Jackson Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Nu se compara... Electronicii e asfaltat si in stare buna. Ilioara e betonat (de fapt, a fost, acum vreo 30-40 ani), in stare proasta, betonul mancat, denivelat, nisip si pietris pe jos... dar il faci, daca nu te grabesti. Eu am preferat sa mai ciupesc frana din cand in cand si sa fac jaloanele cu spatele usor franat (sau poti trage ambreiajul, te duci din inertie), nu am avut accelerari "periculoase" in liniile drepte, am mers mult mai incet decat la scoala... si am scos 2:54. Repet, nu m-am grabit deloc, am mers incetisor, cu grija... Daca ai de ales, alege Electronicii. Daca nu, stai linistit ca-l faci si in Ilioara. Colegul care a picat, a picat pt ca s-a grabit, a insistat sa faca poligonul cu a 2a, a mai incercat sa o infraneze, i-a murit motorul, a pus picioarele jos si, la final, i-a scapat mana in gaz si a zburat din poligon. Graba strica treaba... timp e suficient. O alta chestie, dar care e posibil sa mi se fi parut mie... parca spatiul intre jaloane si la 8-uri era mai mic putin. Dar repet: posibil sa mi se fi parut, emotiile... Oricum, poti da o fuga oricand pana acolo, sa vezi cum arata, eventual chiar intr-o dimineata de miercuri, sa vezi cum se da examenul. Bafta Prefer sa dau pe cel din Electronicii, chiar daca va fi nevoie sa astept mai mult. Colegul care a picat a incercat sa faca cu a 2-a si jaloanele si opturile? Eu o dau pe-a 2-a cand ies din ultimul opt si n-o mai schimb pana la finish. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 El a vrut sa faca tot poligonul cu a 2a, a schimbat 1-2 inainte de primul jalon... iti dai seama ca era f subturata mobra si incerca sa accelereze, iar el o tot tinea din frana (fara mare succes, cam greu pt un incepator sa se concentreze in poligon pe toate... frana, ambreiaj, acceleratie, viraje etc). Deci omul a incercat sa faca si 8-urile cu a 2a. Eu am plecat cu a 1a, am facut cele 5 jaloane f incet, am accelerat usor cand am iesit din jaloane... am franat inainte de 8-uri, le-am facut cu a 1a la ralanti (12-13km/h), am iesit din 8-uri, am accelerat usor si am dat a 2a, lasata si aia la ralanti, mana stanga sus, franat usor din timp, mana jos, dat a 1a, intors, accelerat, dat a 2a, evitat "obstacol", franat, a 1a, intors, iar accelerat si a 2a, iar evitat si... frana la finnish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jackson Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Eu am plecat cu a 1a, am facut cele 5 jaloane f incet, am accelerat usor cand am iesit din jaloane... am franat inainte de 8-uri, le-am facut cu a 1a la ralanti (12-13km/h), am iesit din 8-uri, am accelerat usor si am dat a 2a, lasata si aia la ralanti, mana stanga sus, franat usor din timp, mana jos, dat a 1a, intors, accelerat, dat a 2a, evitat "obstacol", franat, a 1a, intors, iar accelerat si a 2a, iar evitat si... frana la finnish Ca la carte! Cam la fel procedez si eu, dar fara sa mai dau a 1-a la intoarceri. Cand am inceput sa fac poligoane scoteam 2:45 - 2:50 si vrand un timp mai bun, m-am gandit sa merg numai cu a 2-a dupa ce termin opturile, iar acum scot si 2:20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 (editat) Nu iti trebuie un timp mai bun... decat sa gresesti (ratezi un jalon, iesi prea larg si calci linia poligonului etc), mai bine mergi incetisor. Si 3:29 e bine Si eu trageam de mobra in scoala, acceleram mai tare... dar la examen, cum mi-a spus si Strumfu', fara graba. Si, cu toata incetineala mea, am scos doar cu vreo 25 sec mai mult. Nu uita sa pui la calcul si luatul de pe cric si impinsul, la inceput. Mai sunt 5-10 sec si acolo. La fel, incetisor am mers si in oras. Top speed 40 km/h, in general cam 25-30 km/h constant, fara bruscari... franare din timp la orice trecere de pietoni/semafor/intersectie... asigurat de 15 ori, pana nu mai venea nici o masina... timpul trece in favoarea ta. Bine, in cazul meu, nu prea m-a avantajat, ca am depasit cu mult timpul de examinare. p.s: a facut un alt coleg ca tine, mers cu a 2a la intoarceri... si a cam calcat linia poligonului. p.p.s: acum ma dau "cunoscator", dau sfaturi, alea, alea ))) pt eventualele discutii, nu ma dau interesant, dar poate sfaturile si impresiile mele ajuta pe altii. Editat August 8, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jackson Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Nu iti trebuie un timp mai bun... decat sa gresesti (ratezi un jalon, iesi prea larg si calci linia poligonului etc), mai bine mergi incetisor. Si 3:29 e bine Si eu trageam de mobra in scoala, acceleram mai tare... dar la examen, cum mi-a spus si Strumfu', fara graba. Si, cu toata incetineala mea, am scos doar cu vreo 25 sec mai mult. Nu uita sa pui la calcul si luatul de pe cric si impinsul, la inceput. Mai sunt 5-10 sec si acolo. La fel, incetisor am mers si in oras. Top speed 40 km/h, in general cam 25-30 km/h constant, fara bruscari... franare din timp la orice trecere de pietoni/semafor/intersectie... asigurat de 15 ori, pana nu mai venea nici o masina... timpul trece in favoarea ta. Bine, in cazul meu, nu prea m-a avantajat, ca am depasit cu mult timpul de examinare. p.s: a facut un alt coleg ca tine, mers cu a 2a la intoarceri... si a cam calcat linia poligonului. Si l-a picat? Nu mi s-a intamplat niciodata sa calc linia, m-am obisnuit asa. Oricum inainte cu 1 zi 2 inainte de examen ma duc sa exersez o ora, incerc si varianta `corecta`. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 nu, nu a picat a mai trecut cu vederea doamna politist... bine, nu e regula, omul nu gresise asa mult, poate doar l-a penalizat... dar a luat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jackson Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 nu, nu a picat a mai trecut cu vederea doamna politist... bine, nu e regula, omul nu gresise asa mult, poate doar l-a penalizat... dar a luat bun si asa Thanks for the tips! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLR-BV Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Un citat care circula in aviatie: 'In aviatie mor asii si fraierii' Referitor la timpul din poligon....ce sa va recomand:daca nu esti fraier,nu incerca sa fi ' as ' ! Bafta la examene si sa ne vedem sanatosi in trafic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Pai cam asa e... cine incearca sa se rupa in figuri, sa scoata timpi buni si se grabeste.... greseste. Pt ca suntem incepatori, fara experienta, fara multe ore/km pe motor... Bafta in continuare Jackson Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jackson Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Merci! Nu vreau sa fiu as, vreau doar sa iau exam deci o sa merg mai incet si cu mai multa atentie. Poate mai prind si eu o luna din sezonul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Cineva din Brasov care a dat examenul? prin oras mai ales... Se "pica" usor? adica se trece cu vederea "micile" greseli? in timpul examenului poti vorbi cu instructorul? sau doar cu examinatorul? adica te mai poate ajuta instructorul ca la orele de conducere? Astazi am terminat cu orele de conducere, trebuie sa merg sa iau dosarul, sa merg la sala si sa ma programeze (daca iau sala ) ) la examen.. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LYM Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 Salutare baieti! Azi mi-am ridicat si eu permisul din pipera, mi-am cumparat repede casca si manusi si am si iesit. Am facut deja vreo 150km pana acum Multa bafta celor care urmeaza sa dea examenul si nu uitati sa va inarmati cu muuulta apa si rabdare in ziua examenului (eu am ajuns acolo la 6.30AM si am plecat la 18.30, deci am stat cam 12h in soare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
steph Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 am terminat si eu acum vreo 2 ore... de azi sunt fericitul posesor al categoriei A bine, fericit e mult spus, nu mai am energie nici sa ridic sticla de bere la gura ) ziua de azi: la 6:45 eram in poligon la Ilioara, am fost 15 sau 16 oameni de la Louis (cei mai multi de la o scoala, as putea spune)... cate o tura in poligon de incalzire de fiecare, dupa care s-au prezentat examinatorii (2 la numar), s-au impartit in 2 grupe oamenii... si s-a inceput. unul singur a picat de la noi la poligon... pe la 11 s-a terminat poligonul, au plecat 4 oameni de la alte scoli cu examinatoarea noastra, dupa care a inceput Louis-ul. s-a tinut de timp cu dintii! la modul ca s-a mers 25 min, minim. eu, cel putin, am mers cam 40-45 min (asta pt ca se lucreaza si nu puteam face stanga, am intors mai departe) si am ajuns din Titan in comuna Pantelimon, dupa care am intors si am oprit pe la spitalul Pantelimon. nu s-a tinut cont de un traseu predefinit, pur si simplu la nimereala... dreapta la urmatoarea intersectie semaforizata, stanga la urmatoarea, iar stanga, tot inainte, iar dreapta... stradute, semafoare, curbe la 90 grade, treceri de pietoni, cedeaza trecerea... tot tacamul. deci, cel putin in bucuresti, nu va asteptati sa fie promenada de duminica. partea proasta e ca, trezit la ora 5, m-am urcat pe motor in jur de ora 16... multi, foarte multi care dadeau examenul. din partea mea, Louis merita 10 cu felicitari, si-au meritat toti banii... super ok ca pregatire, echipament, motociclete, rabdare (saracul Strumfu' a stat pasager in caldura toata ziua), sfaturi si ajutor (indicatii, nu ajutor fizic) in trafic, Anca tinea spatele f bine... atentie ce scoala alegeti, erau cursanti care se minunau la sistemele de comunicatii, cursanti care azi dimineata faceau primele 8-uri, cursanti care nu stiau ca se impinge motocicleta la plecarea in poligon, cursanti care puneau armura si genunchierele pt prima data pe ei... scuze, dar oamenii erau praf, s-a picat pe capete de la alte scoli (nu dau nume, nu incriminez, doar atentionez). Hehe. Mai tii minte primele nostre discutii de p`aici cand ai intrebat de scoli? Ma bucur ca ai facut o alegere buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Da, tin minte... chiar vorbeam cu un amic (motociclorist) acum 2 zile, dupa examen... si ii spuneam ca ma felicit pt alegerea facuta. La momentul discutiei, nu imi permiteam sa cheltuiesc prea multi bani pe scoala (acum au ramas datoriile de platit, reparatiile la mobra au ramas pe locul 2 in favoarea permisului...) si mi se parea mult 1000 lei (am estimat corect 1500 lei cu totul, cam pe acolo m-a dus)... dar pana la urma, banii au fost meritati pana la ultimul leu. Da, pare mult 200 lei taxa pt poligon si traseu (examenul)... dar la cata benzina s-a consumat cu mobra si cu masina, la cat de bine pregatiti sunt Strumful si Marius, cat de serviabila si intelegatoare e toata lumea, cat ajutor primesti chiar si in timpul examenului, sfaturi fff bune care te ajuta enorm sa treci cu bine... sincer, daca as fi nevoit sa mai fac scoala odata, tot la ei m-as duce fara sa ma gandesc de 2 ori. Plus ca alte scoli concurente (nu dau nume) sunt mai ieftine cu 150-200 lei, dar taxeaza mai mult la analize si taxe de examen... tot acolo ajungi si esti si mai prost pregatit. Oricum, ma bucur ca s-a terminat, am scapa de-o grija, acum ma pot urca linistit pe mobra (cand oi termina-o), ma simt in stare sa merg singur. Bafta multa celor care urmeaza sa dea examene, am inteles ca luna august e plina toata, cica s-au facut deja programari si pe 25 septembrie... bataie mare pe A, noroc ca nu toti iau, unii chiar nu sunt pregatiti (altii au doar ghinion...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Salut tuturor, imi cer scuze anticipat ca intreb direct fara a avea rabdare sa citesc tot topicul. Un amic vrea sa faca scoala ptr A, are varsta necesara, deci e ok. Care sunt probele pe care trebuie sa le treaca un cursant in timpul examenului. Am auzit ca motocicletele trebuie sa aibe montate duble comenzi, in timpul examenului instructorul sau politistul sta pasager, e adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Salutare baieti! Azi mi-am ridicat si eu permisul din pipera, mi-am cumparat repede casca si manusi si am si iesit. Am facut deja vreo 150km pana acum Multa bafta celor care urmeaza sa dea examenul si nu uitati sa va inarmati cu muuulta apa si rabdare in ziua examenului (eu am ajuns acolo la 6.30AM si am plecat la 18.30, deci am stat cam 12h in soare) Sa ne auzim si 1500 , la 150000 si 1500000 km ! Nu lasa " euforia incepatorului " sa-ti domine judecata in trafic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LYM Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Incerc sa fiu cat mai prudent in trafic, in special pe langa masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Salut tuturor, imi cer scuze anticipat ca intreb direct fara a avea rabdare sa citesc tot topicul. Un amic vrea sa faca scoala ptr A, are varsta necesara, deci e ok. Care sunt probele pe care trebuie sa le treaca un cursant in timpul examenului. Am auzit ca motocicletele trebuie sa aibe montate duble comenzi, in timpul examenului instructorul sau politistul sta pasager, e adevarat? Salut. 1. Proba teoretica : 21 intrebari 2. Poligon (ca si pana acum) 3. Traseu (prin trafic) Instructorul este pasager pe motocicleta. Politistul sta intr-o masina in spatele tau si iti da indicatii prin casca. In mare cam asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Instructorul, care sta cu tine pe motocicleta, aude si el ce iti comunica politistul din masina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLR-BV Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Instructorul, care sta cu tine pe motocicleta, aude si el ce iti comunica politistul din masina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LYM Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 Instructorul, care sta cu tine pe motocicleta, aude si el ce iti comunica politistul din masina ? Da, auzi si tu si instructorul in casca, insa politistul nu aude ce vorbesti tu cu instructorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Perfeect mi-au mai trecut din emotii ) ...tu cu politistul poti vorbi? sau ai doar casca in ureche si auzi ce iti zicea nea' politist care sta frumos in masina? nu de alta..da am vazut multi politisti care vorbesc cu un sfert de gura..si mai ales la galagia ce e pe motor e posibil sa nu intelegi tot ce zice.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Am auzit ca motocicletele trebuie sa aibe montate duble comenzi, e adevarat? Da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 .tu cu politistul poti vorbi? sau ai doar casca in ureche si auzi ce iti zicea nea' politist care sta frumos in masina? nu de alta..da am vazut multi politisti care vorbesc cu un sfert de gura..si mai ales la galagia ce e pe motor e posibil sa nu intelegi tot ce zice.. Nu, nu vorbesti tu cu politistul, tu esti ocupat cu ghidonul, pietonii, semafoarele, liniile de tramvai, soferii de pe strazile laterale, schimbatul vitezelor si franatul . La noi confirma instructorul comanda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vld86 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 (editat) Felicitari!!! foarte misto punctata treaba cu preturile! Drumuri faine sa ai si lipsite de evenimente neplacute! "Da, tin minte... chiar vorbeam cu un amic (motociclorist) acum 2 zile, dupa examen... si ii spuneam ca ma felicit pt alegerea facuta. La momentul discutiei, nu imi permiteam sa cheltuiesc prea multi bani pe scoala (acum au ramas datoriile de platit, reparatiile la mobra au ramas pe locul 2 in favoarea permisului...) si mi se parea mult 1000 lei (am estimat corect 1500 lei cu totul, cam pe acolo m-a dus)... dar pana la urma, banii au fost meritati pana la ultimul leu. Da, pare mult 200 lei taxa pt poligon si traseu (examenul)... dar la cata benzina s-a consumat cu mobra si cu masina, la cat de bine pregatiti sunt Strumful si Marius, cat de serviabila si intelegatoare e toata lumea, cat ajutor primesti chiar si in timpul examenului, sfaturi fff bune care te ajuta enorm sa treci cu bine... sincer, daca as fi nevoit sa mai fac scoala odata, tot la ei m-as duce fara sa ma gandesc de 2 ori. Plus ca alte scoli concurente (nu dau nume) sunt mai ieftine cu 150-200 lei, dar taxeaza mai mult la analize si taxe de examen... tot acolo ajungi si esti si mai prost pregatit. Oricum, ma bucur ca s-a terminat, am scapa de-o grija, acum ma pot urca linistit pe mobra (cand oi termina-o), ma simt in stare sa merg singur. Bafta multa celor care urmeaza sa dea examene, am inteles ca luna august e plina toata, cica s-au facut deja programari si pe 25 septembrie... bataie mare pe A, noroc ca nu toti iau, unii chiar nu sunt pregatiti (altii au doar ghinion...)." Editat August 13, 2013 de vld86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.