Cristian C. Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 Acum 25 minute, ENEOS a spus: ...mai degrabă prelucrarea supapelor și scaunelor lasă de dorit și din cauza asta se tasează în primii km.... Ai un punct de vedere rezonabil. Acum 5 minute, Ruginel a spus: Imi pare problema similara cu 790 / 890 unde se delamineaza lobii axelor cu came... Da, seamănă, doar ca nu a ridicat nici un utilizator al modelului problema. Aș încerca un polish la un moment dat. Măcar acum cât nu se simte nici o uzură pronunțată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 (editat) Acum 3 ore, Cristian C. a spus: Ai un punct de vedere rezonabil. Da, seamănă, doar ca nu a ridicat nici un utilizator al modelului problema. Aș încerca un polish la un moment dat. Măcar acum cât nu se simte nici o uzură pronunțată. Mi se pare super ciudata uzura aia...posibil sa nu prea mearga cu polish intrucat TEORETIC suprafata aia este cimentata, iar acolo pare distrusa cimentarea. Editat Iunie 28 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 Nu merge polish. Suprafata e tratata ...daca o iei la pila se duce tratamentul si dupa va arata frumos si lucios dar va fi netratata. Sau stratul tratat va fi mai putin. La tine, da, pare un mic mancat cama si poate fi cauzata de un joc prea mic. Dar intrebarea e cum naiba previi asta? Iti iei motoru si il desfaci sa vezi ca gigei au pus pastilele care trebuie? In alta ordine de idei - i-am intrebat pe cei de la goracing, cat eram pe acolo, daca e dracu chiar asa negru cu 790/890 legat de came. Ei au zis ca din 100 de modele vandute in bucuresti nici unu nu s-a intors cu camele mancate. Nu stiu ce sa zic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 Acum 35 minute, tzunoi a spus: Nu merge polish. Suprafata e tratata ...daca o iei la pila se duce tratamentul si dupa va arata frumos si lucios dar va fi netratata. Sau stratul tratat va fi mai putin. Nu stiu ce sa zic... Probabil de la forțele prea mari datorita jocului insuficient "tratamentul ala" cum ii spui tu s a distrus. Ideea e ca nu se simte nimic palpabil sau la ochi, acum la microscop nu le pun sa vad intradevar ce au, cat timp nu agata, nu par ca dupa polish.. sa fie sanatoase. Mai simpla inlocuirea decat alte batai de cap. Cat despre 890/790.. au fost unele loturi, am inteles ca au schimbat axele, sa nu mai aiba probleme. Ca si cfmoto de 800, tot cu axe îmbunătățite vin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 Acum 3 ore, Cristian C. a spus: forțele prea mari datorita jocului insuficient Forțele cresc insignifiant! Singura problemă - pe lângă că se pot arde supapele/scaunele atunci când jocul e mic sau inexistent, mă refer acum strict la uzura camelor - ar fi la joc 0 sau negativ că nu se mai formează peliculă de ulei pe suprafețele în contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat Iunie 29 Share Postat Iunie 29 (editat) Acum 17 ore, ENEOS a spus: Forțele cresc insignifiant! Singura problemă - pe lângă că se pot arde supapele/scaunele atunci când jocul e mic sau inexistent, mă refer acum strict la uzura camelor - ar fi la joc 0 sau negativ că nu se mai formează peliculă de ulei pe suprafețele în contact. Si la joc zero, tot ar mai exista o pelicula. Gindeste-te ca si la un reglaj corect, in momentul atacarii supapei de lobul camei jocul oricum dispare, ca de aia se deschide supapa. Acolo eu as zice, ca si tine, ca materialul nu a fost prelucrat/tratat cum trebuie, sau ungere locala deficitara spre aproape de loc. Editat Iunie 29 de textoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iunie 29 Share Postat Iunie 29 Jocul se determină pe cercul de bază al camei, când suprafețele nu sunt în contact și atunci pătrunde ulei între ele, iar pelicula ar trebui să reziste pe durata ridicării. Dacă e joc 0 sau negativ suprafețele sunt în contact tot timpul și nu mai pătrunde ulei între ele. Asta dacă nu există găuri de ungere în came cum erau la motoarele de Lada de exemplu (altul nu-mi vine acum în cap). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hora09 Postat Iunie 29 Share Postat Iunie 29 Hei salut Ca mobra mea tot neînmatriculata este.. ma așteptăm în orașele mici sa intri și sa ieși pe ușa cu numerele.. aparent nu! Am mai luat 390ul la plimbare ca tot sunt singur weekendurile astea. Este normal ca între 5 și 6mii ture sa fie vibrația cea mai intensa? Altfel e super ok, nu are rost sa menționezi, da fix în plaja unde as stau mai tot timpul face cel mai nașpa, la o anumita turație parca taie lemne.. QS se comporta mai bine ca pe 790, de frâne sunt în continuare mirat ca țin asa bine. Am umblat la setările furcii.. nu stiu ce sa zic, pe drum asa unde merg cu ea, adică pe drumuri mici, tot setarea standard mi se pare ca se comporta cel mai decent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Iunie 29 Share Postat Iunie 29 Acum 4 ore, hora09 a spus: Este normal ca între 5 și 6mii ture sa fie vibrația cea mai intensa? ....., la o anumita turație parca taie lemne.. tot setarea standard mi se pare ca se comporta cel mai decent. Da, e o anumita plajă de turații unde sa zic ca vibreaza mai sesizabil, nu știu sa ti spun exact, ca nu ma deranjează (totusi parca pe la 8.000 in full gas e rau) Suspensia.. da.. am mers un an pe sport.. am revenit la standad/confort, chiar cu cate 2 click-uri extra spre -.. e mult mai ok, totusi nu prea avantajos pentru mers agresiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Iulie 1 Share Postat Iulie 1 La 29.06.2024 la 16:30, hora09 a spus: Am mai luat 390ul la plimbare ca tot sunt singur weekendurile astea. Este normal ca între 5 și 6mii ture sa fie vibrația cea mai intensa? Altfel e super ok, nu are rost sa menționezi, da fix în plaja unde as stau mai tot timpul face cel mai nașpa, la o anumita turație parca taie lemne.. A sosit lowering kit-ul? Cum e? Legat de turatii & vibratii, la mine nu este nimic deranjant... fie m-am obisnuit cu ea si creierul o filtreaza fie nu exista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hora09 Postat Iulie 1 Share Postat Iulie 1 (editat) Acum 5 ore, pepsi a spus: Cum e? Nu vad/simt nici o diferneta Dar donsoara' de la varful degetelor (doar trei ) acuma ajunge cu jumate de talpa Editat Iulie 1 de hora09 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Iulie 14 Share Postat Iulie 14 Update de weekend. S-au îmbunătățit șeile motorului. Făcute "cat mai confortabile" fără să schimbe în vreun fel ergonomia pe motor. E minunat feeling-ul acum in șa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Iulie 14 Share Postat Iulie 14 Detaliază, cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Iulie 14 Share Postat Iulie 14 Acum 2 minute, pepsi a spus: Detaliază, cum? La prima încălecare simți că te-ai pus pe ceva foarte moale și delicat, ca pe o perna cu memorie. Bucile zâmbesc. Apoi pe drum, micile denivelări nu mai există, crăpături în asfalt, de domeniul trecutului. Dacă scărițele și ghidonul transmite ceva vibrații, la fund nu se mai simte nimic. Ținuta de drum a motorului e mai plăcută, pe viraje, cel puțin oferă senzația aia. Am mai stat așa confortabil într-o șa de 900gs adventure, la un test ride recent. (Acela avea o șa groasă de 4 degete) Șeile au fost facute la Dacian -MotoVis. Preț aproape 700 lei. P.s.: am mai făcut șei la el în urmă cu câțiva ani pentru 600rr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 9 Share Postat August 9 A sosit si la mine timpul pentru jocul la supape... dupa postul lui @Cristian C. nu m-am suprins sa le vad in afara specificatiilor (0.1 admisie, 0.15 evacuare) si nici sa vad urmele pe came. conform mecanicului, la atingere nu se simte uzura in zona respectiva, a dat 1 pic cu ceva fin peste ele si acum lucesc... o fii bine, o fii rau, nu stiu... verific peste 10K km. Cu pastilele noi a iesit jocul 0.15/0.13 pe admisie si 0.18 pe evacuare Cu ocazia asta am schimbat si bujia si mi s-a activat si Ride Mode-urile care sunt pe MY22+ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat August 9 Share Postat August 9 Acum 3 ore, pepsi a spus: A sosit si la mine timpul pentru jocul la supape... dupa postul lui @Cristian C. nu m-am suprins sa le vad in afara specificatiilor (0.1 admisie, 0.15 evacuare) si nici sa vad urmele pe came. conform mecanicului, la atingere nu se simte uzura in zona respectiva, a dat 1 pic cu ceva fin peste ele si acum lucesc... o fii bine, o fii rau, nu stiu... verific peste 10K km. Cu pastilele noi a iesit jocul 0.15/0.13 pe admisie si 0.18 pe evacuare Cu ocazia asta am schimbat si bujia si mi s-a activat si Ride Mode-urile care sunt pe MY22+ Cred ca e un standard sa iasa asa valorile dupa inlocuitul pastilelor, si la adv si la rc au iesit valorile menționate de tine. Am deslușit semnele de pe axe, cumva de la clipuri cu 890, cu axe distruse. "Cica" de la jocul prea mic, se "sparge" pelicula de ulei si de aici incepe ușor frecarea respectiv încingerea zonei de contact care duce la semnele alea. Fiind rezolvata din timp problema, respectiv jocul la supape nu se ajunge la distrugerea axelor. Dupa service ul asta nu cred ca se vor mai modifica valorile. Bujie am gasit cod si am pus iridium, sa nu mai umblu la ea curând. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 9 Share Postat August 9 1 oră în urmă, Cristian C. a spus: Bujie am gasit cod si am pus iridium, sa nu mai umblu la ea curând. ai observat sa scada consumul? sau vreo alta schimbare? 1 oră în urmă, Cristian C. a spus: Dupa service ul asta nu cred ca se vor mai modifica valorile. O sa verific mai repede si eu jocul la supape la service-ul la care ma duc e destul de ieftin (250 ron verificat sau 400 ron daca si trebuie umblat la pastile) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat August 9 Share Postat August 9 1 oră în urmă, pepsi a spus: ai observat sa scada consumul? sau vreo alta schimbare? O sa verific mai repede si eu jocul la supape la service-ul la care ma duc e destul de ieftin (250 ron verificat sau 400 ron daca si trebuie umblat la pastile) Aș zice că da, dar cu puțin. Pe bord un 0.1-0.2 maxim. Cat despre preturile alea, e mai mult decat ok, cat o revizie obișnuită aș zice. Cand mai umblii pe acolo sa schimbi si filtrul de benzina, e 30 lei original, ceva de genul. Pe la 17.000 am umblat si la clapeta sa o curăț, era ceva jeg pe acolo. De 2x mai complicat de înlăturat si curățat decat un joc de supape.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 9 Share Postat August 9 (editat) zici clapeta de acceleratie? Editat August 9 de pepsi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat August 9 Share Postat August 9 Acum 4 ore, pepsi a spus: zici clapeta de acceleratie? Da. Fata-verso. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 24 Share Postat Septembrie 24 Pfuu, de mult nu s-a mai postat nimic aici Vin eu cu niste update-uri: 1. am observat ca am un mic joc la jug, surubul din capatul axului era slabit. Am mai strans 1 pic piulita de reglaj am strans surubul si jocul a disparut. 2. I-am montat extensiile de furca de la NiceCNC. Le am de vreun an, dar eram reticient sa le montez Lumea pe internet zicea ca nu poate strange la cuplu suruburile de la jugul inferior, deoarce tubul exterior a furcii e putin conica. Am reusit sa le strang la cuplu (12 Nm) fara nici o problema. Cam asta e diferenta intre furca cu si fara extensie Avand kitul de cartuse de la Andreani, capacul furcii nu e plata ca si cel OEM, asa ca nu se aseaza chiar perfect in extensie, dar nu vad o problema in asta, furca fiind stransa in jug oricum. 3. La recomandarea lui @Cristian C. am schimbat amortizoarele de cauciuc din butucul spate cu amortizoare OEM de pe Kawasaki KR150. Se potrivesc perfect, is mai rigider. Im-mi place ca raspunde mai rapid motoreta la acceleratie, ridic mai usor roata fata. Am facut modificarea la motoreta mea si a colegului care are tot 390 Adventure. 4. Am schimbat placutele de frana spate cu ceva Brembo sinteric. Foarte usor de schimbat, in total mi-a luat putin peste 6 minute (fara sa pregatesc sculele in avans, fara sa ma grabesc) Nu am observat ceva diferit cu placutele acestea, motoru franeaza la fel de bine. 5. Motoreata are o colega noua de garaj A plecat bestia (Yamaha TT600R-ul) si a venit frumoasa (Beta Alp 200), care e motoreta sotiei. 6. Saptamana viitoare plecam o saptamana pe TET in Carpatii Orientali, asa ca am testat 1 pic modificarile pe dealurile de langa Cluj. I-mi place cu fata mai ridicata, ii o imbunatatire pe partea de ergonomie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 27 Share Postat Septembrie 27 Ieri in lipsa de ocupatie, am confectionat un aparator de crengi pt pedala de frana (Brake snake ii se mai zice) Am vrut si pt pedala de schimbator, dar nu prea are sens la 390, pedala fiind destul de inauntru, greu intra ceva acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 7 Share Postat Octombrie 7 (editat) TET-ul in Carpatii Orientali s-a terminat, Ashley nu ne-a invins, 390-ul sa comportat foarte bine Iata cateva poze, urmeaza si video in viitorul apropiat Editat Octombrie 7 de pepsi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 25 Share Postat Octombrie 25 https://auto.hindustantimes.com/auto/two-wheelers/2025-ktm-390-adventure-range-details-leaked-ahead-of-debut-at-eicma-2024-41729788808580.html noi informatii despre noul 390, se pare ca vor fii 4 variante (Adventure R, Adventure X, Enduro R si SMC R Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 26 Autor Share Postat Octombrie 26 La 25.10.2024 la 11:52, pepsi a spus: https://auto.hindustantimes.com/auto/two-wheelers/2025-ktm-390-adventure-range-details-leaked-ahead-of-debut-at-eicma-2024-41729788808580.html noi informatii despre noul 390, se pare ca vor fii 4 variante (Adventure R, Adventure X, Enduro R si SMC R Adventure R este ceeea ce ar fi trebuit sa iasa de la inceput din fabrica, cred ca acum e târzior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.