dexxter Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Ma uitam acu' pe net. Zice ca nu poate fi folosit pt perioade lungi, pt ca odata terminata prima incarcare, sistemele (de pe moto si charger) si opresc complet si nu pornesc automat decat la o noua rasicire a cheii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Ma uitam acu' pe net. Zice ca nu poate fi folosit pt perioade lungi, pt ca odata terminata prima incarcare, sistemele (de pe moto si charger) si opresc complet si nu pornesc automat decat la o noua rasicire a cheii Just let charge. It can take overnight to come up to full charge (3/3). It's designed to be left on for long periods of time. I usually have it connected from November through March without issue. And yes it does de-sulfate on occassion which restarts the charge process from the beginning (1/3). Si eu l-am lasat mult si bine si nu o facut figuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dexxter Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Oka, sefu'. Sar'na! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 24, 2011 Admin Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) @dexxter, uite aici, pefect pentru tine: http://www.louis.de/_4055a38d4f533b28f84f19b68ba8aceeb9/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=380&wgr=417&list_total=5&anzeige=0&artnr_gr=10004616 In descrierea lui scrie ca merge inclusiv pe modelele noi de motociclete, cu can-bus. Iti cumperi si mufa asta pentru priza mica de la BMW si incarci bateria direct la una dintre prizele de pe motor: http://www.louis.de/_4055a38d4f533b28f84f19b68ba8aceeb9/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=380&wgr=425&list_total=10&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10003679 Pe de alta parte, din discutia mea cu Ianachim, din ceea ce i-a spus Vlad(KHK pe forum)am inteles ca la BMW un charger original ar costa 100 euro. Cert este ca astazi am sunat eu la Bavaria si aveau pe stoc, dar la 480 de lei. Alegerea este a ta. Succes. Editat Octombrie 24, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Musai sa mearga si pe mobre cu canbus ca doar curentu tot curent e... Macar pe ala nu isi poate pune BMW sigla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) PS:Rob debruce, se spune ca la sfarsitul sezonului, toamna, preturile scar o idee. Depinde de tara, in Germania preturile nu scad neam, nici daca este un metru de zapada afara. Oricum, cea mai propice perioada este atunci cind ai portofelul plin! Eu stiu ca mai scad un ..dar despre cel care punea problema asta n-am inteles ce vrea..vrea BMW sau are 800-1000 de euro si vrea sa-si cumpere ceva motor in banii astia..ca n-a specificat..de aia l-am intrebat ce inseamna preturi mici? O intrebare de noob..jos in partea stg,lateral, este o mufa mica..care este rostul ei? PS: incarcatorul asta este bun? http://www.louis.de/_203c98d21e535e4de05f4f7209986ecca8/index.php?topic=artnr&artnr=10003695 Editat Octombrie 24, 2011 de rob_debruce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 24, 2011 Admin Share Postat Octombrie 24, 2011 Nu stiu la care mufa mica din partea stanga(a cui?)te referi? Daca este vorba de BMW-ul tau cred ca este priza. Pe acolo incarci si bateria. referitor la incarcator..da, este foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Nu stiu la care mufa mica din partea stanga(a cui?)te referi? Daca este vorba de BMW-ul tau cred ca este priza. Pe acolo incarci si bateria. referitor la incarcator..da, este foarte bun. Scuze.. da la BMW'ul meu ma refeream m-am gandit eu ca este pt incarcat bateria. Multam fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Scuze.. da la BMW'ul meu ma refeream m-am gandit eu ca este pt incarcat bateria. Multam fain. Ieri am scos motorul (BMW) am lasat sa se incalzeasca un pic, cum am plecat s-a activat ABS'ul si s-au stins becurile. Dupa 10 min, am ajuns la o bariera si am oprit motorul.Cand l-am pornit din nou, nu s-a mai activat ABS'ul si a continuat sa mi se aprinda alternativ martorii de la bord. De cand am schimbat bateria n-am mai patit asa ceva.Ce dreaq sa fie.Desi am oprit si pornit motorul de mai multe ori nici dupa 1 ora de mers nu s-a mai activat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 m-am gandit eu ca este pt incarcat bateria. ...si in acelasi timp este sursa ta exterioara de curent pt. alte device-uri, precum priza (bricheta) la masina. Ce dreaq sa fie.Desi am oprit si pornit motorul de mai multe ori nici dupa 1 ora de mers nu s-a mai activat. Eu de exemplu cand am patit asemanator ca si simptome, mi se dusese senzorul ABS spate pe care l-am inlocuit. tot R vreu si eu, dar 1300 sa-l transpir un pic pe Budd N-ai sanse... el are carena, R-ul nu, la viteza mai mare te rupe. 1-0 pt. el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) Maine o sa-l pornesc din nou sa vad daca mai face tot asa..senzorul ala se strica asa brusc, stand degeaba? sau incepe si face figuri,adica odata merge, odata nu merge? Daca este ala stricat cum aflu?Te intreb ca pana acum n-am mai patit asa ceva, mai precis de cand am am schimbat bateria.Multam fain Vlad Editat Octombrie 24, 2011 de rob_debruce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Sal la toata lumea ..............intrebare pt PROFESORI ? Acum cand vom baga mobrele la iernat si vom avea timp in iarna sa mai mesterim pe la ele la R 1200 rt [2009]ar trebui umblat adica curatate asa un pic si cele doua buji de jos care nu prea am inteles eu prea bine care ar fi rolul lor[ ceva de genul sa nu lase boxerul sa se balbie ]cum are el prostul obicei cate odata .........deci umblam si pe la ele sau nu este cazul ? Multam frumos . Seara buna la toata lumea . Vik55. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 deci umblam si pe la ele sau nu este cazul ? Daca tot te plictisesti, incearca si la alea de sus Si vezi ca sigur mai gasesti cate ceva de curatat, ceva susruburi de strans... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Bine frate lasale pe alea din cilindri zi mai bine ce is cu alea de jos daca tot zici ca sti ce fac alea pe acolo uite eu nu prea stiu ............ Vik. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Bine frate lasale pe alea din cilindri zi mai bine ce is cu alea de jos daca tot zici ca sti ce fac alea pe acolo uite eu nu prea stiu ............ Frate... io am glumit. La un RT din 2009 eu nu i-am face decat service-sul anual si atat! De ce mi-as baga nasul aiurea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Corect dar sa schimb la primavara uleiul,filtrele si eventual sa curat putin bujile nu cred ca este cazul sa ma duc la INGANFATI aia de la Pipera de aceia vroiam sa ma lamuresc cu alea de jos . Ok mersi mai schimbam o vb sa treaca timpul mai repede . Vik. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Corect dar sa schimb la primavara uleiul,filtrele si eventual sa curat putin bujile nu cred ca este cazul sa ma duc la INGANFATI aia de la Pipera de aceia vroiam sa ma lamuresc cu alea de jos . Ok mersi mai schimbam o vb sa treaca timpul mai repede . Vik. ai zis bine. s-a trecut la twin sparks sa elimine balbaiala si cica sa imbunatateasca arderile din camera de combustie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 24, 2011 Admin Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) Ieri am scos motorul (BMW) am lasat sa se incalzeasca un pic, cum am plecat s-a activat ABS'ul si s-au stins becurile. Dupa 10 min, am ajuns la o bariera si am oprit motorul.Cand l-am pornit din nou, nu s-a mai activat ABS'ul si a continuat sa mi se aprinda alternativ martorii de la bord. De cand am schimbat bateria n-am mai patit asa ceva.Ce dreaq sa fie.Desi am oprit si pornit motorul de mai multe ori nici dupa 1 ora de mers nu s-a mai activat. Pot fi cauze multiple. Eu banuiesc bateria chiar daca este noua, fiind mai frig afara. Se stie ca BMW-urile cer mult curent la pornire. DIAGNOSTICAREA CAUZEI RESETARII: Cumperi un led simplu de la magazinele de electronice, la care prelungesti cositorind fiecare dintre cele doua picioruse cu doua cabluri electrice cam de 20 cm fiecare. Nu trebuie sa fie groase, cam de 3 mm exterior, cu 1/1.5 grosimea firului (firelor)pe interior. Asta este "scula" ta care-ti diagnosticheaza 95% de unde provine resetarea. Ridici saua si dedesubt ai sa gasesti o mufa albastra, plata, ovala in sectiune, cam de 30mm cu 10 latime. Mufa asta este deobicei legata cu un soricel de plastic de cadru, exact sub sa si are si un capacel. Este mufa de diagnoza a mobrei tale. Scoti capacelul si gasesti trei orificii, marcate 1/2/3, unde 2 este pe mijloc. Iei ledul, unul dintre capete dezizolate il introduci in mufa 2(din mijloc)si celalalt il pui undeva pe cadru, unde ai impamantare buna. Tii apasat partea pentru impamantare, vezi ca celalalt capat sa stea fixat in mufa dupa care pui contactul. Ai sa vezi ca imediat dupa ce-l pui ledul va incepe sa se aprinda/stinga in masuri egale de un numar de ori si pe urma se stinge sau ramane aprins permanent, nu are importanta. Important este sa retii de cite ori s-a aprins ledul. Daca nu ai retinut iei contactul si il pui din nou, pina reusesti sa retii exact. Foarte important este sa ai impamantare buna pe cadru, unde tii bine firul apasat. Poti lua pe cineva sa te ajute prima data. Daca nu se aprinde ledul deloc schimbi firele(piciorusele)invers, deoarece ledurile tin cont de polaritate. Sa nu iti fie teama, nu se intampla absolut nimic daca gresesti ceva, reiei de la capat, nu iese fum de nicaieri . Repeti testul inca o data sau de doua ori, sa fii sigur de numarul de aprinderi, apoi consulti tabelul cu erori de mai jos: TABELUL CU ERORILE AFISATE: (cifrele reprezinta numarul de aprinderi ale ledului) 1.Modulatorul de presiune ABS(fata) 2.Modulatorul de presiune ABS(spate) 3.Senzor ABS fata 4.Senzor ABS spate 5.Voltajul bateriei slab 6.Releul ABS 7.Unitatea de control ABS(centrala) Erorile uzuale sunt 5, 7, doar daca sunt defectiuni 3, 4 si 6. Ar mai fi erori, dar necuantficate si rare. PROCEDURA RESETARE(STERGERE)EROARE ABS, sa nu-ti mai palpaie becurile alternativ pe bord: Trebuie sa localizezi pe plansa bordului un buton mare, negru, pe care scrie ABS, deobicei amplasat in stanga. Deasemenea sa localizezi ambele lampi/martor, din bord, care se aprind rosu, pentru ABS. Cu contactul luat iei un fir de 20/30 cm, il dezizolezi la ambele capete, un capat il introduci in mufa de diagnoza(in numarul 2, pe mijloc), celalat il tii pe cadru, impamantat, la masa. Pui contactul si ai sa vezi pe bord becurile clipind alternativ. Apesi butonul de ABS de pe bord si il tii apasat timp de 8/9 secunde. (In timpul asta ai sa vezi in bord unul din lampile martor aprins si celalalt stins). Dupa 8/9 secunde dai drumul la butonul ABS de pe plansa bord si daca procedura a fost corect executata atunci ai sa vezi ambele becuri clipind in acelasi timp! Adica ABS-ul a fost resetat si functioneaza . Iei contactul, scoti firul de la masa si din mufa si asta este tot. Pleci si dai o tura sa vezi daca totul este ok. ..si daca este ok imi trimiti o ..cu prima ocazie Poti repeta operatiunea asta de resetare de cite ori ti se aprind martorii alternativ in bord, fara grije. Succes si sa nu uiti sa ne anunti rezultatul. ps:Ca sfat, intodeauna porneste motorul fara nicio lumina aprinsa si dupa 20/320 secunde poti aprinde faza de intalnire din comutator. Chiar daca ti se pare mai greu la inceput, poti pleca uneori si fara lumini, dar obisnuieste-te sa pornesti asa, protejezi mult bateria de un consum aiurea. Editat Octombrie 24, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) Pot fi cauze multiple. Eu banuiesc bateria chiar daca este noua, fiind mai frig afara. Se stie ca BMW-urile cer mult curent la pornire. DIAGNOSTICAREA CAUZEI RESETARII: Cumperi un led simplu de la magazinele de electronice, la care prelungesti cositorind fiecare dintre cele doua picioruse cu doua cabluri electrice cam de 20 cm fiecare. Nu trebuie sa fie groase, cam de 3 mm exterior, cu 1/1.5 grosimea firului (firelor)pe interior. Asta este "scula" ta care-ti diagnosticheaza 95% de unde provine resetarea. Ridici saua si dedesubt ai sa gasesti o mufa albastra, plata, ovala in sectiune, cam de 30mm cu 10 latime. Mufa asta este deobicei legata cu un soricel de plastic de cadru, exact sub sa si are si un capacel. Este mufa de diagnoza a mobrei tale. Scoti capacelul si gasesti trei orificii, marcate 1/2/3, unde 2 este pe mijloc. Iei ledul, unul dintre capete dezizolate il introduci in mufa 2(din mijloc)si celalalt il pui undeva pe cadru, unde ai impamantare buna. Tii apasat partea pentru impamantare, vezi ca celalalt capat sa stea fixat in mufa dupa care pui contactul. Ai sa vezi ca imediat dupa ce-l pui ledul va incepe sa se aprinda/stinga in masuri egale de un numar de ori si pe urma se stinge sau ramane aprins permanent, nu are importanta. Important este sa retii de cite ori s-a aprins ledul. Daca nu ai retinut iei contactul si il pui din nou, pina reusesti sa retii exact. Foarte important este sa ai impamantare buna pe cadru, unde tii bine firul apasat. Poti lua pe cineva sa te ajute prima data. Daca nu se aprinde ledul deloc schimbi firele(piciorusele)invers, deoarece ledurile tin cont de polaritate. Sa nu iti fie teama, nu se intampla absolut nimic daca gresesti ceva, reiei de la capat, nu iese fum de nicaieri . Repeti testul inca o data sau de doua ori, sa fii sigur de numarul de aprinderi, apoi consulti tabelul cu erori de mai jos: TABELUL CU ERORILE AFISATE: (cifrele reprezinta numarul de aprinderi ale ledului) 1.Modulatorul de presiune ABS(fata) 2.Modulatorul de presiune ABS(spate) 3.Senzor ABS fata 4.Senzor ABS spate 5.Voltajul bateriei slab 6.Releul ABS 7.Unitatea de control ABS(centrala) Erorile uzuale sunt 5, 7, doar daca sunt defectiuni 3, 4 si 6. Ar mai fi erori, dar necuantficate si rare. PROCEDURA RESETARE(STERGERE)EROARE ABS, sa nu-ti mai palpaie becurile alternativ pe bord: Trebuie sa localizezi pe plansa bordului un buton mare, negru, pe care scrie ABS, deobicei amplasat in stanga. Deasemenea sa localizezi ambele lampi/martor, din bord, care se aprind rosu, pentru ABS. Cu contactul luat iei un fir de 20/30 cm, il dezizolezi la ambele capete, un capat il introduci in mufa de diagnoza(in numarul 2, pe mijloc), celalat il tii pe cadru, impamantat, la masa. Pui contactul si ai sa vezi pe bord becurile clipind alternativ. Apesi butonul de ABS de pe bord si il tii apasat timp de 8/9 secunde. (In timpul asta ai sa vezi in bord unul din lampile martor aprins si celalalt stins). Dupa 8/9 secunde dai drumul la butonul ABS de pe plansa bord si daca procedura a fost corect executata atunci ai sa vezi ambele becuri clipind in acelasi timp! Adica ABS-ul a fost resetat si functioneaza . Iei contactul, scoti firul de la masa si din mufa si asta este tot. Pleci si dai o tura sa vezi daca totul este ok. ..si daca este ok imi trimiti o ..cu prima ocazie Poti repeta operatiunea asta de resetare de cite ori ti se aprind martorii alternativ in bord, fara grije. Succes si sa nu uiti sa ne anunti rezultatul. ps:Ca sfat, intodeauna porneste motorul fara nicio lumina aprinsa si dupa 20/320 secunde poti aprinde faza de intalnire din comutator. Chiar daca ti se pare mai greu la inceput, poti pleca uneori si fara lumini, dar obisnuieste-te sa pornesti asa, protejezi mult bateria de un consum aiurea. Corect, numai ca pe firul de + al ledului trebuie sa pui o rezistenta de 3-500 de ohmi, altfel o sa ti se arda instant Nu folosi led de 12V sau bec de semnalizare ca iti prajesti calculatorul la abs. Editat Octombrie 24, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 24, 2011 Admin Share Postat Octombrie 24, 2011 (editat) Eu am pus led simplu si nu s-a ars si chiar mi se pare ca ledul este de 12v.. ABS-ul mere fara probleme, dracu stie.. Editat Octombrie 24, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Eu am pus led simplu si nu s-a ars.. Eu am pus led simplu pe diagnoza la motor la GS, nu aia de abs, aia de motor si pe urma nu mai indica nimic ABS-ul mere fara probleme, dracu stie.. Posibil sa fie diferente intre cele 2, eu de aia am zis ca cel mai sigur e cu led si rezistenta sau voltmetru analogic (cu ac) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 Eu am pus led simplu pe diagnoza la motor la GS, nu aia de abs, aia de motor si pe urma nu mai indica nimic Posibil sa fie diferente intre cele 2, eu de aia am zis ca cel mai sigur e cu led si rezistenta sau voltmetru analogic (cu ac) Multam fain Luigi si Dan. De pornit niciodata nu pornesc cu consumatori, nici masina nici motorul, la fel si inainte de a opri motorul inchid toti consumatorii.Mai incerc azi sa vad daca mai face figuri.Multumesc mult inca o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 De pornit niciodata nu pornesc cu consumatori, nici masina nici motorul, la fel si inainte de a opri motorul inchid toti consumatorii. Daca aici incluzi si farul, dupa parerea mea este cea mai mare tampenie pe care o fac motociclistii, dpdv al sigurantei si eventual chiar si al logicii. Nu stiu cum este la alte motociclete sau la cele (foarte) vechi ca stim despre ce vorbim aici, dar la ale noastre din cate stiu oricum opresc consumatorii in momentul in care dai la demaror. Deci nu ai ce "proteja". Apoi, cel mai important, foarte multi destepti uita sa mai aprinda farul stins fara motiv inainte de pornire si aici intervine factorul siguranta (mersul fara far). Ca si argumente: - eu unul niciodata nu am facut prostia asta iar bateria m-a tinut cel putin 4 sezoane (mai departe nu mai stiu ca am vandut moto); motivul pt. care bateria se duce cel mai repede: daca o lasi iarna la frig si nu o incarci niciodata. - incepand cu seria R1200 (deci din 2004) la motocicletele BMW nu mai poti stinge farul deloc, tocmai din motiv de siguranta. La masina la fel... consumatorii se opresc oricum in momentul pornirii. Eu unul (iarna) f rar opresc scaunele incalzite, ventilatie etc. Chiar mi-am pus de buna voie optiunea de faruri permanente si bateria ma tine mult si bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 Daca aici incluzi si farul, dupa parerea mea este cea mai mare tampenie pe care o fac motociclistii, dpdv al sigurantei si eventual chiar si al logicii. Nu stiu cum este la alte motociclete sau la cele (foarte) vechi ca stim despre ce vorbim aici, dar la ale noastre din cate stiu oricum opresc consumatorii in momentul in care dai la demaror. Deci nu ai ce "proteja". Apoi, cel mai important, foarte multi destepti uita sa mai aprinda farul stins fara motiv inainte de pornire si aici intervine factorul siguranta (mersul fara far). Ca si argumente: - eu unul niciodata nu am facut prostia asta iar bateria m-a tinut cel putin 4 sezoane (mai departe nu mai stiu ca am vandut moto); motivul pt. care bateria se duce cel mai repede: daca o lasi iarna la frig si nu o incarci niciodata. - incepand cu seria R1200 (deci din 2004) la motocicletele BMW nu mai poti stinge farul deloc, tocmai din motiv de siguranta. La masina la fel... consumatorii se opresc oricum in momentul pornirii. Eu unul (iarna) f rar opresc scaunele incalzite, ventilatie etc. Chiar mi-am pus de buna voie optiunea de faruri permanente si bateria ma tine mult si bine. Vlad Becurile se sting cand dai la automat pentru ca suge electromotorul tot ce are bateria mai mult, nu e ceva sistem implementat pe mobre sa se stinga cand dai la automat. Eu unul merg ziua cu faza lunga si proiectoarele de ceata pornite pe mobra. Asa ca tot timpul vad in bord martorul de faza lunga si stiu ca nu am surprize sa nu fiu vazut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 SI eu merg ziua cu faza lunga la motor si cu normal sau pozitii la masina..n-am uitat sa le aprind niciodata si intradevar, asa cum zice Dan, se sting sau scade intensitatea la pornire daca pornesti cu ele in functiune asa ca nu vad de ce trebui sa se aprinda cand bag cheia in contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.