Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Teoretic, dupa ce trece perioada cand esti limitat de legislatie la kw respectivi, scoti limitarea si te bucuri de aceeasi motoreta pe care o ai dupa cum ai ingrijit-o, nu mai trebuie sa vinzi fierul, cauti altul, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce limitare maa.. mergi pe blat !

De ce nu iti cumperi o capra de 125 , asa te poti invata si tu cu ea . pana faci varsta legala pentru categoria A , ii rupi fasul la aia de 125.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu de design si faptul ca numai tre sa o vand cand o sa dau pt A , nu imi iau de 125cc pt ca lafel de bine pot sa merg pe bicicleta ...e si mai sanatos :))lasand gluma la o parte, m-am gandit la 600 cmc pt ca este mai usor de gasit si mai ieftin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Va salut, imi fac debutul pe acest forum cu cateva intrebari care mi-au ramas neclare :

Imi cer scuze daca par stupide.

 

1. Pana la urma...pot conduce un scooter/moped avand doar categoria B (evident unul care se incadreaza la categoria AM) ? Mentionez ca am carnet din Decembrie 2011.

2. Legea zice : AM pana la 50cm3 ... asta inseamna ca sunt incluse si motoarele de 50 sau trebuie numai 49. ?

3. Daca motorul este trecut in acte altfel decat Moped (scooter,motocicleta) inseamna ca nu mai corespunde pentru categoria AM ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Da

2. Sunt incluse 50,0. 50,1 nu mai sunt incluse.

3. in acte sunt trecute de obicei Moped, dar poti fi trecute si Motociclu, ca cele de peste 50. Scooter sau scuter este o denumire de caroserie (corpul), adica atunci cand tii picioarele apropiate, nu cand stai incalecat, ca la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Aproape fac 18 ani, și am zis să dau direct de A2, deoarece ar fi o risipă de bani și de timp să dau de A1 acum. Este posibil A2 fără A1? Iar pentru A (24 ani), pot trece direct de la A2? sau mai trebuie dat si A1? Mulțumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este posibil A2 fără A1?

Da. Te poti apuca de scoala cu 1-3 luni inainte de 18 ani.

Cand faci 22 de ani, daca ai 2 ani de A2, poti da de A direct. (ele nu sunt intrepte sa trebuiasca date toate). Sau cand faci 24 poti da de A chiar fara avea alta categorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Problema e asa-

categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

 

daca mie raportul de kw/kg imi da 0,2095 , 35 kw / 167 kg.... oare ar fi vreo problema ? ca tot 0,2 KW e, doar ca nu e fix. 0,2 in cap ar fi 35 impartiti la 175kg.

 

Ce parere aveti... ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

http://www.milanuncios.com/motos-de-carretera/suzuki-gsx-r-600-k8-k9-135363943.htm

 

 

salutare tuturor.Doresc sa dau de permis pentru cat. a2.

Credeti ca aduse in tara,vreunul din aceste modele de gsx-r pot fi inmatriculate si in mod legal sa fie "calarite" de un detinator de permis cat a2?

 

Multumesc anticipat!

 

"Y"

Editat de Victor Vik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare , as avea si eu o întrebare , urmează sa obtin permisul A2 (in funcție de vreme ) si as dori sa stiu , cam ce motociclete ar intra in categoria asta ? Eu as vrea sa ma deplasez cam peste tot cu el dar in procentaj ar fi 70-80% oraș in rest teren accidentat .

Cum nu ma aștept la mura'n gura , din ce am găsit pana in prezent sunt:

+xt660 care sunt pentru oraș si puțin off dar din păcate cam trece de bugetul de 2300-2500e dar asta îmi place .

+Kle 500 care sincer nu ma prea atrag ...

+Aprilia pegaso 2007 (singurul model ce intra la A2 ) care arata bine dar pare cam jos (eu am 1.86m) si are păreri împărțite .

+BMW 650 cs , parca .

Întrebarea este cam ce motoare ar fi pana in 2300-2500e bune pentru drumuri mai lungi dar si putin teren nu hard enduro pana in 35kw/48cp ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Eu am avut un XT660R din 2006 timp de 3 ani inainte de Tenere. Daca inveti s-o conduci pe teren accidentat si cu un scut metalic iti asigur ca e 50% - 50% oras si offroad. Inainte s-o iau am cautat un an intreg motocicleta potrivita 50-50% off si onroad, prin urmare am fost extrem de multumit.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul vrea sa mearga peste tot cu ea si 70-80% in oras... va trebui sa alegi ori te bucuri de aia 30% cand iesi de pe sosea la maxim, ori te bucuri de mersul in oras.

ia-ti xt660 ala normal roata de 21 pe fata, care cu anvelope potrivite e cea mai buna solutie de compromis sau supermoto, ar mai fi honda fmx care e supermoto excelent pt oras si destul de ieftin

 

KLE e sa mergi peste tot si cel mai polivalent motor din ce ai enumerat, 2 cilindri, insa nu-ti lua daca mergi 70% prin oras

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sincer pusesem ochii pe xt dar din ceam găsit e exact in limita bugetului dar e in constanta iar eu in cluj si căutăm sa vad ce opțiuni as mai avea , poate mai aproape .

FMX pare destul de interesant , insa nu stiu nimic de el .

 

Pegaso mi se pare ca are șaua joasa nu ca ar fi mic motorul, având același motor ca in xt .

Editat de baDani
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi pe kle si nu pe bmw aprilia sau asa findca are 2 cilindri si dupa ce mergi pe monocilindru mult e urat pe cand aia e mult mai ok ca si confort. Acum depinde cat tii tu la partea estetica.


» Post actualizat in 20 Nov 2014 10:07

Honda fmx din ce vad are motorul de pe honda slr mai vechi. Este interesatnt dar la fel monocilindrul la un moment dat e obositor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda FMX, are la baza motorul de dominator in varianta economica subturata, cu 10 cai mai putin, motorul a fost introdus in '97 pe SLR, pe urma pe FX 650 Vigor, unde a aparut cu tahometru si pus pe FMX.
Ca avantaje este racit cu aer, trage foarte bine de jos si urca rapid in turatii, consumul este unul decent, eu am avut SLR si scoteam in jur de 4.2 la drum intins.
Motorul nu te lasa in drum, eu am facut Romania - Spania - Romania cu SLR-ul si am pus doar benzina.

Un dezavantaj ar fi lipsa camasii de cilindru, la slr nu avea, tind sa cred ca nu are nici fmx-ul, deci cand s-a uzat, maresti cota.
Roti Akront, frane Brembo, discuri Sunstar, in general un motor de calitate.

SLR a fost motocicleta politiei nationale din Spania, se facea la fabrica din Montesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dece ar fi racirea pe aer un + ? nu e cam nasol mai ales daca stai pe loc in trafic ?

FMX-ul suna interesant .

Totusi tot parca tanjesc dupa un xt , dar sunt atat de departe.... eu cluj ele buc, constanta ... Poate gasesc sa vad cum se simte un Fmx ...

 

Iar cand vine vorba de monocilindru , iarasi pareri impartite , concluzia fiind , cat timp mai iei o pauza ar trebui sa fie ok . Ar fi fain sa pot sa ma pun si eu pe cat mai multe motoare sa vad cum e dar din pacate nu prea am prieteni cu motor so... (inafara de moto de la scoala , un cbr600,cb500 si un XT )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dani, am fost si eu exact in situatia ta si intr-un final am gasit un yamaha xtz 660 tenere din 1997 cu 34 de kw.
Singurul lucru care ma supara e pistonul ala mare si gras care scoate niste vibratii....ofof.
In rest e o motocicleta de nota 10

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cele mentionate de tine si eu as alege XT660, in varianta R, cea echipata cu roata de 21. Problema cu modelul asta este galeria care trece exact pe sub motor, ceea ce ii scade garda la sol si o face destul de vulnerabila in off. De asemenea, este destul de grea (181 kg, wet), ceea ce poate crea dificultati unui incepator. Eu ti-as recomanda modelul XT600E, ceva mai usor, cu valente enduristice mai pronuntate, ideala pentru utilizare urbana, datorita pozitiei inalte in sa, care ofera vizibilitate buna peste masini, foarte manevrabila, mecanica simpla, usor de intretinut, iar fiabilitatea, nu mai zic. O poti lua la un pret cuprins intre 1100 si 1500 euro, iar cu banii care iti raman, ii faci o revizie, schimbi consumabilele si piesele uzate si te dai. Daca vrei ceva mai usor, cu cilindree mai mica si tehnologie mai noua, consum urban mic, etc, vezi modelele astea: http://www.motorcycle-usa.com/11/15784/Motorcycle-Article/2013-250-Dual-Sport-Motorcycle-Shootout.aspx Se pot face chestii interesante cu motoretele astea.. Ia la periat si site-ul asta: http://www.motorcyclespecs.co.za/

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu ma atrag modelele mai vechi , daca as putea as lua unul din 2004 incoace , numai din pacate nu sunt asa multe pe piata si din cele care sunt ... fie nu se incadreaza in buget fie imi depaseste bugetul datorita transportului .

Intre timp mai stau si mai caut , vad poate pun ochii pe altceva sau poate se iveste vreo oferta la vreun XT .

 

Sigur am sa merg cu mecanic. Nu-mi permit sa arunc bani aiurea .

 

XT600 estetic nu ma prea atrage . Si sincer nu pare prea comfortabil pentru un drum mai lung de 100km . Desi da , presupun ca ar fi mai ok in oras fiind mai usoara/manevrabila .

Cred ca am sa trag o fuga pe la 2-3 depozite de motoare ma mai vad ce au astia ca tare am impresia ca o oferta la un XT660 no sa apare de curand .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu iei o motocicleta de genul asta, pe criteriul estetic?

XT600/660 nu este un tourer cu care sa inghiti 1000 de km,intr-o singura zi, dar am facut trasee de peste 600 km pe zi, care au cuprins inclusiv drumuri de macadam, iar tu zici ca nu se pot face mai mult de 100 km??? Intra pe www.advrider.com si vezi ce trasee fac unii cu motoarele astea, sau chiar cu capacitati cilindrice mai mici..;) Intr-adevar, o problema care se cere rezolvata, mai ales daca esti mai greu, o reprezinta saua. Te cam rupe la fund, dar se poate rezolva simplu cu o perna de silicon sau, daca alegi varianta mai costisitoare, poti apela la o firma specializata care ti-o poate reface. Altfel pozitia pe motocicleta este foarte ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...