Sari la conținut

Soft Enduro


zigzag
 Share

Postări Recomandate

Am plan sa ies ...oriunde! Asta ca sa-ti dai seama cat de statut sunt! Ideea e sa merg cat mai putin pe asfalt.......sau daca e musai merg si pe asfalt...insa incet...f incet sa nu ma impiedic!:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 789
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

eu nu inteleg...sorry...dar chiar nu inteleg!!...

ai mers cu 300 exc ...o mobra 2T de 70-75 cp...WP..brembo...si crf 250 x 4T..si ti s-au parut din aceeasi clasa?

poti sa faci o alegere...intre astea??

unde dreaq are 300-le 70-75 cp???

Imi pare rau ca nu am gasit un test de la o generatie noua...

 

 

ktm300exc04.gif

 

 

Mi se rupe mie de WP si de Brembo. Nissin ce-are? Showa ce-are? Iti garantez ca o furca showa reglata la greutate si teren face treaba cel putin la fel de buna ca o WP "race ready".

 

Deci...dau cu banu...

 

 

Later edit:

 

 

AHA!!68032401.L1ACYQNg.jpg

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E nasol sa -ti doresti sa practici enduro si sa nu ai un deal, o panta, ceva acolo ca sa simti ca te dai. Cand vad campul ala intins, m-apuca batul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se rupe mie de WP si de Brembo. Nissin ce-are? Showa ce-are? Iti garantez ca o furca showa reglata la greutate si teren face treaba cel putin la fel de buna ca o WP "race ready".

 

:ok:

pai da mai istetilor, furca standard wp vine din fabrica reglata pentru un rider de 60-70 kg, cu setari de abilitati medii ale pilotului... in timp ce la showa... schimbi arcuri (120-140 euro) schimbi shimuri, ulei etc.... deci care din ele e ready to race??? sau, sa formulez altfel intrebarea: cati dintre noi stiu ce sa ceara de la o furca si cum sa o seteze in functie de teren, cati avem SAG-ul reglat si la furca nu doar pe spate... etc :)

toate bune :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da mai istetilor, furca standard wp vine din fabrica reglata pentru un rider de 60-70 kg, cu setari de abilitati medii ale pilotului... in timp ce la showa... schimbi arcuri (120-140 euro) schimbi shimuri, ulei etc.... deci care din ele e ready to race??? sau, sa formulez altfel intrebarea: cati dintre noi stiu ce sa ceara de la o furca si cum sa o seteze in functie de teren, cati avem SAG-ul reglat si la furca nu doar pe spate... etc :)

toate bune :wave:

pai bine istetule....daca ai 90 kg, nu tre sa schimbi arcurile la WP? Nu umbli la valve?

 

Eu am showa fata spate si am sag-urile reglate, valvele pe fata modificate si urmeaza spatele.

 

...deci, mergand pe rationamentul tau, daca ai 70 kg, habar n-ai de sag si setari in functie de teren, iti iei WP si o sa iti ofere o performanta medie.

daca nu vrei performanta medie, te apuci sa modifici aranjamentul valvelor si sa schimbi arcuri(sau sa tai si sa adaugi distantier, daca ai nevoie de arcuri mai rigide si nu vrei sa dai bani) in functie de greutate si teren....iar asta tre sa faci la orice marca...(bine...mai sunt unele suspensii cu low si high speed compression clickers si iti usureaza viata)

 

 

Deci? Cum e, istetule? :)))

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa circule uleiul mai repede sau mai incet, in functie de debit...

 

Stiu ce fac valvele, nu inteleg de ce uleiul ar trebui sa circule alfel la 70kg decat la 90kg si nu ajunge doar ca sag-ul sa fie corect ( adica arcul ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai telescoapele nu lucreaza doar din arcuri... Poti modifica valvele sau vascozitatea uleiului hidraulic.

 

ma rog, stiu ca poti modifica multe (si cantitatea de ulei de exemplu)... nu inteleg ce legatura au valvele cu greutatea...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai aici toate explicatiile posibile+soft pentru simulare :)

 

bun, pare scris si explicat la modul digerabil - pana acum tot ce am gasit mai detaliat legat de suspensii ma facea sa adorm rapid ;)

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d-aia imi place mie sa lucrez cu intelectuali, pricepe repede!

 

e fix asa cum ai zis: la portocale suspensiile vin reglate din fabrica exact cum ti-am descris mai sus. d-aia ii zice READY TO RACE ;) pt halalante idei exista site-ul mentionat mai sus. ianinte sa schimbi arcuri, shimuri etc poti schimba doar uleiul ;) e adevarat ca daca citesti manualul furcii vei gasii ceva date de la producator si o formula de calcul a vascozitatii necesare greutatii tale. acu sa iti mai vand un pont: daca vrei sa obti un 7,5w nu trebuie sa amesteci jumate jumate 10w si 5w, sunt alte proportii.

 

te pupa Jean :hug:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suspensiile vin reglate din fabrica

 

mai in ras, mai in serios - ar fi o traznaie sa se livreze si motoretele tunate in fct de specificul zonei :) presupun ca pe un reglaj factory de vreo 80kg isi iau leapsa si americanii si asiaticii desi in medie da bine :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun, pare scris si explicat la modul digerabil - pana acum tot ce am gasit mai detaliat legat de suspensii ma facea sa adorm rapid ;)

din acest motiv am preferat sa iti dau direct link, decat sa ma apuc sa iti explic. Pana sa dau de site-ul asta, traiam cu impresia ca suspensiile sunt un fel de magie :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ce fac valvele, nu inteleg de ce uleiul ar trebui sa circule alfel la 70kg decat la 90kg si nu ajunge doar ca sag-ul sa fie corect ( adica arcul ).

uleiul circula la fel in sensul ca el ramane cu aceleasi proprietati. schimband arcurile si neschimband tarajuj (valoarea presiunii si a debitului implicit la care velvele se deschid cu x mm- x nu e nr intreg :) ) valvelor de revenire, avand un arc mai "puternic" (constanta de elasticitate) acesta reuseste sa imprime o viteza mai mare de revenire si poate aparea fenomenul de cavitatie (foarte daunator componentelor daca se intampla in mod repetat) atunci cand suspensia e comprimata spre maxim urmata de o saritura (revenire libera). dar la soft enduro si plimbari, cu greu se ajunge la treaba asta in mod repetat...daca nu esti racer ba chiar ai avea de castigat pt ca roata va va copia mai bine denivelarie si o sa ai un contact mai bun cu solul. pt pacea sufleteasca poti creste oleaca viscozitatea uleiului. oricum asta e o "stiinta" care tine foarte mult de experienta si de precizia fabricarii respectivelor valve. oricum valvele se schimba in functie de teren, viteza, combinate cu viscozitatea uleiului in functie de temperatura de afara. pt muritorul de rand care pleaca pe sosea si urca pe munte intalnind portiuni de viteza dar si tehnice o setare specifica nu-si are rostul pt ca ar "dauna" celorlalte portuni de drum. in concluzie pt omul linistit (sau care nu e super mega meserias) doar schimbarea arcurilor in functie de greutate si intelegerea si folosirea frecventa a ajustarilor din click-uri a suspensiilor e mai mult decat suficienta. am zis :)

 

o mica eroare...se scade vascozitatea uleiului la schimbarea arcurilor cum am zis mai sus dar asta poate lasa impresia ca arcurile nu-s asa de tari cum era de asteptat

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iese cineva pe undeva we asta ? As iesi un pic, plecare sambata dimineata Cheia - Valea Stanii - Cabana Ciucas - Cheia, intoarcere seara in Bucuresti.

Tenteaza pe cineva ? Am 2 locuri disponibile pe remorca.

Nu sunt 100% cu treaba asta cu Cheia, am inteles ca inca mai e zapada pe acolo. Daca nu Cheia, poate un Buzau, pe la Teo.

Altfel daca iese cineva pe undeva si mai are un loc si pentru subsemnatul, va multumesc anticipat :) Detalii pm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...