dedant68 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Construit in atelierul propriu dupa 2 saptamani de lucru cu o medie de 4-5 ore pe zi. Am abordat varianta cu cric hidraulic si cadru de ridicare tip paralelogram. Ridica motocicicleta de 250 kg fara probleme.. si 500kg, pentru ca pe platforma am ridicat o persoana de 90kg plus motocicleta ! Am realizat si dispozitivul pentru roata din fata "chopper chock", util pentru o imobilizare simpla si posibilitatea de a lucra la diferite componente. Completez si cu un stander pentru roata din spate...foarte util si relativ usor de realizat. Editat Martie 26, 2013 de dedant68 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonuttz Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Foarte frumos si curat lucrat elevatorul, felicitarle mele. As vrea sa imi fac si eu unul asemanator, poate ma ajuti cu o schema si cateva dimensiuni, asta numai daca vrei, daca vrei sa tii pentru tine eu unul nu m-as putea supara pentru asta, numai cat ai muncit la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 Salut, Chiar sunt bucuros ca doresti sa-ti construiesti unul asemanator ...te pot ajuta cu informatii, de ce sa tin secret ?! Este bine sa-ti organizezi si un buget, daca poti face totul singur si ai scule pentru aceasta lucrare, lucrurile sunt mai simple Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doua Roti Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Idem, sunt interesat doar daca omul doreste si nu il deranjeaza sa impartaseasca si cu noi schema Foarte tare,romanul e inventiv! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ma-ta-i Curva Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 bai baiatule ai maini de aur !!! Felicitari !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 WOW,in sfarsit cineva cu motor ca al meu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mociclistu' Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 FELICITARI , a iesit foarte bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 felicitari daca tot nu e secret, baga aici niste dimensiuni ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
springbreak Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Bravos! Cred ca le poti propune si unor "service-uri" moto sa le completezi atelierele. Nu de alta dar unii lucreaza pe "ciuci" la moto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Bravos! Cred ca le poti propune si unor "service-uri" moto sa le completezi atelierele. Nu de alta dar unii lucreaza pe "ciuci" la moto... conteaza cum lucreaza la moto, nu pe ce o urca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
springbreak Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Desigur...dar parca poti matura mai eficient din picioare decat stand in coor. Merge comparatia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Desigur...dar parca poti matura mai eficient din picioare decat stand in coor. Merge comparatia? depinde. eu am in garajul meu o rampa, ma crezi ca nu prea o folosesc? rare sunt cazurile in care pot face treaba mai rapid cu motoreta cocotzata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 conteaza cum lucreaza la moto, nu pe ce o urca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 Salut si multumesc pentru aprecieri! Revin cu date tehnice. Am lucrat putin de dimineata pentru a transforma schitele in documente pdf, sunt mai clare si ofera vizibilitate. Este bine sa studiati toate documentele pentru a va contura o imagine asupra elevatorului. Cine nu a lucrat in domeniul mecanic sau al lacatuseriei, este bine sa-si caute un ajutor. Scule disponibile: de baza -transformator de sudura, polizor unghiular cu discuri de taiat si polizat, masina de gaurit cu un set de burghie 5-18mm si scule uzuale de mana. Elevatorul este format din 5 componente de baza: 1.cadrul de baza care ofera suportul pe sol si deplasarea elevatorului; 2. cadrul superior(platforma) reprezinta partea care sustine motocicleta; 3. sania pentru fixarea cricului hidraulic; 4. cadrul de sarcina maxima pentru ridicarea paltformei si asupra caruia actioneaza cricul; 5. cadrul secundar pentru ridicare; In desene am prezentat anumite dimensiuni(mm) pentru componente, dar acesteapot oscila in functie de profilul utilizat. Recomand profil rectangular 50x40 cu 2 mm grosime, este rigid si se poate suda corespunzator. Cricul este tip YATO de 2 tone, achizitie de pe net, site-uri pentru scule service auto. Trebuie sa tineti cont de dimensiunile cricului cand faceti schita elevatorului, conteaza inaltimea sa in stare de neactionare(zero) si la ridicare maxima. Alegeti de 2 tone pentru a ridica eficient, forta trebuie sa fie mare pentru ca greutatea descrie o curba in miscarea sa, nu se ridica direct pe verticala! In functie de inaltimea cricului in starea 0 , alegeti distanta intre cadre. Acest cric are h=89mm in stare de neactionare si 359 mm la ridicare maxima. Ridicarea la valoare maxima asigura o ridicare a paltformei la H max= 900 mm, o inaltime corecta pentru lucru. Mai discutam pe subiect Succes la lucru ! E 1.pdf E 2.pdf E 3.pdf E4.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Salut si multumesc pentru aprecieri! Revin cu date tehnice. Am lucrat putin de dimineata pentru a transforma schitele in documente pdf, sunt mai clare si ofera vizibilitate. Este bine sa studiati toate documentele pentru a va contura o imagine asupra elevatorului. Cine nu a lucrat in domeniul mecanic sau al lacatuseriei, este bine sa-si caute un ajutor. Scule disponibile: de baza -transformator de sudura, polizor unghiular cu discuri de taiat si polizat, masina de gaurit cu un set de burghie 5-18mm si scule uzuale de mana. Elevatorul este format din 5 componente de baza: 1.cadrul de baza care ofera suportul pe sol si deplasarea elevatorului; 2. cadrul superior(platforma) reprezinta partea care sustine motocicleta; 3. sania pentru fixarea cricului hidraulic; 4. cadrul de sarcina maxima pentru ridicarea paltformei si asupra caruia actioneaza cricul; 5. cadrul secundar pentru ridicare; In desene am prezentat anumite dimensiuni(mm) pentru componente, dar acesteapot oscila in functie de profilul utilizat. Recomand profil rectangular 50x40 cu 2 mm grosime, este rigid si se poate suda corespunzator. Cricul este tip YATO de 2 tone, achizitie de pe net, site-uri pentru scule service auto. Trebuie sa tineti cont de dimensiunile cricului cand faceti schita elevatorului, conteaza inaltimea sa in stare de neactionare(zero) si la ridicare maxima. Alegeti de 2 tone pentru a ridica eficient, forta trebuie sa fie mare pentru ca greutatea descrie o curba in miscarea sa, nu se ridica direct pe verticala! In functie de inaltimea cricului in starea 0 , alegeti distanta intre cadre. Acest cric are h=89mm in stare de neactionare si 359 mm la ridicare maxima. Ridicarea la valoare maxima asigura o ridicare a paltformei la H max= 900 mm, o inaltime corecta pentru lucru. Mai discutam pe subiect Succes la lucru ! multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doua Roti Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 MULTUMIM mult!!!!!! de nota10 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonuttz Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Salut si multumesc pentru aprecieri! Revin cu date tehnice. Am lucrat putin de dimineata pentru a transforma schitele in documente pdf, sunt mai clare si ofera vizibilitate. Este bine sa studiati toate documentele pentru a va contura o imagine asupra elevatorului. Cine nu a lucrat in domeniul mecanic sau al lacatuseriei, este bine sa-si caute un ajutor. Scule disponibile: de baza -transformator de sudura, polizor unghiular cu discuri de taiat si polizat, masina de gaurit cu un set de burghie 5-18mm si scule uzuale de mana. Elevatorul este format din 5 componente de baza: 1.cadrul de baza care ofera suportul pe sol si deplasarea elevatorului; 2. cadrul superior(platforma) reprezinta partea care sustine motocicleta; 3. sania pentru fixarea cricului hidraulic; 4. cadrul de sarcina maxima pentru ridicarea paltformei si asupra caruia actioneaza cricul; 5. cadrul secundar pentru ridicare; In desene am prezentat anumite dimensiuni(mm) pentru componente, dar acesteapot oscila in functie de profilul utilizat. Recomand profil rectangular 50x40 cu 2 mm grosime, este rigid si se poate suda corespunzator. Cricul este tip YATO de 2 tone, achizitie de pe net, site-uri pentru scule service auto. Trebuie sa tineti cont de dimensiunile cricului cand faceti schita elevatorului, conteaza inaltimea sa in stare de neactionare(zero) si la ridicare maxima. Alegeti de 2 tone pentru a ridica eficient, forta trebuie sa fie mare pentru ca greutatea descrie o curba in miscarea sa, nu se ridica direct pe verticala! In functie de inaltimea cricului in starea 0 , alegeti distanta intre cadre. Acest cric are h=89mm in stare de neactionare si 359 mm la ridicare maxima. Ridicarea la valoare maxima asigura o ridicare a paltformei la H max= 900 mm, o inaltime corecta pentru lucru. Mai discutam pe subiect Succes la lucru ! Multumesc pentru schite, eu unul cred ca o sa ma apuc cam intr-o saptamana. As avea toate sculele necesare pana si cric, roti, ce as mai avea nevoie de teava pe care o voi cumpara. Sper sa ne intalnim o data offline sa fac cinste cu se cuvine. Editat Martie 27, 2013 de yonuttz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 foarte bine realizat si foarte bine explicat pentru a executa unul. o intrebare am. din ce am vazut in momentul in care este ridicat aapare un decalaj intre cadrul de baza si cadrul superior. nu exista riscul de cadere spre fata? sau centrul de greutate ramane in suprafata sigura? tu te-ai inspirat dupa unul facut sau l-ai proiectat singur? nu era mai ok sa fie decalat cand e jos si suprapuse cand sunt sus? oricum pentru lucrare si mai ales pentru prezentare BRAVO!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Acum vin si eu sa ma laud cu realizarea mea Din pacate nu am schite cu dimensiuni ca si proiect..m-am apucat si am evoluat pana am terminat la produsul finit. O specificatie..a mea se ascunde" in podea asta nu inseamna ca nu poate functiona si la suprafata. Cu respect TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 Buget estimativ: profile 4 bucx 6m , apox. 65 -70 lei bara= 280 lei , cric hidraulic max 250 lei(recomand un cric de calitate pentru a nu avea probleme cu supapa de presiune), roti 60-80 lei. Tabla 2-3 mm, puteti opta si pentru o tabla de 1mm, dar in functie de greutate va trebui sa realizati o armatura pentru platforma, nu trebuie sa se curbeze la greutatea motocicletei ! Cred ca o foaie de tabla de 2mm o puteti identifica la 60-70 lei, depinde... pot fi mai multe variante. Urmeaza ceva consumabile: discuri abrazive, electrozi, etc. Mai adaugati si suruburi pentru prinderea tablei sau nituri, vopsea(grund si culoare), energia electrica si in total nu trebuie sa depasiti 800 lei. Daca verificati pe site-uri cel mai ieftin/ made in china, nu este sub 650 euro, iar cele de caliate sunt in jur de 1500 euro. Da..la 1500 euro, dotarile sunt de marca, cric de centru, extensii laterale si piston hidraulic comandat cu electropompa s.a.m.d. Dar si acesta este OK ! eu sunt multumit pentru ca nu mai stau cocosat .. la reparatii si intretinere, lucrezi cu placere. OK! foarte bine realizat si foarte bine explicat pentru a executa unul. o intrebare am. din ce am vazut in momentul in care este ridicat aapare un decalaj intre cadrul de baza si cadrul superior. nu exista riscul de cadere spre fata? sau centrul de greutate ramane in suprafata sigura? tu te-ai inspirat dupa unul facut sau l-ai proiectat singur? nu era mai ok sa fie decalat cand e jos si suprapuse cand sunt sus? oricum pentru lucrare si mai ales pentru prezentare BRAVO!!! Da, o intrebare logica! Centrul de greutate al motocicletei ramane in spatele axei mediane a platformei, elevatorul nu se inclina, fara probleme, tot sistemul este stabil ! O inspiratie am avut-o de la un service auto, un elevator care ridica motoare de la sol si forma un banc pentru reparatii. Mi-a venit ideea ca se poate realiza si pentru o motocicleta, dar la dimenisuni mai mari si o structura rezistenta. In timp ce confectionezi, ai idei si dezvolti produsul . Daca este decalat jos, ocupa spatiu in garaj in starea ,,zero" , si trebuie sa adopti o alta solutie pentru cric, cand ridici sistemul se depalseaza spre tine... Si modelul foarfeca poate fi realizat, dar ai nevoie de un piston hidraulic si o electropompa. Si la acest model al meu se poate adapta un piston.. fara probleme ! Eu tin motocicleta permanent pe elevator, are functie si de loc de parcare ..de unde un alt loc si pentru el ? Cred ca in aceste 2 foto se vede mai bine rolul saniei pentru cric si structura cadrelor de rezistenta. Bara de pe cadrul de ridicare, cea care este actionata de catre cric, are un rol important ! Daca nu este rezistenta, se va curba, efortul la incovoiere este maxim pentru aceasta. Am folosit 2 profile L(cornier) 50x50(3), structura realizata rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Bravo domnilor. Frumoase scule. Chiar discutam cu colegii de necesitatea dotarii cu o asemenea platforma, pt ca ne-am cam cocosat aplecati pe sub motoare. Cat de curand demaram si noi o platforma moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 De retinut si important pentru securitate ! La finalul actionarii se fixeaza o tija pe o bara in cadrul de jos. Aceasta este motata pe partea inferioara a platformei(foto). Practic sunt doua tevi paralele care permit 2 pozitii pentru tija de securitate pe cadrul de baza. Astfel, platforma nu va fi suspendata pe cric, acesta se poate scoate si utiliza la o alta operatie. Sistemul asigura securitatea utilizatorului..se elimina posibilitatea unui accident, daca platforma ramane pe cric si apare o defectiune in supapa de presiune...nu trebuie sa contam f mult pe scule/echipamente, masurile de siguranta sunt importante! Cand se doreste ca platforma sa fie coborata, cricul se introduce pe sanie, se ridica 3 cm platforma, se ridica tija prin intermediul unei sfori sintetice/cablu tractiune 2 mm, se deblocheaza cricul hidraulic si platforma cu motocicleta coboara incet pe cadrul de baza. OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Pentru cine vrea, am un pdf in calculator de 29 de pagini cu etapele realizarii unui elevator din asta. Are si poze. E in engleza. Cine vrea sa imi dea pm cu e-mail-ul si cerinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 28, 2013 Admin Share Postat Martie 28, 2013 Bravo! Ti-am facut topicul pinned, merita cu prisosinta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.