Garcya Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Luigi in partea dreapta la ghidon am comutator: oprit, pozitie si pornit exact ca la o masina, trei trepte. Daca-i oprit, atunci evident nu se aprinde nimica. Dar daca-l las pe pornit, asa cum il si las tot timpul, cand pun contactul se aprinde pozitia si farul care in momentul in care dau pe butonul de pornire al motocicletei se sting iar apoi dupa ce a pornit becurile se aprind la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Pai alea se sting cand dai la automat pentru ca electromotorul este un mare consumator de energie. Si cum ala are nevoie de mult curent, nu mai ramane mare lucru pentru restul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 1, 2013 Admin Share Postat Aprilie 1, 2013 Stiu, intrebarea era adresata celui care avea nelamuriri, lui Proffroad.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
proffroad Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri! A mea nu a avut acel comutator din fabrică. Am văzut unele, prin anunțuri, care aveau pe dreapta acel comutator, dar la a mea e pur și simplu un căpăcel și nici nu a fost marcat acolo pentru cele trei poziții. Sunt însă sigur că dăunează bateriei. Becurile nu se sting când dau la demaror, ci doar rămân fără suficient curent din cauza consumului mare al electromotorului, așa cum spune și Dan. Același lucru s-ar întâmpla și la o Dacie din 1990. La Vw măcar e altceva: cât timp motorul e oprit nu se poate aprinde decât poziția, dar la RT-ul meu, cât timp contactul e pus, chiar cu motorul oprit, farul stă aprins, deci consumă bateria, alternatorul fiind oprit. Voi încerca totuși să văd ce pot face, cum pot pune un comutator, poate aș găsi chiar unul original, având în vedere că unele 1150RT au așa ceva din fabrică. Dacă știți cum aș putea monta și de unde să fac rost de unul, mi-ar fi de mare ajutor. http://www.ebay.com/itm/02-BMW-R1150RT-R1150-RT-Right-Control-Switch-Start-Stop-On-Off-Turn-/360543938080?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW%7CModel%3AR1150RT&hash=item53f217e620&vxp=mtr Exact așa este la mine. Cred că așa ceva mi-ar trebui. http://www.ebay.com/itm/Lenkerschalter-Schaltereinheit-Kombischalter-switch-BMW-R-1150-RT-GS-R-K1200-/130874113782?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e78b47ef6 Se potrivește oare pe instalația mea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Garcya Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Pai se potriveste, este de pe un Rt1150 din 2001. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 1, 2013 Admin Share Postat Aprilie 1, 2013 Se potriveste, in cel mai rau caz trebuiesc facute niste legaturi la pinii mufei de la motor, in cazul in care nu le are. Eu as cumpara un comutator, nici nu ma gandeam ca exista si modele care nu-l au, de aceea ma miram cind am spus ca-l vazusem la cel la care am lucrat. PS;Daca nu ai un electrician bun in Buzau, in cazul in care trebuie facuta modificarea, te trimit la cineva bun in Bucuresti, faci un drum pina aici si te rezolva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri! A mea nu a avut acel comutator din fabrică. Am văzut unele, prin anunțuri, care aveau pe dreapta acel comutator, dar la a mea e pur și simplu un căpăcel și nici nu a fost marcat acolo pentru cele trei poziții. Sunt însă sigur că dăunează bateriei. Becurile nu se sting când dau la demaror, ci doar rămân fără suficient curent din cauza consumului mare al electromotorului, așa cum spune și Dan. Același lucru s-ar întâmpla și la o Dacie din 1990. La Vw măcar e altceva: cât timp motorul e oprit nu se poate aprinde decât poziția, dar la RT-ul meu, cât timp contactul e pus, chiar cu motorul oprit, farul stă aprins, deci consumă bateria, alternatorul fiind oprit. Daca percep bine din poza ta de profil, capacul chiulasei este tipul mai nou de twin-spark, incepand cu 2003. Incepand cu acea generatie (valabil de exemplu si la RS, R, GS) s-a trecut la acest sistem. Pe vremea aia inca nu era nicio reglementare legala insa este la mintea cocosului ca oricine poate uita farurile stinse (si am vazut asta de n ori pe strada) chestie care iti poate pune viata in pericol. Este binecunoscuta preocuparea BMW pt. siguranta in general (vezi pionieratul in ABS, ASC etc etc). Insa, si bazat pe experienta mea anterioara, bateria nu cred ca este afectata. Si daca (prin absurd) uiti cateva minute farul aprins fara motor pornit, imediat la drum bateria se reincarca. Si daca tot prin absurd ai scurta viata bateriei cu 5% (desi nu cred), tot e mai bine decat sa fii expus riscului de a uita farul stins in mers. Basca, oricum trebuie sa faci o cheltuiala ca sa faci "improvizatia" aia... butonul, montatul etc. Nu cumva depasesti din start costul acelui (presupus) 5% din viata bateriei pt cat timp vei tine tu motocicleta? Nu mai vorbim ca nu este imposibil sa nici nu ai mufa pregatita pt buton sau pur si simplu sa nu se poata integra in sistemul electric, dar asta e alta poveste. Ma intreb insa, cand iti vei lua urmatoarea motocicleta mai noua din seria 1200, la care nici nu mai poti lua butonul similar ca in cazul de fata, vei face "o romaneasca" si vei improviza un buton?? Si vezi ca faci o confuzie: la VW farurile sunt aprinse atata timp cat ai contactul pus, chiar si atunci cand motorul nu este pornit! Deci este similar. Din motive strict de siguranta, eu chiar mi-am pus functia de lumini de zi (farurile se aprind mereu automat cand pun contactul, chiar si atunci cand intrerupatorul este pe pozitia zero) fara sa incropesc ceva, se face foarte usor oficial la service VW adaugand o "punte" in interiorul intrerupatorului. Normal, tu faci cum crezi in final... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Se poate rezolva mult mai elegant, si anume sa iti aprinda farul numai cand ti se stinge becul de incarcare de pe bord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
proffroad Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Asta chiar ar fi ”elegant”! Dacă se poate, m-ar interesa cum pot face asta. Va fi nevoie oare să ajung la Cluj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_30 Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 (editat) Asta chiar ar fi ”elegant”! Dacă se poate, m-ar interesa cum pot face asta. Va fi nevoie oare să ajung la Cluj? Cred ca e simplu. Un releu (cel cu cinci pini) si cateva fire sub bord. Te pot ajuta eu in timpul saptamanii daca ajungi prin Bucuresti (Zona Gara de Nord) sau telefonic. Editat Aprilie 2, 2013 de Bogdan_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
proffroad Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Ar fi perfect așa. Sigur am nevoie de ajutor. Pe mecanică mă descurc, dar pe partea electrică mi-e teamă să intervin. Dacă poți să dai niște detalii tehnice despre această modificare, poate fi util și pentru alți posesori de RT fără comutator de lumini. Eu voi veni la București cu motocicleta, dacă timpul va permite asta, în perioada desfășurării SMAEB. Dacă nu te deranjează, lasă-mi numărul de telefon, să te pot contacta. Mulțumesc! Florin, 0743122529; 0763495955 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Daca ma poate ajuta cineva...Am o casca bmw system 6 care are o piesa rupta.La Bavaria domnul Anghel Tiberiu mi-a raspuns ca nu se poate comanda.Aceste piese sunt sub viziera , ajuta la culisarea "botului" Orice idee este binevenita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 3, 2013 Admin Share Postat Aprilie 3, 2013 Sincer nu vad ce ai putea face, m-am uitat de curiozitate si pe ebay si sunt doar casti Systemhelm 6. La freza este nebunie mare si in eventualitatea in care ti le face probabil te costa mult.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Citind ce ai scris mi-a venit o idee.Am citit ca ar fi 90% identice cu schuberth c3.Cine vinde la noi Schuberth ?poate...poate sau macar daca aveti vreunul C3 sa-mi ziceti daca exista aceasta piesa la ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Citind ce ai scris mi-a venit o idee.Am citit ca ar fi 90% identice cu schuberth c3.Cine vinde la noi Schuberth ?poate...poate sau macar daca aveti vreunul C3 sa-mi ziceti daca exista aceasta piesa la ea ai cum s-o desenezi? e plin de imprimante 3d acu si sigur ti-o poate face cineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 3, 2013 Admin Share Postat Aprilie 3, 2013 Pai castile lor sunt facute in proportie mare de Schuberth, au de ce sa semene, bavarezii au un aport important, vin cu sigla Chiar daca ar fi la fel sigur nu se vinde separat nici la Schuberth, iti spun cu certitudine, colaborez de ani buni cu ei si stiu cam ce au prin magazii:)) Ca piese de schimb ofera si ei cam ce au la Louis, vezi aici Piesa care-i rupta la tine la Schuberth pare a fi asta, dar totusi imi par diferite.. Fratica, la banii tai ce inseamna 600 iepooroi sa-ti iei alta noua?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 ai cum s-o desenezi? e plin de imprimante 3d acu si sigur ti-o poate face cineva. Daca stii pe cineva care are o astfel de imprimanta...da-mi un nr de contact.De desenat nu ma pricep... Pai castile lor sunt facute in proportie mare de Schuberth, au de ce sa semene, bavarezii au un aport important, vin cu sigla Chiar daca ar fi la fel sigur nu se vinde separat nici la Schuberth, iti spun cu certitudine, colaborez de ani buni cu ei si stiu cam ce au prin magazii:)) Ca piese de schimb ofera si ei cam ce au la Louis, vezi aici Piesa care-i rupta la tine la Schuberth pare a fi asta, dar totusi imi par diferite.. Fratica, la banii tai ce inseamna 600 iepooroi sa-ti iei alta noua? ) Crede-ma, m-am uitat si eu pe louis..cred ca sanse ar exista numai la un dealer care face service la casti Schuberth.La banii nostri 600 euri sunt o suma mai ales ca piesa asta nu ar trebui sa faca mai mult de 10 euri setul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dexxter Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 (editat) salut, eu C3-ul l-am luat anul trecut la SMAEB de la United Motors (www.unitedmotors.ro). Strica un telefon pana la ei, au fost foarte amabili cu mine. Success! si castile lor nu sunt facute in mare proportie de Schuberth, SUNT facute DOAR de schuberth. ) in alta ordine de idei, nu mai ai garantie la ea? poti lua legatura cu dealerul de la care ai luat-o? intreb in ideea in care poate e vreun recall pe piesa aia. poti incerca sa dai un mail la customer.service@bmw.com sau motorrad@bmw.de, nu are ce sa strice... nu-mi dau seama unde vine piesa aia, poti da niste detalii? ma pot uita la a mea. Editat Aprilie 4, 2013 de dexxter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Piesa este balamaua botului. Botul se prinde pe casca in 2 suruburi - unul prinde aceasta piesa de casca ,care se prinde la capatul celalalt in bot , iar celalalt surub vide prins direct in bot(bot = partea mobila a castii pe care vine prinsa si viziera).Practic aceasta piesa impinge botul putin in fata cand il ridici sa nu frece viziera de partea de sus.M-ai ajuta foarte tare daca ai putea sa-mi spui ca este sau nu la fel pe C3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Daca stii pe cineva care are o astfel de imprimanta...da-mi un nr de contact.De desenat nu ma pricep... salut! iti trebuie pe cineva sa-ti faca desenul la piesa in CAD (trebuie masurata piesa si practic transpus intr-un desen, forma piesei in 3d). pe urma-i intri pe www.shapeways.com, bagi desenul si ei iti trimit prin posta rezultatul. e chiar simplu. ai pe site si o galerie cu ce au facut ei pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 M-ai ajuta foarte tare daca ai putea sa-mi spui ca este sau nu la fel pe C3 Salut! Am fost la BMW sa-mi iau motocicleta de la iernat si am intrebat si de problema ta. In primul rand, daca nu au trecut doi ani de la achizitie ai inca garantie, trebuie sa-ti schimbe casca orice dealer BMW Motorrad. Daca as fi avut-o la mine impreuna cu factura, chiar adca a fost cumparata in alta tara, mi-o schimbau pe loc fara discutie. Le-am zis ca nu stiu daca mai ai garantie si ca as vrea sa cumpar piesele respective sa ti le trimit dar in calculator nu au gasit piesa. Au scotocit in magazie si au gasit o casca de test System 6 simpla (ca acum au numai noul model 6 Pro) si am desfacut "botul" sa vedem daca gasim un cod pe piesa si nu exsita, asadar piesa nu poate fi comandata. Imi pare rau ca nu am intrebat daca piesa este ideantica la C3 dar sincer nu prea cred pt ca desi sunt fabricate de Schuberth, castile sunt totusi diferite in amanunt pt ca sunt adaptate dupa cerintele BMW. Apropos de asta, tocmai d-aia nu este deloc de exclusa ideea ca o casca BMW, chiar daca produsa produsa de Schuberth poate fi mai buna (minimal, bineinteles) decat o casca Schuberth, la anumite capitole, pt ca Schuberth vine cu conceptul de baza iar cei de la BMW adapateaza si chimba ceea ce doresc sau nu corespunde standardelor lor. Deci, castile nu sunt deloc identice. Ma rog, sa revenim la subiect... si daca ar fi identice (macar piesa in cauza) m-as mira sa te poata ajuta si un vanzator de Schuberth. Asadar, mergi cu casca la BMW si cere o solutie. In caz ca nu mai ai garantie, sa gaseasca o solutie sa ti-o repare. N-am niciun dubiu totusi ca la service piesa trebuie sa existe atat timp cat este usor detasabila, doar nu iei o casca noua pt atata lucru. Acum, pt ca suntem totusi pe topic de BMW si ne putem permite sa discutam putin, apropos de diferenta de a lua de exemplu un C3 versus un System 6... lasand la o parte evetualele diferente pe care utilizatorul le poate simti (cei pe care ii stiu eu si le au pe ambele sunt clar in favoarea lui System 6), sunt doua chestii certe de luat in seama: - C3 Pro este din start cu 100€ mai scuma decat System 6 Evo !!! De ce, nu stiu... explicatia vanzatorilor de la Louis a fost ca trebuie sa manance si gura lor ceva si ca BMW, ca partener direct cu Schuberth si ca vanzator de volume mari la S6 (ca si cum Louis n-ar fi la fel pt C3) au pret mai bun; - diferenta mare de cum se pune problema in garantie: la Louis sau alt dealer de Schuberth, daca ai probleme de garantie te duci, le lasi casca si astepti cateva saptamani pana o trimit ei la fabrica si intre timp ce faci?? Stai si te uiti la motocicleta? Raspunsul lor m-a lasat masca: "pai orice motociclist are doua casti, nu?" Plm, no comment! La BMW e simplu: te duci la cea mai apropiata reprezentanta BMW Motorrad (ca na, poate esti in mijlocul unei calatorii) si daca nu se poate rezolva pe loc, primesti casca noua, chair daca ai folosit-o vreo un si jumtate. Ma rog, exista riscul sa nu aiba pe stoc marimea si/sau culoarea ta si daca nu accepti alta culoare, primesti casca dorita in 2-3 zile. Unii mananca p-aici muuult rahat cu polonicul, ei sunt mari cunoscatori, stiu mersul al orice, stiu ca la BMW este totul marketing si ca doar pun sigla pe produse... eu as zice ca la BMW pe langa un produs in general de calitate (culmea, si mai ieftin si sigur nu mai prejos cu ceva) primesti si niste servicii premium. La unii, se pare ca nu. Dar asta poate judeca fiecare, faptele sunt insa evidente. p.s. tot pt "cunoscatori" dar mai ales pt. cei interesati de subiect: nu toate castile BMW sunt produse de Schuberth, doar System si Sport. Enduro si Airflow sunt produse in Italia de alt producator (Enduro era facuta de Uvex dar nu mai este cazul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Multumesc din suflet pentru ajutor.Bineinteles factura nu o am ,iar despre garantie nu cred ca este cazul-casca a cazut in bot deschisa....Problema este ca nu am de unde sa cumpar aceasta piesa.Ca solutie a ramas ceea ce gabyshor a zis - printarea 3D.Mi se pare aiurea atata deranj pentru 2 bucatele de plastic.Acum caut pe cineva care se pricepe la CAD sa masoare si sa deseneze piesa.Inca odata multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Multumesc din suflet pentru ajutor.Bineinteles factura nu o am ,iar despre garantie nu cred ca este cazul-casca a cazut in bot deschisa... Cu placere; nu spusesei insa ca a cazut in bot, nu stiu asa daca te mai putea ajuta cineva. Macar m-am lamurit insa ca nu s-a tricat aiurea´... Insista totusi la Bavaria, mai ales daca e cumva luata de la ei casca, sa vorbeasca la service-ul de echipamente, trebuie sa existe o solutie civilizata. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dexxter Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 scuze, eu ma refeream la System. dar ai dreptate! pt mine, alegerea C3 vs. System 6 a fost simpla. System 6 nu se potriveste pe capul meu de nici o culoare, oricat de mult am incercat diverse marimi, am schimbat interioarele - chiar am fost surprins anul trecut la SMAEB cat de amabili au fost cei de la Bavaria pe tema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Vlad, sa stii ca eu apreciez, atat faptul ca ti-ai dat interesul pentru casca lui varu' cat si review-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.