Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

M-am referit strict la cele de 650 intr-un piston. Daca vrea un motor cat mai mare 650-ul este cel mai mare care poate sa il ia. Exceptie facand chopperele.

Nu am zis ca 650-ul este o paraitoare. Si nu e musai sa isi ia un motor de 650. Sunt si altele mai mici foarte bune.

Si da, cele de 650 intr-un piston au vibratii (mt-03) . Tenere-ul este foarte inalt.

Nu ai inteles ce am zis, mai citeste odata. Nu eu fac mofturi, eu doar i-am zis cum se comporta motoarele de 650 care pot fi conduse cu A2, in caz ca vrea neaparat de 600-650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am mai dat exemplele astea:

 

- http://www.honda.co....specifications/

- http://www.honda.co....specifications/

 

670 cmc, 35 kW, 2 cilindri in linie.

 

- http://www.honda.co....specifications/

 

745 cmc, 32.2 kW, V-Twin

 

- http://www.kawasaki..../Specifications

 

296 cmc, 29 kW, 2 cilindri in linie.

 

Sunt destule motociclete de toate tipurile care pot fi conduse cu A2. Nu inteleg de ce e atat de greu sa mergi doi ani cu motociclete sub 35 kW. In astia doi ani iti faci mana pe motociclete relativ cuminti si iti va fi mai usor sa treci la o categorie superioara, daca intr-adevar simti nevoia.

O problema ar fi costul trecerii, dar daca te orientezi si achizitionezi o motocicleta care nu isi pierde prea mult valoarea la re-vanzare n-ar trebui sa fie un handicap atat de greu de depasit.

 

L-as intreba pe cel care a deschis topicul ce motocicleta are de gand sa-si cumpere prietena lui si din ce motive. Daca unul dintre ele este ca ar trebui sa tina pasul cu F4i-ul lui, s-ar putea ca alegerea sa nu fie tocmai fericita.

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Doctor X

 

Lista de motoare care pot fi conduse cu A2 este lunga

Nu cred ca vrea neaparat de 650, pentru o fata incepatoare este foarte mult.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Doctor X

 

Lista de motoare care pot fi conduse cu A2 este lunga

Nu cred ca vrea neaparat de 650, pentru o fata incepatoare este foarte mult.

 

Pai, omul nu vrea A2 pentru prietena lui. Omul vrea A, de-aia a si deschis acest Topic. Deci, deducem ca 650cc-750cc nu sunt de ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba vrea el A-ul, daca prietena lui nu are 24 de ani.

Anul asta nu se mai fac inscieri la scoli. Si de la anu' nu o sa mai poate da direct de A.

 

Daca are 24 ani, scuzele mele. I-ai R1, direct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se inscrie acum. o sa obtina la anul cat. A, singura diferenta este ca va da poligon+traseu cu militianu in spate

Daca se da cu gaboru' in spate o sa fie amuzant, in special pentru aia care cad :ninja:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai fabulati, nu s-a reglementat nimic (inca) privind schimbarea examenului pt categoria A.

Pe un alt topic (pe pagina 2 a acestei sectiuni), a postat colegul DragosM link-ul urmator: http://www.cdep.ro/p...cam=2&idp=12847

Gasiti acolo legea, vad ca inca nu a fost publicata (sau nu apare) in MO. Dupa publicare au termen 90 zile de a publica si regulamentul, unde POATE vor aparea modificari si pt examenul pt categoria A.

Pana atunci... examenul e la fel ca pana acum.

p.s: nu exista nicaieri (inca) faze de genul "motociclistul in spate cu statia". Astea sunt doar idei si speculatii de pe forumuri.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde stiti voi ce motor vrea ea?De unde stiti daca intr-adevar vrea cat.A,El a pus a pus o simpla intrebare...voi imediat v-ati dat cu parerea si s-a ajuns unde s-a ajuns!

"Pai, omul nu vrea A2 pentru prietena lui. Omul vrea A, de-aia a si deschis acest Topic. Deci, deducem ca 650cc-750cc nu sunt de ajuns."

"Da, problema mare pentru prietena ta. Nu va mai putea sa mearga decat cu 650cc.

Ba, eu cred ca ati luat-o razna. Atata disperare...

Cu A2 va avea voie sa calareasca motociclete de pana la 35kw. Pai sunt motociclete de 650cc care nu depasesc limita asta. Adica va putea detine si pilota o motocicleta in adevartul sens al cuvantului. Crezi ca are nevoie de mai mult?

Am ajuns sa spunem ca la 650cc o motocicleta este doar o partaitoare si sa ne dam de ceasul mortii ca nu ne putem urca direct pe un motor de 1000cc?

Acum realizez si eu la ce nivel al fitelor si al infumurarii au ajuns unii."

Numai destepti pe forumul asta:) care le stiu pe toate.

Asta e problema unora dintre voi..NU stiu sa-si vada de treburile lor si nu fac altceva decat sa comenteze de unu' si de altu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un alt topic (pe pagina 2 a acestei sectiuni), a postat colegul DragosM link-ul urmator: http://www.cdep.ro/p...cam=2&idp=12847

Gasiti acolo legea, vad ca inca nu a fost publicata (sau nu apare) in MO. Dupa publicare au termen 90 zile de a publica si regulamentul, unde POATE vor aparea modificari si pt examenul pt categoria A.

Pana atunci... examenul e la fel ca pana acum.

p.s: nu exista nicaieri (inca) faze de genul "motociclistul in spate cu statia". Astea sunt doar idei si speculatii de pe forumuri.

 

Legea a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 760 din 12 noiembrie 2012.

Uite-aci modificarile, ca tot dadeai exemplul unui topic de pe forum:

http://www.motocicli...murile-publice/

 

Regulamentul nu POATE ci TREBUIE sa se modifice, in conformitate cu modificarile din lege si cu directiva europeana care are termen de aplicare 19 ianuarie 2012.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de info, eu nu gasisem legea publicata.

 

Si totusi... nu e nici o modificare in modul de examinare pt categoria A. Ori sunt eu chior, ori vorbim de lucruri diferite. In legea asta eu nu vad absolut nimic in care sa se spuna ceva legat de probele pt A, de examen in circulatie, de sisteme de comunicatie, de politist in spate... nimic, doar ca pt AM se da poligon.

Am spus ca poate vor aparea modificari si pt examinarea practica la categoria A... nu ca se va modifica sau nu regulamentul. Regulamentul va aparea ca sa reglementeze modificarile din lege. Printre ele, poate vor reglementa si noua examinare pt A.

Chiar nu-mi pasa de triciclu, A2, Tr sau mai stiu eu ce... eu vorbeam strict de categoria A, pt ca despre asta se tot speculeaza. Tu vezi in legea asta ca scrie undeva cum ca s-ar modifica examinarea pt A?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de info, eu nu gasisem legea publicata.

 

Si totusi... nu e nici o modificare in modul de examinare pt categoria A. Ori sunt eu chior, ori vorbim de lucruri diferite. In legea asta eu nu vad absolut nimic in care sa se spuna ceva legat de probele pt A, de examen in circulatie, de sisteme de comunicatie, de politist in spate... nimic, doar ca pt AM se da poligon.

Am spus ca poate vor aparea modificari si pt examinarea practica la categoria A... nu ca se va modifica sau nu regulamentul. Regulamentul va aparea ca sa reglementeze modificarile din lege. Printre ele, poate vor reglementa si noua examinare pt A.

Chiar nu-mi pasa de triciclu, A2, Tr sau mai stiu eu ce... eu vorbeam strict de categoria A, pt ca despre asta se tot speculeaza. Tu vezi in legea asta ca scrie undeva cum ca s-ar modifica examinarea pt A?

 

Ca sa nu ma repet:

 

Pentru a se schimba procedura de examinare trebuie intai modificate:

- ordinul ministerului administratiei si internelor "privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere"

- ordinul ministerului transporturilor "privind aprobarea Normelor privind atestarea profesorilor de legislație rutieră Âşi a instructorilor de conducere auto, a Normelor privind autorizarea Âşcolilor de conducători auto, a Normelor privind autorizarea instructorilor de conducere auto, a Programei de Âşcolarizare Âşi a Metodologiei de organizare Âşi desfăÂşurare a cursurilor de pregătire teoretică Âşi practică în vederea obținerii permisului de conducere"

 

Trecerea nu poate fi brusca. Scolile vor fi nevoite sa isi restructureze cursurile de pregatire, sa se doteze cu motociclete corespunzatoare noilor categorii, etc.

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cand ai postat asta... dar ce inteleg eu este ca o lege (203/2012, cea de care vorbim) a fost "gandita" si publicata tocmai in acest sens. Legea asta ar fi trebuit sa modifice si procedura de examinare, si normele. Ori legea a facut anumite modificari, respectiv introducerea unor noi categorii, definirea lor, mod de examinare, echivalente... dar a omis aceste speculatii privind metoda de examinare pt A. Pt ca, atata timp cat nu exista o lege care sa spuna altceva, eu consider traseul in oras, cu politist in spate, pt A, o speculatie.

De acord cu tine, va dura ceva pana se vor pregati scolile... probabil de asta s-a si hotarat introducerea noilor reglementari iarna. Sau poate e doar o coincidenta :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca este coincidenta, este foarte clar spus acolo: pana la 19 ian 2013 o sa apara metodologia pentru examinare, in care vom sti clar cum se va desfasura examenul.

 

Cu toate ca mi se pare evident, intreb totusi: daca ai categ A poti conduce mopede?De ce intreb, ca am gasit asta in lege:"d)categoria A: motociclete cu sau fara atas Âşi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW". Deci, daca motoreta lu'nepotu' are sub 15kW nu o pot conduce?

Probabil ca A include subcategoriile AM, A1 si A2, dar mi-a scapat mie ca am citit cam in viteza.

 

Edit reason: diacritice afisate nasol :) (de la copy / paste).

Editat de celebris3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca nu ar fi specificat mi se pare o mega-porcarie.

Adica o sa te opreasca garcea, tu ii arati A si el iti spune ca nu e bine, pentru ca tu conduci scuter. :rusinica:

Poate din motivul acesta nici nu au mai specificat in lege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai cititi o data legea aia:

 

(2) Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, după cum urmează:

a) permisele de conducere eliberate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE;

b ) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE, dacă titularii dețin permis de conducere pentru categoria D;

c) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE, respectiv categoria DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria C1E, respectiv categoria D1E;

d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM;

e) permisele de conducere eliberate pentru categoria A2 sunt valabile Âşi pentru categoria A1;

f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1;

g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniți.

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai dragilor,

toti aia care fac gura aici vor moto peste35kw? sau comenteaza asa, ca e la moda?

pana sa se auda de legea asta voi aveati in cap sa luat A-ul si tzop pe miar? sau ce?

ca daca nu, care e scopul discutiei? iar daca da, eu zic ca gresiti.

am A-ul de 9 ani juma si n-am avut un moto de peste 35kw (maxim parca avea exact 35, un pegaso 650) pt ca n-am simtit nevoia. iar "nevoia" pe drumul public (adica ala cu reguli) te limiteaza la 50 in oras si 130 pe autostrada (bine, +10 k sa nu t ia radaru).

crede cineva ca un moto de 20kw nu prinde 140km/h? nu mai vbim de unu de 35kw...

sau care e discutia? ca nu ajunge la aia 140 in 7 sec ci in 10? da, nasol, ce sa zic. asa de nasol incat io as mai da o data examenu, inca vre-o 200 euro (cu scoala, plastic cu tot) ca la mine sa scrie A + B si nu A2 + B.

daca tot n-ati fi condus peste 35kw, la ce va trebuia full A? iar daca vreti peste 35kw, ii vreti din prima? pe acelasi drum public pe care merg si EU??? la mintea de 18 ani (aici vbim statistic, nu ca nu sunt unele persoane de 18a care gandesc mai mult ca altele de 30) ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca examenele s-ar da asa si la noi ar fi mult mai bine.

 

this video is view of a candidate in Fuchu driver's licence center.

Japanese riders must be passed world's most difficult skill examination.

especially the pass rate of over 401cc category is 10% or below.

 

La noi este parfum,la altii pt mai mult de 400cmc uite ce examen dai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este problema unora ca un om vrea la 18 ani sa isi ia R1 si sa mearga 299? E o tara libera..voi astia mega fericiti cu legea iadului.

 

Daca tu asta intelegi prin o tara libera, iti recomand sa incerci un 299 prin Suedia, Danemarca, SUA etc, sa vezi acolo libertate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este problema unora ca un om vrea la 18 ani sa isi ia R1 si sa mearga 299? E o tara libera..voi astia mega fericiti cu legea iadului.

 

dar de ce zici de la 18 si nu zici de la 12?

pt ca asa e legal, 18. tot asa e legal 130+10 in RO (pe autostrada).

problema mea e ca poate mai circul si eu p acolo, ca de aia o fi drumu ala public. daca e privat sau circuit, e alta treaba.

 

parerea mea (apropo de ce vad in jurul meu, astia de 18-25 si apropo de ce-mi amintesc cand eram eu de 18-25) este ca e prea periculos sa conduci un motor puternic. vrei asta? exista variante: circuit, autobahn, drum privat. dar pt circuit nu stiu daca iti trebuie permis iar pt drum privat care sa suporte 200km/h n-are nimeni bani (deja e varianta teoretica). cati vor insa A-ul ca sa mearga legal pana in nemtia si sa se dea acolo cu 200? hai sa fim seriosi.

 

cred ca 90% (ca sa nu absolutizam) vor A ca sa se dea cu vitezane. cu ce consecinte? pai sa faca vrum-vruum si sa plece pe-o roata si sa se dea cu piti in spate si ...etc...got the ideea?

 

iar aia care vor pt offroad nici de permis n-au nevoie ca o iau p platforma sau o inchiriaza la fata locului. deci pt offroad nu e nici o schimbare.

 

asa ca toata discutia mi se pare ca are un profund substrat de fite si de "cine mi-s eu"

 

nu vreau sa arat (si n-am) lipsa de respect pt cine are vitezane. sunt motoare frumoase, care impun respect, pretabile pt "jonglerii" in trafic, etc. pe de alta parte tot ce iese din limita legalului trebuie stapanit f bine de catre sofer, altfel apar tragedii si topicuri de alea gen "al dreaq conservar ca i-a intors in fata pe linia continua", dar el ca era cu 120 in localitate nu se mai discuta...

 

hai la multi ani tuturor romanilor, o seara buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu asta intelegi prin o tara libera, iti recomand sa incerci un 299 prin Suedia, Danemarca, SUA etc, sa vezi acolo libertate.

 

Suntem in Romania..trezirea! Nu mai visa la avioane si rachete. Asa putem spune ca in tarile alea ai unde sa mergi 299 sigur si legal(circuit) pentru ca acolo ai. Aici e alta poveste si trebuie sa o accepti asa cum e, momentan. Parerea mea...

 

@

enemy2day: zimi si mie unde e circuitu ala in Romania unde mergi cu 200+

Editat de SBN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...