Sari la conținut

Montare ABS pe un motor mai vechi ?


Stig
 Share

Postări Recomandate

Domnilor, ABS-ul la motoretele de strada e cea mai buna inventie. Problema: eliminind din ecuatie cazurile de nisip, ulei, ce e mai recomandabil? Un cauciuc mai aderent sau nu se tine seama de starea anvelopelor, ABS-ul avind rolul de protector impotriva alunecarii? Caz frecvent intilnit, si periculos, iese brusc in fatza un obstacol, se impune frinarea maxima, maxima. Care motoreta va frina mai repede? Una cu ABS dar cu cauciucuri standart, sau una fara ABS dar cu cauciuc short life, foarte aderent? Daca, intimplator, o ardeti race pe serpentine, la frinarea in curba, nu aveti nici o sansa cu ABS-ul activat.
ABS a fost instalat pe motoare stradale pentru SIGURANTA..... ABS nu are rol protector IMPOTRIVA alunecarii..... O ARZI RACE PE SERPENTINE SAU PE ORICE SOSEA .......NU MAI ARE LEGATURA CU .....SIGURANTA..IMPLICIT ..ABS

 

informatia asta mi s a parut interesanta..... http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cum-functioneaza-sistemul-de-franare-cu-abs-10498.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 101
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ideea cu prinderea senzorului cu sarma este buna, nu trebuie sa fim reticenti la o idee noua

Numai sa fie sarma zincata, ca aia nu rugineste si da bine pe motor.

Daca ai ciopar o poti croma, sa nu-ti sara in ochi.

Sarma gasesti peste tot, in cel mai rau caz iei dintr-un gard.

Oricum, dupa ce ai implementat sistemu, la drum mai pui cite o frana, din cand in cand, sa verifici ABS-ul..daca esti atent si procedezi asa te tine-o viata.

unde mai gasesti asa ceva? ca am cautat intr-o zi sa leg ceva si a trebuit sa ma bag in beci sa-mi iau, ca o furat astia orice urma de fier. :crack: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

BigAir, 17 January 2013 - 11:19 AM said:

deci revin daca stiti cine aduce "chinezarii" de astea dati un PM sau scrieti aici.

 

 

 

Wish granted.

 

 

post-57179-0-59921000-1359527881_thumb.jpg



35 de lei, în apropiere de târgul auto Vitan, mai exact pe celălalt mal.

Urmează să-l desfac să văd ce e în interior, bănuiesc că inginerii de la BMW abia aşteaptă să afle cum e construit ca să facă o replică pentru motociclete lor.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BigAir, 17 January 2013 - 11:19 AM said:

deci revin daca stiti cine aduce "chinezarii" de astea dati un PM sau scrieti aici.

 

 

 

Wish granted.

 

 

attachicon.gifCIMG9089.JPG

 

35 de lei, în apropiere de târgul auto Vitan, mai exact pe celălalt mal.

Urmează să-l desfac să văd ce e în interior, bănuiesc că inginerii de la BMW abia aşteaptă să afle cum e construit ca să facă o replică pentru motociclete lor.

10x

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

observ ca pare greu de inteles pentru multi "motociclisti" ca exista oameni pasionati de mobrele lor, care vor sa le modifice. asa mi se apre ca au inceput chopperistii in state multa vreme in urma... e drept nu aveau tehnologia si informatia de azi, dar s-au descurcat. au mai si cazut (la datorie), dar cei care au mers mai departe au avut cu ce se mandri.

eu cred ca azi, daca ai putin bun simt, ceva cunostinte de mecanica, o conexiune la internet si timp berechet, ai cam putea sa-ti faci in garaj orice masina sau motocicleta, de la zero. instalarea unui sistem ABS nu mi se pare o chestie foarte dificila. te documentezi, vezi ce ti-ar trebui si te apuci de cumparaturi. apoi incepi montaju si inerentele modificari.

treaba cu banii ramane problema personala a celui care se apuca de treaba, nu toata lumea face cumparaturi de la dealeri sau de pe e-bay. exista multe alte surse, noroc, inspiratie.

chiar daca e vorba de sistemul de franare, nu e nimic tabu, sunt multe sisteme importante si periculoase la care umblam, important este sa tinem cont de detalii, bunul simt la care ma refeream mai sus.

respect retinerea celor mai putin priceputi, e chiar periculos sa te apuci de ceva de care nu ai habar. totusi, oameni fiind, cred ca putem face orice modificare la sculele cu care umblam, deci si la mobre.

eu as sustine initiative de genul asta, oamenii astia nu merita descurajati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic nu-i imposibil, eu am ABS instalat ulterior, m-a costat ceva banuti (aproximativ 15% din valoarea mobrei) timp, nervi, si doua saptamani de surubareala dupa programul nornal de munca dar eu cred ca a meritat efortul (donatoarea a fost cu 7 ani mai tanara dar din aceeasi gama)

Pentru carcotasi si meseriasi: m-a scos o singuta data din rahat in buricul targului (de Univresitate vorbesc) unde in urma unui accident a ramas o imensa pata de ulei intinsa de rotile masinilor pe cateva zeci de metri iar mare mi-a fost uimirea cand brusc si dintr-o data toti participantii la trafic au inceput sa danseze care incotro nimerau, evident ca acela a fost si momentul in care am atins si eu franele (a se citi: am dozat perfect forta de actionare pentru a stabili limita maxima de aderenta...fix un caca :)) fara ABS-ul artizanal montat cred ca ma intindeam pe jos cat de mare sunt. Sa ma opresc in prima faza iar apoi sa liberez rapid ringul nu mi-a fost deloc usor dar am reusit sa o fac intr-un mod rezonabil.

Mai departe fiecare trage concluzia care i se pare favorabila!

:cheers:

post-49126-0-73005800-1361058273_thumb.jpg

post-49126-0-86875100-1361058294_thumb.jpg

post-49126-0-71063700-1361058320_thumb.jpg

post-49126-0-95634500-1361058337_thumb.jpg

Editat de SUN_83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totuşi vor mai fi zmei care să spună pe aici că nu au nevoie de ABS pentru că ei ştiu să dozeze. Eu personal dozam foarte bine la antrenamente dar când m-am trezit cu un copil în faţă în 4 metri nu am mai dozat nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne fereste, da de ce tre' sa te superi ca ciobanu' pe sat?

Cum putem noi sa nu-ti dam dreptate, avand in vedere vasta ta experienta.. :crack:

 

Ia zi repede, fara sa te gandesti, cite trepte de viteza are mobra ta?

 

:crack: Like !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am dat 3500 pe mobra, dau oricand 30% sa-mi puna cineva abs , vreau doar sa functioneze, sa nu se vada si sa dureze operatiunea maxim 1 saptamana.

Vezi ce inseamna sa-ti iei o mobra ieftina, trebuie sa dublezi procentul!

Glumesc ...dar asa cum scriam si mai sus daca esti dispus sa investesti poate gasesti pe cineva sa-ti manufactureze o instalatie, nu-i mare scofala daca-ti alegi un model al anilor 2000, multa bafta!

post-49126-0-01619100-1361137330_thumb.jpg

post-49126-0-16586700-1361137345_thumb.jpg

post-49126-0-89747700-1361137401_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Imposibil nu a zis nimeni ca e ,dar tu ti-ai montat abs de pe acelasi model de motocicleta, ce inseamna 15% ? 150e?

 

ai se vorbeste despre o motocicleta pe care nu s-a pus abs din fabrica EVER, ia incearca asta si spune daca e asa usor si o faci cu 15% din valoarea motocicletei?

 

eu am dat 3500 pe mobra, dau oricand 30% sa-mi puna cineva abs , vreau doar sa functioneze, sa nu se vada si sa dureze operatiunea maxim 1 saptamana.

 

nu am vre-o pasiune pentru un fier facut in serie insa pentru dimensiunile mele motocicleta asta imi acopera cerintele de pozitie,comfort si sportivitate , are un singur minus, nu s-au facut cu ABS

Si eu sunt in curs de a face acelasi lucru.

Tot ce inseamna ABS pe F650gs m-a costat 60E (pompa, suport pompa, senzor fata, disc abs fata, etriere fata+spate, maneta frana+pompa, pedala frana+pompa, conducte metalice abs, conducte cu insertie metalica pentru maneta frana).

Abs a fost montat ca optional pt F650CS, F650 scarver si F650GS din 2000.

Din cunostintele mele despre CDI-ul de F650GS daca detecteaza modulul abs la initializarea sistemului merge, daca nu nu. Eroarea de sistem abs o da in bord daca vede senzorul de abs fata cuplat fara a avea modulul legat in sistem.

 

Ce ma intereseaza pe mine acum este daca pot lua mufa + partea de cablaj electric de ls CS sau scarver si sa o pun pe GS. Bineinteles cu modificari ale pozitiei pinilor sau nu

 

La ce am mai facut eu retrofit:

http://f650.ro/forum/viewtopic.php?f=28&t=1127

 

si abs-ul

 

http://f650.ro/forum/viewtopic.php?f=28&t=1101 care e in curs de.

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salut,

 

Am citit thread-ul dar n-am gasit nici o informatie daca exista vreun service care sa monteze sistem ABS sau CBS pe motoarele mai vechi care nu au. Stie cineva daca exista la noi vreun service dispus sa faca aceasta operatie?

 

Din ce inteleg din 2016 va fi obligatoriu pentru toti motociclistii sa aiba ori ABS ori CBS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Din ce inteleg din 2016 va fi obligatoriu pentru toti motociclistii sa aiba ori ABS ori CBS.

Unde ai citit asa ceva? Probabil faci confuzie, cel mai probabil toate motocicletele noi trebuie sa fie echipate cu ABS!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, de aceea m-am si corectat. Dar daca as dori sa-mi montez ABS sau CBS, unde as putea face acest lucru in Romania?

 

http://autostiri.ro/din-2016-sistemul-abs-va-fi-obligatoriu-pentru-motociclete/

 

Repet, unde ai citit asa ceva? Da-ne un link, ceva..

Nu te obliga nimeni nicaieri in lume sa ai ABS la o motocicleta veche, deja inscrisa in circulatie..idem si la auto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul nu e un accesoriu, cum is proiectoarele de exemplu, ca sa le poti monta "undeva in Romania". Ala e un sistem inseriat pe conductele de frana, comandat electric pe baza unor semnale de la niste senzori. Are o unitate de comanda, care transforma semnalele alea in lucru mecanic asupra sistemului hidraulic de franare.

 

Gaseste-mi un kit universal de ABS montabil, de vanzare, si eu fac ot ce pot ca sa ti-l montez :)



La fel, ABS sau CBS nu e totuna. CBS e din cate stiu eu, ceva strict mecanic. ABS-ul e mult mai complex. Mai degraba orienteaza-te sa iti montezi CBS, vezi ce presupune, ia instalatia completa de pe o Honda cu CBS si adapteaz-o la a ta, si de ABS uita.

Editat de Dan Cata
CBS in loc de DBS* :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul degeaba il montezi pe motocicleta pentru ca trebuie omologat.

Ca sa-l omologhezi e deja alta mancare de peste...adica in Romania nu cred ca e cineva capabil in mometul de fata sa faca asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai poti vinde motorul avand ABS montat. Te gaseste la autentificare ca e neconorm...Daca faci vreun accident si ai parte de expertize cam poti fi atacat in instanta ca nu ti.a tinut tie frana chit ca nu e asa. E la risc, ce mai...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel, ABS sau CBS nu e totuna. CBS e din cate stiu eu, ceva strict mecanic. ABS-ul e mult mai complex. Mai degraba orienteaza-te sa iti montezi CBS, vezi ce presupune, ia instalatia completa de pe o Honda cu CBS si adapteaz-o la a ta, si de ABS uita.

Da, CBS este strict mecanic.

 

Nu vreau sa par mare profesor, insa celor care nu stiu, le spun ca este este foarte util. Eu de cand am XX-ul, nu am atins niciodata frana de picior, folosesc doar cu un deget frana fata. Chiar si la franarea de urgenta, un deget pe frana fata imi ajunge. Este foarte ok, la franare nu se duce motocicleta "in cap", ci efectiv toata motocicleta se "aseaza", daca intelegeti ce vreau sa spun. Principiul este foarte simplu, se franeaza cu frana fata, iar in momentul in care furca fata se incarca, o tija actioneaza o mica supapa, care deschide drumul lichidului de frana spre etrierul spate, deci franeaza ambele roti.

 

Au fost cateva cazuri comice cand, motocicleta fiind pe cricul central (deci roata spate in aer), cativa amici au "testat" CBS-ul, invartind roata spate si actionand frana fata. Concluzia lor a fost ca CBS-ul nu functioneaza.

Pai cum sa functioneze cu furca fata neincarcata? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...