Sari la conținut

Uleiul potrivit pt. motor racit pe aer


Postări Recomandate

Deci care este problema?

Am un Kawasaki ZR7 S - 750 cc racire pe aer cu radiator de ulei . tine 3 l de ulei daca nu schimbi filtrul si 3.5 l daca il schimbi.

Dau aku 3 veri o tura de vreo 5000 km incluzand si cam toata Grecia - teperatura medie 38 - 40 gr. Celsius ( chiar si 43 grade). motorul era incintat de ma ardea de la genunchi in jos cand stateam pe loc.

total ulei bagat ( completat) la aceasta tura 2,5 l !!! bun !

aku 2 veri, tot in august, deci tot caldura - tura prin Serbia, Bosnia,Croatia, Muntenegru - aprox 3000 km - total ulei completat cam 1.8 l

 

Zic : fuck ce imi consuma ulei !!! ma intreb: sa ma pregatesc de schimb segmenti...etc tot tacamul - ma ia groaza - motor la 32 000 km.

 

am stat de vorba cu mai multi, si una dintre concluzii : e normal sa consume din cauza temperaturii uleiul se subtiaza si il papa. Bun, zic eu, dar chiar atat de mult ???

 

in carte spune 10 w 40 - am bagat Castrol Edge 10 w 40.

acum cineva imi spune ca la temperaturi de peste 30 - 35 de grade e altceva si sa folosesc un ulei mai vascos adica 15 w 50

 

nu stiu ce sa mai zic. asta vreau sa bag acum ( 15 w 50) si sa vad ce se intampla.

 

daca merg intr-o zi calduroasa moderat ( 300 km) nu se intampla mare lucru - nu prea scade.

cum merg intr-o zi peste 500 km ( cam fara pauze) deja suge grav . am facut pe cladura 740 km intr-o zi - Grecia - de langa granita cu Bulgaria si pana in Vama veche - m-am ingrozit - am completat 1 l.

e normal ?? e exagerat ?? sa respect ce scrie in carte sau sa bag un ulei mai vascos ?

 

rog ajutor de la avizatii care cunosc despre problema !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incerca un 15w50 sau chiar un 20w50 pentru perioada de canicula.

 

prima cifra indica vascozitatea la rece iar cea de-a doua vascozitatea la cald...nu recomand un ulei mai gros la pornire din cauza ca se face filmul de ulei mai greu

 

in ceea ce priveste vascozitatea la cald, daca papa ulei il papa cand motorul e cald, (motorul functioneaza cald nu rece) se poate incerca cu o vascozitate mai mare => recomandarea mea pentru astfel de cazuri este sa se incerce cu un ulei 10w50, 10w60, maxim 15w50 sau 15w60 dar sa se respecte si specificatia producatorului

Editat de Z3US
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca afara ai la pornire canicula de peste 38-40-43 grade celsius, poti baga si 15w si 20w, la rece dureaza cateva secunde pana se incalzeste motorul,daca nu este deja incins de soarele fierbinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a avut cineva problema asta si dupa ce a bagat ulei mai vascos a observat o diminuare a consumului ? concret ?

deci pana la urama o medie ar fi 15w 50 ? si eu as merge pe Motul, multi il lauda, chiar si v 300 desi e cam scump.

mersi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa rezolvi problema definitiv i-ti recomand sa schimbi prima data semeringurile de la supape ,refacut joc supape,iar cat priveste uleiul i-ti recomand Motorex 10w60 sau Motul 7100 10w40 nu ar trebui sa exagerezi.Nu ca nu ar fi ok si 510015w50 dar se recomanda un schimb mai des (4-5000km)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am patit faza cu evaporatul, dar la motul 7100 bagat in motoare racite pe ulei-aer in timpul verii...

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motulul in general "se evapora" dar 300v cel mai mult.

esti zeul meu pt asta. eu care credeam ca imi mananca sau pierd ulei. ultimile doua sezoane cu 300v am mers. si mereu constatam ca nivelul scade, desi completam mereu. pe langa evaporat, se si subtiaza dupa 2500-3000Km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Motul 7100 V-twin, 20W50 , si nu completez nimic intre schimburi. Precizez ca 70% din Km sunt facuti in Bucuresti.

Cred ca cel mai bine e sa folosesti uleiul prescris de fabricantu motorului pt. plaja de temperatura in care o sa functioneze "atelajul".

Si aici ma refer la vascozitati,pentru ca firma o alegem in functie de buzunar........... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai mentionat, in ture mari scoate fum? Daca da, mai mult pe acceleratie sau pe deceleratie?

 

Consumul (exagerat) de ulei apare in general datorita rodajului prost executat ce poate duce la fenomenul de "glazurare" (astuparea canalelor honuirii) care, daca nu este corectat imediat (rehonuire, resegmentare si rodaj corespunzator) - cilindrii se ovalizeaza si singura rezolvare este reparatia capitala (set motor complet). Complementara acestui fenomen mai este imbatranirea semeringurilor supapelor si/sau uzura ghidurilor.

 

Un ulei mai gros, cu punct de ardere si evaporare mai ridicat poate diminua consumul de ulei... insa diferentele nu vor fi extraordinare.

 

Ca fapt divers, Motul 300V si 7100 sunt uleiuri sintetice, 300V apartinand grupei V (esteri) iar 7100 grupei IV (P.A.O.). Diferenta intre cele doua este ca 300V ofera o mai buna protectie la porniri rare, in sensul ca, datorita potentialului electro-static pe care esterii le prezinta pelicula film nu se diminueaza cand motorul nu este pornit mult timp... sau asa cel putin spune teoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a avut cineva problema asta si dupa ce a bagat ulei mai vascos a observat o diminuare a consumului ? concret ?

deci pana la urama o medie ar fi 15w 50 ? si eu as merge pe Motul, multi il lauda, chiar si v 300 desi e cam scump.

mersi !

 

Baga 15W 50 si ai sa fii multumit, dar nu Motul. E o mizerie de ulei iar ce gasesti pe la noi nu cred ca e original. Ia incearca Motorex sau Bel Ray full syntetic. :)

Iar 300V-ul e ulei de dat la track days. Un week-end si l-ai schimbat.

 

Pe lumea asta nu exista numai Motul iar 5100 este un ulei destul de slab. ;)

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul 7100 10W60 sau Motorex PowerSynt 10W60. Pe testate nu pe banuite. ;)

 

P.S.: halitul uleiului la modelul asta nu vine numai de la uleiul nepotrivit si / sau temperaturi ridicate ci si de la faptul ca e un motor de conceptie veche cu tolerante mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S.: halitul uleiului la modelul asta nu vine numai de la uleiul nepotrivit si / sau temperaturi ridicate ci si de la faptul ca e un motor de conceptie veche cu tolerante mari.

 

Asa e, motoarele mai vechi devin un pic mai putin "setoase" daca se foloseste ulei mineral.

 

Iar 300V-ul e ulei de dat la track days. Un week-end si l-ai schimbat.

:nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa asta te iei tu cand cumperi un ulei!?

nu neaparat, acum sunt in faza de cercetare.

 

Nu ai mentionat, in ture mari scoate fum? Daca da, mai mult pe acceleratie sau pe deceleratie?

 

Consumul (exagerat) de ulei apare in general datorita rodajului prost executat ce poate duce la fenomenul de "glazurare" (astuparea canalelor honuirii) care, daca nu este corectat imediat (rehonuire, resegmentare si rodaj corespunzator) - cilindrii se ovalizeaza si singura rezolvare este reparatia capitala (set motor complet). Complementara acestui fenomen mai este imbatranirea semeringurilor supapelor si/sau uzura ghidurilor.

 

Un ulei mai gros, cu punct de ardere si evaporare mai ridicat poate diminua consumul de ulei... insa diferentele nu vor fi extraordinare.

 

Ca fapt divers, Motul 300V si 7100 sunt uleiuri sintetice, 300V apartinand grupei V (esteri) iar 7100 grupei IV (P.A.O.). Diferenta intre cele doua este ca 300V ofera o mai buna protectie la porniri rare, in sensul ca, datorita potentialului electro-static pe care esterii le prezinta pelicula film nu se diminueaza cand motorul nu este pornit mult timp... sau asa cel putin spune teoria.

ok. la pornire, pana se incalzeste scoate putin fum. scoate fum in mers, la schimbarea treptelor dar nu mi-i a trecut prin cap sa il intreb pa cel din spatele meu daca la accelerare sau deccelerare..

 

mersi de raspunsuri ! am vorbit la t.n.g. o sa merg acolo sa rezolv cu reglaj supape, semeringuri... carburatie...tot ce mai e cazul. la recomandarea lu' geo o sa merg pe bel ray sa vad ce vascozitate imi sugereaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...