Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare la toata lumea.Era sa intru si eu in "Grupul posesorilor de BMW " insa nu am avut norocul asta deocamdata.

Si acum sa incep cu inceputul: De cateva luni urmaresc sa imi cumpar un R 1100 RT si dupa ce am pierdut cateva (din cauza cuvantului neamtului sau a italianului :) ) in cele din urma reusesc sa prin unul.Vorbesc cu o firma de leasing si transport din zalau,suna,rezerva si in cele din urma ajunge motoru acasa (in Zalau).Toate bune si frumoase pana cand ajunge motoru la garaj.Il dam jos din duba, il admir o juma de ora (intre timp soferu cu duba plecase) si in cele din urma zic "Hai sa il pornesc si sa dau o tura prin fata garajului ". Il pornesc ,motorul se auzea impecabil (la 120 000 km),bag in viteza si cand las ambreiaju .....poola,motoru tot pe loc,nu a avut nici o reactie.Bag in treapta a 2-a .... la fel .Motocicleta nu avea absolut nici o reactie in primele 4 trepte de viteza. (ce era dubios ca nici nu caraia,cloncanea cutia ... absolut nici un sunet dubios).In botu de chei pe langa cheia de contact si de la sha mai avea o cheie gen antifurt (ca si o tubulara micuta cu niste zimti).O parte din mine vrea sa creada ca de acolo ii problema si dupa ce o sa gasesc locasu o sa mearga .Caut cateva ore locasu pt cheie insa nici vorba de asa ceva.Il sun pe GIV 32 (la care ii multumesc mult pentru felul in care ma tratat,nu ne cunoastem dar cu prima ocazie dau o bere mare) si il intreb daca stie sau o auzit de astfel de sisteme antifurt sau daca isi imagineaza ce ar putea sa fie.Zice ca nu o mai auzit de asa ceva dar se intereseaza si o sa imi spuna (ii multumesc inca o data pentru amabilitate).In cele din urma ajung la concluzia ca nu ma apuc sa desfac nimic pana nu gasesc numarul de telefon a neamtului sa il sun sa imi zica care ii treaba.Fac rost de nr. neamtului si cand il sun raman prost cand imi zice "Io i-am spus foarte clar la soferul care a fost dupa ea ca motoru ii defect :laugh: ( am ramas fara reactie) si inca s-a oferit sa ii faca rost de piese mai ieftin,dar marele sofer ce o spus "Nu ii nici un bai ca o rezolvam noi " :) si ca o dat cu "numai 800 e mai putin pe ea decat stiam eu(din cauza defectiunii).In final am ajuns la o mare "sedinta" la care am participat :soferul,patronul firmei respective,eu si inca vreo 5 motoristi :blink:, o vazut ca nu ii loc si mi-au inapoiat banii si a ramas motocicleta la ei (ca o repara ei si o vand.....treaba lor).....

 

Numa bine ...........si sper sa (re)intru cat mai repede in Grup ..... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1...e normal sa-l inegreasca!...cind ai facut schimbul nu ai golit si radiatorul deoarece are un termostat care ramine pe pozitia inchis iar cind se deschide ti-a inegrit tot uleiul!

2...problema becului este in rezervor!...goleste-l, da-l jos si cauta in rezervor eventualele probleme!...sunt circuite separate cel de nivel cu cel de avertizare la rezerva!...le vei descoperi singur!...nu-i greu!

 

 

...nu mai baga asemenea ulei ca faci mai mult rau decit bine!!!...nu ai nevoie ulei sintetic si cu siguranta nu ai nevoie de ulei 4t!...ai ambreiaj uscat!

...la nevoie poti baga si ulei pt masini diesel, e aproape de ce recomanda fabrica!...foloseste numai ulei mineral si de preferinta 20-w50, cod api: se, sf, sg combinat cu cc, cd!

 

1. Cum se goleste radiatorul?? :)

2. Imi bag nasul de indata ce mi se goleste rezervorul! Maine cred.

3. Uleiul asta il schimb la 4-5000 si bag din ala care ai zis tu "mineral, 20-w50, cod api: se, sf, sg combinat cu cc, cd", nu prea sunt eu familiarizat cu sf, sg, etc... da ma duc cu hartiuta in mana si ii fac pe aia din magazin sa isi dea palme unu la altu... asa fac de obicei cand le pui intrebari dificile...

4. Ca sa fim mai nemti decat nemtii (imposibil, aia beau mai multa bere ca noi!)... ce ulei recomanda fabrica? Am cautat pe net si nu am gasit... Au vre-un producator agreat? Recomanzi vre-un tratament de motor la cele care se apropie de 100 000?

5. Iti multumim ca ne ajuti! :laugh: :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la toata lumea.Era sa intru si eu in "Grupul posesorilor de BMW " insa nu am avut norocul asta deocamdata.

Si acum sa incep cu inceputul: De cateva luni urmaresc sa imi cumpar un R 1100 RT si dupa ce am pierdut cateva (din cauza cuvantului neamtului sau a italianului :) ) in cele din urma reusesc sa prin unul.Vorbesc cu o firma de leasing si transport din zalau,suna,rezerva si in cele din urma ajunge motoru acasa (in Zalau).Toate bune si frumoase pana cand ajunge motoru la garaj.Il dam jos din duba, il admir o juma de ora (intre timp soferu cu duba plecase) si in cele din urma zic "Hai sa il pornesc si sa dau o tura prin fata garajului ". Il pornesc ,motorul se auzea impecabil (la 120 000 km),bag in viteza si cand las ambreiaju .....poola,motoru tot pe loc,nu a avut nici o reactie.Bag in treapta a 2-a .... la fel .Motocicleta nu avea absolut nici o reactie in primele 4 trepte de viteza. (ce era dubios ca nici nu caraia,cloncanea cutia ... absolut nici un sunet dubios).In botu de chei pe langa cheia de contact si de la sha mai avea o cheie gen antifurt (ca si o tubulara micuta cu niste zimti).O parte din mine vrea sa creada ca de acolo ii problema si dupa ce o sa gasesc locasu o sa mearga .Caut cateva ore locasu pt cheie insa nici vorba de asa ceva.Il sun pe GIV 32 (la care ii multumesc mult pentru felul in care ma tratat,nu ne cunoastem dar cu prima ocazie dau o bere mare) si il intreb daca stie sau o auzit de astfel de sisteme antifurt sau daca isi imagineaza ce ar putea sa fie.Zice ca nu o mai auzit de asa ceva dar se intereseaza si o sa imi spuna (ii multumesc inca o data pentru amabilitate).In cele din urma ajung la concluzia ca nu ma apuc sa desfac nimic pana nu gasesc numarul de telefon a neamtului sa il sun sa imi zica care ii treaba.Fac rost de nr. neamtului si cand il sun raman prost cand imi zice "Io i-am spus foarte clar la soferul care a fost dupa ea ca motoru ii defect :laugh: ( am ramas fara reactie) si inca s-a oferit sa ii faca rost de piese mai ieftin,dar marele sofer ce o spus "Nu ii nici un bai ca o rezolvam noi " :) si ca o dat cu "numai 800 e mai putin pe ea decat stiam eu(din cauza defectiunii).In final am ajuns la o mare "sedinta" la care am participat :soferul,patronul firmei respective,eu si inca vreo 5 motoristi :blink:, o vazut ca nu ii loc si mi-au inapoiat banii si a ramas motocicleta la ei (ca o repara ei si o vand.....treaba lor).....

 

Numa bine ...........si sper sa (re)intru cat mai repede in Grup ..... :bigstar:

 

 

De ce nu iei motorul de la GIV32? Are unul de vanzare si sunt sigur ca ajungeti la o intelegere. Nu cumpara de la nimereala ca nu toti au sansa.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cum se goleste radiatorul?? :)

2. Imi bag nasul de indata ce mi se goleste rezervorul! Maine cred.

3. Uleiul asta il schimb la 4-5000 si bag din ala care ai zis tu "mineral, 20-w50, cod api: se, sf, sg combinat cu cc, cd", nu prea sunt eu familiarizat cu sf, sg, etc... da ma duc cu hartiuta in mana si ii fac pe aia din magazin sa isi dea palme unu la altu... asa fac de obicei cand le pui intrebari dificile...

4. Ca sa fim mai nemti decat nemtii (imposibil, aia beau mai multa bere ca noi!)... ce ulei recomanda fabrica? Am cautat pe net si nu am gasit... Au vre-un producator agreat? Recomanzi vre-un tratament de motor la cele care se apropie de 100 000?

5. Iti multumim ca ne ajuti! :laugh: :blink:

...1..radiatorul nu se goleste decit daca il demontezi de pe motocicleta!..nu trebuie sa-ti faci griji daca inegreste uleiul, e normal!..de asemenea este normal si un consum de ulei de pina la 150ml/1000km !

...3..cauta ulei pt auto!...20-w50 iar codul api il gasesti pe verso la orice bidon!...eventual in fata dar foarte ascuns!!!...eu folosesc elf sporty sau total sau chiar petromw si sunt multumit de ele!..evident la 5.000.km afara!...si acum asa ca fapt divers filtrul de ulei de la dacia,ala cu codul francez se potriveste de minune!

...4..la generatia veche nu recomanda vreo firma anume doar tipul de ulei!...un tratament cu duralube nu strica...eu am folosit si e ok!

...5..sa cresteti "mari"!...

Editat de GIV 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine pe carnetul de service se recomanda Castrol...dar banuiesc ca este numai marketing...totusi de 2 zile incerc sa gasesc uleiul recomandat...20w50 API sf si ACEA a2... si nimic...nimeni nu a auzit de normele astea...ori nemtii is nebuni ori astia de pe la noi...acu astept tel direct de la distribuitorul castrol...poi dak nici asta nu are nu stiu ce fac...incerc pe net...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

m-ati spart cu uleiul asta..

zici ca ne trebuie ulei de naveta spatiala!

magg,citeste ce a scris florian(giv32)..pentru cine nu-l cunoaste pe maistru' :)

gasesti ulei 20w50 la orice ghereta cu piese auto,este ulei simplu de masina,cel mai prost posibil..ala de dacie.

treaba cu castrol este marketing,au contracte incheiate cu vw/audi,mercedes,bmw..asa cum reno se da cu elf.

eu de pilda merg cu valvoline,iar florian cu cel de la petrom!

treaba cu codurile sta cam asa:

doar ca scrie Se/CC sau SG/CD sau SF/CC imediat dupa 20w50,api.

luigi vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20w50 de oriunde

cam toate au API si ACEA. sunt niste standarde. ACEA era parca un standard la americani. pana mea. le stiam odata...si pe spate scrie daca le are pe ambele. deci cumpara orice ulei auto. nu ai nevoie de ulei moto, caci ai ambreiaj uscat. sau daca vrei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cum se goleste radiatorul?? :)

2. Imi bag nasul de indata ce mi se goleste rezervorul! Maine cred.

3. Uleiul asta il schimb la 4-5000 si bag din ala care ai zis tu "mineral, 20-w50, cod api: se, sf, sg combinat cu cc, cd", nu prea sunt eu familiarizat cu sf, sg, etc... da ma duc cu hartiuta in mana si ii fac pe aia din magazin sa isi dea palme unu la altu... asa fac de obicei cand le pui intrebari dificile...

4. Ca sa fim mai nemti decat nemtii (imposibil, aia beau mai multa bere ca noi!)... ce ulei recomanda fabrica? Am cautat pe net si nu am gasit... Au vre-un producator agreat? Recomanzi vre-un tratament de motor la cele care se apropie de 100 000?

5. Iti multumim ca ne ajuti! :laugh: :blink:

 

 

...1..radiatorul nu se goleste decit daca il demontezi de pe motocicleta!..nu trebuie sa-ti faci griji daca inegreste uleiul, e normal!..de asemenea este normal si un consum de ulei de pina la 150ml/1000km !

...3..cauta ulei pt auto!...20-w50 iar codul api il gasesti pe verso la orice bidon!...eventual in fata dar foarte ascuns!!!...eu folosesc elf sporty sau total sau chiar petromw si sunt multumit de ele!..evident la 5.000.km afara!...si acum asa ca fapt divers filtrul de ulei de la dacia,ala cu codul francez se potriveste de minune!

...4..la generatia veche nu recomanda vreo firma anume doar tipul de ulei!...un tratament cu duralube nu strica...eu am folosit si e ok!

...5..sa cresteti "mari"!...

 

Daca vrei un ulei bun cauta Castrol Actevo 20W50 Api SG. Este ulei mineral si folosit des pt boxerele de la BMW.

Si stai linistit si mie sa negrit uleiul dupa 1000 de km.

Filtru de ulei bun este Hiflo sau Man. Eu am cumparat de la magazinul Olivers( http://www.olivers.ro/)la pretul de 35 de lei.

 

P.S. Am avut ocazia sa discut treaba ueliului de la boxerele BMW cu un mecanic moto. El a spus ca nu recomanda ueliuri sintetice in boxere. El a mai pus ulei sintetic in boxere dar nimic benefic nu a observat chiar din contra consumul de ulei era mare si iesea fum din motoare ca si din dieseluri.

Editat de BMW RIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K 100 RS, 1990, 4 valve. atit am putut, pentru inceput eu cred ca e ok, nu?

acum, care se pricepe la utilajul asta? care ma poti ajuta cu un sfat, recomandari.. ceva?

am vazut aici persoane care s-ar pricepe, dar, fiind nou, nu-mi permit o apelare... pm.

daca e cineva care m-ar putea ajuta.... i-as ramine recunoscator la o bere rece:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alooo? Ati pus careva Dura-Lube la motor boxer?

...eu cred ca tu ai o problema cu cititul posturilor!...de 2 ori ti-am raspuns pina acum !!!.... DA, AM PUS EU!....SI E OK!! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ulei, am mai spus in urma cu ceateva pagini: la service-ul din Viena mi s-a recomandat permanent Castrol GPS 4T 10W-40 (semi-sintetic) pt motocicleta mea, R 1100RS.

 

Nu zic ca este neaparat cel mai bun, va spun doar ce recomanda. Eu le-am acordat credit si d-asta folosesc.

Iata link-ul: http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7039069

 

Sunt perfect de acord cu Luigi legat de conditiile din RO (praf, mizerie etc) si implicit schimbare a uleiului ceva mai des. Dar parca daca pui un ulei bun, nu vad de ce sa-l schimbi chiar la 5000... Printre muulte atu-uri ale BMW, unul este revizia la 10.000km fata de majoritatea care o fac la 6000, nu?

Apoi, nu inteleg de ce Florian (GIV) si Luigi tot recomanda sa pui ulei "prost" si ieftin... care e ideea? Ma gandesc ca daca cumparam BMW si mai si tinem la el, tb sa-l si intretinem corespunzator. Care e afacerea sa pui prost si des?

 

Legat de Castrol, sunt convins ca e si vorba de marketing, pe de alta parte este clar un lider in domeniul lubrifiantilor... Si e normal ca un nume mare ca BMW sa recomande ceva pe masura. Asa ca nu este corect sa spuneti ca este DOAR marketing.

Altfel intreb si eu: de ce am cumparat BMW si nu o japoneza?

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind o marca rara si cu personalitate m-am gandit ca ar trebuii sa deschid un topic posesorilor de BMW. Aici pot posta proprietarii acestei marca indiferent ca este modelul R, K, sau F.

Cred ca nu suntem multi in Romania si astfel macar ne cunoastem, ne putem ajuta unul pe celalat, si putem discuta despre marca moto noastra preferata.

:)

Cine are 1200R?M-ar interesa sa cumpar unul[pareri despre modelul asta]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

s-a inteles gresit..eu(si florian,pentru ca el m-a invatat..)nu am recomandat nimanui un ulei prost pentru a-l schimba des..

ceea ce am spus a fost ca acest 20w50 care este recomandat de mai toata lumea pentru boxere(inclusiv bavaria,inclusiv toate cartile tehnice..) este cel mai prost ulei posibil pe scara uleiurilor,adica este clasa cea mai de jos,este un ulei mineral..sa nu spun cel mai prost ca se intelege iar gresit!

mai este foarte putin folosit,pentru ca toate motoarele moderne merg cu clase sintetice de uleiuri,de aici poate si greutatea cu care se gaseste uneori.de-aia spuneam ca este ulei de dacie,pentru ca efectiv este o generatie veche de uleiuri.ca boxerele de la bmw dau cel mai bun randament cu acest ulei este alta treaba..

iar la cit costa un schimb complet nu vad de ce am sta mai mult cu el in motor..

in fond fiecare schimba la cit doreste uleiul,este ultima oara cind mai pomenesc ceva despre acest subiect.

luigi vicol

 

Cine are 1200R?M-ar interesa sa cumpar unul[pareri despre modelul asta]

 

cristibmw,pe aici pe forum..

luigi vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...eu cred ca tu ai o problema cu cititul posturilor!...de 2 ori ti-am raspuns pina acum !!!.... DA, AM PUS EU!....SI E OK!! :)

Da imi cer scuze dar la ameteala asta cu uleiurile nu am vazut. Am inteles si multumesc.

 

Apropo de uleiuri: daca scrie in cartea tehnica sau in alte carti tehnice nu inteleg de ca trebuie sa despicam firul in 24. Nu am inventat noi uleiul sau motorul boxer. Sunt specialistii care se ocupa de asta. Eu am ametit de atateab sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Luigi: am inteles ideea. Nu ma contrazic cu voi, stiu ca v-ati documentat. Deasemenea, nici pe seful de service de aici nu vad de ce nu l-as crede. Si nici nu cred ca e asa mare diferenta. Asadar, cineva a intrebat, noi am raspuns ce stim.

 

 

@adolf44: exista R 1200R (boxer) care este absolut fantastic din toate punctele de vedere si K 1200R (4cilindri) care este interesant dar in afara de puterea enorma, n-as spune ca este "fantastic"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ulei, am mai spus in urma cu ceateva pagini: la service-ul din Viena mi s-a recomandat permanent Castrol GPS 4T 10W-40 (semi-sintetic) pt motocicleta mea, R 1100RS.

 

Apoi, nu inteleg de ce Florian (GIV) si Luigi tot recomanda sa pui ulei "prost" si ieftin... care e ideea? Ma gandesc ca daca cumparam BMW si mai si tinem la el, tb sa-l si intretinem corespunzator. Care e afacerea sa pui prost si des?

...stiu ce ai spus cu citeva pagini in urma si sunt de acord cu ceea ce ai spus, dar spre deosebire de noi tu i-ti faci service-ul la wiena iar noi aici!...acolo tu ai avantajul banilor si a specialistilor iar noi aici avem avantajul de a gasi si alte produse mai ieftine care sa ne vina in ajutor!.

...ar fi chiar culmea sa recomande vreodata vreun service uleiuri ieftine sau de o calitate indoielnica iar ceea ce ma enerveaza si i-mi confirma teoria, este ca "specialistii" de la service i-ti recomanda ulei 4T!!!...la ce ai tu nevoie de asemenea ulei?...de ce nu ti-a schimbat uleiul cu unul special pt motoare boxer produs sub licenta bmw?...i-ti raspund tot eu....nu au altfel de uleiuri decit din alea scumpe si evident bune datorita politicii de marketing al firmei!!...fa o incercare, asa de control si cere data viitoare sa-ti schimbe uleiul cu unul mineral 100% sa vezi daca au!!...nu au!...cu toate astea cartea spune ca uleiul din motor trebuie sa fie mineral!...de ce schimba cu altceva decit ce scrie in cartea tehnica?...raspuns: de marketing!...motocicletele ce le avem noi sunt de generatie veche iar pt ei nu-i rentabil sa tina in stoc uleiuri din aceeasi generatie!!...prefera sa aduca uleiuri care sunt recomandate la motoarele din generatia noua, dupa 2003 si sa le bage pe git tuturor doar vin de la reprezentanta, nu?

...asa cum am mai spus si cu alte ocazii, eu nu fortez pe nimeni sa faca ceva ce nu i se pare corect!..fiecare este liber sa faca cum vrea sau cum considera el de cuviinta!...sfaturile mele sunt pt cei care vor sa le asculte si vor sa faca anumite economii la intretinerea motocicletei, sunt pt cei care-si fac service-ul acasa cu cele 2 manutze din dotare si nu apeleaza la service pt orice chestie simpla, sunt pt cei care vor sa experimenteze lucruri noi si nu le este frica sa-si demonteze motorul bucatele si sa nu-l mai stie monta la loc!!...faptul ca anumite uleiuri sunt mai ieftine nu inseamna ca sunt mai proaste!...uleiurile ieftine ce le recomand eu sunt tot de marca si sunt ieftine datorita tipului nu datorita calitatii!

...domnilor, daca aveti sansa sau ocazia, puneti ulei de nava cosmica in motoare, puneti ulei cu 1000euro/100grame, nu sunteti obligati sa faceti ce va spun eu, faceti cum vreti voi eu doar va spun ca sunt si alte solutii de rezolvare a problemei mult mai ieftine!...ceea ce v-am recomandat eu este scris in cartea tehnica a motocicletei, nu le-am scos eu din burta!...eu doar incerc sa va deschid ochii si sa va invat niste lucruri utile ca sa nu mai fiti la indemina "specialistilor" din service-uri!

Editat de GIV 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt perfect de acord cu tot ce a scris mai sus GIV 32.

Dar daca cineva chiar vrea sa dea ulei MAI BUN DECAT RECOMANDAT de fabrica incercati asta. Este specil pt boxere.

http://www.louis.de/_104413325a42c7c2efe05...tnr_gr=10038233

Editat de BMW RIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

cine vrea altceva decit 20w50 recomandat de fabrica poate sa incerce:

1.Bunica..calitate superioara,arde fara fum,pret corespunzator..atentie totusi la fleicile de porc..rezidurile ramase pot dauna camasilor din NiCaSil ale boxerelor!

2.Ulvex..imediat sub( :blink: )Bunica..are marele avantaj ca poate fi folosit de mai multe ori la boxere(reciclat) intre transele de cartofi prajiti!

3.Uleiul de masline presat la rece,din prima recolta..il recomand pe cel din Sicilia..arderea sa este mai rapida,se poate refolosi de mai multe ori datorita puterii calorice scazute ale alimentelor mediteraneene folosite la gatit..calamari,sepie,fructe de mare..nerecomandat totusi decit celor bazati..cu cascaval grupa si fara arici in buznare din cauza faptului ca este foarte scump! :laugh:

Sper ca am fost de folos atit carcotasilor cit si tomitanecredinciosilor!!

va pup..

luigi vicol

ps..era sa uit..daca ramineti fara ulei in casa si va arde pipota de vreo salata folositi cu incredere 20w50 api,sg/cc..recomandat de cartea tehnica! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine vrea altceva decit 20w50 recomandat de fabrica poate sa incerce:

1.Bunica..calitate superioara,arde fara fum,pret corespunzator..atentie totusi la fleicile de porc..rezidurile ramase pot dauna camasilor din NiCaSil ale boxerelor!

2.Ulvex..imediat sub( :laugh: )Bunica..are marele avantaj ca poate fi folosit de mai multe ori la boxere(reciclat) intre transele de cartofi prajiti!

3.Uleiul de masline presat la rece,din prima recolta..il recomand pe cel din Sicilia..arderea sa este mai rapida,se poate refolosi de mai multe ori datorita puterii calorice scazute ale alimentelor mediteraneene folosite la gatit..calamari,sepie,fructe de mare..nerecomandat totusi decit celor bazati..cu cascaval grupa si fara arici in buznare din cauza faptului ca este foarte scump! :lol:

Sper ca am fost de folos atit carcotasilor cit si tomitanecredinciosilor!!

va pup..

luigi vicol

ps..era sa uit..daca ramineti fara ulei in casa si va arde pipota de vreo salata folositi cu incredere 20w50 api,sg/cc..recomandat de cartea tehnica! :blink:

:bigstar: :) :) ...luigi, esti de groaza!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Florian!!!

 

Vad ca discutiile au denaturat si e pacat. Un coleg cu BMW ne-a cerut parerea si noi ne-am spus-o fiecare, pe baza experientei de pana acum, pe baza a ce stim, auzit, citit....

 

In primul rand, nu ma dau banii afara din casa dar, desi sunt inginer (nu auto) si cu cativa ani petrecuti pe la service-ul Bosch al varului meu, nu ma pricep sa fac mare lucru la motocicleta cu mana mea si recunosc ca nu am fost prea pasionat/dornic sa incerc, mai mult de frica sa nu fac ceva aiurea stiind cat de "sensibile" sunt motoarele. In plus, sunt incepator in domeniul moto, prima moto (F650) am avut-o in ianuarie 2007.

Mai sunt si alte aspecte: am inca garantie la motocicleta care atrage dupa sine dependenta de service-ul BMW. Deasemenea am un BMW Service-card care inseamna ca daca ma lasa undeva motocicleta, oriunde in Europa, vin sa mi-o ridice, imi platesc transport, cazare etc. Pe mine daca ma lasa orice in varful muntelui (si calatoresc destul de mult) habar nu am ce sa-i fac si nici nu am standul de scule cu mine.

Apoi, pt ca locuiesc aici, si sa vreau, nu pot schimba uleiul in mijlocul strazii (apoi, unde naiba il arunc??), nu am un garaj sau curte unde sa pot demonta linistit. Si, recunosc, nu am curajul sa ma bag sa fac experiente si sa nu mai fiu in stare sa repar.

 

Apoi, mai sunt unele mici avantaje... De exemplu, intr-o dupa-amiaza mi-a lovit un destept cu camionul motocicleta... nu grav, mi-a spart carena si un semnalizator. A doua zi dimineata plecam in tura asa ca am fugit la service si desi aia erau super-ocupati si urmau sa termine programul, intr-o ora motocicleta mea era gata, cu carena lipita super discret si semnalizatoarele schimbate, poze facute pt ulterioara discutie la asigurare etc. Evident, nu mi-au luat bani si au zis ca atunci cand am timp sa vin sa-mi puna carena noua si vedem ce facem cu asigurarea.

Tot pt ca sunt clientul lor, pt numai 160euro, imi pot lasa moto toata iarna la ei in garaj, oricand octombrie-aprilie timp in care imi pot face revizia si ITP la pret redus iar cand o ridic are bateria incarcata, e curata, presiunea facuta, nivelul la ulei etc. Pt mine a insemnat mult asta neavand garaj.

Alt exemplu: sunt invitat la toate evenimentele lor, testari de motociclete etc. Deasemenea, indiferent ce rahat nu era perfect la motocicleta, s-a rezolvat imediat pe baza faptului ca era in garantie.

 

Repet, nu am multi bani, dovada ca am o moto destul de veche dar cand am cumparat BMW am stiut ca imi cumpar o marca premium care implicit cere "costuri premium" si am facut niste sacrificii pt asta, ca sa am confortul, siguranta, fiabilitatea si de ce sa nu recunoatem, prestigiul BMW. In Austria (si in general) sunt foarte multi posesori de BMW dar foarte putini tineri si asta din motive financiare. Ei nu sunt stilul romanului care isi iau Mercedes dar locuiesc in garsoniera.

 

Iar in final, ca sa intelegi de unde a plecat neintelegerea mea, il citez pe Luigi: "gasesti ulei 20w50 la orice ghereta cu piese auto,este ulei simplu de masina,cel mai prost posibil..ala de dacie."

 

Sa nu uit: stiind ca am de gand sa plec in Norvegia, mi-a spus ca pot schimba uleiul si dupa 12-14.000km fara probleme. Evident, cu conditia sa nu forjez ca nebunu si sa completez cand este cazul. Si asta fiind in garantie....

 

Deci, ca sa fie clar, nu contest ce ati zis voi. Am spus doar ce mi s-a recomandat aici. Nu avem de ce sa intram in polemici...

 

Asadar, plimbari placute tuturor! Ca d-aia avem BMW... :blink:

 

Vlad :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt perfect de acord cu tot ce a scris mai sus GIV 32.

Dar daca cineva chiar vrea sa dea ulei MAI BUN DECAT RECOMANDAT de fabrica incercati asta. Este specil pt boxere.

http://www.louis.de/_104413325a42c7c2efe05...tnr_gr=10038233

4 l - 50 Euro, moca nu? plus transportul... plus filtrul...

hm... Asta nu il schimbi decat la 10 000 de km insa... mai putina bataie de cap deci... mai bagi si un tratament in el si mergi linistit...

Pe de alta parte corepondentul petrom e 3 euro litrul deci 12 euro 4 l, filtrul de dacie cu caracteristici enumerate mai sus e si el cam 3 euro, transport nu e cazul, manopera in fata blocului, rezulta 15 euro schimbul de ulei... Rezulta mai multi bani pentru benzina... Rezulta mai multi kilometri... Fiecare alege ce vrea insa... Eu unul consider ca m-am cam tepuit tura asta cu uleiul meu special pentru boxer de aproape 50 euro 4 l - pret in Bucuresti in magazin...

Parerea mea de nespecialist este: Boxer = putere mare la ture putine = ulei mai gros = 20 W 50 Ma insel oare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti in garantie eu zic sa mergi pe mana celor de la BMW si intreaba-i pe ei ce recomanda. Degeaba te iei dupa ce zicem noi daca BMW Austria nu asigura garantia decat la ce pun ei in motor. Chiar daca nu ai acces la un service pentru un schimb as zice sa intrebi la BMW sa-ti spuna ce sa pui, cat, cum, unde si de ce. Noi doar ne dam cu parerea dar nu raspundem si nu oferim garantie. Ma intelegi, nu?

Eu asa fac. Am un R1100RT luat second-hand. Am mers la service la Tibi si i-am zis sa faca o verificare si sa-mi spune ce e de schimbat. Am comandat piesele, au venit si ei le schimba. Inclusiv ulei si filtre. Dar pentru asta ei ofera garantie conform legii. Puteam sa o fac si eu dupa povestile de aici dar ce garantie am? ZERO!

Nu zic ca baietii de aici nu sunt cu experienta sau nu au cunostinte. Din contra! Dar ei nu ofera garantia scrisa de care ai tu nevoie. Idiferent ce ar zice ei decizia finala e tot a ta. De aia a zis si LUV ca se poate pune si ulei Ulvex. Ca tu decizi ce pui acolo!

 

Asta e singura diferenta intre a discuta pe un forum si a raspunde legal pentru o garantie.

 

Bafta si drum bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...