiei" se desfileteaza pentru a putea baga bobina de inductie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 Bobina nu vine pe bujie. Vine fisa si pipa .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 (editat) . Editat Aprilie 15, 2015 de dan_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 La ZX-6R/ZX-9R, modelele 2000-2003 cel puțin, pipa include și bobina de inducție; costă vreo 500 de lei bucata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dude123 Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Am si eu o intrebare offtopic. Recent sunt posesor de ZX6R din 2001 si vroiam sa te intreb, daca ai de suficient d emult timp motorul, sunt bune motoarele astea? fiabile? salutare...am un kawasgaki zx6r din 2001....as vrea sa ii schimb bujiile....pe ea am bujjii iridium nkg...si am cumparat un model de bujii nkg in cutii galbene...difera capul de la bujie...cele care le am capul este mai subtire ca la cele care leam cumparat....este vreo probleme..?.//??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pestritu Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Am si eu o intrebare offtopic. Recent sunt posesor de ZX6R din 2001 si vroiam sa te intreb, daca ai de suficient d emult timp motorul, sunt bune motoarele astea? fiabile? in 10.000 km doar consumabile si gaz , p.s. pe bord arata ca are in jur de 33.000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Am si eu o intrebare offtopic. Recent sunt posesor de ZX6R din 2001 si vroiam sa te intreb, daca ai de suficient d emult timp motorul, sunt bune motoarele astea? fiabile? Am avut si eu zx-6r 2001, cand am cumparat-o avea ~ 40.000 km si am vandut-o la ~ 67.000 km In acest timp am schimbat consumabilele si am facut sincronizare la carburatoare. Am mai schimbat la ea platinile de la pompa de benzina, rulmentii de la roata fata si garnitura de la robinetul de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Croitor Mugur Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Am si eu o intrebare offtopic. Recent sunt posesor de ZX6R din 2001 si vroiam sa te intreb, daca ai de suficient d emult timp motorul, sunt bune motoarele astea? fiabile? ce sa zic..il am de la inceputul acetstui an...am vreo 500 de km facuti cu el...asa k nustiu c sa zicc...sper sa fie ok la amandoi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 (editat) Croitor Mugur, pentru zx-6r 2001 ai nevoie de NGK CR9E. Piesa din "capul bujiei" se desfileteaza pentru a putea baga bobina de inductie. Nu e CR9EK-ul? La zx9r astea parca trebuiau, iar la zx4r tot cu 2 electrozi era... salutare...am un kawasgaki zx6r din 2001....as vrea sa ii schimb bujiile....pe ea am bujjii iridium nkg...si am cumparat un model de bujii nkg in cutii galbene...difera capul de la bujie...cele care le am capul este mai subtire ca la cele care leam cumparat....este vreo probleme..?.//??? Cele iridium au partea din mijloc mai subtire, asa sunt ele. Si cred ca au un singur electrod lateral, asa imi aduc aminte. Astea care le-ai luat au electrodul central mai gros si e posibil ca cei laterali sa fie 2 fata de 1 cat e la iridium. Nu e bai, asa sunt ele (doar sa fi luat ce trebuie, ca astia de la auto mai dau buleala, mi s-a intamplat sa imi recomande o tampenie odata, noroc ca stiam ce am nevoie). Editat Aprilie 16, 2015 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Pg. 84 din Kawasaki zx6r owners manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Te cred, era deajuns sa zici ca asa e in manual, eram curios pt. ca intre mobrele mai sus mentionate erau totusi ceva ani diferenta si totusi bujiile erau cu 2 electrozi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.