Jump to content

Scoatere din viteza non-standard


Recommended Posts

Salut, am un GS500E din 94 si mi se pare ciudata urmatoarea treaba: sunt in treapta 1, dau de schimbator in jos si imi intra in neutral. Din cate stiu si am citit si in alte parti, pattern-ul vitezelor este cu neutral-ul intre 1-a si a 2-a, nicidecum 1-a si in jos. Ce vesti aveti referitor la sanatatea cutiei de viteza? Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Ce ti se pare asa ciudat in ce intreaba el?

Si eu sunt curios.

 

Eu unul n-am intalnit asa ceva, am mai auzit de false-neutral intre viteze, dar mai jos de 1, nu.

O fi posibil, cum ziceam - si eu sunt curios sa aflu cauza.

Link to comment
Share on other sites

daca esti in treapta 1 ce treaba mai ai sa dai in jos!?

 

Intre 1 si 2 mai ai neutru!?

 

Cand stiu ca trebuie sa ma opresc total, prefer sa dau in jos pana sunt in 1-a (si in mod normal s-ar opri acolo).

Si da, intra in neutru si intre 1 si 2.

Link to comment
Share on other sites

aia e defapt treapta 0 .s-au inspirat de la domni din ministeru invatamantului cu clasa lor pregatitoare!

:funny:

Asta a fost buna . :)

Edited by ctrad
Link to comment
Share on other sites

Selectorul este circular, probabil opritorul e deformat şi dacă insişti se rupe şi ajungi la ultima treaptă. Am văzut asta la multe motoare chinezeşti, schimbi în sus 2-3-4-5 apoi opreşti la semafor, mai tragi odată în sus şi intră 1-a.

Link to comment
Share on other sites

Stai asa un pic:

 

Esti in treapta 1 SI DAI IN JOS?

Cum mama dracului dai in jos din a'ntaia!?!?!?!

 

PS Vezi ca erai intr-a doua.

Recomand un indicator de treapta de viteza, se monteaza relativ usor pe GS-uri.

Link to comment
Share on other sites

post-57179-0-10147600-1365063704_thumb.jpg

 

Dintele scurtat e punctul mort, dintele mai lat e separarea intre treapta 1 şi treapta 6. Dinţii respectivi se plimbă pe o bilă cu arc, dacă toţi dinţii ar fi teşiţi ai avea punct mort între oricare viteze, cum avea Mobra.

Edited by Penetru
Link to comment
Share on other sites

Stai asa un pic:

 

Esti in treapta 1 SI DAI IN JOS?

Cum mama dracului dai in jos din a'ntaia!?!?!?!

 

PS Vezi ca erai intr-a doua.

Recomand un indicator de treapta de viteza, se monteaza relativ usor pe GS-uri.

Nu la toate motoretele se blocheaza pedala schimbatorului la maxim sus sau maxim jos.

 

Iti pot da exemplu de doua motociclete ale aceluiasi producator, honda, de care am habar.

 

La Honda Transalp, modelul PD06 poti inca sa apesi pedala in jos cand esti in treapta 1, nu se intampla nimic, o apesi si nu face nimic, dar face cursa in jos, la fel intr-a 5-a poti inca sa dai in sus.

 

La VFR 750 dupa cei ai ajuns in 1 pedala se blocheaza, nu mai merge apasata deloc, la fel si cand esti in treapta a 6-a, se blocheaza in sus.

 

@Penetru, ce zici tu acolo n-are nici o legatura, mecanismul de schimbare este complet diferit fata de mobra, mobra are un sistem unic de selectare.

 

Pentru initiator - probabil harta schimbatorului are santul rupt la capat, furcile ajung intr-o zona similara cu pozitia neutral.

Link to comment
Share on other sites

 

@Penetru, ce zici tu acolo n-are nici o legatura, mecanismul de schimbare este complet diferit fata de mobra, mobra are un sistem unic de selectare.

 

Pentru initiator - probabil harta schimbatorului are santul rupt la capat, furcile ajung intr-o zona similara cu pozitia neutral.

Ştiu că e diferit, de 35 de ani mă tot murdăres pe măini cu ele.. Aici e posibil să fie şanţuri continue care să permită trecerea de la 6 la 1 şi doar un mic opritor să interzică asta, la chinezării şi alte orezării de exemplu opritorul e chiar pe steaua aia.

 

post-57179-0-18237000-1365066369_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

O intrebare am pentru cel care a deschis topicul.

 

Cand esti deja in 1.. si apesi inca o data si trece in 0... ala e 0 real sau e un fals 0?

 

Adica cand e in acel 0 dupa 1.. daca mai apesi in jos ce se intampla? Daca apesi in sus trece iar in 1?

 

Sunt doua situatii diferite.. si daca din 1 trece IAR in 0 cel real inseamna ca e stricat mecanismu care invarte harta, si in loc sa nu faca nimic impinge harta inapoi pe pozitia 0.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare am pentru cel care a deschis topicul. Cand esti deja in 1.. si apesi inca o data si trece in 0... ala e 0 real sau e un fals 0? Adica cand e in acel 0 dupa 1.. daca mai apesi in jos ce se intampla? Daca apesi in sus trece iar in 1? Sunt doua situatii diferite.. si daca din 1 trece IAR in 0 cel real inseamna ca e stricat mecanismu care invarte harta, si in loc sa nu faca nimic impinge harta inapoi pe pozitia 0.

 

Odata ce ajung in neutral se comporta la fel ca deobicei (se aprinde si martorul de pe bord); nu am incercat sa dau in sus, dar in jos intra in 1-a. Voi mai face experimente odata ce vremea imi permite incat n-am studiat atat de tare problema. Am observat treaba asta cand nu eram sigur daca eram in a 2-a sau a 3-a si vroiam sa ajung la 1, dar cand dadeam sa accelerez ma trezeam in neutral (nu e mare problema ca intra imediat in 1-a, dar era cam penibil momentul).

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Guest Player1

Tu ai mai multe probleme cu ea daca e asa cum zici. Nu-ti intra calumea in viteza si prinzi neutru fals, de aia nu se aprinde nici martorul.Du-l la cineva care se pricepe, cauzele pot fi multiple.

Link to comment
Share on other sites

Tie iti sare din viteza si nici nu prea stii ce amesteci acolo din pedala aia.

Asa cum banuiam, nu ai nici un neutru mai jos de 1, ci doar iti sare din viteza iar in neutru sau intre treptele superioare iti intra intr-un neutru fals.

Edited by Belbody
Link to comment
Share on other sites

E foarte posibil sa nu aiba nimic cutia ci mai degraba sa nu decupleze cum trebuie ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...