Sari la conținut

Postări Recomandate

Daca aveti 1100/1150/1200 cu paralever... gandi-ti-va sa schimbati rulmentul mare pe spate. Macar ala. De fapt ala e cel care se duce primul, cel conic rareori da semne de oboseala.

 

Ideea e ca nu e musai sa te lase in drum, ca sa vezi ca e stricat. Grupul care l-am desfacut acum, avea cosarca sparta, si o bucata din ea se plimba prin grup. Nu a stricat nimic, ca nu a apucat, dar ca si idee, nu e ok.

 

Ce pot eu face pentru voi e sa schimb rulmentul/rulemtii, sa calculez PRECIS ce saibe aveti nevoie acolo, simering nou, etc. Si garantia ca nu se va mai strica cata vreme tine motocicleta.

 

Asa arata grupul la care lucrez curent:

 

10014567_775890612445393_1111273661_n.jp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca aveti 1100/1150/1200 cu paralever... gandi-ti-va sa schimbati rulmentul mare pe spate. Macar ala. De fapt ala e cel care se duce primul, cel conic rareori da semne de oboseala.

 

Ideea e ca nu e musai sa te lase in drum, ca sa vezi ca e stricat. Grupul care l-am desfacut acum, avea cosarca sparta, si o bucata din ea se plimba prin grup. Nu a stricat nimic, ca nu a apucat, dar ca si idee, nu e ok.

 

Ce pot eu face pentru voi e sa schimb rulmentul/rulemtii, sa calculez PRECIS ce saibe aveti nevoie acolo, simering nou, etc. Si garantia ca nu se va mai strica cata vreme tine motocicleta.

 

Asa arata grupul la care lucrez curent:

 

10014567_775890612445393_1111273661_n.jp

Si sa spune si pretul pieselor(OEM) care nu costa mai mult decat un kit de lant:

rulment mare - 285 lei

rulment mic - 150 lei

simering rulment mare - 110 lei

saiba-distantier rulemnt mic - 15 lei

saiba - distantier rulment mare 35 de lei

Total 595 lei

 

Recomand sa nu va apucati sa schimbati rulmentii daca nu aveti cunostinte tehnice. Mai bine apelati la cineva care stie cum se face ( ex. Dan Cata) sau o presoana care a mai afacut grupuri cardanice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata de cat timp ai nevoie sa faci un grup asa cum trebuie?

Practic depinde de cat de repede vin saibele distantoare. 5 zile? Iar de munca efectiv... cam 3-4 ore cu totul.

 

Cum zic, e foarte important sa il ai schimb at, daca ai de gand sa pastrezi motorul o perioada de timp mai lunga. Odata facut, nu mai are sfarsit prea curand ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Americanii-s suparati tare pe tema "FD-failure"

 

http://www.bmwlt.com/ubbthreads/showthreaded.php?Board=surveys&Number=17109

 

Eu mi-am luat un FD de la o moto tavilita de un vecin bulgar prin Asia,la vreo suta de km de locul unde a facut reparatia final drive-ului,prin Turcia se pare,la reprezentanta BMW,la 39.500 km rulati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic depinde de cat de repede vin saibele distantoare. 5 zile? Iar de munca efectiv... cam 3-4 ore cu totul.

 

Cum zic, e foarte important sa il ai schimb at, daca ai de gand sa pastrezi motorul o perioada de timp mai lunga. Odata facut, nu mai are sfarsit prea curand ;)

sal man

saibele distantoare difera? nu poti comanda mai multe ?

 

pozitia 5 zici tu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

5-ul este rulment, el se refera la 10..dar din cite stiu probleme sunt doar la motorizarile 1100/1150/1200 (in linie, nu boxer) pina in anii 2004..

Tu ai scapat de grija rulmentilor, la tine se rupe cardanul cu totul..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu test e sa vezi daca roata spate are joc. Asta poate veni din doua parti:

 

- rulmentii mici ce tin cardanul de grup;

- rulmentul mare din grup.

 

Testul e foarte simplu: pui mobra pe cricul central si visti de roata spate, sa vezi daca are joc axial. Daca are, pui pe cineva sa tina frana spate calcata si vezi iar daca ai joc:

 

- daca ai in continuare, hiba e de la rulmentii aia mici, ce se pot inlocui cu alti rulmenti, sau mai bine, prin bucse;

- daca jocul dispare, hiba e de la rulmentul mare din grup.

 

Atentie, daca motorul are multi km si totusi roata nu are joc, nu e o idee rea sa schimbi rulmentii din grup. Preventiv. Numai ca o data cu schimbatul lor, trebuie calculat PRECIS si distantierele pentru pre-load-ul pe ei.

Facand treaba asta, ai liniste in suflet ca nu mai crapa curand cardanul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am plecat spre Alpi, nu inainte de a verifica la sange tot. Mobra avea pe atunci putin peste 120,000 km

 

Dupa vreo 2000 km a aparut un mic huruit la roata spate. Primul lucru am verificat uleiul in grup si jocul la roata. Totul parea in regula.

Dupa alti 4000 km am intrat intr-o reprezentanta BMW din centrul Frantei unde am semnalat problema. Aia au spus ca e posibil sa fie rulmentul mare dar ca mai pot merge. Roata tot nu avea joc deloc, in schimb huruitul se accentuase.

Dupa inca 1500 km cosarca rulmentului mare a impins afara semeringul si mi-a curs tot uleiul. Bineinteles ca asta s-a intamplat in cel mai indepartat de casa punct al traseului meu si era si inceput de week-end intr-o tara in care lunea nu se lucra aproape nicaieri.

 

Chestia e ca acum, la vreo 15,000 km de cand mi-au pus aia ambii rulmenti si semering (la o reprezentanta BMW de langa Paris), parca iar am un inceput de huruit. Habar n-am ce au lucrat aia p-acolo ptr ca nu m-au lasat sa vad, Cert este ca mi-au schimbat rulmentii fara sa dea jos cardanul de pe mobra.

 

Asa ca, confirm si eu in totalitate cele spuse de Dan ca daca ai multi km e bine sa schimbi rulmentul lu” peste, iar cu saibele alea nu-i de gluma, si ca trebuie calculate ”PRECIS”, ceea ce probabil la mine n-au facut idiotii de francezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu test e sa vezi daca roata spate are joc. Asta poate veni din doua parti:

 

- rulmentii mici ce tin cardanul de grup;

- rulmentul mare din grup.

 

Testul e foarte simplu: pui mobra pe cricul central si visti de roata spate, sa vezi daca are joc axial. Daca are, pui pe cineva sa tina frana spate calcata si vezi iar daca ai joc:

 

- daca ai in continuare, hiba e de la rulmentii aia mici, ce se pot inlocui cu alti rulmenti, sau mai bine, prin bucse;

- daca jocul dispare, hiba e de la rulmentul mare din grup.

 

Atentie, daca motorul are multi km si totusi roata nu are joc, nu e o idee rea sa schimbi rulmentii din grup. Preventiv. Numai ca o data cu schimbatul lor, trebuie calculat PRECIS si distantierele pentru pre-load-ul pe ei.

Facand treaba asta, ai liniste in suflet ca nu mai crapa curand cardanul.

Atata doresc sa precizez ca jocul permis la roata este de maximum 1mm.

Editat de BMW RIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog, referinta mea e manualul, ala e sfant. Acolo nu scrie nimic de joc. Scrie sa strangi la xNm daca ai rulmenti. Si cand strangi la xNm, nu ai nici un fel de joc la roata spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog, referinta mea e manualul, ala e sfant. Acolo nu scrie nimic de joc. Scrie sa strangi la xNm daca ai rulmenti. Si cand strangi la xNm, nu ai nici un fel de joc la roata spate.

dane, ai facut asa ceva?

http://www.mklsportster.com/Articles/mcncct.pdf

http://www.ebbo.org/stop_the_rattle.php

am inteles ca se adreseaza in special motoarelor pana in 2005.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic pui intinzator stanga de 1200 pe 11xx. Aia nu rezolva mare lucru decat clantanitul la pornire. Ala ramane fara ulei, ca e orientat cu capu-n jos dar dupa 2 secunde se amorseaza si merge la fel ca ala de 1200. Si esti si mai bogat cu vro 300 de lei, cat is piesele :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dane, ai facut asa ceva?

http://www.mklsportster.com/Articles/mcncct.pdf

http://www.ebbo.org/stop_the_rattle.php

am inteles ca se adreseaza in special motoarelor pana in 2005.

Imi permit si eu o completare.

Am schimbat eu la mobra mea saptamana trecuta acel intinzator.

Au disparut intr-adevar clantaniturile ciudate, dar impresia mea este ca nu doar la pornire. Cred ca principiul de intindere a lantului difera. La cel vechi era pe baza de arc iar la cel nou este pe baza presiunii de ulei.

Cele 3 componente ale intinzatorului nou au fost 330 lei la reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva frumos si impresionant: Elephant's meetings in 2014

Pozele le-am vazut pe un grup dedicat BMW de pe fb, nu stiam de intrunire si e ceva cat de multi participanti sunt iarna la o intrunire si ce amploare are "fenomenul moto" la germani, eu unul cel putin nu stiam....si bravo lor :10:

 

link: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152232115595097&set=pcb.573233699439822&type=1&theater

attachicon.gif1556375_10152232123550097_1168244875_o.jpgattachicon.gif1888968_10152232115540097_541333918_o.jpgattachicon.gif1799027_10152232125205097_1011998638_o.jpgattachicon.gif1669635_10152232130525097_1807217486_o.jpgattachicon.gif1606426_10152232132755097_639456252_o.jpg

super tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic depinde de cat de repede vin saibele distantoare. 5 zile? Iar de munca efectiv... cam 3-4 ore cu totul.

 

Cum zic, e foarte important sa il ai schimb at, daca ai de gand sa pastrezi motorul o perioada de timp mai lunga. Odata facut, nu mai are sfarsit prea curand ;)

Salut Dane, am schimbat si eu de 2 ori rulmentii spate la K 1200 LT, o data cumparati de la un magazin de rulmenti la 60.000 km, apoi de la reprezentanta la 75.000, ultimi 550 lei, ulei in fiecare an, de grup, de la BMW. Parerea mea este ca totul este subdimensionat.

La K 1100 LT, din fericire nu am aceasta problema deocamdata, sper. Cred ca este si diferenta de 100 kg intre ele.

Si multumesc pentru bucsele de la discuri, este alta motocicleta acum, toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus cineva parbrizul inalt de la bmw pe r1200r.eu il am pe cel mic care se spune ca e pt turbulente .eu cred ca e pus sa faca turbulente nu sa le elimine!!!!m-ar interesa daca face ceva treaba cel mare sau sa ma uit la cele de la ztehnik?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Dane, am schimbat si eu de 2 ori rulmentii spate la K 1200 LT, o data cumparati de la un magazin de rulmenti la 60.000 km, apoi de la reprezentanta la 75.000, ultimi 550 lei, ulei in fiecare an, de grup, de la BMW. Parerea mea este ca totul este subdimensionat.

La K 1100 LT, din fericire nu am aceasta problema deocamdata, sper. Cred ca este si diferenta de 100 kg intre ele.

Si multumesc pentru bucsele de la discuri, este alta motocicleta acum, toate bune!

Salut,

 

la montaj ai calculat grosimea shim-lui si ai montat unul coraspunzator sau ai pus shimul care a fost initial? este foarte important acel shim( distantier).

nu stiu ce sa zic despre subdimensionare. dar sunt BMW ri care merg si 100.000 km panal a prima "defectiune" la grup. daca ar fi o eroara de proiectare ar trebui sa fie defectul la toate motociletele fabricate cu acesti rulmentiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Dane, am schimbat si eu de 2 ori rulmentii spate la K 1200 LT, o data cumparati de la un magazin de rulmenti la 60.000 km, apoi de la reprezentanta la 75.000, ultimi 550 lei, ulei in fiecare an, de grup, de la BMW. Parerea mea este ca totul este subdimensionat.

La K 1100 LT, din fericire nu am aceasta problema deocamdata, sper. Cred ca este si diferenta de 100 kg intre ele.

Si multumesc pentru bucsele de la discuri, este alta motocicleta acum, toate bune!

Tocmai, ca in reprezentanta iti schimba doar rulmentul, nu si distantierele care sunt gresit puse acolo. Sigur nu erau la dimensiunea corecta, si aici vorbim de zecimi de mm.

Si asta fac eu, le reconditionez in ideea ca nu mai crapa prematur. Probabil la un moment dat se termina si cimentarea de pe rulmentul ala, dar sa nu se mai strice asa de des ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus cineva parbrizul inalt de la bmw pe r1200r.eu il am pe cel mic care se spune ca e pt turbulente .eu cred ca e pus sa faca turbulente nu sa le elimine!!!!m-ar interesa daca face ceva treaba cel mare sau sa ma uit la cele de la ztehnik?

 

Eu am facut km buni pe R1200R cu parbrizul sport (cel mic) si nici vorba de turbulente, chiar liniste. Simteam insa destula presiune in piept la viteza mare, deci mi-ar trebui ceva mai inalt. Pe cel touring (mare) nu am apucat sa-l testez.

 

Parerea mea este ca ceea ce-ti zic alti utilizatori nu este neaparat relevant pt ca sunt doua aspecte: primul, cum/daca iti place sa fii expus la vant - eu de exemplu prefer parbrizele mici, care sa ma protejeze doar pana la nivelul gatului, nu si la casca. Daca ai o casca buna/silentioasa si mergi cu ea neprotejata de parbriz, este perfect, nu ai treaba cu turbulente; sau altora le place sa stea ca in masina, ascunsi dupa parbriz, e chestie de gust. Al doilea aspect este ca pe aceeasi motocicleta, cu acelasi parbriz, poti simti total diferit in functie de pozitia ta, de pozitia/inaltimea seii si, foarte important, de inaltimea ta.

 

Deci cel mai bine cred ca este sa stii exact ce vrei si sa testezi daca ai sansa. Nu mai stiu, la R se poate regla vreun pic parbrizul? Parca nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vreau sa fumez in mers deci nu ma deranjeza un pic de vint.am 1,90 iar mobra are sa confort adica mai joasa.cred ca ar trebui si o sa mai inalta .la mine "problema"e de turbulente.imi da numai bubuieli in casca iar casca e ok,e cea de la bmw neagra cu aerisire argintie in fata(am si buretelul ala la barbie).daca tu zici ca nu ai simtit turbulente atunci poate ma orientez spre o sa mai inalta adica alta pozitie ,mai inalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, domnilor.

 

Stiti cumva unde pot gasi in RO (magazin sau persoana) ornamente pt 1100RT? Am pierdut protectia de la bujie de pe stanga, aia de plastic pe care scrie 4 valve. Nici macar nu stiu cum se numeste :) ...si arata aiurea fara ea. Pana la urma o sa iau de pe ebay daca nu gasesc aici, numai ca dureaza ceva si mai costa probabil si transportul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costa cam 70 de lei la BMW, dar nu o sa mai gasesti alea cu scris mare. Numai cu scris mic, de vro 7 mm latime. Si atunci va trebui sa iei doua, daca vrei sa nu fie asimetric ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...